[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:10

@Snoekiej: Fijn dat Vorstin weer lekker ging met rijden! Mag je haar nu alleen dressuurrijden totdat je weer voor controle bent geweest? Of mag je ook alweer voorzichtig een sprongetje maken? Wel balen dat je nog steeds geen springzadel hebt trouwens!
@Evie: Fijn dat je zo lekker hebt gedessuurd en je zo duidelijk het verschil kunt merken met je nieuwe springzadel aan Bam!
@Vief: Gelukkig dat Woll vandaag weer fijn wou aanpakken.
@Sann: Dat geeft weer moed in ieder geval! Komt vast helemaal goed met jullie aankomend weekend!
@Mootje: Met een achterbergh bodem hoef je je inderdaad geen zorgen over de bodem te maken!

Ik ben ook aan het hopen dat het mee gaat vallen met de regen die gaat komen.... Ik heb zaterdag eigenlijk ook concours, maar daar kan de grond al niet al te veel hebben en als de regen die ze voorspellen ook echt gaat vallen daar, dan vrees ik dat het niet doorgaat...

Ik ben vanavond met Anoes naar springles geweest, wat kan dat dier je toch een geweldig gevoel geven <3 Ze heeft zo'n fijne instelling, altijd mee willen werken en ontzettend snel leren. Heb nog een paar leuke foto's van Renswoude :o Even spammen <3

http://img339.imageshack.us/i/anoesrens ... 82010.jpg/
http://img135.imageshack.us/i/anoesrens ... 82010.jpg/
http://img829.imageshack.us/i/anoesrens ... 82010.jpg/

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:16

Gave foto's JN!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:17

Thanks voor de tips! Heb ook maar een topic geopend, heb echt serieus advies nodig :=

Lekker dat je zo gedrild bent met je springles Caro!
Evie, ik ken de profielen idd. Ben zelf pas 1,5 jaar klaar met de examens. Lekker dat je les fijn ging!
Wat fijn dat je zo blij bent met Anoes Benthe! Heerlijk zo'n fijn paard :D En gave foto's! Vorstin mag nu alleen dressuren, maar ik wil morgen wel een paar balkjes neerleggen zodat we kunnen oefenen met rustig over de balkjes gaan :+ Dat heb ik wel geleerd van de clinic van Alice tijdens de instructieweek op Ermelo!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:18

Ziet er goed uit JN!
Evie: weet je al wat je gaat doen na je VWO?

Lig lekker in bed met laptopje opschoot. Beetje slopend dagje gehad. Gelukkig wel m'n hobby-projectje alweer verkocht (ovb goedkeuren natuurlijk). Gaat een heel goed tehuis krijgen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 06:55

Goedemorgen..

Ik was een beetje vroeg mijn bedje uitgerold :+ Hier regent het al goed.

@ evie helaas heeft paardlief niet zo heel veel respect op het hout. 4x of vaker achter elkaar dezelfde fouten maken is heel normaal :(
@ Jn wat een leuke foto's. Denk dat je daar heel veel plezier mee ga krijgen met oa het crossen

Ik ga naar het werk. Werk ze allemaal of geniet nog van je laatste vrije dagen.. :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 07:55

Mootje eehm.. weet ik nog niet hoezo? :P
Mooie foto;s benthe!!!
Evie en snoek fijn dat ze lekker liepen met dressuur!
Vief succes morgen he!

Heb mijn spring wedstrijd afgezegd voor zaterdag wel jammer, laaste van het seizoen, maar ja vond het niet eerlijk tegen over jack om hem dan een L parcour te laten springen (niet echt een geweldige) voorbereiding.

Jeetje wat een weer zeg! :+

Ik ga richting werk..

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:02

Zo ik heb heel wat bij te lezen, zal ik vanavond even doen.

Gisteren was mijn nieuwe hoefsmid op stal. Nou wat een verademing zeg! Hij liep mee naar Midnight. Moest hem uit de stal halen en op het harde stukken lopen terwijl de smid half op de grond lag om te kunnen kijken hoe hij liep.
Nou blijkt dat Midnight zijn ijzer voor steeds aftrapt omdat hij opeens zo scheef staat. Zijn hoeven staan echt naar binnen toe.
Hij gaf me het advies om nog 2 weken te wachten. Dan een dag of 2 voordat hij komt de ijzers er af te halen zodat de weke delen wat tijd krijgen om weer op te rekken. Als hij namelijk meteen er een ijzer weer onder slaat krijgen die weke delen een klap omdat de hoef dan gefixeerd wordt. Dus dan 2 daagjes ijzers eraf en niet rijden en dan gaat hij het gepruts herstellen van de vorige smid.
Hij is er gelukkig zeker van dat hij het kan herstellen en zei dat Midnight verder wel goede hoeven heeft!

Komende zaterdag heb ik crosstraining in Ijsselsteijn. Heb er wel kei veel zin in.

Vanavond reageer ik even op iedereen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:06

Marjan fijn dat je een nieuwe hoefsmid hebt!!! :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:16

Goeiemorgen :Z
Ik heb straks rijles met de aanhanger. Moet echt weer even wennen aan het vroeg opstaan niet voor de paarden!

Leuk dat je projectje alweer verkocht is PB
Succes met werken Caro
Verstandig dat je hebt afgezegd Corien. Succes met werken!
Fijn dat je nu een nieuwe hoefsmid hebt Marjan!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 08:27

JN, Foto's bekijk ik thuis... Is afgeschermd hier op de PC! Fijn dat Anoes zo'n fijn gevoel geeft!
PB, Leuk dat je projectje al weer verkocht is :j
Marjan heeft een nieuwe hoefsmid! Hopen dat het allemaal gaat lukken.
Snoekiej, Veel plezier met je trailer-les.
Corien, Gewoon gezellig :D Jetske moet trouwens tegen zichzelf, want Annelies moet naar Ermelo voor de Hippiade!

Wat een weer :oo Ik ben met klamme handjes aquaplanend naar mijn werk gereden.... Ik heb toch wel een tik van dat ongeluk gekregen ;(

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:23

Goeiemorgen!
@PB: Fijn dat je projectje alweer verkocht is!
@Marjan: Gelukkig ziet je nieuwe hoefsmid het allemaal positief in en denkt hij goed met je mee! Hopelijk staat je paardje snel weer goed op zijn voetjes!
@Snoekiej: Veel plezier en succes met je trailer les!
@Mootje: Kan me wel voorstellen dat je vanmorgen nog even de bibbers had in de auto na je ongeluk laatst :(:)

Ik heb zo'n vermoeden dat ik zaterdag weer geen concours heb :( Het komt hier echt met bakken naar beneden zetten....
En ik heb vanmiddag ook nog dressuurles buiten....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:34

Goeiemorgen!!!

Mootje, jee kan me voorstellen! Ik ben 2 keer van achter aangereden en dat zit er ook nog steeds goed in!
JN, wat een weer he!! Ik ga zaterdag die Enjoy the Ride rit doen, hoop dat het dan beetje droog is!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:38

Marjan1984 schreef:
Zo ik heb heel wat bij te lezen, zal ik vanavond even doen.

Gisteren was mijn nieuwe hoefsmid op stal. Nou wat een verademing zeg! Hij liep mee naar Midnight. Moest hem uit de stal halen en op het harde stukken lopen terwijl de smid half op de grond lag om te kunnen kijken hoe hij liep.
Nou blijkt dat Midnight zijn ijzer voor steeds aftrapt omdat hij opeens zo scheef staat. Zijn hoeven staan echt naar binnen toe.
Hij gaf me het advies om nog 2 weken te wachten. Dan een dag of 2 voordat hij komt de ijzers er af te halen zodat de weke delen wat tijd krijgen om weer op te rekken. Als hij namelijk meteen er een ijzer weer onder slaat krijgen die weke delen een klap omdat de hoef dan gefixeerd wordt. Dus dan 2 daagjes ijzers eraf en niet rijden en dan gaat hij het gepruts herstellen van de vorige smid.
Hij is er gelukkig zeker van dat hij het kan herstellen en zei dat Midnight verder wel goede hoeven heeft!

Komende zaterdag heb ik crosstraining in Ijsselsteijn. Heb er wel kei veel zin in.

Vanavond reageer ik even op iedereen!

Dat is fijn zeg!!
Helaas kan ik uit ervaring spreken wat betrefte kl*te smeden.. Heb nu ook een hele fijne smid gelukkig :) .

@Benthe: Wat een leuke foto's zeg!! :D Ziet er goed uit!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:08

Weinig zin om nu echt uitgebreid te reageren. Hebben net thuis een vrij verdrietige beslissing moeten nemen.
Weet wel dat ik er goed ziek van ben en heel erg verdrietig.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:11

:(:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:23

peanutbutter schreef:
Weinig zin om nu echt uitgebreid te reageren. Hebben net thuis een vrij verdrietige beslissing moeten nemen.
Weet wel dat ik er goed ziek van ben en heel erg verdrietig.

Jeetje PB :\ ... :(:) Sterkte...
Mogen we weten wat voor beslissing?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:32

Sterkte PB :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:33

sterkte PB, vervelende beslissingen zijn nooit leuk.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:34

:wave:

PB: Sterkte :(:)
JN: Mooie foto's! Je hebt er echt een leuk paard aan zo te horen :D

Ben al helemaal doorweekt geraakt toen ik 10 minuten heen en terug naar een bespreking moest.. Kom ik thuis is 1 van mijn jassen aan de kapstok ook helemaal doorweekt en hoor ik het druppen. Flinke lekkage. Lekker dan :\

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:44

Goeiemorgen!
Ik ben weer terug van de rijles. Had wel even een lastig momentje. Ik moest keren door een weggentje in te rijden en dan met een bocht terug. Het was een heel lastig stukje, smal en afgezet met paaltjes en je kon het moeilijk zien. Komt er een vrouw aanrijden uit dat weggetje. Ze wilde erlangs, maar ik kreeg hem niet in 1x weg natuurlijk. Begon te schreeuwen, kwam uit de auto en bleef op een gegeven moment toeteren. Nou, daar werd ik natuurlijk echt zenuwachtig van en toen lukte het al helemaal niet meer. Ik barstte inmiddels echt bijna in huilen uit. Toen heeft mijn instructeur hem er maar uitgereden. Ze stond zo debiel te toeteren dat zelf de buren naar buiten kwamen. Wat een rotmens zeg!
Daarna moest ik hem andersom keren door de aanhanger dat weggetje in te zetten, en dat ging wel gewoon. Pff, ik moest echt even slikken hoor!

:(:) voor PB. Zulke beslissingen zijn altijd k*t. Sterkte!

Mootje, dat begrijp ik heel goed. Als er bijna iets gebeurd zit ik al een poosje met klamme handen achter het stuur.
Zal idd wel niet door gaan Benthe! Wat een weer zeg!
Lekker dat je lekkage hebt Vief :\

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:47

:(:) snoekiej Gewoon leren om er sch*t aan te hebben, maar dta is makkelijker gezegd dan gedaan.

Mootje, dat slijt wel maar dat heeft tijd nodig. Ik ben een paar jaar terug op de snelweg een keer 270 graden gespind in een bocht - zonder enige schade, alleen het nummerbord eraf geschaafd langs de vangrail :? - , en dat heeft me zeker een jaar gekost voor ik daar redelijk overheen was.

Ik duim ook voor mooi weer, we gaan drie dagen crossen en kamperen in Beverlo met twee paarden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:52

Jeetje Snoekiej, wat onbeschoft van haar. Zou het zelfde gehad hebben hoor, heb nu goed jaar mijn BE en nu begin ik beetje meer schijt te krijgen aan mensen. Ze wachten maar even.. Maar dat is idd makkelijker gezegd dan gedaan.

@Mootje: Kan me goed voorstellen dat je nog zo de bibbers had. Denk dat je daar nog wel poosje last van houdt helaas.. Zelf heb ik 6 jaar geleden scooterongeluk gehad en ben van rechts aangereden, nu nog steeds als er iets rechts (hard) aankomt schrik ik.

Dan is het idd te hopen op goed weer Lielle. Met dit weer kamperen is niets.

Ons concours gaat zaterdag gewoon door stond er op startlijsten. Ben benieuwd, ze mogen denk ik wel extra trekkers inzetten als het zo door blijft regenen, zullen genoeg trailers op dat gras daar vast komen te zitten. Nu wel fijn dat ik als 1e mag dressuren, ga ik gelijk daarna wel springen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:06

Knuffel voor PB. :(:)

Hier staat de boel ook blank (buiten dan). Zou vanmiddag naar springles. Zie het somber in. Misschien kunnen we binnen iets doen maar het parcours staat buiten.
Mootje, kan me voorstellen dat je de bibbers nog in de benen hebt.

Snoek, ik ga mee met Lielle, probeer er maling aan te hebben! Ik maak me (inmiddels) niet meer druk als er een sliert achter me aan komt oid. Ik moet zelf ook vaak genoeg wachten als ik een trekker of vrachtwagen voor me heb.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:11

Snoekiej: Jeetje wat irritant!! Moet zeggen dat ik daar ook erg slecht tegen kan.. Laatst stak er zonder pardon een klein kindje over, dus boven op m'n rem.. gaat diegene achter me keihard staan toeteren!! :? Dus ik stak me hand op als teken van "Ja Sorry.. kon daar ook niks aan doen!" Stak ie z'n middelvinger op.. Nou ja.. ook goed.. wat jij wil :P ..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:13

"Nederland wordt steeds a-socialer" die slogan slaat echt de spijker op zijn kop. Ik ben ook wel eens ongeduldig, maar dat uit ik niet door te gaan schelden of toeteren of anderszins a-sociaal gedrag.