[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:21

Alé vooruit, kogel is door de kerk, heb deze botten besteld :')
https://www.divoza.com/nl/mondoni-lifestyle-laars
beetje kopie van die dure die PP en Daaph hebben, zal wel zien hoelang ze meegaan. Scheelt dat ik nu quasi niets meer door de modder moet lopen sinds de paarden thuis staan, dat was vroeger wel anders, dus zooo heel veel zullen ze niet afzien verwacht ik.

Ik vind dat ook jammer als uitslagen niet kloppen. En dan inderdaad niet voor die doos koeken of zak eten, maar gewoon omdat je fier bent als iets goed gegaan is, en als je dan niet op die plaat staat die je verdient vind ik dat k*t...

Maar goed, er gebeuren overal dingen waar ik écht mijn vragen bij stel. Op het BK jumping in gesves had iemand (weet al niet meer wie) met een 4jarige 1 balk in de 1e manche. De speaker roept af dat omdat het die mens zijn verjaardag is, de balk niet telt. WTF????? Je bent wel op een kampioenschap hé, dan geef je toch niet zulke cadeaus voor een dwaze verjaardag?? Hoe dat daar geen reactie op komt, snap ik niet.
Net zoals BK eventing 3 jaar geleden, D.ecleene draaft in laatste lijn omdat hij tijd over had. Speaker roept om dat dit eigenlijk niet mag, maar dat ze het door de vingers zien (remember Daaph??) Kostte me toen de 3e plaats! Dat zou ik nu vandaag niet meer laten gebeuren, hiervoor zou ik nu wel op mijn achterste poten staan. Vooral omdat ze het zelf nog afroepen dus dat is bewust de reglementen ombuigen.

Lene: tis jammer dat zulke stops die dan goedgekeurd worden niet op video staan, had ik dat per toeval gefilmd, ik zou er nu ook spel van maken, maar ja, anders is het toch maar woord tegen woord, dat steken ze ook maar weer in de doofpot.

Varekaj: draven in de laatste lijn mag idd niet, vanaf de voorlaatste sprong niet meer geloof ik. Maar weet nu niet van buiten hoeveel strafpunten je daarvoor krijgt, ik dacht eigenlijk 6, maar mss dat iemand anders dit beter weet?
Qua tijd; heb je ruiters ingehaald? Want dat zie je wel meer op die vrije crossen als er veel gebrosseld wordt, dat ze in de jurytoren de tijden van mensen omwisselen als ze niet op volgorde binnen komen...
En ja, normaal 20 strafptn per weigering.

Wipala: je bent 'maar' 18e geworden? Dan is er toch wel goed gereden in je reeks. Want 69% in je dressuur is toch zeker niet slecht!
Merendree is idd een zware in de 90, staan daar bomen in die ze in geen enkele B cross gebruiken... En met die zware regen van de afgelopen dagen zal het daar een slagveld worden vrees ik. Geef je eens je startuur door? Normaal gezien kom ik naar 2 vriendinnen in de 90 kijken, als het geen uren verschilt, kom ik anders ook naar jou kijken. En hopen dat er een springkasteel staat waar mijn dochter zich even kan uitleven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:14

Ik ben niemand voorbij gegaan en zelf ook niet voorbijgestoken of ingehaald. Ik was al terug in de inrijpiste aant stappen toen mijn "achtervolger" binnen kwam. Er zat 2 minuten tussen elke start en ik zat 34 seconden na de ideale tijd. Lijkt me met 3 weigeringen nog redelijk normaal? Ik heb niet op tijd gereden maar zo traag was het nu ook weer niet :')

Amai, precies is de naleving van reglementen ook voor interpretatie vatbaar! Kan begrijpen dat ze voor de lol omroepen dat een balk niet telt als cadeautje maar dat wil niet zeggen dat ze die werkelijk door de vingers moeten zien. Zeker niet op een kampioenschap.

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:43

Amai Antonius das idd écht erg dat ze dit zomaar toelaten... := In de dressuur heb je soms al vriendjespolitiek, maar dat kan je niet echt betwisten. Maar lijk jumping komaan zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:49

Op het provinciaal zou ook iemand een balk gehad hebben die ze niet geteld hebben bij M of Z.

Heb de resultaten eens bekeken. De ruiters die een heel seizoen goed gereden hebben staan plots allemaal op het provinciaal amper in de top 5....

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:37

Varekaj schreef:
Op het provinciaal zou ook iemand een balk gehad hebben die ze niet geteld hebben bij M of Z.

Heb de resultaten eens bekeken. De ruiters die een heel seizoen goed gereden hebben staan plots allemaal op het provinciaal amper in de top 5....

Dat is ook de reden waarom ik geen zin had om nog met Colorado provinciaal kampioenschap mee te rijden. Elk jaar is dat hetzelfde liedje, vorig jaar was er iemand wiens paard continu verschoot en door de ring vloog en die stond 5de in M2, terwijl ik met Colo een hele sterke proef had gereden en 15de plaats had ofzo. Elk jaar is de uitslag zo raar op het kampioenschap en dat steekt tegen.

@Antonius: meen je dat nu? Was dat geen grapje van de omroeper? Dat kan echt niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:09

Ik ben iig blij dat we niet naar het nationaal gaan met ons viertal.

Als omroeper moet een grapje kunnen, op voorwaarde dat ze in de jurytoren de grap ook inzien.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 16:17

Jaaa dat weet ik nog! Ik ben toen wel gaan klagen! Niet dat het voor mij toen iets uitmaakte maar toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:44

Hier een hele fijne les gehad vandaag met Icaro.

Weet je nog toen in Waregem Antonius met uw tijdsfout terwijl ik had gefilmd dat je binnen tijd rond was in je parcours?

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:50

Er was idd sterk gereden in mijn reeks haha, ik verschoot toen ik aan het inrijden was dat al de paarden daar echt heel goed liepen. Ik heb mijn jumping om 13.24u en cross om 13.44u. Idd omdat het daar zo zwaar q kies ik toch voor de 60, ervaring en vertrouwen opdoen is het belangrijkste nu, de hoogte komt wel nog :)
Ik heb idd ook veel fouten gehoord op Deurle, ze riepen iemand om dat hij een tijd had van 5min zoveel terwijl er op het bord aan de aankomt 4min zoveel stond..
En ook al paar keer meegemaakt op jumping dat de jury niet ziet dat er een balk is gevallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:02

En ik maar zeggen dat ziet bij jumping niet kan want een balk is een balk :')

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:15

boh jullie gaan zo snel afgelopen dagen..kan deze ouwe hier niet bijhouden hoor :D :=
dus sorry als ik niet overal op reageer. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:30

Ik heb gisteravond een paar foto's ontvangen van Deurle, van het 2e water. Ik zit gigantisch achter in de beweging op de sprong (had me dan ook aan een fikse stop verwacht) dus qua stijl rijden een vette 0. Ik schrik alleen als ik zie hoe ferm Icaro zich er overheen lanceert! Ondanks dat hij vlot ging had ik absoluut niet het gevoel dat hij zo hard ging...

Zal op alle andere foto's wel hetzelfde zijn die gaan komen. Houding om te huilen. Het gevoel dat ik echter had, dat was wel goud waard. We weten waar aan werken :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:56

madelene schreef:
boh jullie gaan zo snel afgelopen dagen..kan deze ouwe hier niet bijhouden hoor :D :=
dus sorry als ik niet overal op reageer. Y;(

Hèhè komaan oudje, niet afgeven hé :')

Varekaj: van wie heb je foto's gezien? Hypomedia? Ga ze eens zoeken dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:02

Ik heb de foto's via mail aangevraagd bij J-image en bij Hypo Media.
J-image zet ze niet online omdat het er zoveel zijn maar je kan via mail ze wel in het klein opvragen, bij Hypo volgen de foto's van de vrije crossen nog. Ook bij de foto's van Hypo is er 1 waar ik gigantisch achter zit op de beweging, die bij de stop op 9b. De a ging hij 2x vlot naartoe, de b zat iets van twijfel in en hij sprong hem vlot maar iets vroeger en een stuk hoger dan verwacht.

Ik moet dringend mijn bakstukken korter maken zo te zien. En iets doen aan het mee zijn op de sprong bij noodsprongen of bij twijfelsprong. Vind het zelf enorm storend om te zien.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:25

ach varekaj, dan heb je toch iets om naar te werken! je kunt niet verwachten dat je bij je 1ste wedstrijd meteen alles goed doet. Zoals je zegt, gevoel is het belangrijkste komende tijd.
En daarbij, we heten geen Jung/Todd/Klimke/Towned...dus maak je maar geen zorgen.
Zelfs als we maar 1/100ste van hun rijden kunnen uitvoeren dan zijn we nog steeds goede amateurs.
en daarbij...we moeten vaak ook een beetje in de "oh oliebol" houding zitten dus daar ben je ons dan voor op!! ;) :D

Antonius ~~}> voor mij dan hè :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:50

"Oh oliebol" is die dag wel een aantal keer door mijn hoofd gegaan ja :')

@ antonius: ndm horse event photography was er zondag ook, zou kunnen dat er van haar dan ook nog foto's online gaan komen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:00

ndm was er niet meer zo lang, heb ze al gepolst.

En zoals in pb al gezegd, ik vind je foto's top!!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:13

Ik wil ook wel foto s zien :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:30

Mijn foto's van Deurle zijn ook niet bepaald stylisch te noemen :+ Heb sterk gedreven naar de hindernis na het water want ik dacht op voorhand dat hij ging stilvallen daar, en natuurlijk staan ze op die plaats foto's te nemen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:39

Bij die heg op 12? Icaro verloor tempo in de galop in het water met die hindernis in zicht dus hier ook zitten en rijden. Ik ging uit van een stop, katapulteert meneer zich er alsnog over :')

Vond dat wel tricky op de 10 en 12, was beide recht naar de tent/publiek en vlak er achter dan dat touw. Niet qua hindernis zelf, wel om een onervaren paard er vlot naartoe te rijden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:42

florence123 schreef:
Mijn foto's van Deurle zijn ook niet bepaald stylisch te noemen :+ Heb sterk gedreven naar de hindernis na het water want ik dacht op voorhand dat hij ging stilvallen daar, en natuurlijk staan ze op die plaats foto's te nemen :')

Ik wil ook jouw foto's zien!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:42

Ik wil ook fotos zien ;:

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:45

Allez hup, foto's tonen!! :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:47

Ik heb eens 1 mindere/te platte sprong gemaakt+stop op grachtje erna en hup ik viel. := Stoem stoem stoem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:09

Ale vooruit dan maar :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De capriolen op die bak is zowat vanuit stilstand gesprongen, die heg is na tempo verlies in het water en ik had een stop verwacht.

Paard is maar 1m65 hoog trouwens. Krijg vaak de vraag of hij groter is namelijk.