[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:25

Aldislamp: ik ga sinds begin augustus 3 keer week bij mijn buurman gaan rijden. Dan blijft hij alleen achter in de stal. int begin was hij lastig maar nu houd hij het op veel roepen. eens hij ze weer hoort of ziet dan doet hij weer lastig.

Antonius: Nee nee al de paarden zitten apart op de weide :) wij hebben onze weide verdeeld in 9 stukken en zo schuiven ze iedere keer op als het gras op is :) Vozzie is veel te dominant naar andere paarden.
Ik zou ook liever hebben dat hij ergens met een paar zou kunnen staan maar moet eerlijk zeggen na alle miserie ben ik van gedacht veranderd.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:31

Ik begrijp je wel hoor, beschermende moederkloek :') , maar als hij nu al vrij dominant is, gaat dat niet beteren als hij alleen zal komen te staan. En hij moet toch ook kunnen spelen? Als ik zie hoeveel die 2-jaarse hier speelt met iedereen (behalve Fi, die voelt zich daar te goed voor 8-) )
In jouw plaats zou ik hier toch nog eens over nadenken (eens met Iris overleggen?)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:35

Dat is ook de reden waarom L van canch dit jaar veulen ook wilde, zodat het ander veulen niet 'alleen' staat. Ze zal dan dat ene veulen nu naar de opfok brengen als canch niet vol is. Veulens alleen durven idd wel eens lastpak worden.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 11-09-17 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:35

Net gezien op eventingmaster dat ik zevende stond na dressuur (48 strafpunten *\o/* ), 4de na springen en dus 2de was geweest (na Ko.be) had ik toch eventjes mijn chrono erbij genomen :+ Ohja pony en ik vonden het in elk geval wel plezant en dat vooruit knopje mag hij blijven gebruiken op zijn normale niveau :D die lijnen in de waterbak waren inderdaad niet echt naar het niveau 60/80. Maar voor mij wel een fijn trainingsrondje zo <3 Meren*dree sla ik over, rijd daar niet graag en komt ook wat te kort op elkaar vind ik. Ga in de plaats wel naar de stage van Hen.drik in Deurle dus hoop daar wel fijn te kunnen spelen :D

Ik moet eigenlijk ook eens op zoek naar degelijke outdoor laarzen nu de paarden aan huis staan... Vooral met het weer nu. Hier staan ze ook niet allemaal samen omdat mijn vroegere merrie een trut is. Als ze over een stuk loopt waar Pieter gekakt heeft kakt ze er overheen uit pure colère }> Hoewel ze nu door langer naast elkaar te staan wel beter lijken te klikken, maar we hebben boxen waar ze in en uit lopen dus met vier samen is wat té gevaarlijk. Nu staan ze per twee met twee boxen en dan staan ze gerust ganse dagen bij elkaar in de box te koekeloeren.

Ik zat trouwens aan hindernis 2 voor het BK Antonius (3 voor de andere parcoursen), vandaar t misverstand dat jij zei dat ze vanaf 3 goed aantrok. Ik zag ze dus op 2 waar ze idd nog lekker zwalpie was :Y)

Trouwens nog een paar mooie verhalen meegemaakt bij het jureren. Laat ik zeggen dat het niet raar is dat er zoveel foutloos gefinisht zijn...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:50

Antonius: iris heeft er stuk of 10 samen staan :o
niet zo zeer moederkloek. Maar tes al een kostelijk ventje :p en zou het graag toch een beetje in de perken houden ;)
furrie is ook bij ons geboren en ook maar weggeweest om te spenen en dan terug gekomen na een maand ... Ik zal het nog eens bekijken :p

lene: ik zag ook rare dingen aan het water gebeuren toen ik er was om voor iemand te supporteren :o Een oudere man krijgt 2 weigeringen aan het 2e water. Hij heeft op zo gezegd. plots probeert hij dan toch nog een keer het water aan te rijden toen er net iemand anders al aan kwam. het meisje krijgt een weigering op de insprong in het water. Ze rijd door naar het alternatief en plots staat die man ook aan dat alternatief en springt hij voor haar neus die kleine afsprong! meisje weer een weigering omdat die vent in de weg staat. ze rijd weer aan springt dan wel maar voor zelfde geld sprong haar paardje van de eerste keer in het water als die man niet in weg liep heel de tijd :s

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:00

Lene: aha, ja, als jij aan de 2 zat, kan ik mij goed voorstellen dat je ze daar zwalpend vond :') Tis vooral zo nog 'kijken' naar de omgeving dat ze doet, en ik moet ze dus stevig tussen hand en been houden om haar focus te krijgen. Maar eens door dat bosje kon ze echt voluit galopperen op het maïsveld en van toen af was ze dus echt wel aan het gaan.
En jij hebt trouwens eens niet geroepen toen ik aan het verkennen was? Was totaal vergeten dat jij hindernisrechter was, dus had niet meer uitgekeken naar je...
Tis jammer dat je je 2e plaats 'weggeven' hebt, maar langs de andere kant, wat krijg je aan prijzen? Een t shirt of een klakske en een doos koeken? Als je nu een top gevoel had in de cross, dan moet je alleen nog daaraan denken.

Mila: wij hebben ook eentje met zware kosten gehad (€4000) toen hij naar huis mocht, heeft 5 weken op t school gestaan. Hij heeft toen met zijn moeder samen gelopen, maar na het spenen ook samen met Fi op de wei, tis nu zo een bitch, maar naar diene kleine deed ze niets. En die kleintjes leren zo wel snel respect hebben voor anderen.
Maar goed, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Ik heb bv liever een veulen in een gemengde kudde tov bij allemaal veulens, omdat ik vind dat een veulen meer leert van een 'ouder' paard, terwijl anderen dan liever allemaal veulens samen hebben omdat ze meer spelen met elkaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:07

Ik vond dat er veel volk aan het eerste water stond, en die kwamen allemaal afgelopen toen ik richting de piano ging. Kan het dat ik hindernissen heb gezien zonder jury?

Icaro heeft in't begin bij mijn merries gelopen maar die deden niks anders dan hem achterna jagen, slaan, bijten en toegang tot hooi verhinderen. Hij is bijgevolg snel apart gegaan. Heeft nooit problemen gegeven. Hij heeft de schade ingehaald tussen 3 en 4 jaar met eerste puberperiode :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:34

ik begrijp het volkomen en was ook van dat gedacht om hem bij andere te steken :) en liefst eigenlijk nog altijd :p maar ja stijn ziet het ook niet goed zitten om net dezelfde reden. moest ik iemand kennen die er 2 of 3 lopen heeft mag hij er direct bij. Naar een opfok zie ik echt niet zitten. Ik wist ook iemand die plaats had maar het is meer dan een uur rijden :s vind ik dan ook wel ver omdat ik toch vaak wil langs gaan.
mss eens proberen bij jerko te zetten :D

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:40

Is graag gedaan Antonius!! Ik was uiteindelijk 18e van de 50 ongeveer, stond 28e na dressuur, iets te flauw gereden en wat spanning in het begin van de proef maar ik was meer dan tevreden :). Ik doe mee in Merendree ja, de OCC60, 90 vind ik nog wat te zwaar voor de 2e keer...

Veel succes op de stage Iene, ik heb in Waregem eens stage bij hem gedaan en ik heb toen echt wel grenzen verlegd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:46

Mijn vriend schiet mij af alsik nog eens een logé krijg en het is voor jou te ver, anders had ik mss nog een plekje. Heb een shethengstje, een shetruintje, een tinkerruin van 8 en dan Icaro van 9. Af en toe wordt er eens een mep uitgedeeld naar elkaar of een hap, maar al bij al is het een stabiele groep waar nieuwe best snel hun draai kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:47

Ik heb een vraag. Is het per weigering 20 strafpunten in de cross? Ik heb er volgens de uitslag 40, maar heb toch echt 3 weigeringen gehad. Dan zou dat 60 moeten zijn, toch? Zo hoorde ik het toch toen ik aan de finish kwam. Dacht ook dat mijn tijd 6'14" was, volgens de uitslag is het 5'58"...

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:51

Was 1 van je weigeringen discutabel? Ik heb gisteren twee in mijn ogen duidelijke weigeringen moeten schrappen, ms is dit bij jou ook gebeurd? :P dit is ook waar ik hierboven naar verwees... Maar ook verkeerde tijd is wel heel vreemd. Dit wordt wel heel strikt bijgehouden normaal.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:54

Uitslagen kloppen totaal niet blijkbaar. ;) Een vriendin van mij deed ook mee en er werd bij haar een dikke minuut te weinig aangerekend. Ze reed met klok. En een vriendin van haar deed niet mee en staat toch in de uitslagen. + mijn vriendin had het ook van Florence horen omroepen van weigering op de 1 maar staat ook niet in uitslagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:25

Oftewel hebben ze de weigeringen bij de 1 er voor iedereen eruit gehaald, oftewel de stop bij 9b niet aangerekend. Al waren alle 3 de stops bij mij toch echt overduidelijk een stop :+ (stop op 1, op 3 en op 9b). Bij de stop op 9b is de jury wel uit de auto gestapt waarop ik tot rond de auto ben gereden en riep of er iets was en hij zei "gewoon 1 weigering, rij maar terug aan, wil iets bekijken" dus ik ben dan ook opnieuw aangereden en dat parcours vervolgd. Het was daar echter geen stop van "ik wil niet" van het paard, wel omdat hij na de landing over a is beginnen schuiven achteraan en zich niet tijdig kon corrigeren om alsnog b te springen.
Ik had zo'n 34 seconden buiten tijd en vond dat compleet normaal, dat komt neer op ongeveer 10-12 seconden per stop en opnieuw aanrijden. Ben nooit van ver opnieuw teruggekomen, maar heb wel de tijd genomen om de lijn goed te kiezen en te rijden.

Iemand die ik ken staat vlak boven mij, die had een foutloos parcours maar tussen de laatste hindernis en de finish door struikeling van het paard een paar drafpassen. Die zei op de parking dat dat iets zou zijn van 4 strafpunten ofzo? Nu staat ze op de eindlijst met 40.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 21:09

Ik lees heel veel over Deurle, was een goed weekend precies! Op wat tijdsfouten na. Proficiat allemaal!

Veulens, ik heb nog nooit een echt veulen gehad (vanaf baby). En hier zal ook gene komen aangezien we allemaal ruinen hebben....

Ik heb ook dubereys als laarzen. Super goede, heb eens een namaak merk gehad maar die waren na een jaar kapot... ik heb mijne nu van lion en ze werken nog steeds.
Voor in de zomer heb ik ook Ariants. Denk dat ik nu wel een nieuw paar mag hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:17

Mijn Ariats gaan trouwens op dezelfde plek stuk als die van Antonius: aan de bal van de voet. Maar dat deden mijn pioneers ook.
Ik heb thermolaarzen van Ariat in rijlaarsmodel met extra voering. Die heb ik nu 5 jaar en in de winter draag ik die dagelijks: voor het rijden, uitmesten, door modder baggeren, eender wat. Tot aan de enkel (ongeveer) waren ze waterdicht. Door de barsten/gaten aan de neus nu dus niet meer, en sinds begin dit jaar is 1 van de ritsen ook stuk gegaan.

Wel heel erg blij met deze laarzen geweest, al kosten ze zo rond de €275. Het handige is dat ze toegestaan zijn op wedstrijd :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:52

Varekaj: lief dat je het voorsteld maar geen idee eigenlijk van welke streek je bent :) Ik las hier boven dat je niet ver van vollezele woont. dat is voor ons al een dik uur rijden. dat is dan mss wel al net iets te ver :) maar wel super lief van je dat je het voorsteld.

Ik denk dat het ook veel te maken heeft hoe je je laarzen onderhoud.
ik probeer mijn laarzen zeer regelmatig goed te poetsen en in te spuiten voor ze waterdicht te houden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 08:17

Ik doe wel helemaal niets aan verzorging van mijn botten moet ik zeggen...

Ik zou dat misschien beter doen Haha

Ja bij ons zou hij ook kunnen maar ik denk dar ik helemaal uit de richting ben..

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:22

wat zijn jullie lief :) maar limburg is idd wel dikke 2 uur rijden :p

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:31

Ik heb die ook nog nooit in hun leven gepoetst of ingespoten :').

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:57

Hanne_SP schreef:
Uitslagen kloppen totaal niet blijkbaar. ;) Een vriendin van mij deed ook mee en er werd bij haar een dikke minuut te weinig aangerekend. Ze reed met klok. En een vriendin van haar deed niet mee en staat toch in de uitslagen. + mijn vriendin had het ook van Florence horen omroepen van weigering op de 1 maar staat ook niet in uitslagen :)

Ja de uitslagen trekken op niets! zondag ben ik langsgegaan en dan stonden er blijkbaar 2 weigeringen op de uitslag en weer een compleet andere tijd. Terwijl ik echt geen 2 weigeringen had :P Ochja, voor de zak eten dat je krijgt trek ik het mij niet aan

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:34

Ik heb trouwens die laarzen van mondoni sinds een jaar of 3. Ze zien er nog goed uit en ben er zeker niet zuinig op! Ik vind het een aanrader. Rijden kan je er niet met doen :) Tenminste ik toch niet, ik heb graag veel gevoel met het paard

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:41

Denk dat die mondoni idd nog goed zijn van kwaliteit, die van HKM zou ik nie durven zeggen, maar heb nog rijbroek gehad en dat was brol :Y).

Amaaie wat een drama precies met die uitslagen! Spijtig zeg, kan wel bij veel mensen voor frustatie zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:44

Voor een vrije cross is dat niet zo erg, ik hoop dat ze voor de occ's en de rest wel iets correcter gewerkt hebben. Zou er absoluut niet vrolijk van worden om in een officiële wedstrijd zo'n rotzooi van resultatenlijst te krijgen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:53

occ was ook niet 100 procent :) Iemand had 3 weigeringen in occ60 en stond 0.