[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:45

*LOL*

*ziet gelijk een echtelijke crisis in huize Scum voor zich* Haha!

"hier, je drinken en je fiets, ik stap dat paard wel uit"

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:45

Sim; dat is zielig. Zoiets hoor je als groom te doen. Je gaat me toch niet vertellen dat Hans het niet voor jou zou doen?!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:47

ik zou het niet eens vragen, ga later zelf wel. Ben veel te eigenwijs, wil zelf in discussie als het verkeerd beoordeeld is.

MJ kruis in PH bv *LOL*
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-09-07 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:47

Scum schreef:
Sim; dat is zielig. Zoiets hoor je als groom te doen. Je gaat me toch niet vertellen dat Hans het niet voor jou zou doen?!

tsja, laat ik maar niks zeggen, tom rent ook wat af op zo'n dag en dan ga ik nog zeuren dat hij niet goed voorleest Bloos

caatje, rijdt hij zelf ook crossen?? Ben benieuwd Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:50

Ik zou geloof ik later zelf ook gaan.

Vind het wel belangrijk dat mn groom met suikerhoudende dranken klaar staat (Fanta!) en wat helpt met het paard.

Als ik zelf groom dan zorg ik ook dat ik er ben om dingen aan te pakken of aan te geven. En vooral om het paard bezig te houden.

*mental note: volgende paard wordt er een die uren zichzelf op de trailer kan vermaken met een hooinet*

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:52

miss_jumpy schreef:
Scum schreef:

tsja, laat ik maar niks zeggen, tom rent ook wat af op zo'n dag en dan ga ik nog zeuren dat hij niet goed voorleest Bloos

caatje, rijdt hij zelf ook crossen?? Ben benieuwd Haha!

Ja toen in ik maarsbergen jankend (na mn val) over de finish kwam was hij aan het losrijden en stelde me toen al een keer gerust met z'n ogen haha en in ede heeft hij ook gecrosst. Hij crosste daar L en volgens mij sponseerde hij zelfs een hindernis. Nu hoop ik niet dat iemand hem kent hahahahahaha!! Ik voelde me wel gevleit namelijk. In Gorssel zal ik hem zonder rijbroek.......

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:52

Ik zou het misschien ook wel vragen, vind het niet zo gek. Je wil het dan graag snel weten. Nog lekker vol met adrenaline Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:53

Caatje1986 schreef:
Ja toen in ik maarsbergen jankend (na mn val) over de finish kwam was hij aan het losrijden en stelde me toen al een keer gerust met z'n ogen haha en in ede heeft hij ook gecrosst. Hij crosste daar L en volgens mij sponseerde hij zelfs een hindernis. Nu hoop ik niet dat iemand hem kent hahahahahaha!! Ik voelde me wel gevleit namelijk. In Gorssel zal ik hem zonder rijbroek.......

klinkt goed romance op de sgw!!
En, beviel dat uitzicht in gorssel Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:55

Mijn werkzaamheden (dagje groomen) bestaat uit:
laarzen poetsen
broodjes smeren en blikjes drinken enzo klaarzetten
's morgens stallen uitdoen
Paarden invlechten
Crossparcours meelopen en ondertussen veel kletsen met mensen die we tegenkomen
opzadelen
tips geven bij het losrijden
dressuurproef voorlezen
nog meer kletsen met mensen
omzadelen, paard vasthouden
met fotocamera achter vrienT aanrennen en geschikte plaatsen uitzoeken om te filmen
flesje drinken meezeulen
kletsen met mensen
aanmoedigen in springparcours in cross
na de cross vrienTje van AAdrank voorzien en met paard rondstappen
meestal doe ik ook de keuringen
afzadelen
en op de terugweg naar huis vrienT wakker proberen te houden
thuis heel de zooi uitruimen en de was doen

Ik moet wel zeggen dat Bitwise het meeste doet. Hij staat heel vroeg op om te voeren. Ik kan nooit mijn bed uit komen. Hij ruimt de auto in. En hij moet ook rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 13:57

We komen er toch wel een keer achter wie het is Caatje. Knipoog

Scum, komt aardig overeen met mijn lijstje (maar ik rijd wel zelf). Haha!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:58

miss_jumpy schreef:
Caatje1986 schreef:

klinkt goed romance op de sgw!!
En, beviel dat uitzicht in gorssel Haha!

Ja het uitzicht beviel me prima Haha! Nu maar hopen dat het niet zo'n jan en alleman lover is......dan is het gevleide gevoel snel verdwenen en mijn ego gekrenkt haha........ Ik ga toch maar eens vragen hoe die nou heet...
In Ede wilde die al een kusje voor al z'n hulp AHHHHHHHHHHHHHHHHHH

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:59

ik besteed ook altijd het sjouwwerk uit, het stiften draaien en het rennen bij de keuring Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:00

Caatje1986 schreef:
Ja het uitzicht beviel me prima Haha! Nu maar hopen dat het niet zo'n jan en alleman lover is......dan is het gevleide gevoel snel verdwenen en mijn ego gekrenkt haha........ Ik ga toch maar eens vragen hoe die nou heet...
In Ede wilde die al een kusje voor al z'n hulp AHHHHHHHHHHHHHHHHHH

je hebt vast wel een foto van hem??
Ik bedoel, als je zijn startnummer nog weet... Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:01

Komt ook overeen met mijn lijstje Haha!

Als ik groom (endurance) zit daar ook nog wat rondrijden met auto naar groompunten en zeulen met water bij.

Caatje, spannend, boeiende ontwikkelingen Haha!.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:02

Normaal heb ik ook een groom (een man) die me helpt, stiften draait, vaseline smeert ghehehe en het zadel en hoofdstel eraf trekt als ik gefinished ben, meeloopt enz. Laatste 2 keer is hij echter i.v.m. drukte op zijn werk niet mee geweest en ik red me dan ook hoor! mijn mammie is ook altijd mee, we noemen haar de vrouw voor de catering. Vaak lees zusje of een vriendin me voor of een of andere knappe kerel regelt wat voor me hahaahahha

We gaan op onderzoek hoe hij heet volgens mij weet ik zijn startnummer uit Ede nog, ga eens even bij de uitslagen kijken!!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:03

@Caatje... spannend!

En ik moet zeggen dat mijn groom er is voor de verzorging van brood, drank enz., voorlezen en de mental support.
Rest doe ik zelf. Maar eerder ging ik vaak alleen op wedstrijd (ook SGW Bloos , achteraf misschien niet altijd even verstandig) dus dat we nu met ons 2-en gaan, vind ik al helemaal top!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:05

hm, eens denken hoe dat bij ons gaat.

Ik vlecht meestal zelf in (Vos doet Josien wel eens), mijn moeder doet de staart, poetst, wast benen etc. Eten/drinken regelen verdelen we, autorijden hangt er vanaf met welke auto we gaan. Laarzen en tuig poetsen doe ik meestal zelf, tenzij ik lui ben geweest de dag ervoor en we wat haast hebben. Stallen doen we samen, cross lopen ook. Opzadelen doet mijn moeder meestal, terwijl ik me omkleed, schroeven doe ik altijd. Omzadelen ook altijd samen, hindernis bouwen met losspringen doe ik nooit zelf Knipoog Na het springen beenbeschermers wisselen, keuring doe ik vrijwel altijd zelf, zowel voor als na. Uitstappen wisselt. Zooi op stal opruimen altijd samen, zooi thuis doe ik zelf *LOL*

En zondag groom ik voor Josien, dan vlecht ik, zadel op (incl schroeven) help met los rijden en lees voor. Verder samen cross lopen, helpen met losspringen, de keuring en het naverzorgen. Is ook wel een druk dagje maar een heel stuk relaxter dan zelf rijden.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-09-07 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:09

Oh en mijn groom laad het paard in!

Was een moeilijke lader, vorig jaar gingen we voor het eerst op wedstrijd. Ze pakt um bij het halstertouw en zegt: kom maar, ik laad um wel even. Clown
En..... ze deed het ook nog! Cool Haha!

Heb wel even met verbazing staan kijken voordat ik in actie kwam om de stang erachter te doen!
Laatst bijgewerkt door Crosskip op 06-09-07 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:10

Frank doet heel veel, maar voorlezen? Echt niet! Hij is veel te bang dat ik boos word als het niet goed gaat! Ik merk nu, nu ik veel zonder hem moet doen, pas goed hoe blij ik ben met al zijn ondersteuning! Gelukkig vindt hij het cross gebeuren bijna net zo leuk als ik.
Zijn eigen hobby is zijn werk, en sleutelen aan de machines. Daar hoef ik gelukkig niet aan mee te doen Clown . Formule I kijken vindt-ie ook leuk en ik gelukkig ook.

Als er iemand eens onverwacht een paar dagen weg moet ben ik dat, Frank nooit. Hij heeft daar nog minder moeite mee dan ikzelf! Normaal gaat hij wel regelmatig 's nachts werken en dan ben ik dus alleen. Vind ik eerlijk gezegd best wel eens lekker, avondje alleen thuis!

Caatje: Weet je z'n startnummer van Gorssel? Ik had in Gorssel nl een soort van losrij flirt vent achter me aan.... Hoop voor jou dat het niet dezelfde was....

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:12

Ik ga eens naar een foto speuren het nummer wat ik dacht dat hij had komt niet overeen met de startlijst/uitslag, dat is een meisje haahhaha

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:14

Caatje1986 schreef:
Ik ga eens naar een foto speuren het nummer wat ik dacht dat hij had komt niet overeen met de startlijst/uitslag, dat is een meisje haahhaha

Reed hij za of zo? En welke kleur heeft z'n paard?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:16

Apple schreef:
*mental note: volgende paard wordt er een die uren zichzelf op de trailer kan vermaken met een hooinet*

Tal? Haha!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:17

Hij reed niet in GOrssel volgens mij wel in Ede

Volgens mij heb ik hem op de foto gevonden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:17

zoek jij dan wel eens ter plekke een lezer Wollie?

Stiften draaien is een drama als ik het doe, op de een of andere manier krijg ik dan ontzettend snel kramp in mijn pols, vaak doet dat 20 minuten na het draaien nog zeer. Ik snap zelf ook niet wat dat is maar ben wel erg blij dat Tom ze wil draaien!!

En Os wil echt slecht draven aan de hand, dus Tom sleurt hem iets makkelijker mee bij de da Clown Maar als ik eerder bij de da ben dan tom uit de cross loop ik wel gewoon zelf, het is meer een kwestie van gemak!

In de voorbereiding doe ik alles zelf, voor tom begint de wedstrijd op het moment dat we naar stal rijden.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:18

miss_jumpy schreef:
zoek jij dan wel eens ter plekke een lezer Wollie?

Soms, normaal gezien is Tezz er bij om te lezen...
Caatje: Zien! *LOL*