Scum schreef:Het probleem is dat hij altijd makkelijk te rijden is, behalve met springen in een binnenbak bij het parcours zelf. Is het wel slim om het uit te proberen op een moment dat hij gewoon braaf is?
Meteen op wedstrijd zie ik ook niet zo zitten eigenlijk.
En zo'n mylerbitje. Hebben die een andere werking dan een pessoa?
Ons vorige paard moesten we van Rob met springen en cross ook op pessoa rijden want die werd dan ook heel erg sterk.
ik ga binnenkort misschien naar zon info iets van Myler... altijd handig om te weten
ik zag van de week eentje in de M (en de Z/ZZ) rijden met een soort van hackamore(mag ook echt alleen maar in de Z/ZZ, dus die ruiter zat wel fout) waar een bit aan zit, en als je druk op de scharen zet(waar het bit aan vast zit) krijgt het paard geen druk op de neusriem maar op de kinriem 
hele aparte uitvindingen.
wij zagen overigens Jur Vrieling met een 4 rings bit rijden (gewoon bit met 2 losse ringen die je aan de bakstukken vast zet) wist niet goed wat de werking daarvan was, dus maar even aan Jur gevraagd. ik vertelde over de animo, en hij adviseerde mij thuis eens met vaste martingaal te rijden en die aan de neusriem vast te maken
(als je het mij vraagt is dat bijna het zelfde als een stoot
)