[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:55

@sussie bedankt voor de tip. Wil ze wassen met alleen de beschermers en de springschoenen. We gaan het proberen. Nu even snel naar de manege voor een privelesje geven van een half uur.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:09

rowo schreef:
@ simmie: je beschermers worden er niet 'verwassen' van als je dat zo vaak doet? Dat idee krijg ik namelijk, of dat ze toch wat sneller slijten. Mijn NEW"s heb ik nu 2 jaar ofzo en zijn nog maar 2x uitgewassen.

Je bedoelt dat ze vaal worden?
Nee, geen last van. Met mijn vorige set (NEW's) deed ik ook na elke training/wedstrijd wassen en met die set heb ik 6 jaar gedaan en ze bleven mooi. Ja, wel met gebruikerssporen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:10

Gebruikssporen krijg je als het goed is ook niet in de wasmachine ;) Dan is er iets mis met dat ding.
Maar thanks voor je antwoord. Voorlopig heb ik ze niet nodig, dus ze liggen gewassen in de kast.

Ik spuit ze normaal alleen af na de cross en borstel ze af als ze droog zijn. Werkt ook prima.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:37

Goede avond.

Heb een middag vrij genomen :) en de DA laten komen :o

Hij heeft zo als de DA het zij, is het een lympfe klier/vatjes die om hoog (op gepeelt zijn) door evnt allergiese reactie op iets.
Hij heeft alles gecheckt hij was er toch ;)
Tanden/kiezen waren goed
Hart was perfect
Longen ook.

Hij zei ook nog, als een paard bulten heeft op de plek van het zadel mocht ik niet rijden mist het terug komt dus, als er op een bult druk word gezet, dan word hij dus groten en dat is niet echt lekker voor het paard.

Eiwit bulten kunnen het niet zijn, aangezien een paard allen maar van eiwitten bevangen kan worden.

Dus al met al heb zelfs nog gereden en was fris zat!

Ik borstel en spuit ook me beschermers af, zal ik morgen ook even doen :o

Ik ga vanavond naar Tis is It van micheal jackson :)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:16

CoriienRN schreef:
Ik ga vanavond naar Tis is It van micheal jackson :)

Waar heb je die kaartjes gekocht??

Mijn broertje wil er namelijk ook heel graag heen maar die kan ze niet vinden :n .

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:22

:wave: goedenavond.

Corien: Jeetje, lastig die bulten :=. Zakt het al wat af?
Rowo: fijn dat Zoë weer helemaal goed is :).

Ik heb gister een super gezellig avondje gehad. Eerst verjaardag en daarna op stap. Lagen 6 uur vanochtend in bed :=. Was te gezellig zegmaar :+. Vanochtend om 10 uur er weer uitgegaan. Had een afspraak op school.. Daarna de stad in geweest. Even wat dingetjes gekocht. En daarna een test gemaakt op school. Ben net een uurtje thuis en ben kapot :+. Morgen avond staat er weer een feestje in de planning :Y). Nu kan het, we hebben een vrij weekend O:).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:24

:z Zo ben er weer ...

Ben echt moe :\ . Nog maar één nacht gelukkig *\o/* !! Ik zou dit weekend ook naar 'This is it' gaan, weet niet of het door gaat.

Heb m'n Canterbury Sheepskin Insoles binnen, heerlijk warm voor in m'n laarzen :+: .

@Kim: Gezellig avondje gehad dus :D !!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:58

Heeft er iemand een muur van minimaal 1.75 hoog en ruim 2 meter breed. Dan kan ik daar mijn lieftallige ruin even achter plakken. Zo wat was die vervelend net in de springles _-:( . Op ieder geluidje reageren, stuiteren, bokken enz. Na 3 sprongen ben ik gestopt. Instructeur erop gegaan. Was het even (5 min) over. Ik weer 2 sprongen en ja hoor daar gingen we weer -:(- .
Ben gestopt had er geen zin meer in. Ik denk dat het een terugpakactie van het scheren is. Morgen gaan we weer naar de manege want ik zou hem zondag meenemen naar dressuurwedstrijd. Nu wil moeders dat ik de merrie meeneem maar ja dat kan niet ga er morgen voor het eerst weer op...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:01

Ik heb nog wel een paar rollen behang voor je Caroline. Kun je 'm achter plakken.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:08

:=

Ik ga gauw werken!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 23:33

Haii allemaal :wave:
Ik heb vanochtend Vorstin gereden, ging prima, daarna naar Bart Smit geweest, zo'n kinderachtig paardenspel gekocht wat ik de hele middag heb lopen spelen :D De hele middag heeft mijn arme Vorstin springen over boomstammen en stenen, en dat allemaal zonder fatsoenlijke opwarming! Maar zodra ik haar verzorgde (bestaande uit poetsen, wassen, hoeven uitkrabben en de stal schoonspuiten met de hogedrukspuit), was ze weer helemaal blij. Wisten jullie trouwens dat je om een paard in te rijden, hem alleen maar even moet aaien? En de flanken zitten blijkbaar overal over het lichaam, ook op het hoofd. Ik heb me echt kapot gelachen :=
Net ben ik met mijn oma en tante naar Terug naar de kust geweest. Goeie film, zeker voor een Nederlandse, alleen jammer dat ik het boek al had gelezen. Mijn oma en tante zijn hier twee nachtjes, omdat mijn moeder in Terschelling is om de marathon te lopen.

Balen Caroline :(:)
Succes met je nachtdienst Lotte!

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 01:04

CoriienRN schreef:
Goede avond.

Heb een middag vrij genomen :) en de DA laten komen :o

Hij heeft zo als de DA het zij, is het een lympfe klier/vatjes die om hoog (op gepeelt zijn) door evnt allergiese reactie op iets.
.....................................:)

Krijgt jou paard haver, ik heb nl. een paard gehad die omstreeks deze tijd ook allemaal (harde en zachte) bulten kreeg -ook onder her zadel- en daar zijn we toen achter gekomen (niet direct dus :+ )dat ie ze van de (geplette) haver kreeg. Hij had er geen last van.
In de zomerperiodes had hij ze dus nooit.

beterschap iig

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 01:07

Klinkt leuk Snoekiej! :D . Ik hou stiekem ook wel van spelletjes. Ik ben maandag op Terschelling, paarden behandelen. Leuk dat je moeder daar gaat lopen.
Vervelend Corien, die bulten.
Belen Caroline, ik heb nog wel een muur over hier hoor! ;)

Ik zit op startlijsten te kijen en zie dat er in december een ZZ-L wedstrijd in mijn buurt is. Het begint te kriebelen. Zal ik....???
Ik heb vanavond weer gelest bij Lotje, dat ging wel lekker. Maar of we klaar zijn voor het ZZ-L???
Morgen eerst maar eens naar de springwedstrijd, voor het eerst weer sinds 8 maanden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 01:51

Snoek _O- haha geweldig :P
cobrst55 Nou nee hij krijgt geen haver allen pavo explosiv en sportfit.
Marit gewoon bij de bioscoop ;) Pathe in dit geval
Carolien heb ook nog wel behang ;)

Heleen ja ik zou een poging wagen :D als alles er in zit en lukt why not?

Bulten zijn wel weg, had gelukkig de foto's dus de veearts kon meteen zegen dat het lympfe bultjes waren.

Ik ben net bij de flim geweest en het was echt kippenvel zo gaaf :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 04:33

Hahaha Snoekiej, wat leuk!! :D Nu durf ik er ook open voor uit te komen :o .. Speel regelmatig van dat soort penny-achtige toestanden op mijn DS. Paard & Pony, I luv it :P , dan moet je je paard harder laten gaan in de race door te roepen, je mag niet schreeuwen want dat gaat ie juist weer langzamer :)) . En Anky's rijschool ofsoiets.. En de familie Whitaker, krijg je rijlessen in de bak volgens een stippelroute :') .

Ik zou ook wel heel graag 'Terug naar de kust' willen zien :j , maar even een paar mensen opsnorren voor een reeks bioscoopbezoeken :P .

Lekker mijn laatste nachtdienst!! :) Heb dan het weekend vrij en begin maandag op het OK-centrum, sta dan dus de hele dag op de operatiekamer. Heb denk ik aan het eind van de week spataderen :o , worden lange dagen!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 08:19

Heleen: Gewoon gaan. IN het ZZ-L moeten ze je toch altijd eerst een paar keer zien en dan kan je beter hebben dat er veel progressie is.

Pfff, tentamens achter de rug gelukkig. Ga nu trakkie vlechten voor wedstrijd straks.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:03

Sucses iedereen!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:41

@PB: Gelukkig zit het er weer op :) . Wanneer ben jij klaar met je opleiding?
@Heleen: Wie niet waagt, wie niet..... ;) . Als je het niet probeert, weet je het niet.. proberen kan geen kwaad en volgens mij gaat het wel goed met jullie toch ;) .

Ben weer uit de nacht, goddank _/-\o_ .. Straks m'n bed in, eerst nog even lekker niksen :) .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:00

Kunstgeschiedenis heb ik nu mn bachelor. Met rechten moet ik nog 2 jaar. Krijg wel een jaar compensatie omdat ik al een bachelor heb afgerond.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:12

Pb vind het echt knap dat je zo veel studeerd mijn vriendin studeert nu ook rechten, maar zit ook altijd te schelden als ze weer tentamen heeft :P

Lotte en snoek ik vind zulke spelletjes ook wel erg funny hoor :o

Ik ga richting stal, jetske op halen en dan gaan we een rondje springen, nou ja 2 :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:31

Hoi

@heleen Als je goed scoort in de Z2 dan kun je het altijd een keer proberen mits hij de kwart pirouette goed springt en zijn wissels maar met zoveel wp zal dat wel.
@corien zijn de bulten al minder?

Vanmorgen mijn lieftallige ruin straftraining gegeven. Na een kwartier meneer aan de longe gegooid. Hij wilde alleen maar rennen dus ik heb hem een kwartier laten rennen in mijn tempo!! Daarna weer opgestapt en op het eind liep hij weer als vanouds. Volgens mij is het gewoon ondeugendheid. Deze week is hij iedere dag aan de beurt en de volgende keer les gooi ik hem ook eerst even aan de longe. Hij gedraagt zich als een paard dat net onder het zadel is dus dan behandelen we hem ook maar even zo :D . Hij zal mij er nooit afgooien zolang hij op zijn eigen benen blijft staan/landt maar het kost wel veel energie, spierpijn en blaren.... (je voelt de acties ook aankomen dat scheelt ook)
Merrie was ook weer blij en rad. Die ook eerst maar even aan de longe gedaan. Liep in een rustig galopje maf te bokken. Erg komisch om te zien

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:11

Is dat datzelfde paard wat je gisteren ook al achter het behang wilde plakken? :D

Vanavond springwedstrijd gehad. Olivier ging wel weer érg enthousiast. Hij had er echt weer lol in. Ik had mijn handen vol aan hem.
1e rondje foutloos, 2e een balk. Ik was 2x eerste geworden.
Heb 2 rozetten gewonnen, een halster, touw, een likit en bananensnoepjes voor Olivier.
Er waren niet veel deelnemers, maar het was toch leuk! *D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:49

Ja dat is de ruin. Hij heeft straf! Ruim een uur gereden en aan het eind was meneer nog niet moe.
Mijn paarden hebben helaas een iets te goede conditie

Gefeliciteerd met je 1e prijzen...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:12

Carolien, die waren vrijdag morgen al weg :+

Heleen netjes hoor :D

Heb ook gereden vandaag, stond flink aan de maat dus helaas had ik geen winst, had eerste parcour 2 balkjes en 1 stop :O
2de parcour 2 domme balkjes die hij echt net aan raakte, maar goed op naar de volgende x :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 01:17

Goedenavond!
Leuk dat hier nog meer mensen stiekum paardenspelletjes spelen :P
Vandaag de hele dag met de paarden meegeweest. Vanochtend geholpen op stal, vanmiddag/avond naar de 3jarigen aanlegtoets in Gorinchem. Was leuk. Paard was pas 1x op ander terrein geweest, maar was braaf :)
Morgen weer werken op stal, kan beter daar gaan wonen :=

Gefeliciteerd Heleen!