[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 07:43

leuke foto's :D
en dat is zeker een flinke heg poh..

oh wat een weer het valt met bakken uit de lucht en het is al sinds 2u aan het onweren. bah..
en ik moet zo paard vlechten. eerst maar kijken of ze het niet aflassen
kijk ik net op startlijsten staat er niet op of ze het aflassen maar weet je wat ik zo raar en stom vind, je bent verplicht parkeergeld te betalen, net of inschrijfgeld nog niet genoeg is.
Het onweer hier echt mega zo stap ik het paard niet op hoor.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:05

hier nog droog met stralend zonnetje. Hopelijk houden we het droog tot na de cross (Oudkarspel)

Lielle

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:25

Ben even online en hier (omg genua) was het ook noodweer.

Itsme, volgens is parkeergeld voor deelneners niet toegestaan, ik zou het even opzoeken jn het (algemern) reflement.

Ga ik gsuw weer vajantie vieren

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:31

tukkerdetukkerdetuk, gaan we voor het eerst weer eens te crossen komt er toch een zoootje regen aan.....
Ik denk niet dat we het droog houden Margriet, alhoewel het is Buienradar die voorspelt dat het al om 11.30 hard regent dus misschien valt het mee, maar ik ben bang ;(

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:39

Morgen :O

Pffft.. was net wel even lastig wakker worden :o Maar moet weer aan de scriptie, dus toch maar om 8.00 uur mijn wekker gezet :) Was om 5/6 uur al even wakker omdat het hier toen keihard onweerde en ook heel hard regende :)!

Gister een leuke dag in Renswoude gehad. Nog een paar bokkers gezien en een paar mij uiteindelijk ook :D

Heb verder alleen even vluchtig bijgelezen.
Hebben alle verbrande mensen nog wat kunnen slapen?
Laura: Wat een mooie foto's en wat jammer dat Challenge verkocht is :(:)
Lielle: Nog een hele fijne vakantie :D
Sannn: :(:)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:45

Haha, had het eerst echt niet door Vief! :D

Hier regende het eerst alleen dus dacht kan nog wel rijden. Zit ik op mijn paard begint het te onweren.. Grr. Leuk zo'n weerbericht waar je wat aan hebt. Vraag me ook af of het cc waar ik heen zou gaan om te kijken wel doorgaat.. Lucht en buienradar zien er niet goed uit.

Hopelijk houden jullie het in Oudkarspel redelijk droog! Vorig jaar was het ook zo op zondag en toen is er 1 goede bui overdag gevallen en de rest 's avonds na de SGW. Hopelijk nu weer, succes allemaal in ieder geval!
Geniet nog van je vakantie Lielle!
Succes op cc als het doorgaat Itsme.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:59

Lau jammer dat Chal verkocht is. Wat een enorme heggen zeg.
Allemaal verbrandde mensen. Ik word toch niet bruin en smeer me in met factor 30 tot 50 dus ben al 2 jaar niet meer verbrand.
Iedereen die cc heeft of in oudkarspel start succes.

Hier onweert het ook. Ik hoop dat het straks ophoudt dan kunnen de paarden nog een paar uurtjes het land op.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:12

Goedemorgen! Ik heb even heerlijk bijgeslapen na twee dagen om half 6 en 5 uur de wekker. Ik hoop vandaag tussen de buien door nog even te kunnen paardrijden.

Laura: jammer dat Challenge verkocht is. Fijn dat Maat en Het zo fijn aanpakten. En wat een enorme heggen zeg. Gelukkig hoefde je daar niet overheen.
Voor alle verbrande mensen: sterkte! Ik heb me nog maar 1 keer in mijn leven zo verbrand dat het enorm zeer deed. Ik wordt eigenlijk altijd gewoon bruin ipv rood.
Oudkarspelgangers: succes! Ook voor degenen die ergens anders op cc gaan.
Lielle: geniet nog van je vakantie!
Itsme: parkeergeld voor een deelnemer en voor een groom is inderdaad niet toegestaan. Ik zou het dus echt niet betalen als ik jou was.
Vief: succes met je scriptie!
Margreet: sterkte in de regen. Is voor de hulp altijd vervelender als voor de ruiters.

Wij hebben vanmiddag een communiefeest hier voor de deur. Die treffen ook niet echt mooi weer. Ze hebben bij de gemeente geregeld dat ze de straat af mogen sluiten voor het feest. Dus staan de hekken hier nu recht voor het huis. We hebben gisteren de auto's al moeten verplaatsen om nog weg te kunnen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:32

Sussie, vreemd dat ze daar de weg voor mogen afsluiten. Je zal maar op wedstrijd moeten!
Hier regent het ook!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:37

Als ze het aangevraagd hadden als communiefeest hadden ze de toestemming waarschijnlijk ook niet gehad, maar ze hebben het aangevraagd als straatfeest. Overigens zonder ons ook maar iets gevraagd te hebben. Wij zagen het plotseling in het gemeentelijk krantje staan bij verleende vergunningen. En als we op wedstrijd hadden gemoeten dan konden we er gewoon langs want de paarden staan schuin aan de overkant net na de afsluiting. Dus daar kan je er wel uit.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:56

Ben weer terug van cc, daar regende het veel minder. Hier ligt de wei blank en onweer het nog steeds. Hoop dat het wel ophoudt met onweren in ieder geval straks, kunnen de paardjes nog even lekker naar buiten. :)

Nu weer aan de studie!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:06

Lau, wat een huge haag :oo
Sussie, dat is wel heel Bijdehand!
Sannn, ging het goed? Succes met studeren vanmiddag.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:15

Sannnn schreef:
Noor hoe was het vandaag? Succes alvast voor morgen, net zoals de rest van de Oudkarspel gangers.
Las op FB dat het met Evony niet heel fijn ging in de cross. :(:)

Klopt had er gister, en vandaag nog eigenlijk, echt even goed de scheit in.
Training gaat echt super goed en dat gaat ze zo kloten op wedstrijd, arrrrg.
Springen trouwens het zelfde, gewone springwedstrijden en trainingen nooit een balk en dan gaat ze ze er op sgw af keilen.
Ben erg echt even klaar mee en weet nog niet of ik maarsbergen ga starten.

Weet nu wel dat ze iig helikopter proof is, wou haar niet op de trailer hebben en stond er dus gewoon naast, het is wel een echte ramptoerist die beat van mij want ze wou perse kijken :')

Lau: goed gereden zeg! Jammer van Chall!
Sann: succes met je studie!
Lielle: geniet van je vakantie!
Sussie: wat ontzettend raar van dat feest zeg!
Vief: succes met je scriptie!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:19

Goedemiddag,

Hier is het lekker droog en volgens buienradar blijft dat zo. Gisteravond op stap geweest en lag om 3 uur in mijn bedje. De combi 2 mojito met een rose kwam even aan hahaha. Om half 11 zat ik al weer op paard. Heb de ruin maar een vrije dag gegeven. Vandaag is de truckersoptocht in het dorp dus ik moest er wel op tijd uit.. Dan rijden er een stuk of 40 vrachtwagen en brandweerwagens luid toeterend, met zwaailichten en sirenes door het dorp. Enorme herrie want de chauffeurs doen erg hun best :+ . Paarden maar binnengezet want de herrie die gaat komen is oorverdovend en aangezien ze stapvoets rijden....

@ lau gefeliciteerd met je prestaties. Jammer van Challenge.
@ sussie ze hebben dan duidelijk een gat in de wet gevonden. Slim van ze..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:46

Billy, je zonnebril was ook wat groot, je haar een stuk lichter dan de laatste keer dat ik je zag en je bent wat aangekomen (wat je overigens goed staat!)

Caro, nog net niet de man met de hamer tegengekomen met je mojito en rose?
Ben je lekker mee, Sus. Gelukkig heb je wel de auto weg kunnen zetten.

Ik was voor het eerst sinds een half jaar weer eens op wedstrijd. Het was wel nat maar het was geen hoosbui en regenkleding was toegestaan dus dat was wel lekker.
1e rondje had ik een stomme stop en 2e rondje een balk. Nu weer lekker ritme op gaan doen in de parcoursen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:49

Goeiemiddag

Wauw wat een regen! Niet normaal. Moest net los rijden in de ergste stortbui. Je kon zelfs mijn ondergoed nog uitwringen :D Maar dan heeft Zeus iig geen last van de pollen. De eerste proef was balen, ik was te laat en hun liepen in. Heb los gestapt en een rondje links en rechts om gereden in draf en toen de ring in. In die stortbui dus dan wordt ik altijd een beetje onzeker of het glad wordt-is. Een brave misschien beetje luie proef gereden ;) maar 177 punten. En voor de 2e even iets beter los gereden en even heerlijk gegaloppeert en daar wordt ie altijd fijn van. Je kon daar wel 400 meter recht uit galopperen en dan kun je hem zo lekker los rijden. :D Had een nette proef want ik zag dat de jury die er zat altijd van heel netjes op de letters is en een rustige proef waardeerd. Heb zo netjes mogelijk proberen te rijden maar Zeus was niet echt lekker gedragen en ook niet super voorwaarts. Maar had wel een fijn gevoel want ik kon het wel allemaal rustig voorbereiden en uit rijden. Had daar 181 puntjes. Mooi weer een puntje erbij en ik ben helemaal blij.

Geert sprong met Ula een balkje en was ook weer fijn te rijden. Dienke zei nog dat je Ula echt niet weer kent vergeleken met vorig jaar soms. :D :D

@ Laura jeeezus wat een hagen! Niet normaal.
@ Succes met je scriptie Vief. Ja echt niet normaal dat onweer he.
@ Lielle fijne vakantie nog, goed van genieten!!
@ Sussie veel plezier vanmiddag op het feest.
@ Evony wat onwijs balen!! Vind het echt rot voor je.
@ Caro lekker vroeg opgestaan, hopelijk zijn de vrachtwagens gauw weg.
@ Sim fijn dat je weer op cc bent gestart! Lekker.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:02

Netjes marijke.
Kom je daar starten ze een uur later. Is niet erg maar laat ze het even zeggen of blaadje bij secretariaat. Bay was beetje twijfelend had 1e pr 176 en 2e 164. Terwijl die voor mij gevoel beter ging.
Achja weer wat geleerd. Hij is sl niet zo bang meer.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:49

@ Sim de man met de hamer gelukkig niet maar mijn energie is in de kroeg gebleven geloof ik. Was om 3 uur thuis maar ben nu zo moe. Ik word oud |(
@ itsme balen dat het een uur later begon.
@ mm Ik ben ook al eens zo erg natgeregend. Dat is zo niet grappig :(

En hier gaat het ook los....het onweert al wel maar het is nog droog. Ik blijf voorlopig lekker binnen. Onweer is niet mijn vriend. De gordijnen zijn al dicht :D
Voor de liefhebbers zometeen is er op ZDF de derby van Hamburg.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:14

voor de liefhebbers ZDF zendt de Derby van Hamburg uit

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 16:30

Hoi, ben weer terug. Heb niet gemiept Sim! Wel een weigering maar ben echt dik tevreden. Wat een goed en safe gevoel!! Zie mijn verslag in het verslagen topic.

Ga nu eerst tennis kijken en lees vanavond of morgen even bij!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:12

Goed gedaan Noor!

Hier wat minder blij, de dressuur ging best aardig, 182, springen ging ook simpel met een balkje.
Maar de cross ging helemaal niet fijn, reed midden in die enorme hoosbui, paard begon op een gegeven moment wat te glijden en erg terug te komen op de hindernissen, erover gedacht om te stoppen maar toch doorgereden omdat hij een paar hindernissen wel weer heel fijn aanpakte en ik nog steeds foutloos was, maar op de trakhener ging hij weer glijden en stopte er helemaal mee. Ik baal als een stekker want in de training vorige week ging hij zo fijn en simpel, maar nu op dat natte gras werd hij gewoon bang en ik was niet zo verstandig om al eerder te stoppen toen ik al voelde dat het niet goed zat :\ .

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:19

Balen van je cross Eef!
Jeetje Laura, jij hebt ook wel pech zeg! Leuke foto's!
Marijke, goed gedaan toch! Zusje zei al dat je met je paard bij Rene stond vanmorgen. En heerlijk he, zo'n ruim inrijterrein bij zowel dressuur als springen eigenlijk. Vind het erg prettig dat je naast de losspringgedeelte ook nog dressuurmatig lekker los kan rijden op beide kanten.

Zusje is vandaag voorlopig voor de laatste keer met Uk op concours geweest. Was ons eigen concours, waar dus Marijke ook was. Zusje had met springen 2 balkjes. 1 liet hij de benen gewoon hangen, 2e had zusje geen afstand, dus veelste dicht. Dressuur ging aardig. 185 en 189 en een 5e prijs. ( bij Marijke en Jeroen in de ring)

Springen ging overigens bij iedereen heel slecht. Zelfs 4 fouters in het klassiek zaten nog in de prijzen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:23

Gefeliciteerd met je punt Marijke.
Caro, stom is dat he? Als je niet meer wekelijks stapt dan kun je er niet echt meer tegen.
Goezzo Noor!
Wat jammer Eef. Een training is ook nooit te vergelijken met een wedstrijd; daar moet het gewoon gebeuren waar je in een training de dingen opbouwt. Volgende keer stop je wel op tijd.
Zal best dubbel gevoel zijn geweest voor je zusje Tientjeh. Gaat ze Uk helemaal niet meer rijden of zo af en toe nog eens? Kan me voorstellen dat jij geen 7 dagen per week tijd hebt voor Uk, nu met Sem.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:23

Ik vind jullie concours altijd heel leuk Jantine, lekker ruim en geen gezeur. Met dressuur rijden heb ik gewoon een heel stuk alleen kunnen rijden.
Hoe heeft je zusje het gedaan? Oh zie het al... netjes hoor van je zusje!!
Ja Zeus had gisteravond het ijzer eronder uit getrapt, en had verwacht dat Rene er zou zijn. Gister direct gebeld en afgesproken om er om 8.15 te staan. Was super voor elkaar!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:24

Springen ging overigens bij iedereen heel slecht. Zelfs 4 fouters in het klassiek zaten nog in de prijzen.[/quote]

Daarom waren wij juist helemaal blij dat Geert en Ula ook maar 1 balkje hadden :D :D