[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:23

:wave: Meldt zich ook een hardlerende student, haha.
Ik heb volgende week 4 tentamens in 3 dagen. 2 daarvan wil ik zeker in 1x halen dus ben al vanaf maandag bezig. Het wordt alleen wel steeds moeilijker om me er toe te zetten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:33

Succes met leren studenten!!!
Capje af ;)

Zo ik ga richting stal, en dan hopen dat het droog blijft :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:39

Studenten sterkte met leren.

Mijn panadol ontbijtje heeft geholpen was snel van de hoofdpijn af.
De ruin was ontiegelijk vervelend met scheren -:(- . Heb er gewoon 2,5 uur over gedaan ipv de 1,5 uur normaal. Heb al zijn benen met de moser opscheerding moeten doen terwijl dat niet super werkt. Oren wilde ook niet. Hij heeft 3/4 sedalin gehad. _-:( -:(-
Orem en bovenkant hoofd niet gedaan. Ik was hem helemaal zat. Praam erbij werkte ook niet. Werd hij alleen maar vervelender van. Gelukkig ben ik er vanaf. Vorig jaar ging het niet makkelijk maar dit jaar was het wel heel erg. Dit jaar wordt hij niet meer geschoren!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:53

Dat is vervelend carolien.

Ik scheer paarden die lastig bij hun hoofd zijn niet eens, ja tot de wang zeg maar verder niet :n

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:55

Vorig jaar is hij voor het eerst geschoren en toen ging het wel. Hij was al dwars voordat ik begon Dan is hij met alles lastig. Hij had gewoon 1 van zijn buien...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 20:19

Goedenavond!
Vorstin was vanochtend vanwege het weer niet in de stapmolen geweest. Ben dus ff buiten een stukje gaan stappen. Ze was echt helemaal gek, dus ik had beter eerst even kunnen longeren ofzo. Wilde nog even een stukje weg inslaan waar ik normaal niet heen ga, maar dat vond Vorstin niet zo'n strak plan. Ze stond na een paar passen stil en wilde niet meer verder. Ik heb 1x geprobeerd haar weer naar voren te krijgen, maar ze drraaide zich om en ging gelijk richting de sloot. Heb het toen maar gelijk opgegeven, ze was gewoon te druk en gespannen en het was geen goed idee om door te gaan. Dat doen we een ander keertje wel weer. Nu staat ze vanaf half 7 los in het bakje, ik ga straks weer ff terug om haar binnen te zetten. Nu de paarden niet meer naar buiten kunnen is het bakje echt de hele dag vol helaas.

Succes nog alle tentamen-gangers :(:)

Een knuffel voor Sofietje Kim :(:)
Balen Benthe! Lekker bezig die Jipje :+
Rot dat Wolin een beetje een dik been heeft Lotte.
Fijn dat ze zo lekker ging Anthea!
Hopelijk ging je tentamen goed PB
Vervelend dat de ruin zo vervelend was met scheren Caroline. Volgende keer de benen en het hoofd een paar dagen eerder doen? Dat moet ik voortaan met Vorstin ook, die wordt het zat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:59

@ caroline: wat balen van je ruin. Ik ken het helaas van mijn eerste paard. Die werd echter alleen maar gevaarlijker met praam en sedalin (of ander soort verdoving). Hoe sterker de verdoving, hoe onberekenbaarder. Echt niet fijn :n

@ snoekiej: balen van Vorstin.... Op zich niet vreemd als ze de hele dag niet buiten komt. Was echt niets voor mij zo'n stal. :o Hier hebben ze gewoon tot 3 uur buiten gestaan in de stromende regen. Daarna ging ik rijden..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:35

Allemaal hard aan de studie hier zo te lezen!! B-) Goed hoor!! :D

Ik heb heerlijk gepit vandaag, werd alleen wel later wakker dan gepland.. maarja.. :z
Wolin heeft lekker lang buiten los gebanjerd, met vriendje en vriendinnetje, dus die heeft lekker weer de boel op stelten gezet en ze is ook aan het schatgraven geweest 8-) .
Haar been slinkt wel iets moet ik zeggen, maar na stappen verdwijnt het niet :n , ze loopt er nog gewoon goed mee, niet onregelmatig of kreupel :n . Heb een stuk met haar gestapt op het harde, en twee keer gekoeld met water. Ik hoop niet dat het een pees is, maar dan zou de dikte weg moeten zijn na 3 uur lang rondbanjeren in de paddock en een stuk op het harde stappen. Ik bel morgen wel even de dierenarts, ik bedenk me wel 3 x voor ik wacht met de dierenarts :roll: .

@Caroline: Balen dat het scheren moeilijk ging!!

Ik heb hier helaas geen ervaring mee.. :n . Wo ga ik niet eens proberen, hoeft ook niet met haar vacht gelukkig, praam en een tranquilizer hoef ik bij haar ook niet te proberen trouwens :o , en die Tinker van ons kan ik los neerzetten en zo scheren.

@Snoekiej: Heb jullie maar één paddock dan? Dan is het wel krap ja := .

Wo komt er 's ochtends uit (ik fiets vanuit mn nachtdienst door of baas van vriendje van Wo neemt haar mee) en ook 's middags en dan weer als ik er ben. Het liefst had ik haar ook wel op het land gehad nog ofso.. Of in ieder geval ergens waar ze wel een sprintje kan trekken, maar ik ben wel blij dat Wo in ieder geval een paar keer eruit komt om de benen te strekken, ideaal is het niet :) .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 23:23

Ik heb net House gekeken, wat een zielige aflevering :\ Ik heb echt zitten huilen achter de tv!
We hebben op stal 1 buitenpaddock en een binnenpaddock waar ook in gelongeerd wordt. Alleen de afgespeende veulens zijn vandaag toen het ff wat beter was naar buiten geweest, de rest moest allemaal los in het binnenbakje of gelongeerd/gereden worden. Ik vind het ook niet fijn, maar het is echt niet anders. Ik heb het thuis al heel vaak overlegd, maar ik mag Vorstin niet verhuizen. En zelf heb ik het ook naar mijn zin op stal.
@ Rowo, ze kunnen hier echt niet op het land nu. Het land is gewoon zeiknat en modderig. Allemaal veen hier, dus dat kan maar heel weinig water hebben.
Ben net voor niets naar stal gereden, want iemand anders had haar al binnengezet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:51

Nou die van mij heeft vandaag ook niet buiten gestaan, gister wel met regendek, maar vind het zelf niks :o

Kwam vanavond op stal en ik schrok me dood!!
Die van mij had aan de rechter kant net onder zijn schoft en voor zijn dek vreselijke bulten!! weet niet waar het vandaan komt, en onder zijn dek op zijn lijf had hij er ook een paar.
Morgen ochtend maar de DA bellen vertrouw het niet zo.

Zal morgen ochtend even een foto plaatsen hoe het er uit ziet.

Ga nu op bed :wave:

Ps lotte werkse ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:23

Nieuw pak kuilgras opengemaakt Corien?
Klinkt nl als eiwitbulten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 08:31

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 08:58

Goeiemorgen :wave:

@ corien: wat Simmie dacht was ook het eerste wat ik dacht, maar dat is het dus niet.
Ik zou het vandaag nog even aan kijken, als het niet weg is, de DA ff laten kijken. Wie weet is het vandaag wel over.

@ snoekiej: altijd balen als je voor niets op stal komt. Maar ja wel lief dat ze haar binnen hadden gehaald.
En idd das balen van klei grond. Wij zitten hier op zand en de weides zijn niet nat. Ook al zijn ze dat wel, ze gaan er gewoon op. Zwart lopen hebben ze hier nog nooit gedaan in al die jaren dat hier paarden lopen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 08:59

Goeiemorgen :Z
Ik ga naar stal. Heb om 9 uur een rustig lesje.

@ Corien, ziet er raar uit idd!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:23

Goeiemorgen!
@Corien: Ik zou inderdaad ook zeggen dat het iets van eiwitbulten is als je het zo ziet. Hopelijk heeft hij er geen last van.
@Snoekiej: Hopelijk wil Vorstin weer lekker lopen! Succes!

Verder iedereen succes met de tentamens! Is altijd weer even flink stressen.

Ik heb gisteren een heerlijk dagje gehad. De hele dag bij een vriendin geweest en zelfs heerlijk op haar paardje daar kunnen buitenrijden. Was erg gezellig in ieder geval. Toen ik thuis kwam was de smid gelukkig bezig om Jipje zijn ijzer er weer onder te maken en 's avonds dus nog even kunnen rijden. Meneer had alleen energie te veel en was dus wel erg druk :o Vanavond nog maar even verder prutsen, want heb morgen weer mijn eerste wedstrijd sinds een hele poos :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:44

Corien, Oro heeft ook 2x helemaal onder de bulten gezeten. Ook onder het zadel en natuurlijk precies net voor een wedstrijd....

Uiteindelijk is er allergie-onderzoek gedaan. En het kwam dus inderdaad door een allergie. Maar hij krijgt die bulten rond februari/maart (bepaalde planten die dan bloeien).
Meestal gaan ze vanzelf weg. Als dat niet gebeurt kan de DA ze weg spuiten. Op zich hebben paarden meestal geen last van die bulten.
Maar het is wel schrikken als je ze ontdekt!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:14

Corien het lijkt mij op netelroos, onstaat vaak zonder aanwijsbare reden maar het gaat ook vanzelf weer weg. Google het maar even. Mijn paarden hebben het ook wel eens gehad, helaas is het vaak moeilijk te achterhalen waar ze het van krijgen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:29

Vivre heeft zulke bulten ook gehad. Heb je misschien een net gewassen deken opgelegd? Vivre bleek niet tegen de groene zeep te kunnen waar wij alle deken mee wassen. Nu wordt alles met babyshampoo gewassen en gaat het goed. Geen bulten meer gehad.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:25

Goedemorgen

@corien: lijken idd eiwitbulten of een allergische reactie. Nieuw voer, deken/dekje? Of een nieuw pak hooi opengemaakt?

De stal is al weer gedaan en de paarden lopen lekker in de wei. Wel nat maar ze kunnen lopen.

Weet iemand of de CC boots in de wasmachine kunnen? Moeder wil ze wassen maar omdat ze best duur waren ben ik een beetje huiverig. Dit seizoen heb ik ze alleen afgeborsteld en afgespoeld.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:29

Ik doe mijn cross beschermers altijd is in de wasmachine, gewoon een programma voor de fijne was op 30 graden. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:30

Caroline, ik heb zelf de Style crosscountry beenbeschermers en die gaan na elke training/wedstrijd in de wasmachien. Weliswaar gebruik ik een wolwasprogramma, maar ze worden keurig schoon en blijven netjes!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:30

billy1 schreef:
Corien het lijkt mij op netelroos, onstaat vaak zonder aanwijsbare reden maar het gaat ook vanzelf weer weg. Google het maar even. Mijn paarden hebben het ook wel eens gehad, helaas is het vaak moeilijk te achterhalen waar ze het van krijgen.

Dat is ook wat ik dacht Dorien :j .
Netelroos is een uitwerking van een allergie, onschuldig, maar wel gek gezicht. Als je het zeker wilt weten zou ik de dierenarts leven laten komen :) .

Ben net terug van stal. Ben doorgefietst van uit mijn nachtdienst naar stal, het was zo'n mooie blauwe lucht en het zonnetje scheen, dus hup Wo van stal. Heb een stuk gewandelt in het zonnetje en ze heeft een uur flink debiel staan doen met haar buurvrouw in de paddock 8)7 , waarna ik dus weer een stuk kon wandelen :P .. Ze gaat straks weer los met het vriendje en dan aan het eind van de middag/vanavond weer met haar buurvrouw :) . Moet vanavond toch die andere twee nog doen (die lopen al lekker vanaf 10 uur buiten :) , en Wo ligt op de route, dus die pik ik ook weer even van stal :D .

Die Marstall Champion :9 , Wo vind het zo lekker, dat ik bijna zelf wel een hapje zou willen nemen, als zij iets lekker vind dan móet het wel echt smullen zijn!! :)) Voor de Wiesencobs haalt ze t.n.t haar neus op, en uit ervaring weet ik dat als ze het niet gelijk eet, ze het dan ook gewoon nooit zal eten :P , helaas pindakaas..
Been slinkt trouwens wel, wil toch de dierenarts laten komen, alleen irritant dat ik de nachtdienst zit.. moet nu wel echt slapen, anders red ik het vanacht niet :n .

Ik ben nu wel helemaal gaar :z , dus ik ga gauw mijn bed in :wave: !!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:03

Zo ik heb beide weer ff gereden, ook Zoé want die is weer rad. Zetje ging buiten lekker hard. Wel fijn dat ik nu iig goed met haar buiten kan rijden. Morgen weer sinds maanden een dressuurwedstrijd :+

@ simmie: je beschermers worden er niet 'verwassen' van als je dat zo vaak doet? Dat idee krijg ik namelijk, of dat ze toch wat sneller slijten. Mijn NEW"s heb ik nu 2 jaar ofzo en zijn nog maar 2x uitgewassen.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:44

Ik lees net dat er paard over 1.90 heeft gesprongen :oo .

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:14

Caroline: je kunt ze gewoon uitwassen hoor. Op een fijnwas programma of wolprogramma en eventueel nog in een waszakje (dan komt eventueel klittenband wat niet helemaal op elkaar zit niet vol pluisjes).