Normaal ging een vriendin daar ook starten maar blijkbaar niet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
2 brave paardjes!
Nog slechter dus
laat dan maar zo
en die kampen in Waregem heb ik ook altijd héél graag gedaan

Ik heb eens haar voet vrij onvriendelijk tegen mijn bil gehad toen ik haar vijzen aan het uitdraaien was, enig probleem, de vijs zat nog in haar hoef dus da was ne fameuzen put in mijn bil
sindsdien laat ik haar zelf geen ijzers meer zetten met gaten, da's toch weg gesmeten geld. Met Diablo doe ik het wel, als ik tijd heb
Maar idd, die zijn gewoon van op gras te lopen, ik merk weinig problemen met glijden in de cross...
) sowieso moet er iets gebeuren aan de ruiterfitheid want da's hier het grootste probleem. Ik vind het niet veilig om over te gaan zolang ik te zwaar ben. Beest moet die extra kilo's ook over de hindernis krijgen. Dus als ik niet afgevallen ben, mag het nog zo saai zijn, ik ga niet over (kwestie van mezelf wat te stimuleren
) Het moet sowieso veilig zijn. Maar ik zou zo graag eens M-rijden en k heb het paard ervoor (niet om te winnen ma bon
) dus moet ik nu mijn kans grijpen...
want idd, dat was een lange pauze...
Alleen kan ik er niet mee wandelen, noch deftig op jumping mee gaan. Crossen soms wel, soms niet. Dressuur is meer haar ding. En zij was/is voor de rest echt mijn droom paard, uiteindelijk zit en rij ik veel liever met haar dan met brave Diablo. Alleen moet ik toegeven dat het niet gelukt is tussen ons. Maar met wie gaat dat wel lukken? Die heeft echt een hele handleiding en hoewel ik er van overtuigd ben dat ze echt super veel mogelijkheden heeft, is ze ondertussen al 10 en gaat iemand die haar de baas kan (dé echt goede ruiters) volgens mij geen zin/tijd hebben om met haar aan de slag te gaan. En voor de anderen is ze te moeilijk... dus da's wat het probleem. Waar gaat die terecht komen? Ze loopt ook niet persé in de weg dus ja... ik hoop dat one day haar verstand arriveert

Gedraagt zich precies als een echte zure merrie. Zijn gemoedstoestand is soms niet gemakkelijk te voorspellen.
De ene dag kan hij slapen tijdens het poetsen, en de andere dag kan hij aanrakingen op veel plekken echt niet verdragen. Oren plat, slaan, en hij dreigt veel met z'n tanden maar hij weet z'n grenzen!
De ene dag werkt hij suuuuuperflink en de andere dag kan hij zeggen van ik heb écht geen zin. Daarom moet ik veel variatie in de trainingen steken. Niet te veel dagen dressuur achter elkaar, eens gaan wandelen, keer longeren, sprongetje zetten,...
Hij heeft vaker heel goeie momenten en op verplaatsing luistert hij meestal flink omdat ik de enige bent die hij op dat moment kent. 
Shuddy (mijn paard) vond de opsprongen en afsprongen geweldig leuk in w.aregem. Ik ben benieuwd of het nog steeds zo is.
Hij was kwaad, en terecht.
't Deed flink pijn precies! Achter mijn geweldig (letterlijk en figuurlijk.
) miniwedstrijdje cross, heeft janu.s gezegd dat we zeker verder moesten oefenen.
Dat heeft me nog dat tikkeltje meer over de drempel gehaald om verder te gaan in eventing.
We hadden ook een derde lesgever en die was Joeri.k.
! (als is dat makkelijker gezegd dan gedaan
)
.
. Van klein tot groot ,van 6hoekig tot ovaalpuntjes, vierkante punten, rond punten etc etc
. Voor mijn eigen paardje is de collectie minder uitgebreid, draai meestal platte vierkantjes of van die ovaalachtige puntjes. Vanvoor nooit lang, achteraan eerder slag langer. Probeer vierkante punten aan de binnenkant te vermijden.
Heel goeie maar een dure shop. Prijs/kwaliteit hé