[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:52

Doei!

Vandaag onderlinge gehad. Met coriana in de dress 205 punten en 13 punten meer dan de nummer 2 Bloos
Springen met zetje gekozen voor 60cm aan gezien het glad was en ze geen ijzers heeft. Eerste rondje wel uitgebeld, maar heb het netjes afgemaakt. 2e rondje ging super fijn en foutloos.
Met coriana eerste rondje helaas een stop op de wiebertjes. Totaal onnodig aangezien ze um de 2e keer simpel sprong. 2e rondje een balk op 1 Clown Ik ben iig tevreden. K ga nu foto's uploaden.

@ snoekiej: ga nu ff je topics bekijken.

@ ingridje: jeetje wat krijgt je paardje veel krachtvoer zeg... hier krijgen ze nu per dag max 1,5. Maar hebben ook niet meer nodig.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:59

netjes rowo gefeliciteerd

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:00

1,5 kilo per dag Wow!
Dat bij ons krijgen de tinkers en fjorden al 2 kilo per dag Clown
En de paarden die echt hoog niveau lopen krijg soms wel eens 5 kilo.
Maar dan heb je het wel over van die grote bespierde reuzen waar je wel eens hoi tegen zegt in het land en dan snel wegrent Clown

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:00

Gefeliciteerd Rowo! Ben benieuwd naar je foto's!
Ingrid, 4 kilo biks is best veel. Misschien moet je daar iets mee minderen (wordt ie gelijk wat rustiger), en extra slobber en hooi/kuil bijvoeren. Het kan best dat hij ook wat explosiever is omdat hij veel krachtvoer krijgt, en zich dus ook meer uitleeft, waardoor hij niet aankomt. Maar misschien is dat wat vergezocht Clown Als hij op het land staat en hij krijgt nog steeds musli, biks, slobber en kuil/hooi bij, zal hij vanzelf wel dikker worden.
Vorstin krijgt 3 kilo, en een halve kilo haver, maar ze moet ook wel veel en hard werken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:02

Mijn foto's van vandaag. Met dank aan Harrie en Martine...

Eerst Zetje. De meeste hindernissen bijten Nagelbijten / Gniffelen

Hindernis 1
http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... 1211133494

Hindernis 2
Afbeelding

Hindernis 3
Afbeelding

Hindernis 4a
http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... 1211133603

Hindernis 7
http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... 1211133628

En ik reed ff de prijsuitreiking dressuur met Zetje... Ze was super braaf!
http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... 1211133651

En nog 1tje van Coriana
Afbeelding

@ ingridje: ik bedoel per keer... sorry Bloos

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:05

Wauw, mooie foto's! OK dan!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:06

Ow ik dacht al 1,5 kilo per dag is wel erg weinig.
Maar pd kreeg eerst ook 3,5 maar omdat ie zo mager is doen ze er tijdelijk een halve kilo bij.

Snoekiej; Hij is niet druk hoor, nouja hi is wel lekker voorwaarts, wat ik alleen maar goed vind. Alleen het gedrag wat hij vertoonde was typisch iets voor paarden die haver krijgen. Dat elke keer maar in volle galop schieten.
Ik wist niet dat ie haver kreeg, ergens doorheen vind ik het niet erg maar zo'n hele schep volle haver vind ik toch een troep.
Dus daar is ie van af, het ligt ook aan de bak, we hebben een bak 20x80 en nouja van die ruimte gaat ie gewoon hard, ik heb les in de kleine bak en daar is ie normaal.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 18-05-08 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:06

Mooie foto's Rowo! Poept Zetje nou net bij hindernis 3 of is het een paaltje Bloos Vooral Zetje ziet er goed uit!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:08

@ snoekiej: nu je het zegt Nagelbijten / Gniffelen Heb neit gevoeld dat ze moest poepen eigenlijk.... Weet niet wat het is eigenlijk.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:13

mooie foto's rowo... Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:18

Ingrid, 4 kilo voor een paard wat niet zo veel doet is best veel. Als hij nou echt volop in training staat, ok, maar zo te horen staat hij dat niet. Ik zou eens kijken hoe hij het op een halve kilo minder biks doet, en hem slobber en evt. andere dikmakers bijvoeren. Iets waar geen extra energie in zit, zoals in biks

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:21

Snoekiej schreef:
Ingrid, 4 kilo voor een paard wat niet zo veel doet is best veel. Als hij nou echt volop in training staat, ok, maar zo te horen staat hij dat niet. Ik zou eens kijken hoe hij het op een halve kilo minder biks doet, en hem slobber bijvoeren.

Hij staat alweer volop in training, hij word 6 dagen in de week getraint, waarvan 2 keer lessen zijn.
Of het nou voor hem volop is weet ik niet, maar voor zijn conditie nu heeft ie het vrij zwaar.
Daarom krijgt ie nu ook een paar dagen rust, op is op.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:24

Ik had het eigenlijk meer over de intensiviteit van de trainingen Lachen
Als je hem dikker wilt hebben, kun je beter dikmakers zonder extra energie bijvoeren, ipv extra energie waar hij ook dikker van wordt. Maarre, ik krijg het gevoel dat je toch niets wil aannemen, dus laat maar zitten Doei, doei

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:24

Ik heb leuke foto's voorbij zien komen van Rowo en Snoekiej.
Luxket, Van harte gefeliciteerd
Ingrid, pfff wat krijgt je paard veel te eten, balen dat hij daar niet dikker van wordt. Misschien wat rustiger aandoen kan hem de kans geven om wat aan te komen.
Gisteren heerlijk gereden en ik heb besloten om weer wat meer dressuurwedstrijden te gaan rijden, ga straks eens kijken wat er in de buurt georganiseerd wordt. Gisteravond weer eens in lange tijd op stap geweest, vandaag was ik niet vooruit te branden, hahaha, merk echt dat ik het niet meer gewend ben.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:07

Snoekiej schreef:
Ik had het eigenlijk meer over de intensiviteit van de trainingen Lachen
Als je hem dikker wilt hebben, kun je beter dikmakers zonder extra energie bijvoeren, ipv extra energie waar hij ook dikker van wordt. Maarre, ik krijg het gevoel dat je toch niets wil aannemen, dus laat maar zitten Doei, doei

Ik bedoelde er mee te zeggen dat jij niet echt kan weten hoe intensief mijn trainingen zijn.
En wat ik er onder versta, snapje voor het zelfde gelf versta ik onder trainen een rondje stap draf en galop.
Ik snap best wat je bedoelt met dat voer, maar die stal voert of biks of haver.
En de muslie betaal ik nu al zelf, en ik kan wel gaan zeggen ja geef me paard maar geen voer meer ik geef alles wel zelf.
Maar de stallingsprijs gaat er niet van omlaag.
En krachtvoer is ook voor meer energie maar hij word er ook dikker van, en dat voeren ze daar gewoon.
Alles wat ik zelf voer krijgt ie als ik er ben, zij voeren alleen biks en haver. De rest moet je zelf weten.
Dan kies ik liever voor het makkelijkere en goedkopere met hetzelfde effect.
Het is toch maar tijdelijk, dus zo denk ik er over.
Hij is niet veels te mager, hij is gewoon iets aan de magere kant.
Als er nou echt iets was oke logisch dat ik het dan ga oplossen en geld ga uitgeven.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:09

Ik vind 4 kilo per keer voor een paard wat geen topprestaties levert eigenlijk vrij veel.
Lady is ook bijna niet 'dik' te krijgen, we hebben het ook geprobeerd met meer krachtvoer (zo'n 2,5 kg per keer/2x per dag) ... maar dat werkte beslist niet beter. Daarna juist van het krachtvoer af (zeg maar bijna een kilootje per keer/2x per dag) en onbeperkt ruwvoer + maismeel met zonnebloemolie .. tevens lucerne bij en weidegang. Toen begon het iets voller te worden.
Nu ze vanwege de blessure meer dan een jaar weinig heeft uitgevreten (vooral op het gebied van stress) is ze lekker mollig (krijgt nu overigens per dag niet eens een kg krachtvoer meer, geen maismeel en olie .. eigenlijk alleen onbeperkt ruwvoer en weidegang).
Lady was/is al vrij druk, het krachtvoer bijvoeren deden we echt tot aan explosiegevaar ... ik kon al die energie nog net allemaal verwerken. Nadeel van het meer krachtvoer bijvoeren was dus uiteraard dat ze ook veel drukker werd ... wat dus betekende dat ze ook beslist niet dikker ervan werd. Maar dat zijn mijn eigen ervaringen met Lady Lachen

@ Rowo ... mooie foto's!
Zetje lijkt er idd heilig van overtuigd dat die hindernissen bijten Tong uitsteken
Mooi resultaat met de jonge dames.
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 18-05-08 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:12

Ingridje, ik denk niet het rot bedoeld is. Maar een intensieve training begin je pas over te praten als je op Z niveau traint en daar ben je gewoon nog niet. Ik denk echt dat je het beter kunt zoeken in meer ruwvoer en niet zoveel krachtvoer (4 kg per dag is echt veel, dat krijgen die van mij nog niet als we vol in het crossseizoen zitten), zeker als je toch al problemen hebt dat hij zo heet is. Het mag toch niet zo zijn dat je alleen controle hebt in een kleine bak, hoe wil je dat straks gaan doen met los rijden voor een cross op een groot veld?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:24

Ik weet ook dat het niet rot bedoeld is, en ik snap ook dat hij niet op Z niveau training krijgt.
Daar ben ik ook nog lang niet, en ook zeker niet mee bezig.
Maar voor zijn doen met deze conditie, moet die elke dag toch wel flink aan het werk.
En ik denk ook dat z'n lijf daar ook wel een beetje last van heeft.
Hij word mager en hij loopt nu onregelmatig.
Maar de gene die de paarden voert, had vandaag op de stal deur geschreven, zal ik hem niet een beetje extra geven een paar weken omdat ze hem zo mager vond.
Kijk als het helpt nou mooi, helpt het niet, dan krijgt ie weer wat hij kreeg, en gaan we wat anders proberen.

Het is niet zo dat ik alleen in de kleine bak controle heb.
In de grote bak heb ik ook controle maar dan heeft ie gewoon in galop de neiging om van die lange zijdes geen normale galop te maken.
Zolang je op de volte blijft en je rijd veel overgangen is het geen probleem.
Sinds ik hem heb en tijdens het proefrijden was ie al zo voorwaarts, het is niet minder en niet erger geworden.
Denk dat ie gewoon graag hard wil en dat het niet door het eten komt, bij de hoefdsmid kreeg die namelijk maar 1,5 kilo per dag en veel ruwvoer.
Dat is op de vorige stal 2 kilo per dag geworden want vanaf toen moest ie aan het werk.
En omdat ik eigelijk steeds vaker ging rijden ging dat naar 3.
Dat kreeg die op de nieuwe stal ook. Alleen nu gaat er een schepje bij.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 18-05-08 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:29

Max krijgt 3x pd 1/2 sportbrok & 1/2 mix en dan nog 2x pd kuil of hooi. Na het rijden krijgt hij of slobber of muesli met wat peen. Hij werkt soms best hard maar meer heeft ie echt niet nodig.

Luxket Gefeliciteerd!

Rowo mooie foto's Lachen

Vief Wol is grappig Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:29

Tja, ik denk echt dat het heel erg veel is. Ik heb ook zo'n heethoofd en zelfs toen hij vol in training was (op M/Z niveau in alle disciplines) haalde hij net 4 kg krachtvoer.

Dat voorwaartse (heel hard over de lange zijde = geen controle) moet je rijtechnisch oplossen maar je kunt het jezelf wel lastig maken. Zelf zou ik bij een mager paard dat wel veel energie heeft toch eerder aan wat maismeel oid denken, en niet meer krachtvoer. Weet je trouwens zeker dat dat onregelmatige aan het voer ligt? Ik zou me anders toch wel afvragen of hij het werk dat je doet fysiek al aankan. Dat zou nl ook het mager worden kunnen verklaren.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:35

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:36

Blijkbaar kan hij het nog niet aan, daarom heeft hij nu ieder geval al 2 dagen rust en gaan we wat rustiger aan doen.

Als ie zo hard gaat op de lange zijde, en ik vraag hem terug, gaat ie ook zo weer terug, maar meestal heb ook in draf niet door dat hij zo hard gaat.
Ik laat hem in galop meestal zelf ook wel gaan, dat is een fout van mij waar ik ook aan moet werken, en dat heeft ie in de kleine bak ook maar daar heeft ie gewoon minder ruimte.

Die harde galop waarin ik geen controle meer had was alleen de eerste paar dagen, maar dat was mij bekend want dat had hij op de andere stal de eerste paar dagen ook toen ik hem net had.
Dat is nu weer over, hij gaat gewoon graag hard.
Buiten ook dan komt er geen eind aan.
Maar ho is wel gewoon ho. En ik heb liever dat ie lekker voorwaarts is dan dat ie niet vooruit te branden is.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:38

Snoekiej; ja die had ik pas ingevuld en toen kwam ik op 2,5-3 kilo uit van de basisbrok. Iets wat ie ook kreeg.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:39

Ik sluit me idd ook bij Lielle en Snoekiej aan... Voor de trainingen die jij nu nog volgt is zoveel KG echt veel. En van krachtvoer worden de meeste paarden niet dikker, daarvoor moet je het in andere alternatieven zoeken.

Ik ga lekker slapen Doei!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:39

dat laatste ben ik helemaal met je eens, maar het mag ook niet te gek worden. Maar goed dat je een stapje terug doet, mss is dat wel de beste aanpak.