[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:03

Klinkt als een goede vakantie Texelse!

Marijke, was zeker lief! Vooral omdat ik al eens had gezegt dat ik die zo mooi vond, maar toen gewoon te duur.

Zag dat er a.s week in de manege in Bathmen oefenparcours staat. Had er even heengebeld. Was rare logica. P.p kosten 7.50 en 50 euro per uur. Uhm, wat is het nu dan? Daar werd omheen gedraaid. Nouja, wij gaan donderdagmorgen voor 2 lessen van onze vereniging daar naartoe.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 22:20

annetje had een zwart paard ipv van een lichte
sanne heeft een blubberpaard.
mister t, dat het jou opgevallen was dat ik een andere ava heb. hihi. Hoe is bij jullie het cc gegaan
caro ik las het op fb. zeker erg lang moeten wachten op je bakstuken
danielle die is wel goed
kris gefeliciteerd met je punten
mootje die foto van jou?? mooi hoor
marijke heeft ook weer genoeg kleren
freggle mooi dat het goed ging met de kittens
texelse mooi een hoop sneeuw. veel plezier
rare kosten jantine
verder niet giga druk hier vandaag..iedereen was aan het genieten van het mooie weer, al werd het in de middag iets kouder (heb ik vanmorgen ook gedaan)

zo ik voel me benen nu al. denk zenuwen van zoeffie.
Ik had zoeff ook dit keer voor het eerst met ander zadel gereden (springzadel van ol en bay) maar ze liep er echt super mee.
zoeff ging best wel fijn. Hadden in het parcours op H6 (rode balken met witte stipjes) 2 weigeringen en daarna een balk. terug te zien op film waren de weigeringen echt mijn schuld had iets beter moeten aanrijden. Verder zaten er best goede sprongen tussen. Moet iets meer ritme houden met zoeff. Normaal hebben we op H1 er al meteen een balk af dus het gaat de goede kant uit.
Daarna poosje moeten wachten en toen bay opgezadeld. hij was me toch pootje heet en aan het stuiteren dus ik vloog ook de bak in. eerst maar een paar rondjes laten galoperen toen maar losspringen (liefst stap ik ze eerst een poosje maar dat zat er nu niet in)
losspringen ging echt super. Toen parcours in, normaal is hij overal giga bang voor maar nu keek hij nergens na. op H1 al een giga pech balk. hij rolde een paar keer heen en weer en toen ik bij 2 aankwam hoorde ik bam. op H4 zette hij zich zo vroeg af dat hij in de oxer knalde. maar sprong keurig verder. daarna nog ergens 1 balkje maar ik ben tevreden na 6wkn longeerwerk (nu 2wkn aan het rijden).Werd slecht gereden want er zijn maar weinig foutlozen.
morgen met ol nog een rondje

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:30

Kris, mooie punten! Gefeliciteerd.
Mootje heeft lekker gefotografeerd. Ik dacht dat jij die foto gemaakt had, maar bij tekst even later viel het kwartje :o? .
Texelse heeft het heerlijk op vakantie! Ben wel beetje jaloers :o . Vond het altijd zo geweldig wintersport, maar ik zie te veel tegen de reis op en weet ook niet hoe ik het met de pony's moet regelen. Geniet er van Texelse!!
Itsme is tevreden over het springen.

En ik ben lui geweest -O- . Ben dus niet op pad gegaan, maar gewoon thuis gebleven. Zelfs niet eens gereden. Maar wel de drollen uit de bak gehaald en alle gaten dicht gemaakt (die ze nu weer open aan het graven zijn ~~}> ). Paul heeft bananentaart gemaakt. Net stukje op :9 :9 :9 .

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:38

Texelse klinkt als een top vakantie
Itsme fijn dat je tevreden bent
Kris superpunten
Anne had een vieze Vies

Ik weet niet wat Ferrose had op concours maar het eerste rondje BB was drama. Ferrose was helemaal uit haar doen en dan doet ze niks (vermoedelijk omdat ze niet bij haar voorganger mocht rondstappen, dat heeft ze nog echt nodig om alles even te zien). Op hindernis 2 was ik uitgebeld maar mocht wel verder springen. Hindernis 2 en 6 (deze ook na 2 weigeringen) maar overgeslagen om rond te komen. Toen mijn rondje B maar omgezet in BB. En het tweede rondje BB liep ze het uit het boekje. Hindernis 2 en 6 iets twijfelachtig maar konden gewoon gesprongen worden en ze ging gedurende het rondje ook steeds mooier springen. Maar het is zo een dubbel gevoel over het tweede rondje ben ik supertevreden maar het eerste rondje was weer de Ferrose van een jaar geleden en eerlijk gezegd ben ik me rotgeschrokken dat dat er nog inzat.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 23:00

joki, ik heb dan volgens mij jou 2e rondje gezien. maar wel balen dat 1e rondje echt zo erg was.
Maar er werd zobiezo slecht gereden dit keer vond ik. weinig foutloze rondjes ook in het B heel slecht

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:38

Balen Joki. Mijn paardje kan ook van die drama parcoursen lopen om vervolgens het tweede rondje 2 wp neer te zetten, bizar is dat. Ik weet wel dat ik er de ene keer ook beter aan rij dan de andere keer, maar toch zijn die verschillen soms wel bizar.
Hopelijk pakt hij de volgend keer wel weer lekker aan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:43

Wat jammer toch Joki! Zal voor jou ook best frustrerend en verwarrend zijn.
Kris gefeliciteerd!
Texelse, klinkt toch als een lekkere vakantie! Geniet er van!
Het was toch wel mooi weer om te rijden Lelie, maar kan me voorstellen dat je er ook wat lui van wordt. En ach, een keer een rommeldagje is ook lekker!

Ik had concours vandaag. Minder gevoel dan de vorige keer, maar toch niet echt slecht gereden, een prutsmoment van mezelf daargelaten. :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:52

Ik vond het parcours op zich qua lijnen niet heel lastig in de BB (weet niet of dit voor de B gelijk was). Wel veel heel lange lijnen en ook niet van die moeilijke hindernissen maar Ferrose heeft dit concours op de zwarte lijst gezet en als zij dat doet kan ik me er maar beter aan houden.

Over 2 weken heb ik weer concours en daar mag je standaard 2 rondjes BB (ik rijd er normaal 1 maar als ze dit soort ideeën heeft mag ze er 2 en daarna B) en dat is thuis. Als ik mijn ouders zo gek krijg wil ik in de tussentijd nog naar oefenparcours gaan en nog naar springles en dan hoop ik dat ze het de volgende keer weer normaler doet.

Sim het is ook frusterend maar aan de andere kant Ferrose is gewoon enorm rechtlijnig. Het kan maar op 1 manier en anders niet en dan klapt ze ook helemaal dicht (want ze heeft echt het eerste rondje wel wat klappen gehad) en reageert nergens op. Dus ik hoop ergens dat door een tweede goed rondje we toch een babystapje verder zijn gekomen.

Het was trouwens wel grappig om te zien dat de mensen in de jurywagen toen ik terug kwam eerst zoiets hadden van pfoe daar heb je die weer en dan halverwege het rondje toch wel zoiets hadden van o die kon toch best aardig springen
Laatst bijgewerkt door Joki op 14-01-12 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:55

Balen Joki! Wel goed dat het tweede rondje zoveel beterwas.
Kris: Super gereden dus!
Sim: Jammer van je eigen prutsmoment.
Itsme: Ook fijn gereden dus!
Tientje is verwend door zusje
Marijke is verwend door moeders!! Lieve moeder heb jij zeg!
Texelse: KLinkt goed die hoeveelheden sneeuw!

Ik ben thuis van vriendje. Morgen komen er vroeg klanten en is dan handiger om thuis te slapen. Helemaal niet fijn al zeg ik het zelf. Heb gek genoeg nachtmerries als hij niet naast me ligt :Y)
Vakantiebeurs was trouwens leuk. Veel te veel mooie reizen gezien die meestal ook onbetaalbaar zijn ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:58

Marloeske schreef:
EvelienH schreef:
Niet erg verassend van de hoedjes, ik vind het ook absoluut niet erg. Ik vind een cap net zo mooi, alleen bij een slipjas staat een cap een beetje raar. Anky met een cap in de GP :+

Volgens mij mag je niet in een slipjas rijden als je een cap op hebt.

Geloof dat Isabell Werth wordt gesponsord door Uvex en ook met een cap in de GP rijdt.

http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/22 ... p-te-paard
Edit, Mo was sneller :+

Kris: gefeliciteerd met je punten!
Lieve mama heb je Marijke.
Texelse, fijne vakantie nog!
Wat jammer Joki :(:)
Sim, heb je gesprongen?
Haha Lau, dat is wel heel erg! Succes morgen.

Vandaag was erg interessant! Het was wel een hele lange dag maar zeker de moeite waard.
Scene heeft vandaag BB en B gelopen en hij heeft het erg goed gedaan voor de eerste keer. BB foutloos en in de B was hij heel bang voor een paard die aan het staken was bij hindernis 3 en een ruiter die het paard op zijn flikker gaf. Hij is bang van andere paarden die dichtbij komen en helemaal als ze 'gek' doen. Daardoor liep hij er 2 keer lang, 3de keer de hindernis in draf aangereden en toen heeft hij de rest foutloos vanuit galop gesprongen.
Volgende week zondag mag hij weer en dan ga ik ook eventjes kijken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:03

Ja, ik heb gesprongen vandaag.
Zonde dat Scene bang was in het parcours. Maar hij leert er wel weer van. Kilometers maken.

Kreeg tijdens het concours nog de vraag of Sim te koop is. Was belangstellende van sportstal hier in de buurt. Die zochten een klein paard voor een klant en wat ze van Sim zagen stond ze blijkbaar aan.
Laatst bijgewerkt door Sim op 15-01-12 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:08

Evelien Scene zal in elk geval veel geleerd hebben

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:10

En ga je dat doen Simoon?
Super van Scne eef

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:13

Klinkt toch hartstikke netjes van Scene voor de 1e keer Eef! Hoe was de seminair vandaag?
Jammer Joki en Itsme, maar super Kris!
Ging netjes hoor Sim vandaag!! Maar heb je al gesproken. :)
Texelse fijne vakantie!
Afkickverschijnselen van vriendje Lau. :P

Vandaag hele dag op club rond gelopen voor secretariaat met spring cc. Zelf ook nog rondje L gesprongen, ging minder als de 1e keer. Wou zelf te netjes rijden waardoor ik niet lekker in het ritme kwam en de afstanden soms niet kwamen, daardoor 1 balk. Volgende keer meer ritme pakken dus. Kwam er vanmiddag ook nog achter dat ik morgen op dressuur cc moet, echt geen zin in. Had eigenlijk zin in vrije dag, maar we zullen wel zien.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 15-01-12 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:13

Ik geloof nooooit dat Sim dat doet.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:24

Jammer Joki. Wel fijn dat 2e rondje beter ging.
Sannn moet dit weekend 2 x aan de bak! Succes morgen.
Leuk dat Scene het zo netjes deed. Jammer van de schrik voor ander paard. Zou Giga ook van schrikken.
@Sim: het was zeker mooi weer. Het is ook gewoon dom 8)7 . Maar ik moest eigenlijk heel erg gaan haasten om voor het donker m'n ritje te kunnen doen en daar had ik opeens geen zin meer in. Nou wordt het morgen ook haasten, maar ja, dan rij ik maar thuis. Eerst naar de veulentjes kijken en dan naar m'n vaders verjaardag en dan zien we wel weer.

Nu maar eens pitten. Trusten allemaal en Lautje: hopelijk zonder nachtmerries!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:25

Lekker dat je morgen weer op Zeus mag Marijke!! :D

Dit worden waarschijnlijk mijn nieuwe laarzen. Ga ze woensdag bestellen. :)

Afbeelding

Moet eigenlijk nog drankje doen, maar wil eigenlijk naar bed.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:27

Mooooi Sannn!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:34

Ik weet het niet. Als ik een heel mooi bod krijg zal ik ernstig moeten nadenken, maar dat komt door omstandigheden. Anders geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn paard weg te doen.

Mooie laarzen Sannn. Opvallend, maar toch subtiel.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:48

Altijd leuk om te horen Sim. :)
San, seminar was vandaag echt super! Wel een lange zit, had echt een houten kont op het eind haha! Succes morgen op dressuurcc Die laarzen zijn echt super.
Leli, Caap is ook zo'n gek. Ik kan de ring niet in als er nog een ander aan het rijden is, dan flipt hij. Gekke paarden!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 08:36

Sann die zijn leuk.
Simone dat heb ik ook als ze een heel goed bod hebben. Anders echt niet

Ik vind het toch wel weer heel vroeg. Heb paarden al gevoerd, ol staat al weer klaar. Nu zelf iets eten dan paarden na buiten. Spullen pakken en gaan

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 08:42

@Sannn: mooooooooie laarzen.......
@Sim: oei.... eigenlijk dan maar duimen dat je geen goed bod krijgt.. beetje dubbel, want als ze laag bieden vind ik dat net een klap in je gezicht, een mens is toch een raar wezen...

cc gangers succes, ik ga zo broodjes bakken voor het ontbijt en lees vanavond wel weer bij.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:00

Morning! Ik moet maar eens uit bed en richting stal maar mijn bedje is zo lekker warm!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:20

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:30

moguh ladies!!!

hier al ff wakker, blingh is gevlochten en de jonge johnson al aan de longe gehad, bijna alle stallen schoon en dadelijk richting concours, dienke en blingh moeten om 12 uur rijden.

@ evelien: dat probleem had ik vanmorgen eerst ook ;)
@ sim: bij een goed bod is bij ons alles (behalve winola) te koop...
@ sannn: mooie nieuwe laarzen!
@ concoursgangers: succes vandaag!