[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:31

Nee ik weet dat het niet simpel ligt en dat het misschien niet anders kon.
Maar het afmaken van gezonde dieren schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat, hoe dan ook.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:31

Sjaan schreef:
Nee ik weet dat het niet simpel ligt.
Maar het afmaken van gezonder dieren schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat, hoe dan ook.

gelukkig bij steeds meer mensen maar zo'n ommezwaai gaat wel erg traag...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:38

Dat is ongelooflijk (maar triest).

Ze hebben toen bij de MKZ toch in Engeland een hele dure stier in een speciaal hermetisch afgesloten gebouw geplaatst? Die hoefde niet geruimd te worden en alles om hem heen wel.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:40

zo ben ook weer terug... bijna enkeltje ziekenhuis voor mij Bloos
maar ach ik leef nog Haha!

schimmel sprong redelijk in het parcours, niet bijzonder. was een lang parcours met 15 sprongen, boompjes, waterbakken,hekken, madame kijkt ook nergens naar Bloos
de bodem vond ik persoonlijk super tegenvallen Bloos
op de laatste(dubbel) kwam ik niet op een voorbeeldige afstand(volgens mij iets er onder) Muis sprong maar op de een of andere manier kwam de balk tussen haar benen en toen gingen we over de kop. Het ging wel zo raar, ik kwam onder de 2e oxer terecht en kreeg 2 balken op me, omdat(denk ik) muis die met haar neus tegenaan klapte...het voelde zo raar, maar ook wel weer goed. de bondscoach en de parcoursbouwer kwamen me te hulp. kon redelijk snel weer opstaan. enorme klap gehad op mijn kop, en mijn schouder deed pijn... Harmsen gaf steeds commentaar via de microfoon(gelukkig niet bij mij Knipoog ) hij vertelde me persoonlijk, dat hij met zon afstand niet snel genoeg is in het voorbeen. verder liep muis te veel door en mocht ik NOG harder een keer trekken Bloos! ik was helemaal verbaasd omdat ik voor mijn gevoel best grof ben soms Bloos

ik mocht van hem nog een paar sprongen maken, dus eerst nog wat andere ruiters en daarna heb ik 1,2 en de laatste dubbel nog gesprongen! die ze overigens allemaal opeens super sprong Haha!
Harmsen bedankt en met een goed gevoel de ring uit gegaan Lachen
daarna half uur les gehad van Henk Nooren. mijn schouder begon behoorlijk pijn te doen, maar denk moet in beweging blijven Lachen de les ging wel goed... beetje Albert Voorn stijl, maar Muis reageerde er wel goed op. Hij was eigenlijk best positief, maar vanwege de moeilijke galop een verschrikkelijk moeilijk paard in de rijderij(pfff gelukkig dat ie dat zelf zag en zei Lachen ) ik kon in de landing volgens hem mooi snel terug zitten, maar moest wat leren om weer sneller te onspannen. veel buikspieroefeningen doen zei die Haha!
ik vond hem positief en toch best leuk in zijn uitleg. moeilijk om hier mee verder te gaan omdat je enkel een half uur les van hem hebt gehad, maar ga het wel proberen.

nu ben ik net een hark zo stijf Tong uitsteken maar ben blij dat ik nog even wat mocht springen van het parcours(en zo ook kunnen laten zien dat ze wel 'goed' kan en wel altijd door gaat Lachen )
de les was een mooie afsluiting. en muisje was weer braaf Haha!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:52

Jullie zijn hier lekker bezig... Ziek

Gelukkig is de publieke opinie de laatste jaren omgeslagen in het voordeel van preventief enten.

In het pdf document uit 2002 staat dat alleen dieren worden afgemaakt die 'verdacht' zijn. Nu heb ik niet kunnen vinden of een paard al verdacht is als ze naast een ziek dier hebben gestaan of dat ze ook echt zelf ziek moeten zijn. Verder staat er ook dat niet besmette stallen in een cirkel van 20 km VERPLICHT geent moeten worden.

Met al die uitbraken van ziektes onder landbouw dieren is het mij duidelijk geworden dat je naast paarden beter geen andere dieren kunt houden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:54

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:55

Bitwise schreef:
Verder staat er ook dat niet besmette stallen in een cirkel van 20 km VERPLICHT geent moeten worden.

wat dan weer vrij lastig is als er geen entstof beschikbaar is....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:03

Dan kun je de overheid dus aanklagen omdat ze niet de wet nakomen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:16

Heftige discussie hier zeg Scheve mond.

Mocht mien peerd preventief geruimd moeten worden dan duik ik wel met hem onder, ergens in het duin is vast nog wel een verlaten bunker ofzo Haha!.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:11

Ik kom me ook maar even mengen!!! Haha!

Vaak wordt bij landbouwhuisdieren niet geent omdat ze in het buitenland willen controleren of de dieren geen ziektes hebben gehad. Je hebt wel marker vaccins, maar nog lang niet voor alle infectieuze aandoeningen. Bij een gewoon vaccin kunnen ze dus geen onderscheid maken tussen infectie en vaccin. De bedoeling is wel dat er op den duur allemaal marker vaccins komen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:17

Wollie: in Australie heerst het paardengriepvirus (Equine influenza)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:37

floor01 schreef:
Wollie: in Australie heerst het paardengriepvirus (Equine influenza)

Wordt daar niet geent dan? Dat is toch een ziekte die redelijk onder controle zou kunnen zijn??

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:39

Is enquine influenza niet gewoon te verhelpen met de influenza enting die ze elk jaar krijgen?

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:59

Gezellig hier met al die enge ziektes Boos!

Ik heb vanmorgen dressuurles gehad en ben weer blij. Miel liep lekker te sjouwen en we hebben er beiden echt lol in Tong uitsteken

Hij heeft op stal ook iets nieuws uitgevonden: met zijn kont tegen de deur schuren tot hij 'klik' hoort, dan snel omdraaien, neus tussen de deur steken en dan zo de deur open schuiven. Clown
Nu moet er dus steeds een touw met een dubbele knoop om zijn deur gebonden worden Vork

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 17:04

Grappige Miel. Gaat ie zeker op zoek naar sappige grasjes....

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:08

Blijkbaar niet... Het lijkt me in ieder geval niet dat ze die dure renpaarden niet enten. Influenza is daarentegen wel een virus dat snel muteert, dus het kan net zijn dat het hier een stam betreft wat niet in de enting zit.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:34

Zo... jullie hebben echt flink doorgekletst hier. Alleen niet over erg leuke oderwerpen als ik het zo lees...
Moet er niet aan denken dat er paarden geruimd zouden moeten worden zeg...
Naja, ik ga maar weer braaf aan de zelfstudie...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:22

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:26

miss_jumpy schreef:
toevallig hadden we het over zoonosen, Q-koorts is er een van...
http://www.nu.nl/news/1222942/10/RIVM_onderzoekt_oorzaak_uitbraak_Q-koorts.html

BEHh Behhhhhh Meeehhhhhh Meeeeehmeehhh

( hihi, ik kom uit dat welbekende dorp met geitenziekte Haha! )

Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in die uitbraken van verschillende ziektes.. Aangezien t wel heel mooi op een rijtje komt, eerst de varkens, dan de koeien, dan de kippen, dan de schapen & geiten, en vervolgens weer de kippen, de koeien en nu ook weer de paarden?
Wel heel toevallig dat iedere diersoort aan de beurt komt..
Maar goed, er is niets bewezen. Weet wel dat alle kleine boertjes er de dupe van worden

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:09

Doei! Goedemorgen!!
Morgen avond komt mn vriendje weer terug.
Hij had maandag bedacht met een vriend naar Berlijn te gaan en was dinsdag morgen vertrokken.
Weet niet zo goed of ik blij moet zijn dat hij terug is of een beetje boos omdat ie me in mn eentje heeft laten zitten...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:17

Mijn vriendje stond vanmorgen toen ik naar mijn werk wilde gaan ineens weer voor mijn neus, even op en neer geweest naar Dubai Clown

Ik zou niet boos zijn Nick, hoewel het niet leuk is om alleen te zijn, in een relatie moet je elkaar ook wat gunnen. Als jij dan een keertje weg wil zonder hem, wil je ook niet dat ie moeilijk doet.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:18

Dat ligt er aan hoe lief je hem vind Nick! Misschien als je heeeel blij bent dat hij terug is denkt hij de volgende keer wel twee keer na voordat hij je zo laat zitten..... Natuurlijk moet je een keer alleen weg kunnen maar ik neem aan dat het jou om het overleg (of liever gezegd gebrek daaraan) gaat?

Goedemorgen trouwens.. Doei!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:27

Tja, ik denk dat ik niet echt boos op hem kan zijn, al ben ik dat nu wel.
Denk wel dat we het er eens goed over hebben dat ie een vertrek wel ietsiepietsie langer van te voren aan mag kondigen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:29

Ik kan mijn vrienTje ook erg moeilijk missen. Straks moet ik een weekje op cursus in een hotel, en daar vind ik al niks aan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:28

ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben, maar ik ga zelf ook regelmatig op very short notice een dag met de paarden weg.