[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:12

Oh oke :) leuk doet me vriendin ook.. erg pittig.. := als ik zo door die boeken blaader

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:16

Veel mensen denken altijd dat rechten een van de gemakkelijkste studies is aan de universiteit, maar in mijn eerste jaar bleek wel dat veel zich daarop verkeken hadden. Zeker nu de BSA norm ingevoerd is vallen er in het eerste jaar veel studenten af omdat ze het gewoon niet halen. Heb zelf in mijn eerste jaar ook erg moeten wennen (vooral aan de manier van antwoorden). Heb totaal in mijn hele studie 3 vakken de eerste keer niet gehaald. Gelukkig allemaal wel in tweede instantie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:19

Hier nog een benieuwde bokker :D
WL, Je hebt je best gedaan toch? Veel plezier met de BBQ!
Sussie, Geen zomervakantie voor jou dus :(:) Pittige studie, maar dan ben je straks ook wat :j
Evie, Ik was net bij de Divoza, waar mijn zweep te koop was voor €8.85. Hij is 3/4 handvat, een klein stukje zwart/wit en een breed leren flapje op het eind. Ik heb hem denk ik nu een jaar of 4!

Zowel Divoza als Hyporama kan mij niet helpen aan beenbeschermers -O- Divoza had geen van de spullen die ik 'nodig had'. Uiteindelijk een vliegenfrontriem, staysound klei en Tacks widiakalkoenen gekocht :O)

Zometeen lekker aan de B&J :9

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:36

Lekker mootje!! welke schermers zoek je?
Sussie klopt zei me vriendin ook al, heel veel eerste jaars haken ook af :=

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:44

Mootje: vervelend zeg dat je nog steeds geen beschermers hebt gevonden!

Ik ga overigens nog wel 10 dagen op vakantie hoor tussendoor. Ik ben vanaf 30 juli weg. Wij gaan maar eens in de vijf jaar, ivm de paarden, dus ik heb het al ruim van te voren aangekondigd dat ik dan weg ben. Gelukkig is mijn scriptiebegeleider ook precies dan weg.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:47

Dat scheelt dan idd wel sussie even lekker een time out!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:49

Corien, Ik zoek beschermers die passen ;(
Sussie, Lekker dat je toch nog even op vakantie gaat. Waar ga je heen? 1x in de 5jaar? Ik ben dit jaar al 5x geweest :o

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:53

Heb je al van die echte ouderwetse beschermers geprobeerd? Neopreen met alleen aan de binnenkant een plastic verharding? In maat L vallen die al heel groot en ze zijn er meestal ook in XL.

Jah wij gaan maar één keer in de vijf jaar. Wij hebben de paarden aan huis dus als we op vakantie gaan dan komt de zorg daarvoor volledig voor opa. Die man is ook al boven de 80 dus dat kunnen we hem ook niet te vaak aandoen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:59

Heeft jouw paard zulke afwijkende benen, Mootje?
Geniet van je vakantie, Sussie!
WL, wat een drukte op je topic :D .

Even wat betreft springschoenen met bont, die zou ik dus zelf nooit kopen omdat ik bang ben dat daar alleen maar zand en modder in blijft zitten wat dan juist voor irritatie gata zorgen. Hoe is jullie ervaring daarmee?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:00

Sussie, Die heb ik vandaag in mijn handen gehad :j Ze zijn wel lang, maar niet zo zeer breed (qua omtrek). Is er niet iemand die op de stal wil passen? Zoals Noor op de stal van haar instructrice past?
Mijn instructeur vliegt over heel de wereld met paardentransporten mee (1x per maand ongeveer) en thuis staan rond de 30 paarden. Er is altijd wel iemand die hij genoeg vertrouwd i.c.m. de stagaires die op huis+paarden passen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:04

heleen ik heb ook met bond, gebruik ze allen binnen op wedstrijd ;) anders worden ze idd erg snel vies..
Mootje heeft je paard zulke moeilijke benen?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:05

Paarden staan aan de overkant bij het huis van mijn opa en oma. Opa wil geen vreemden op het erf. En hij wil verder ook geen hulp behalve van zijn familie. Dus misschien is er wel iemand die op de stal wil passen, maar opa wil dat niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:12

Sussie, Aha, dan houdt het helaas op...
Heleen & Corien, Hij heeft lange benen en hele robuuste qua omtrek. Normale BR/Eskadron/Veredus is 3 tot 4 cm te kort en het elastiek 4 tot 5 cm te kort... Ik ga denk ik maar aan ventilerende crossbeschermers voor het springen! Dressuur hoeft hij niets om.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:20

Mootje ook apart, nog nooit gehoort :o wel balen dat het dan niet lukt!

Sussie das ook wel te begrijpen maar als je opa het niet meer kan (lichamelijk) dan zitten julie ook.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:24

Zo ben weer thuis!!
Heb alles doorlezen mar grotendeels alles weer kwijt. Toch een beetje vermoeid :+

Ben weer super gelukkig met mijn zwarte baby monster :D Dressuur liep redelijk alleen wat zuinig gepunt en stond 18de van de 45. Cross ging gisteren als een droom. Heb heerlijk rustig gereden (wilde graag controle na Maarsbergen :P ). Helaas zat ik bij hindernis 13 iets teveel te genieten en paard liep erlangs. Opnieuw aangereden en op naar de finish. Vlak voor de finish nog een verkeer pad opgereden waar ik pas na een halve minuut achter kwam :Y) Omgekeerd en een minuut buiten de tijd gefinished. Springen vanmorgen was ook goed. Helaas een balkje op de laatste. Hij werd wat overenthousiast en kon kiezen tussen hem flink op de plaats trekken of door laten lopen en het foutje laten maken. Deed toch niet mee voor de prijzen, dus mooi het foutje laten maken. Daar leert hij uiteindelijk meer van dan hem op de rem trekken.

Hetje kan ik kort over zijn. Morgen staat als eerste op de agenda een telefoontje naar meneer Devoucoux. Hij krijgt een nieuw zadel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:26

PB, Super dat Maat het zo goed aanpakte *\o/* Hopen dat Meneer Devoucoux Hetje weer in het gareel kan krijgen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:28

Pb: Gefliciteerd met het zwarte monster :D !
Balen van de zadelproblemen bij Hetje, hopelijk loopt hij met een Devoucoux beter.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:33

Ik mag het ook hopen voor dat geld :P Nee mijn zadel ligt redelijk maar neit perfect en Het is gewoon een paard waar alles bij moet kloppen. Het lijkt een koude zak soms maar hij is eigenlijk heel gevoelig.

Moet wel zeggen we hebben een super leuk weekend gehad en het was heel gezellig. (en (te)veel geklept ;) )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:37

Je hebt er nu toch een passier op liggen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:44

Ja een Marcus Ehning. Op zich een prima zadel, maar het ligt gewoon niet perfect. Echt zonde want het zadel zit super. Ga hem maar denk ik te koop zetten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:46

Dat is balen! Godfried heeft mij trouwens geweldig geholpen vorige week :j Thanks voor de tip!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:47

Gelukkig! Echt een hele fijne en kundige man dat.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:53

Wat fijn dat maat zo lekker ging PB en goede keus om hem die fout maar te laten maken met springen. Leert hij normaalgesproken meer van dan dat je hem op de rem trekt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:59

Ja daarom. Hij vind he thout aanraken helemaal niet lekker en nu leert hij gewoon een keertje iets terug te komen ervoor.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:43

Pb jeetje zeg balen van je zadel! Knape baby dus!