[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:22

ohhhh wou nice zeg! die heeft ook nog genoeg over :D
Ik vind ze lang niet slecht hoor.
Vind hem niet speciaal groot uit zien maar denk dat jij mss niet heel groot bent :') . Vind hem wel stoer :D Hij ziet er wel gelukkig uit tijdens de cross :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:28

Maar dat zijn coole foto's! Wat een jumps pakt icaro :D. Als hij zo uit stilstand springt zit iedereen wel beetje raar ;). Het valt echt wel mee!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:36

Voilà, wa heb ik gezegd... :P

Even iets anders, is er al bekend welke jonge paarden naar Lion mogen gaan? Of wordt Anzegem afgewacht? Wie is er eigenlijk in de running?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:39

Is altijd na anzegem pas.

Je kan de kanditaturen zien op equibel.

Veel 6 jarige, S stelt zich geen kandidaat, ook al heeft hij zijn kwalificatie x10 ofzo :P hij gaat er niet bij zijn want er zitten er verschillende bij die ook goed zijn in dressuur en de zijnen helaas (nog) niet.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:48

Amaaaai wat een zotte foto's! :D En die sprong waar je niet mee bent, iedereen heeft dat wel eens meegemaakt hoor. :P

lene

Haha ik zou willen dat die van mij zoveel marge heeft :D maar inderdaad ze zijn zeker niet schrikwekkend, gewoon de perfecte "oh oliebol ie gaat toch nog" illustratie. Wordt sowieso beter als hij wat meer routine heeft en jij ook. Gewoon lekker blijven oefenen. Hij lijkt het in elk geval wel plezant te vinden en hij moet een groot hart hebben als hij zo vanuit stilstand afgaat!

Hanne heeft mij ook getagt in een superleuke serie :D mooi te zien dat ik persé een mooie 2 galoppassen wou rijden ipv 2,5/3. Deed ie flink, met een happy baasje tot gevolg. Zijn toot is trouwens ook gigantisch enthousiast. Ik kijk vooral zorgelijk op het stuk door het slijk naast de mais. Wou dicht langs de paaltjes blijven om wat betere bodem te hebben maar had schrik van mijn teen achter een paal te haken :')

madelene

gave foto's varekaj...en die ene bij die kist...whoooeeee...raket!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:52

@mila: ik ben zelf 1.60 hoog, voor mij is hij qua maat ideaal. Het is echter een vraag/opmerking die ik best regelmatig krijg. Ik vind hem ook niet bijzonder groot ogen, anderen blijkbaar wel.

En ja, paard was helemaal blij na hindernis 3 toen het lampje was gaan branden :))
Overschot op de sprong vind ik prima. Hij is heel voorzichtig gelukkig. Hij durft zijn voorbenen laten hangen maar dat geeft zelden een balk. Valt er toch eentje dan is da vooral uit vermoeidheid of slecht aanrijden van mij.

Heb je interesse om Lion mee te starten Antonius :P

Lene: zou prachtig geweest zijn hahaha "gelieve het decor te laten staan aub" en al de rest na jou de weg kwijt _O-

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:28

De foto's zijn erg gaaf! De eerste zou ik zeker kopen :)

Ik post mijn foto's als ik die van hyp*omedia ook heb. Weten jullie trouwens wie er nog foto's heeft genomen? Ik zag 2 fotograven staan op het 2de gedeelte van de cross en 1 aan de waterbak (j-im*age).

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:42

Ik vind de foto's toch ook wel geslaagd :), hij heeft nog overschot genoeg! En alles kan altijd beter, maar stap per stap ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:44

Zondag was Victor Krijt er, maar denk niet zaterdag?
Nena Demunster was er, maar weet niet precies wanneer.

Varekaj schreef:
Heb je interesse om Lion mee te starten Antonius :P

Is enkel voor 6 en 7 jarigen dus nee hoor :P Maar vind dat altijd wel leuk om te zien wie mag gaan en om dan achteraf zo beetje in de gaten te houden hoe ver die paarden nog doorgroeien...
Je moet al in heel goeie papieren zitten om daar te mogen starten.
Stiekem wel een droom om bij de 6-jarigen dan te mogen meedoen, maar ja, met een 6 jaar succesvol 1* lopen is niet evident, moet allemaal beetje mee zitten dan.
Volgend jaar eerst maar eens proberen goed in J mee te komen.

Ben alweer benieuwd naar de kalender van volgend jaar :') Vind dat altijd zo leuk om een planning op te maken...

Lene: ik heb op hypomedia ook jouw foto's zien passeren, toch echt een zalige pony zenne!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:55

Ik proberen het ook te volgen. Zou ook wel graag eens gaan kijken naar Lion ziet er zo een mooie cross uit :D

Antonius: ik ook erg benieuwd naar de nieuwe kalender. mss omdat ik mss zelf weer zal kunnen starten. Ondertussen al de winterplanning aan het maken :D
Jou foto's mogen er ook wel wezen he. Vind jullie echt een mooie combinatie.

ben benieuwd naar de foto's van de andere :D

Ik heb er ook van zondag een paar. Maar niet super veel en moet ze nog bekijken :')

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:49

die van de lrv is al bekend toch?

Antonius, denk je dat nyona volgend jaar al J kan lopen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:57

Ik rij geen lrv, dus ik kijk al uit naar vlp kalender van volgend jaar, dat begint normaal gezien eind maart in Gavere.

Madelene: kampioenschap voor de 5 jarigen is J, dus daar moet ze wel naartoe groeien ja. Ga ze uiteraard niet op de eerste wedstrijd al J starten, maar bv Genk vind ik een ideale om over te stappen. Tenzij het kampioenschap daar is, dan zou ik toch graag elders al een keer J lopen. Hopelijk terug het kampioenschap in Brugge, maar dat was dit jaar al, dus kans is groot dat het volgend jaar elders is.
Nokere heeft al de 6- en 7-jarigen, dus schiet er niet zoveel over als Genk denk ik. Of mss Deurle, en Brugge terug de 4 jarigen... Vandaar dat ik dus al benieuwd ben naar de kalender :P

Mila: ik kijk nu wel uit naar paar weekendjes rust :j Ik rij nog Anzegem en Merksplas met Fi maar voor de rest denk ik voor nieuwjaar nergens te starten. Ny staat nu sowieso voor 6 weken op de wei, volledige rust, dus tegen dat zij nadien terug in conditie staat zal het al nieuwjaar zijn.
Fi laat ik niet rusten, maar wel wat kalmer aan thuis.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:01

Ist niet Waregem eerste cross en erna Gavere? Kan mis zijn natuurlijk :P

Oh ik verlang zo dat ik echt kan trainen voor de (oefen)jumpings! :D Luxor heeft 2 weken rust gehad nu. :P Hier en daar smijt ik nog wat tussen tijdens. Bij vorstweer bvb, geef ik hem sowieso rust.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:30

Waregem is traditie getrouw het paasweekend. Afhankelijk van hoe vroeg die valt is waregem of gavere de eerste. Volgend jaar is pasen vroeg dus vermoedelijk eerst waregem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:32

@ Florence: Op de 4 en de 9 a-b stond hypomedia :) J-*image stond aan de waterb

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:55

Antonius: jij hebt al een heel seizoen kunnen rijden :') ik verlang tot ik eindelijk eens terug op wedstrijd kan gaan en liefst op jumping. Ik mis het springen zo. Gisteren per toeval een sprongetjes genomen metzijn dressuur zadel:') ze was flink.

Mijn planning is om toch 1 jumping per maand te rijden en dressuur ja dat is om het even. Verder wil ik in het voorjaar meer naar conditie training werken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:04

Zelfde hier, maandelijks minstens toch een (oefen)jumping en/of springles. :)
Oktober eerste oefenjumping al! :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:07

Ik ook regelmatig oefenjumping :d

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:17

toevallig vandaag ook springen ingeschreven voor 8 oktober, ik zit nog altijd in de nederlandse B klasse springen...moet/wil er nou toch maar eens uit.
ik heb die 2 duitse wedstrijden nog opstaan, en wil 15 oktober nog rijden, of zutendaal of merksplas...
mijn gevoel zegt merksplas...maar de meeste van mijn vrienden gaan naar zutendaal...
en ik kan me nog niet inschrijven voor zutendaal...dus maar even afwachten.
plus stel dat het eerst weekend merksplas slecht weer is, dan is de bodem volledig vernield...hmmmm
nog geen idee. maar ik wilde eigenlijk 15 okt ook als afsluiter doen welke het dan ook wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:50

Hanne, ik kan zondag niet! Zonet de ontdekking gedaan dat het autoloze zondag is én ze organiseren de hele dag koers in het dorp. Alles is afgesloten voor verkeer, de doortocht is door onze straat -O-

Ik kan niet eens mijn eigen garage uit.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:24

autoloze zondag...wordt dat nog georganiseerd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:32

Helaas wel. En uiteraard krijgen ze dan het prachtige idee om er kermiskoersen (nuja, BK voor amateurs ofzoiets) bij te organiseren in/rond het dorp. De doorgang is in mijn straat en bijna het volledige dorp is eenrichtingsverkeer. Wat dus volledig op het koerstraject ligt. De dichtstbijzijnde parking waar ik mijn auto zou kunnen zetten is bijna 3km verderop. DE rest is ofwel traject ofwel parkeerplaats voor de wielerterroristen...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:46

Oh balen!
Wielerterroristen idd. ~~}>
't Zit tegen, niemand kan. :P Ik hoop echt nog vervoer te vinden...
Moest dat nu een gewone dressuurwedstrijd zijn, dan ging ik gewoon een andere keer.
Maarja met deze wedstrijd kan ik me nog plaatsen in de top 3 van de superprestige. :P En dan is het huldiging op galabal van de wvur. :P Dat maak je toch niet ieder jaar mee haha. :P