[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:07

Geeft niet Roos, je kan niet alles onthouden! :)
Au Mirthe, je neus nog wel recht. :P Jammer hoor!
Welkom thuis Vief, goede vakantie gehad dus!
Lekker de cross van Aken gekeken dus Mendy, groot gelijk.
Fijn dat je zo blij bent met Denzel Snoek, vind het ook echt een leukerd. :)
Ja, lag er naast Marijke. Op de laatste hindernis... Had al redelijk wat uitgezeten vond ik zelf. Maar die actie redde ik helaas niet meer. Heb nu wel op film staan dat mijn moeder vloekt, dat doet ze nooit haha. Daarna tegen de regels er weer op geklommen en de laatste hindernis gesprongen, moet ik nu bezuren (schrijf je dat zo?), maar hij moest en zou er over heen van mij.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:33

Pfff ben nu al moe en moet vanavond nog op verjaardag. Vanmorgen om 6u mijn bed uitgerold en om half 10 zat de bestrating in mijn voortuin erin. Snel naar cc gereden om te jureren en daarna boodschappen gedaan. Ik zit nu eindelijk even rustig op de bank de finale wimbledon te kijken.

@ Mm wat irritant dat soort mensen.
@ Mootje ik heb het idee dat wij qua karater best op elkaar lijken. Ik hou ook niet van onaangekondigd bezoek en ben rustig zo aso om dan de deur ook niet open te doen.
@ Anthea jeetje wat een verhaal. Gelukkig gaat het de goede kant op met je. Nog maar lekker rustig aan doen en gelukkig is het "goed" afgelopen.
@ Danielle lekker begin van de dag :(
@ Texelse owww vreselijk zo een kind
@ Sannn jammer dat hij zo aan het draken was. Het wordt tijd dat hij volwassen wordt. Mooie springfoto's heb je op je fb staan.
@ leliaardje wat een mooie leeftijd heeft hij al.
@ mistid weer je neus -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:33

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:01

Nee, op dit moment vind ik het niet meer leuk Mo. Alleen wil ik niet opgeven zolang ik en degene om mij heen er in geloven. Het zit niet in mijn karakter om een ander paard te kopen of ermee te stoppen als ik geen prijzen win. Natuurlijk baal ik en kan ik hem achter het behang plakken zo nu en dan... Maar ik weet dat What een heel goed paard is maar zijn karakter werkt nu niet mee en daar moet ik mee leren omgaan. Karakterpaarden zijn de beste paarden, maar het is ook een harde leerschool voor mij nu. Ik zet nu dus nog door en hoop dat het spreekwoord wie het laatst lacht, lacht het hardst straks waar blijkt te zijn. Zo niet, kan ik mezelf in ieder geval niets kwalijk nemen wat dat betreft.
Weet ook dondersgoed wat er allemaal achter mijn rug om wordt gezegd, zo leer je je vrienden weer kennen. Het is alleen jammer dat het zo moet. Vooral omdat die personen vaak een paard hebben die ze veel helpt en zich mede daarom in de prijzen rijden. Al gooien ze hoog op van zichzelf. Hallo meelezer :wave:

edit: Daarnaast denk ik ook dat ik een deel van de oorzaak nu weet. Hij pakt elke keer het bit vast in een (vaak) linker wending en trekt dan over rechts weg. Rechts is mijn zwakke kant, dat been is het been wat ik sinds het ongeluk minder voel en waar ik minder kracht in heb. Daar ga ik nu ook nog meer aan werken.

Joki

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:09

San die mensen die van alles zeggen dat maakt het volgens mij nog lastiger, maar zolang jij het nog wil volhouden en er in gelooft inderdaad doorgaan, leren van je paard en zorgen dat je degene bent die iedereen zijn ongelijk bewust

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:15

Dat maakt het inderdaad lastiger Joki en het is ook een reden waarom ik minder hier in het topic zeg over What. :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:19

paasei wat een knol hè die Klukkluk!!! Sorry Bianca ;) Blijf het ruige bok vinden :D En ben er trots op dat ik m aanbevolen heb :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:22

San ik weet redelijk waar je door heen moet qua praatjes

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:28

@ Sannn ik heb hetzelfde gehad met mijn ruin. Die had ook streken. Wat een geroddel en gepraat achter mijn rug om en als ik dan aanbood ga er een rondje op dan wilde zij het niet. Ik heb hem een tijd laten rijden door een prof maar die wilde dat niet meer want hij was bang voor zijn streken geworden. Af en toe was het doodeng en dat dier heeft mij letterlijk veel bloed, zweet en tranen gekost.Meneer kon 10m voor de sprong nog rustig een bok geven en daarna fluitend over de sprong gaan. Bit vastpakken bij de landing was ook leuk of bij lage sprongen gewoon je kop naar de grond steken bij de landing. Pfff heb wat beleefd met dat dier maar hij had ongelofelijk veel kwaliteit. Zodra het moeilijker werd hielden zijn streken op. Ik mis dat dier nog iedere dag want het was nooit saai en wilde altijd lopen. Zolang jij zelf het goede gevoel heb blijf er in geloven en negeer de rest.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:36

@ MM groot gelijk met je barricade! Ken ook echt niet tegen zulke
@ Vief welkom terug! Dacht al lees niks meer van je, was ze nou op vakantie?! Haha!
@ Anthea fijn weer iets van je te lezen! Heel veel beterschap!!!
@ Danielle wat een dag! Toch wel 1 verkocht dus niet totaal voor niks geweest!
@ San balen zeg! Gelukkig had je je AJ aan!
@ Leli mooie leeftijd zeg! Moeilijk zulke beslissingen....
@ Mirthe neeeeeeeeeee!!!!!!! Wat balen zeg!! Rustig aan vanaaf dus!

Eerste parcour ging vandaag echt vreselijk! Mn oren laten hangennaar wat anderen weer beter vonden en gereden met pessoabit! Ging echt als ern malloot door het parcour! 3 balken en een stop op een muurtje! Tweede 2 fasen en lekker de pelham er weer in! Top par en acour gesprongen!!!! En als enige met nummer 1 foutloos! Stond goed aan de maat! Paar mega sprongen erbij! Reed niet op tijd omdat eerste zo slecht ging maar toch 2de! Dus weer helemaal blij!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:42

Sann: o wat balen zeg! Het is er echt 1 voor achter een flinke laag behang zeg!

Net lekker crosstraining gehad in Lelystad, ging fijn :D
Al was een greppeltje zonder boom er boven wel even apart!
Verder liep ze echt super fijn rond en Alice vond haar erg verbeterd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:01

San, dat hadden Snoek en ik ook al geconstateerd, maar dat wist je zelf toen ook al! Ik vind het iig bewonderenswaardig dat je volhoudt _/-\o_
Henny, Voortaan dus niet meer naar anderen luisteren! Fijn dat het tweede parcours wel goed ging!
Haha, Lau steekt veren in haar eigen k*nt :P

Ojee, morgenavond komt mijn buurman een bakkie doen!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:01

Goed gedaan Henny!! Fijn dat het tweede rondje zo goed ging! En gefeliciteerd met je prijs.
Evony heeft lekker gecrosst.
Ben jaloers: was denk ik wel heel goed geweest als Giga vandaag of in Renswoude of in Lelystad had kunnen crossen. Maar ja, zat er niet in vandaag.

We hebben gisteren geen drollen uit de wei gehaald, vandaag dus dubbel plezier :Y) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:03

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:06

:wave:
Ook weer, al een tijdje, thuis uit Renswoude, maar heb even de luikjes dicht gehad die deden zo zeer is niet leuk meer.
Was leuk, aantal bekenden gezien en met Noor, Sim, Hub en de dames de cross gelopen.
Hoewel het een oefencross was hadden wat mij betreft er een aantal direct een startverbod mogen krijgen, al voor de start. Dat heeft niets meer met inrijden en inspringen te maken, en tijdens de cross stond ik naast mensen die zei levensgevaarlijk zeiden.
Ik vind het ook not done dat je je paard heel hard met de zweep slaat, zelfs tegen het hoofd, omdat hij iets niet doet of durft. En dan heb ik het niet over een tik met de zweep in de zin van, en nu lopen. Dit was echt slaan, dat hadden ze beter op een andere manier kunnen oplossen, was genant op te zien.
Ook amazones die vlak voor een aankomend crosspaard nog oversteken, geschreeuw horen, denken zullen we nu even wel of niet en tenslotte op het allerlaatste moment toch maar blijven staan. Met recht DD.
Sim ging super vond ik, Noor ging ook heel goed. Heeft deze cross gebruikt om het meer loslaten te oefenen en dat ging prima. Sommige hindernissen een aantal keren gesprongen en ze vond het na afloop een zeer nuttige training.
Sannn, ik heb je zien rijden en dacht bij een aantal acties 'dat deed Jer ook vaak op die manier' zo herkenbaar. Toen we je in de verte eraf zagen gaan wist ik niet dat er nette dames zoooooo kunnen vloeken.
Bianca, we hebben jou niet meer afgewacht maar aan de foto's te zien ging het prima.

En Marijke, wat dacht je. Kom ik waai bijna om ga nog even een barricade neerzetten? Wel even foto spa men als het af is hoor.
Ga nu maar eens wat eten bij elkaar scharrelen en de dames eten geven, die hebben zich overigens voorbeeldig gdragen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:11

MM @ je laat ons nog maar lekker wachten he !!! :D
Anthea @ heel veel sterkte meis, echt heel vervelend....
Sann @ ik hoorde later nog dat je gevallen was, balen, maar als je hem voor mekaar hebt dan word het een toppertje. Ik hoop dat je er doorheen gaat komen, met Bull lukte het mij niet om er met hem doorheen te komen dus ik weet heel goed wat de frustatie is die je voelt. Ik was op het eind zo gefrusteerd en verdrietig....toen ging ook die knop om. ik had er geen plezier meer in. Ik moet er al een hoop voor bijklussen en as het dan ook nog allemaal niet gaat werkt dat niet echt mee.
Mistid @ jij bent echt een brokkenpiloot talent ... :(:)

Ik heb dus ZALIG gereden in renswoude en zodra we M punten hebben (klop het af dat ik niet fout rijd maar met Ermelo en WW moet dat toch lukken ?? :P ) dan stap ik dus ook echt over. Beslissing is vandaag definitief genomen, heb ook de eenster Coffin Haag gesprongen en ze blikte of bloosde nergens van. Alleen dat gaspedaal mag wat minder....... :D dan kan ik zelf ook wat mooier gaan rijden.... :o maar gelukkig ben ik geen Michael Jung en heb ik in ieder geval een fantastische dag gehad. :D Van alle bokkers kleine stukjes kunnen zien en dat zag er top uit !!!!

LAU @ speciaal voor jou... :+: in het begin vond ik het een leuk paard, maar nu ben ik er ook echt wijs mee, de echte klik is nu zo'n 3 weken geleden echt gevallen en nu worden we ook echt een combi, mijn springinstructeur gaf me al een compliment afgelopen donderdag dat hij vond dat ik ineens een ware metamorfose had ondergaan kwa rust en controle in de springles en we bouwden flink op, alleen op buiten terrein raak ik dat nog wel kwijt en dat maakt mijn eigen rijden nog niet zo mooi..... :o ze wil dan niet terug komen zoals op de les. Ze word ook al rustiger in de omgang en de oefencrossen en mee voor SGW vind ze echt fantastisch. ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:20

Sannn, is het een optie om eens te overleggen en uit te proberenof een enkele brug werkt bij What. In ieder geval heel veel sterkte.

Mootje, leuk toch.

Voor de rest lees ik positieve cross verhalen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:42

Echt wat een k-utzooi San. Zou er goed moe van worden.

Bianca: Toppie dat de klik er nu helemaal is! Het is echt een topbeestje. Wat sommige mensen ook mogen zeggen en denken, dat beestje heeft vrijwel geen crosservaring. Ze heeft nu nog geen 8 crossen gelopen en dan zo aanpakken! Dan heb je in mijn ogen echt een crosscrack in handen :D Qua rustiger worden is dat ook wel logisch. Ze stond natuurlijk op een stal met veel paarden waar ze niet de persoonlijke aandacht kreeg die ze nu van jou krijgt (logisch). Paard krijgt nu natuurlijk veel meer aandacht van constant 1 persoon.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:52

LAU @ ries had er twee L crossen mee gereden, diepenheim en princenhage, ik nu 4 wedstrijden, maar wel vanaf dat ik haar heb elke week les gehad, dat word nu minder, omdat je nu op weg bent met zijn twee, maar jij zei al : paard kijkt nergens naar en dat moet je hebben en daarbij kijkt ze dus ook niet op water en niet in de greppel. Ik heb woensdag weer dressuurles ben benieuwd wat Goffe zegt want hij heeft haar al even een paar weken niet gezien, ik heb haar heel veel gelongeerd omdat ik haar onderhals wat probeer te minderen.
En kwa aandacht....tja...... :D dat komt ze niet tekort nee, ze is nu eindelijk ook rustig in de wei, de eerste weken bleef ze maar lopen en wandelen. Het zou echt mijn wens zijn om M SGW te rijden...... <3

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:55

Hihi, Leuk dat je hem nu toch wel zo leuk vindt Bianca :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:04

Bianca, ruige foto's!!

Over Bianca gesproken, ik zal me eens klaar maken en richting andere Bianca gaan. Ik was uitgenodigd voor een feest die deze avond zou zijn. Zo voor de zekerheid maar smsen en anders later vandaag even naar de kroeg :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:06

Noa, ik heb je wel gezien toen je Noor gedag riep. Heb je mij nog herkend?
Beli, persoonlijk zou ik ook niet op proef meegeven, maar goede tips mbt het maken van afspraken zijn al wel gegeven.
Goed dat je weer terug bent Vief! Lekker gehad zo te horen.
Oeps, MM, ronddolende mensen om je huis is niet zo prettig. Gelukkig woon ik ergens waar de buren de deur niet plat lopen bij elkaar.
Wat jammer dat Joey nog niet lekker is FE. Wel goed teken dat hij graag naar kamp wil toch?
Anthea, goed om wat van je te horen. Wat een enorme klapper heb je gemaakt zeg. %)
Gatverdamme Daan, bedorven vla. Dat proef je zeker nu nog? :r
Ananas om de bevalling op te wekken?????
Lelie, denk dat Brim zelf wel aangeeft dat de koek op is, al zal de beslissing altijd zwaar blijven.
Klinkt naar Mirthe.
Sannn, je hebt hem goed bij zijn kladden gepakt en je reed sterk, maar What was gewoon echt heel erg stout. Verder ben ik het helemaal eens met je uitleg over hoe en wat. We hadden het er vanmiddag al even over, maar ik kan alleen maar respect hebben voor de manier hoe je er mee om gaat en op dit moment nog niet op wilt geven. Terwijl het zo makkelijk zou kunnen zijn om What te verkopen en een paard terug te kopen die het allemaal makkelijk en simpel doet en je zelfs de grootste fouten van de ruiter vergeeft en je meeneemt. Zet 'm op want met deze instelling kom je er wel al kost het je bloed, zweet en tranen, nog meer bloed (en een hoop patronen :D ;) . Zo lang heb je What ook nog niet al lijkt het misschien wel zo. Tuurlijk is het heel frustrerend en baal je als een stekker. Daarnaast nog het g.elul achter je rug om, maakt het allemaal niet makkelijker. Denk aan Marieke met Koek. ;)
Bedankt voor de link Mo!
Jammer van je eerste parcours Henny. Waarom heb je je om laten praten dan om een ander bit te gebruiken? Zou ik dan eerst met een training proberen.
Mooi compliment van Alice, Saar!
Mo, wat heb je met de buurman? :D
Dank je voor het compliment over mijn cross, Margreet! Vond het gezellie vandaag!
Je ging idd als een spreekwoordelijke speer Bianca. Voor de rest sprak ik je al even irl vanmiddag.

Zo, ik heb ook eens uitgebreid bijgelezen en gereageerd op (bijna) iedereen geloof ik. :D
Mijn rondje Renswoude was geslaagd. Bij een paar hindernissen had ik een wat mindere afstand maar Sim bleef wel aanpakken waar ik erg blij mee ben. En ondanks dat ik een wat alternatief parcours reed (van 11 naar 20 en dan na 24 weer terug om 12 t/m 19 en 25 nog even mee te pakken :D :o _-:( ) toch fijn gereden.
Moest trouwens wel lachen: laatst zei een zeker iemand toch "de pony springt gewoon alles waar en hoe ik 'm er ook voorzet"? Nou, dat is dus niet zo. :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:08

Bianca wat leuk dat het zo lekker gaat. Heb even de foto's gespiekt, maar op veel foto's hou je hem best erg kort. Nou kom ik nog maar net om de cross-hoek kijken en ben maar een "stuurlui aan de kant persoon", maar als ik de foto's zie, zou ik niet verwachten dat daar zo'n enthousiast verhaal bij hoort :o . Is niet l.ullig bedoeld, maar ik verbaas me er een beetje over :o .

edit: goeie bijleesactie Sim!!
Je laatste zin :D .

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:11

Haha Sim, ik zei tegen Noor, reed je niet het juiste parcours? Ja hoor mam, hoe zo? Nou omdat Sim heel anders reed. Hahahaha, hier moet ik dus even heel hard om lachen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:12

Wat heerlijk dat het zo goed gaat Bianca! Ben blij voor je!
@ Sannn kop op meid, moet je zien wat je al bereikt hebt!!!
@ Mootje krijgt de buurman op bezoek!
@ Margreet ik wil dat graag klaar hebben voor de bevalling want juist dan ben ik bang voor gespook rondom huis omdat ik dan beneden ben. (voor Geert makkelijker :) ) Maar morgen komen paps en mams helpen dus kunnen Geert en ik met de beentjes hoog vanavond :D

Jemig wat was het gezellig vanmiddag. Mams schoot later nogmaals de vogel eraf en er was een leuke band, nou hebben ze Geert al zover dat hij ook lid wordt voor volgend jaar vd schutterij en ik moet ook mee. Vind het wel leuk voor Geert want hij vind dat prachtig met zo'n ding schieten en biertjes drinken.