[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:56

Ja ze staan aan huis, maar de stal waar epke nu in staat is te laag voor dit paard.. We hebben niet genoeg land om er eentje buiten te laten en dat vind mama ook geen fijn gevoel..

Als het goed is komen we er dit weekend uit en kunnen we maandag laten weten of we het gaan doen dus dan is hij vast nog niet weg :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:32

@Rianne, ziet er goed uit! hoe spring je die heksenoog? je zal dan wel heel plat op je paard moeten gaan liggen... Anders is het niet te doen met een groot paard.
@Mette, jammer kan je filmpje niet bekijken,. Was heel benieuwd. Ik zou niet voor een tuinhuisje gaan, stel dat het paard er wel tegen aan schropt, kan die zich goed aan bezegen. Het hout breekt anders af meer splinters.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:38

Mette kort filmpje, maar lijkt idd leuk! Hopelijk kun je iets vinden voor een stal.

Neesa: Haha eh... met m'n kop tussen de takken :') Ging niet helemaal goed haha heb 'm ook niet zovaak gedaan omdat het gat zo klein was. :+
Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:01

Whahah die foto xD

Wij hebben 't paard gedaan, weten nog niet wanneer we hem gaan ophalen ivm de stal maar we gaan morgen bellen of de schuur naast ons mogen gebruiken en mama denkt van wel! :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:49

Mette1998 schreef:
Whahah die foto xD

Wij hebben 't paard gedaan, weten nog niet wanneer we hem gaan ophalen ivm de stal maar we gaan morgen bellen of de schuur naast ons mogen gebruiken en mama denkt van wel! :)

Gefeliciteeeeerd *\o/*

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:49

Als hij thuis is zal ik wat duidelijke foto's plaatsen :D

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:52

__Rianne schreef:
Neesa: Haha eh... met m'n kop tussen de takken :') Ging niet helemaal goed haha heb 'm ook niet zovaak gedaan omdat het gat zo klein

ben jij even blij dat je helm op had, leuke foto lijkt wel dat jjj er niet eens op zit :j

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:53

Mette1998 schreef:
Als hij thuis is zal ik wat duidelijke foto's plaatsen :D

Jaaaa!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:08

Ooooooo die foto hahahaha! Gaat net idd!

Leuk Mette, gefeliciteerd!

Hier vandaag weer 2 b proefjes gereden. Super trots op Eddy. 1e proef 187 pnt en 2e, 2e proef 182 en 3e. Knap paard!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:12

Dankjullie! Hij is hier over 2 weken :)
Nu nog lekker door trainen met Epke! Dressuurles ging heel goed vanmorgen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:44

Die foto is echt komisch :) Geloof niet dat [naam] en Shetan daar doorheen zouden passen.

Gefeliciteerd Mette, wat leuk voor je. Ben heel benieuwd naar foto's.

Wij hebben een super vermoeiend dagje achter de rug. Het was open deur op school en er waren leerlingen geselecteerd die mee mochten dressuren en springen. [naam] mocht allebei. Ze heeft een nette L2 proef neergezet maar ze reed uit haar hoofd en maakte een fout. Eigenlijk was ze gedeeld eerste maar daardoor werd ze tweede geplaatst.

Springen 1.10m. ging super, helaas een balkje in de barrage. Paard maakte zoveel indruk op een eigenaar van een springstal dat hij bereid was om heel veel geld neer te tellen voor Daimler. Hij wilde hem persé hebben omdat hij er een internationaal springpaard in zag. Begon ook al dat hij te goed was voor de eventing.
Hij had zelfs gezegd tegen een van de leerkrachten dat hij het paard ging kopen, er geen rekening mee houden dat wij dat misschien niet wilden. Moet zeggen dat het wel even verleidelijk was maar ik ga het mijn dochter niet aandoen. Dit is misschien wel haar kans om straks heel ver te komen.

Ik vind dat toch wel eens eng. De ene dag kan je een hele leuke auto kopen voor het bedrag wat een paard oplevert en de volgende dag kan hij kreupel staan.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:50

Het is me gelukt om wat foto's te krijgen van onze les bij Alice vorige week, helaas geen spring foto... Deze twee zijn ook leuk. (Moet de volgende keer een eigen fotograaf mee nemen, sta ik er ook wat vaker op :) )
Foto twee laat ik mijn teugels los... Aandachtspunt.

Afbeelding
Afbeelding

@Madelein, netjes gereden!
@Perdy, zoo dat zijn goeie complimenten. Mooi dat je kans van je dochter, voor op zet!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:26

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:33

Wel gave foto's Neesa, ik vind jouw paard echt een mooi dier.

Tja, haar springinstructeur zei ook dat hij nu veel geld waard is maar als hij een zware blessure krijgt is het over. Dat is het risico wat je neemt door hem nu te houden. Als hij gezond blijft wordt hij echter alleen maar meer waard en het is voor mijn dochter een superpaard om mee verder te komen omdat hij zo talentvol is. Ondanks zijn jonge leeftijd kan hij haar redden als zij eens een foutje maakt.

Mijn man en ik hebben allebei wel wedstrijden gereden maar wij hebben nooit verder willen komen dan hobbyruiter zijn. Je komt zo ineens in een wereld terecht waar je niet bekend mee bent. Ik vond de L al erg hoog vroeger :o

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:33

Wat vinden jullie van een stal van 4 meter lang en 210 breed? Te klein?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:50

Niet echt ruim maar als Daimler en Shetan samen thuis zijn gaat Daimler in de kleinste stal die eigenlijk voor Tarik was gemaakt. In verband met de balken van de schuur kon het niet anders gemaakt worden. De andere stal is veel groter. Die van Daimler heb ik net even nagemeten en die is 4 x een krappe 2.10m. Daimler is 1.65 en hij staat daar natuurlijk maar een paar weken per jaar. Alleen in de vakantie's als ze allebei thuis zijn. In de zomervakantie van twee maanden ga ik ze buiten laten als er geen wedstrijd is.

Het past wel, hij kan ook gewoon liggen maar tussen de paarden zit alleen een hekwerk zodat ze met de hoofden wel in de andere stal kunnen komen. Daarom kan hij gemakkelijk dwars staan.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:13

Ah oke, dan doen we dit niet! Toch te bang dat hij vast komt te zitten.
Dan een andere optie bedenken.. Als jullie nog een goedkope container zien meld het dan maar even hha! Hoeft er niet mooi uit te zien, als hij maar stevig is :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:58

Pfff vandaag geprobeerd te trainen op B hoogte, maar ging voor geen meter. Totaal het vertrouwen kwijt allebei. Was blij dat mijn instructeur op het erf was, die heeft ons er door heen geholpen. Maar wel met veel lagere hindernissen. Ga dus niet de B springen volgende week... :(. Zit te twijfelen of ik BB zal doen...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:17

Wat vervelend Madelein. Komt dat omdat je er zo lang uit bent geweest? Stapje terug is dan wel een goede beslissing.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:37

@percy: Geen idee hoe het komt, heb het niet eerder gehad. Gisteren wel een lange dag gehad op mijn werk, voor het eerst een hele dag geweest. Dus ben erg moe. Misschien dat het daar mee te maken heeft.
Zit nu erg te twijfelen wat het beste is. Ik ga sowieso door met de regiotrainingen, maar denk dat het misschien juist wel goed is om de BB ( in het gewone springen) te starten. Om wel in het springen te blijven zeg maar.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:48

Dat zou er dan best iets mee te maken kunnen hebben denk ik. Zal mentaal ook wel heel zwaar geweest zijn. Denk inderdaad dat het goed is om te blijven springen om zo weer vertrouwen te krijgen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:31

Echt een leuk paard Neesa <3
Stal zou ik net te klein vinden Mette, voor even misschien, maar niet voor vast.
Gewoon even rustig over nadenken Percy, iedereen kan mening geven, maar is jullie beslissing.
Zou even stapje terug doen Sanne, beter zo dan verkeerde ervaring, hebben jullie niets aan.

Hier alles ok. Zit er zelf aan te denken om half april proefje te rijden :o

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:36

Het paard staat nu in een stal van 220 bij 3 meter, en daar kan hij goed in draaien en liggen.
Heb het even na gevraagd, dus we hebben de container gekocht maar als het goed is mogen we nog een schuur gebruiken waar ook een stal in komt, die is gewoon 3 bij 3 of groter dus we hebben sowieso een goede plek voor hem :)

Met epke heb ik zaterdag een springwedstrijd, 2 parcoursen en als ik bovenaan eindig mag ik zondag de finale rijden! Hoop dus dat meneer lekker in zn vel zit :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:25

Dus hij gaat er echt komen Mette? Leuk! Succes met je wedstrijden.

We willen niet verkopen. Geld is altijd welkom maar ik wil liever mijn dochter kansen bieden.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:29

Ja hij komt echt :D Volgende week vrijdag laten we hem keuren en dan brengen ze hem naar ons toe!
Voor epke hebben we iemand gevonden die hem wil leasen, meisje rijd er nu ook al op dus van dat geld kunnen we epke onderhouden zodat hij niet weg hoeft! :)
Heb mij wel ingeschreven voor een officiele cross 1 juni in markelo met epke en die ga ik wel gewoon rijden, want met t nieuwe paard is dat natuurlijk al veel te snel. Heb binnenkort intake voor school, dus hoop dat ik snel mn paardje door heb zodat we aangenomen worden :)