[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:18

Mootje schreef:
Roos, Gefeliciteerd met je punten! Ik vraag mij al een tijdje af of ik jou 'ken'. Heb jij een vosmerrie gehad en deze bij R. van Eerden een tijdje op stal gehad?

Dan heb je toch de verkeerde voor je :+ . Ik heb nooit op de Delft gestaan. Ik ben iemand die niet zo makkelijk afscheid neemt van een paard heb nu mijn afgekeurde pony (bruin, 19 en nog steeds overactief) en mijn bruine merrie. Dus ook aan de kleur vos kan ik je niet helpen, misschien volgend jaar april ;)

Je hebt wel een lekker ritje gemaakt als ik het zo lees.

Corien, veel plezier op de zwarte markt.

Quinn

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:05

Het schijnt dat ik haar niet meer kan uitbrengen. Zij is in 2003 teruggekocht vd verzekering en volgens mijn pa heeft hij getekend dat hij haar niet mag verkopen of uitbrengen in de sport.
Ik heb 1x eerder een paard teruggekocht maar toen hoefde we niet te tekenen. Ga maar eens in alle papieren kijken.
Vanmorgen een longeersingel omgedaan maar geen reactie erop..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:14

Middag!
@ Caro: leuk dat je je merrie weer gaat oppakken. Zij is ook drachtig toch? Wij hebben Nudine ook teruggekocht van de verzekering en ik mag haar ook niet meer uitbrengen. Zou dus zomaar kunnen kloppen! :n
@ Snoek: leuk dat je een paard kunt lenen.
@ Evie: fijn dat je les goed ging.
@ JN: gefeliciteerd met je wp!

Tweede avond paalzitten was erg gezellig. We waren erg laat (of vroeg net hoe je het bekijkt :D) thuis. 8 Uur zou er stro worden gebracht (ja op zondagochtend) dus ik heb anderhalf uur gebikkeld. Paarden gedaan, stallen gedaan, 50 baaltjes versjouwd. Daarna gedouched en weer mijn bed in. Straks weer naar het paalzitten, maar dan gewoon lekker in de zon zitten. Geen alcohol meer dit weekend ;) Morgen weer een druk dagje voor de boeg.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:19

Goeiemiddag!
Ik heb net voor het laatst op Vorstin gezeten, die 'moest' ineens schrikken en wegspurten _-:( Gelukkig had ik haar na 3 passen weer terug, maar ze draaide ook erg kort. Rust houden is wel erg lastig! Hopelijk gedraagt ze zich van de week een beetje. Dan gaat ze gelukkig alleen maar in de stapmolen, dus daar kan er weinig gebeuren.

Sterkte met je keel Corien :(:)
Jeetje wat een lange dag heb jij gemaakt Mootje!
Veel plezier nog vanmiddag Noor!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:44

Caro, ik heb ook moeten tekenen bij de verzekering voor mijn pony. Hij heeft 2 jaar geleden nog B en L1 gestart met mijn toenmalige bijrijder. Ik heb de verzekering gebeld en het was geen probleem, mede doordat hij afgekeurd is door Interpolis en die doet al een aantal jaar geen paarden verzekeren.

Shanouk, veel plezier komende week

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:11

Het was mij inderdaad het ritje wel :D
Roos, Ik dacht ook niet dat jij dat was, maar even voor de zekerheid!
Snoek, Paard vertellen dat hij rust moet houden is mij tot op heden ook nog niet gelukt :n
Caro, Het klopt idd dat je het paard niet meer op wedstrijden mag uitbrengen/verkopen na terugkopen van de verzekering.
Noor, Jij hebt je sport voor dit weekend al weer gehad. Veel plezier met paalzitten in de kroeg.

Ik ben benieuwd hoe het Billy en PB vergaat in Genk!

Vanmiddag wezen oefenspringen bij Evie op stal. Mijn oude staleigenaar was er ook met de vrachtwagen, was wel gezellig! Paard was echt te heet en wilde alleen maar op de plek galopperen ;( Uiteindelijk twee parcourtjes rondgekomen met 1 en 2 balkjes. Echt superleuk, iedereen kreeg een rozet, chocolade-medaille, potje vet en een ingevuld stijlformulier waar ik 2 achten op had staan *\o/*
Evie stond aan de kant te kijken.

Heeft iemand met ook zo'n slagschip tips voor ritme? Als ik hem naar voren 'trap' kan ik nog amper sturen van hindernis naar hindernis, maar zo hipsen op de plek is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor het ritme. Vriendinnetje aan de kant riep nog dat niemand geloofde dat hij 1.74 was, eerder 1.85 _O-

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:40

@ gr roos. Ik heb mijn ouders gebeld en zij was ook bij Interpolis verzekerd. Ik ga mij nog niet helemaal blij maken want ik zit er nog niet op. Als ik er weer op kan is het iig verlenging van haar leven.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:54

@Caro: Ik ben benieuwd hoe de 'oude' merrie het gaat oppakken. Ik heb begrepen dat je ze na terugkopen van de verzekering inderdaad niet meer mag verkopen/uitbrengen op wedstrijden, mocht het weer aan de orde zijn dat je ermee op wedstrijd kan zou het voor jou toch wel leuk zijn als het wel zou mogen!
@Mootje: Hier heb ik met Jipje ook last van/gehad. Wat voor mij het beste werkt is zoveel mogelijk 1 ritme zoeken waarin in nog naar voren/terug kan. Wim Bonhof heeft me toendertijd de tip gegeven om vooral mijn wendingen te gebruiken om hem weer terug te nemen en dit niet te veel op de rechte lijnen te doen om een 'gevecht' te voorkomen ;)
@Snoekiej: Wat balen van Vorstin! Wel leuk dat je alsnog naar Ermelo gaat van de week, welk paard neem je mee?

Ik zit Aken te kijken, maar wat een hindernissen in dat parcours zeg :oo Ik geloof dat ik er liever onderdoor ga dan overheen :o Ook nog de Nederlanders in de dressuur gezien en die hebben ook weer super gereden! Toch wel erg mooi om te zien!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:00

@ jn ik heb ook Aken zitten kijken. Waarschijnlijk ga ik er volgend jaar heen. Entree cross is goedkoper dan Boekelo en vindt Aken toch een stukkie mooier. Nadeel is dat het 296 km voor mij is maar denk dat we dan een dagje eerder gaan en een hotelletje boeken..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:56

Even snel een berichtje van mij :)

Wij zijn weer terug uit Scheveningen! Echt een super leuk weekend gehad :D.
Nu weer back at home. Morgen weer aan het werk en de paardjes weer lekker trainen :).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:01

Aken is voor ons juist heel dichtbij. Maar ik vraag me af hoe leuk het is om daar te gaan kijken. Is het daar net zo druk als Boekelo? Daar hoef ik persoonlijk namelijk niet meer naar toe. Flinke file erheen. En in het parcours zelf kon je niet in de buurt van de hindernissen komen omdat het er veeeeel te druk was. Dan ga ik nog liever naar een gewone cross kijken.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:17

Ik ben er nog nooit geweest dus ik heb geen idee. Als ik de tv zo zag kom je wel aardig dicht bij de sprongen. Bij Boekelo stond ik ook met mijn neus bij de hindernissen maar het strodorp was voetje voor voetje..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:55

Jammer van je 2e parcours Noor!
Super Roos, gefeliciteerd!
Balen dat het zo ging Caroline! Fijn dat Lammert waarschijnlijk eens per 2 weken naar Roswinkel afreist :)
Gefeliciteerd Benthe! Z debuut al stiekem gepland :D ?
Oef das lastig Mo, ik denk veel druk opbouwen?
Ik heb geen verstand van verzekeringen :+
Aken lijkt mij ook erg mooi!

Ik heb ook ongeveer al mijn spullen ingepakt voor kamp. Heb toch maar besloten om Ultra mee te nemen, die leert er vast een hoop. Denk dat ik met de keuzeles mijn traditie verbreek, doe daar altijd crossen, maar denk dat ik nu een parcours ga springen. Hij is niet zo lief de laatste tijd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:59

Ik zag net heel even Aken op studio sport, wat een hindernissen inderdaad :wow: Dressuur zag er ook weer heel gaaf uit. Helaas lieten ze maar 2 minuutjes van alles zien natuurlijk. Ik zou ook wel heel graag naar de cross in Aken willen om te kijken. Maar Boekelo vond ik vorig jaar ook heel leuk.
Ik ben helemaal klaar voor morgen :D Ga er lekker vroeg in, kan denk ik geen kwaad!

Mootje, die tip van Benthe lijkt me wel een goede! Ik heb er ook soms last van met Vorstin, alhoewel die meestal gewoon doordendert.
Lekker dat Scheveningen beviel Kim :D
Tot morgen Mirthe!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:01

Met welk paard ga je nou naar Ermelo O:)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:09

Een paard van iemand op Bokt :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:12

Waar Bokt al niet goed voor is!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:32

Snoek heb je berichtjes gelezen! leuk!!! :P
Mootje balen van je balkjes, en een TE druk paard ;)
Benthe Z debuut! vertel :P
Mirthe en snoek veel plezier morgen!! doe jetske de groetjes :P

Ik heb jackson gereden ging lekker! wat meer gedaan dan vrijdag, hij was braaf en liep goed.. wel hangerig, maar goed gewoon weer verder gaan, dan komt het goed ;)

Edit: aanepast

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:41

Mag ik ook gaan meepraten in dit topic? :) Ik ben sinds dit jaar beetje met crossen bezig, serie crosslessen gevolgd en 2 oefencrossen (Oenkerk) gereden. Heb in Wieringerwerf m'n eerste officiele cross en zou graag hier meelezen over alle ins & outs mbt de SGW ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:42

Dan moet je je wel even voorstellen ;)

Ik ga douche en op bed! ben gebroken.. en niet echt fit!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:45

Goedenavond.

Noor: Leuk dat het paalzitten zo gezellig is, veel plezier nog.
Mootje: Ik was inderdaad net op tijd om je rondjes te zien, het eerste rondje zag je duidelijk dat hij erg enthousiast was en redelijk hard ging, tweed rondje wilde je meer op controle rijden waardoor hij heter werd en zo begon te stuiteren. Ik zou inderdaad zoals iemand ander al zei in de bochten terug rijden maar hem naar de hindernis iets losser laten, nu liet je hem vlak voor de hindernis los en spurtte hij dan ineens weg naar voren omdat er zoveel druk op stond, waardoor hij balkjes aftikte die zeker niet nodig waren. Maar zo te zien gaat dat wel goedkomen, er zaten een hoop ruige sprongen tussen :D .
Caro: Hopelijk is het dan toch mogelijk om haar uit te brengen mits ze alles weer goed oppakt.
Kim: Fijn dat Scheveningen zo leuk was.
Snoekiej en Mistid: Veel plezier op kamp!
Corien: Fijn dat Jackson zo goed ging.
Marije: Stel je voor, ik ben benieuwd.

Springwedstrijd ging niet helemaal lekker, eerste parcours had een aantal onlogische lijnen, kon niet echt fijn ritme krijgen en had 2 balken. Tweede rondje had fijne lijnen en begon juist met een heel fijn ritme, alleen 1 hindernis met rode balken zag hij niet ofzo :? en die sprong hij er nu ook weer frontaal af, verder sprong hij lekker door, halverwege liet ik hem iets te veel weglopen en werd hij te vlak, nam nog 2 balken mee, inclusief een dubbel waar ik al veel te veel op af ging rijden, waardoor Bam ging remmen en met een noodsprong over de eerste ging, een gil en tik (tegen mijn eigen been :+ )gegeven en toch over de tweede maar de stijlprijs verdiende het zeker niet.
Mijn instructeur heeft het tweede rondje gezien, dus ik krijg denk ik strafkamp volgende les :o .
Was ook wel jammer want gisteren in de les sprongen we echt fijn.

Toen ik de ring uitkwam zag ik tot mijn verbazing dat mijn zweep in tweeen was geknakt, terwijl het geloof ik de eerste keer was dat ik er uberhaubt een tik mee heb uitgedeeld >;) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:48

Evie t'was een goed koop zweepje zeker ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:52

Nou geen dure maar ook niet spotgoedkoop, heb hem in Vrouwenpolder bij Canter gekocht, en die heeft over het algemeen wel goede kwaliteit altijd.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:59

Evie das wel balen..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:59