[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:36

Proficiat Antonius :D

Uiteindelijk gedeelde 9e plek voor mij. Beetje teleurstelling, want had intussen van andere sterke ruiters al complimenten gehad dat mijn proef toch best goed was. Veel ex aequo's ook weer.
Ben wel blij dat het dressuurseizoen erop zit!

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:44

proficiat florence :) jammer van je tijd maar toch super dat hij zijn eerste cross foutloos uitliep!

varekaj: hij zal nog te veel in cross modus gezeten hebben voor dressuur. Paard van stijn kan dat ook wel hebben als hij de dinsdag na de cross gereden wordt dat zijn motor nog in sport versnelling staat :) We lniet zo tof als je dan nog je dressuur wedstrijd moet rijden :)

proficiat antonius :) wat vond je nu van de cross? Ik vond hem best pittig voor de 4 jaarse.

Wij zijn niet gestart in de cross. Dressuur was een ramp. Lang geleden dat hij nog zo door de ring liep. De ring lag vlak naast het springparcours. Meneer was duidelijk meer bezig met het springen en was niet meer te rijden. Hij werd dan ook niet meer beloond met springen of crossen. Wat wel zijn favoriete onderdelen zijn. Hij heeft in de namiddag nog anderhalf uur aan de longe mogen lopen in de plaats. Ik ben wel nog terug gereden om vrienden te zien rijden maar niet meer gebleven voor antonius.
Heb wel denk ik leuke foto's van uw man en dochtertje :) en ook van Lene als hindernis rechter :D Moet de foto's nog eens bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:50

Zag daarnet al een paar foto's langskomen van ruiters in de gietende regen :+ Ik had geluk met tussen 2 buien door te rijden.

@mila: ik heb hem in de cross iets langer gelaten qua kader. Voornaamste was vlot vooruit en vertrouwen bij/boven de sprongen. 't Is alleen zo een paard dat al graag langer loopt en daar dan ook direct gebruik van maakt. Zondag moest hij zich weer iets compacter houden en dat was mis. Had hem vooral tegen het been en hele tijd druk om zijn neus eruit te krijgen. Fijne hulpen kan je dan niet geven, die negeert hij simpelweg.

In ieder geval gaat morgen mijn dressuurzadel binnen om na te kijken en bij te vullen. Zou best kunnen dat het niet meer optimaal ligt en dat het hem ook belemmert om optimaal door het lijf te lopen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:29

zo is het bij ons ook in de cross mag hij meer door galoperen. zoals je zegt met een meer open kader en dan heeft hij moeite met zijn kader weer te sluiten.

Ik denk dat zijn dressuurzadel ook eens zal moeten nagekeken worden. telkens hij gedaan is met rijden staat zijn gel in de rug van jerko. dus denk dat we het best ook eens laten nakijken.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:59

Mooie foto wiplala! Proficiat ook!

En proficiat Antonius met je knappe klassering!!

Spijtig van de tijd Lene en Florence, Altijd vloeken achterna :P

Niet gestart omdat hij zo lastig was in dressuur of lag de grodn dna toch te miserabel? Wordt de volgende Waregem dan?

Er is dit weekend internationele dressuur in Waregem, mensen die komen kijken?

De deelnemerslijsten van anzeg.em de internationale staan online. Geen idee hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen. Record aantal inschrijvingen!

Canchemietje komt deze week naar huis *\o/*
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 11-09-17 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:01

ik ben gisteren voor de verandering eens naar een wedstrijd gaan kijken ipv meerijden.
heel veel foto's gemaakt, want er zijn momenteel meer cross ruiters in onze vereniging dan springruiters *\o/* *\o/* *\o/*
moet nog veel oefenen maar er zaten wel een paar goed gelukte bij :D
Was wel leuk om een keer te kijken, en zoveel bekenden die aan me vroegen of ik niet mee moest rijden := maar ja, en de klasse wordt niet verreden, en ik heb deze maand 3 wedstrijden opstaan...
wordt een beetje te veel om daar dan ook nog voor spek en bonen te rijden.

mijn Duitsland debuut wordt trouwens naar voren geplaatst.
Blijkt dat in Zülpich niet voldoende inschrijvingen zijn in mijn klasse, dus die wordt niet verreden.
Dus nu ga ik in Rheurdt vlak over de grens bij Venlo starten.
Komend weekend 16/17 september.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:09

pp: grond lag inderdaad wel omgeploegd maar inprincipe alle zou hij wat tammer moeten worden toch van het ploegen. maar het was echt omdat ze naast hem aan het springen waren en pletste wel redelijk ook als ze landen telkens. maar alle allemaal excusen hij moet zijn manieren houden ;) volgende wordt idd waregem.
Mss moet ik deze winter wel eens dressuur starten met vozzie. Stijn doet het niet graag en zo heeft hij ook weer kilometers op zijn teller in dressuur.
Ik zag het dat er zoveel inschrijvingen waren voor de grote cross :D Wel positief he?
Fijn dat canch terug komt. Werd ze dan vol gescand?
Nog geen nieuws over de datums :p

oh leuk madelene. eens kijken en supporteren is ook wel eens leuk he. Als dat ik voor de moment wel al genoeg gekeken en gesupporterd heb :p
Wat spanned zeg in duitsland gaan rijden :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:14

Morgen is het vergadering ;)

Jammer wel dat hij niet is kunnen starten. Goed plan dat jij er wat dressuur mee zou gaan rijden :D

nee :n, twas te laat denk ik, maar volgende jaar proberen ze normaal opnieuw. Ze is nu voor de tweede keer gedaan, maar het duurde super lang eer ze door kwam, dus denk dat het nu ook njet zal zijn. Ze mag dan beetje verder tchillen en dik worden van gras :D.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:57

oh jammer. Ik hoorde wel nog merrie's die moeilijk vol raakten dit jaar. koud voorjaar en dan warm en droog :s speelt blijkbaar een rol ...

hier is ukkie ondertussen ook al 4.5 maand. hij is een real pain in the ass soms maar ja hij is overschattig en zo mooi :D maar ja eigen kind schoon kind zeker :D haha Vrijdag worden ze gescheiden. Zal drama zijn denk ik maar ja het moet eens gebeuren eh

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:12

Kom ook nog eens binnenvallen, lees wel geregeld nog eens mee, maar weinig tijd om actief mee te reageren.

Proficiat iedereen met de goede wedstrijdresultaten! Was een vruchtbaar cross weekend precies, alleen spijtig van het slechte weer.

Mila: paard van mijn man loopt daar ook heel gespannen dressuur naast die springpiste, terwijl ze eigenlijk anders altijd goed scoren in dressuur.

We zijn dit jaar niet geweest omdat we ook op provinciaal tornooi waren. Spijtig genoeg met heel bizarre jurering, deze zomer bijna alles gewonnen wat ze gestart zijn en dan op provinciaal ineens maar 5de met een goede proef.

Varekaj: ik denk dat ik jou zien rijden heb in de namiddag, mijn zus reed ook mee met mijn nieuwe vierjaartje, zo een fijn vosje dat redelijk fris over het terrein liep :). Naast mij kan je bijna niet kijken, zit in laatste weken van zwangerschap :o . Had de indruk dat de jouwe ook meer dan energie genoeg nog had, maar zeker niet verkeerd vond ik voor B2, zou juist inderdaad met momenten iets 'ronder' mogen lopen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:30

Mijn verslagje :)
Losrijden voor dressuur ging voor geen meter, omgeploegd veld, héél zwaar en ik kreeg haar er niet fijn doorheen. Ze heeft nog te weinig balans en kracht om opgericht te lopen als ze 10cm in de grond zakt... De ring zelf lag wel vrij goed, daar geen klagen over, maar ja, dan kan je niets oplossen natuurlijk en moet je het doen met wat ze nog aanbiedt. Ik voel ook dat ze in het algemeen wat moe is, toch lang seizoen geweest, 10 tal jumpings gelopen en t vat is beetje af.
De proef zelf was niet slecht, geen echte fouten, maar ook geen hoogvlieger. Allemaal beetje vlak, moest vrij veel drijven, dus niet zo scherp aan het been en dan is dat zo net even lichtjes tegen de hand in de overgangen. Op film valt het nog wel mee maar goed, wist al meteen dat het niet goed genoeg was...
Bleek ik 13e te staan op 6 punten van de 1e. Dus de punten lagen wel dicht bij elkaar, maar toch beetje teleurgesteld met de plaats, had toch 10e pl gehoopt.
Verkenning voor de cross en ik zag het eigenlijk niet zo zitten, en dan vooral de coffin en trakhener. 1e water vond ik ook moeilijk maar dat wist ik liggen dus geen verrassing, maar de coffin vond ik al een grote, echt duidelijke put (niet zo grachtje waar ze wat kunnen inlopen) en de trakhener was toch een ferme boom. Ook 2e water vond ik niet evident, zeker voor 4 jarigen die nauwelijks ervaring hebben... Eerst een sprong recht richting de tent/publiek en in gebroken lijn afsprong in het water, door water galopperen en dan nog over een boom in het water terug springen. Dat zijn dingen die in geen enkele B cross zitten, behalve dus hier in Deurle blijkbaar...
Qua terrein vond ik alles heel goed liggen, alleen in het bos lag het zwaar en ook wel glad, dus hier was plan om toch rustig te gaan om glijden te vermijden.

Maar soit, eerst dus jumping rijden, in vergelijking met die zware cross, echt belachelijk, 6 sprongetjes, mss 80 hoog? 2 rechte lijntjes met een diagonaal... Ik had dus echt verwacht dat iedereen (of zo goed als) hier foutloos zou blijven en dat de cross de scherprechter zou worden.
Tegendeel is gebleken... Ny liep makkelijk foutloos rond. Ik schoof toen op van pl 13 naar 8, vond dat echt raar maar ok.
Toen de cross, op 1 en 2 moest ik heel actief rijden, ze probeerde te zwalpen maar kon ze mooi voorwaarts houden en eens we in het bosje gingen was ze in haar element. Had het niet verwacht van haar maar tis een crossmonster :P Ze pakte zo goed aan, trok naar voor, ook op de coffin en trakhener, gewoon uit de foulé gesprongen, die kerk zat ik veel te groot, maar daar maakt ze allemaal geen spel van. 2e water (filmpje op mijn FB) was zo nog heel even schijnbeweging, maar wel een waarvan ik voelde dat ze naar voor bleef denken, en ik was er alert bij, dus dat ging allemaal top. Ik heb van bij het 2e water tot het einde moeten inhouden, had ik haar laten lopen op haar snelheid die ze had in de cross, waren we een minuut te vroeg binnen. Nu netjes 15 sec binnen de optimale tijd en ik had gehoopt toch nog beetje op te schuiven om nog net prijs te hebben maar helaas, 7e pl en er waren prijzen.
Maar 6 van de 23 paarden hebben een fout gemaakt in de cross, al de rest foutloos, en 11 van de 23 hadden hindernisfouten in de jumping, was echt niet wat ik verwacht had!
Hoewel een klein beetje toch teleurgesteld in de dressuur, kan ik niet anders dan heel tevreden zijn met haar crossprestatie, zeker in toch een moeilijke cross, dus ik denk dat we volgend jaar vlotjes naar J zullen kunnen doorgroeien, zeker met wat meer crosservaring.
En nu loopt ze op een stuk wei van 8000m² wat we gehooid hebben in mei en sindsdien niets mee gebeurd is, dus ze zal kunnen eten :P

Bedankt iedereen voor de complimenten, tis inderdaad een hele toffe, hopelijk wordt ze minstens zo goed als Fi!

PP: Je gaat dus canch niet meer terug in het werk proberen steken?
Bij mijn buurman van t m.erelsnest trouwens ook veel lege merries, eerste deel van seizoen ging top, alles meteen vol, maar vanaf juni niets meer vol gekregen, heel vreemd... Normaal verwachten ze altijd rond de 20 veulens en dacht dat buurman zei dat er voor volgend jaar maar 13 vol geraakt waren.
Ik kom niet kijken naar dressuur in waregem, ga wellicht in merendree gaan supporteren als het niet regent.
Ik heb trouwens gemaild en bevestigd gekregen dat ik voor anzegem vrijdag laat op de dag zou mogen dressuur rijden. zou ideaal zijn, op donderdag verlof om alles voor te bereiden, vrijdagochtend wassen en vlechten en dan pas vertrekken. Scheelt veel gedoe en geregel voor de andere paarden en de dochter!

MF: Zelfs Fi had vorig jaar last van die paarden op jumpingpiste zo vlak naast haar dressuurring en die heeft nu wel al wat dressuurkilometers in de benen... Tis daar niet zo evident vind ik om dressuur te doen.
Dat scheiden, dat is 2 dagen moeilijk, maar ik vind dat ze daar rap over zijn. Je merrie de eerste dagen zo goed als geen krachtvoer geven hé, dat de melkproductie sneller stopt.

Madelene: hoe ver is duitsland voor jou dan rijden?

Varekaj: nog eens proficiat met je cross! Vind het knap gereden hoor, jullie eerste cross voor beiden in de regen... Start je in merendree?
En ja, dressuurwedstrijd na een cross is niet ideaal hé... Maar als er zoveel uitvallen, ben je in lrv dan verplicht om meteen aan te sluiten? Mag je niet op je startuur rijden? Bij VLP mag dat in ieder geval wel en ik zou echt niet 4 paarden vroeger starten, dat is 20-25 minuten!

Florence: voor jou ook dikke proficiat met je 4 jaar! Toch ook met zeer weinig crosservaring meteen foutloos rond gereden, top! Kriebelt dat nu niet om volgend jaar toch terug te crossen??

Lene: ook voor jou nog eens proficiat! Pieter zal hem geamuseerd hebben na al die longeerrondjes :P . Merendree voor jou?

Wipala: nogmaals dank voor het filmpje! Hele leuke foto ook en proficiat met de knappe prestatie! Hoeveelste ben je geworden? Ga je naar Merendree?

Hanne: amai, jij hebt zaterdag geen regen gehad?? Hier dacht ik dat de zondvloed losgebarsten was :')
Mijn piste is in ieder geval goed gedraineerd, ze ligt perfect met al die regen, niets te nat, nog in de verste verte geen plasje te bespeuren *\o/*

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:45

ik vond het ook een dikke cross van de 4 jaarse :s en dan soms nog moeilijke rijden om aan te rijden. die gracht bv. Was een combinatie van de L met eers een dikke boom en dan een gracht. De 4 jaarse moesten die gracht springen. Je kon moelijk recht op de gracht komen. Maar blijkbaar voor niet veel combinatie een probleem :p ik vond het wel al moeilijk haha :D

Mijn merrie heeft heel de tijd merrie voer gekregen maar sinds een kleine maand ben ik ze wel terug aan het overschakelen naar haar gewone voeding. nu krijgt ze de helft merrie voer en de helft fiberforce. Mag ze dan niet volledig ( niet dat ze veel krachtvoer krijgt) overschakelen naar fiberforce of best gewoon een handje geven?
denk dat ukkie vooral veel zal roepen. zolang hij ze niet hoort roep hij nu gewoon veel. pas als ze weer op stal komt na het rijden wordt hij stout. over de deur willen gaan en zo. Hij zal wel in een stal zitten die volledig afgesloten is als ze gescheiden worden.

Wij zaterdag ook op 2 buien na thuis geen regen gehad maar ik hoorde van verschillende mensen dat er in deurle heel de dag door grote buien waren :s

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:04

Ik heb al veel verschillende mensen gehoord dat dit jaar een super moeilijk is en idd veel merries niet vol. De andere merrie op stal was pas bij de derde poging vol ook. En nu canch zijn ze er ook maar laat aan begonnen dusja. Beter dan mss volgend jaar vroeg in het seizoen.
Canch gaat niet terug in het werk. Na de winter kijken of ze beter is, maar de hoop zit er niet echt in. Ik ga er wel nog eens mee gaan wandelen als het mooi weer is maar anders wordt het weide pony.

Ik heb er geen verstand van MF ivm het voeder :')

Zou je dan mss nog niet beter nog wat wachten met scheiden? Normaal laat L. ze 6 maand erbij en het is altijd al makkelijk gegaan. Juist een keer niet (het tweede veulen van canch) maar toen had ze zich misrekend en had ze ze er tevroeg afgehaald, al op 4 maand en dan was het ook drama. Hebben ze ook de stal moeten dicht maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:54

@ Aldislamp: ik heb je niet gezien, had mijn handen vol aan paardmans zijn gedrag :+ ik vond 'm in de proef net heel dof lopen, absoluut niet gemotiveerd! Energie vond ik voor zijn doen normaal...
Het klopt dat hij nog ronder mag, daar lopen we nu dus flink tegen op. Hij pakt op dit moment enorm weinig aan qua begrenzing en hoe meer ik hem erdoor probeer te rijden, hoe slechter. Hoe meer druk (contact, been, zit, eender wat) hoe meer gepruttel en tamtam van zijn kant. Ik mag normaal L1 starten, maar dat zal pas ten vroegste mei 2018 zijn. Nog tijd genoeg om dat opgelost te krijgen.
Het valt me wel op dat hij beter en losser loopt onder zijn springzadel dan dressuurzadel, vandaar de check-up.

En over de jurering en klassementen: ik deel je mening. Ik was gedeeld 9e met 192. Iemand die in ons klassement 1e stond en regelmatig wint stond nu maar 7e, was nochtans hele nette proef. (ze reed vlak na mij met een grote schimmel). Er stond bij ons iemand top 3, ben de naam kwijt, die een heel seizoen nooit prijs heeft gereden, nipt geselecteerd was en een hele flauwe proef heeft getoond.

@ Antonius: op het filmpje leek dat anders heel erg vlot te gaan dat 2e water! Ik moest de heg richting de tent springen, van de zijkant water in lopen, schuin eruit, een gebroken lijn naar links richting 2e plas, water in en eruit en dan over die heg, met dan weer een haakse "draai" naar rechts richting de picknicktafel. Zijn er bij jullie problemen geweest op het eerste water? Wij hadden een alternatief om van de heuvel af te komen: ofwel in het midden de piano, ofwel rechts de boomstam met afsprong (hindernis 7) daar is bij de eerste starters flink trammelant geweest omdat de jury's de piano af als weigering zagen en de jurytoren wou er niks aan veranderen, ook al stond het anders aangeduid op het plannetje én op de vlagjes. Het is pas aangepast vlak voor ik moest starten.

ivm dressuur: ik ben gewoon op uur gestart, je bent niet verplicht om vroeger binnen te gaan. Maar ik doe dat wel regelmatig als er een gat valt en Icaro voelt klaar. ik start gewoon niet graag vroeg in een dressuurproef. Mijn resultaten zijn altijd beter als ik zo vanaf 10e combi of later kan rijden.

@ PP: heb het denk ik gemist, van welke hengst zou je een veulen fokken?

@ Florence: uw Iskander leek mij toch wel een serieuze beer, maar fijne uitstraling! jammer van de tijd maar voor een eerste ervaring is het altijd fijn als het vlot gaat.

Merendree rij ik niet mee. Zag gisteren op het provinciaal de flyer maar de inschrijvingen waren maar tot 4 september.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:55

nja kzou graag wat meer terug kunnen rijden dus moet hij er af. Das dan het nadeel van maar 1 paard te hebben om te rijden eh.

Denk ook dat de merrie het beetje beu aan het worden is. Het is echt wel een monster. Hij doet niet anders dan bijten in haar, erop springen, ... Als ik nu ga gaan rijden bij mijn buurman roept ze niet draait ze haar niet om niks. denk ook dat niet slecht zal zijn dat hij dan mss wat minder haar op zijn tanden zal hebben. Tes echt een brutaal ventje. Hij eet voer, eet hooi en drinkt water zelfstandig.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:52

Wij hebben ook altijd gespeend rond 4,5 maand, denk ook niet dat je kan vermijden dat ze spel gaan maken, of ze nu 4 of 6 maand zijn... Wij hebben wel altijd het veulen enkele maanden bij iemand anders gezet met andere paarden, zodat ze mekaar absoluut niet kunnen horen of zien, anders blijven ze roepen.

Varekaj: merendree heeft weinig inschrijvingen, voor de OCC werd de inschrijvingsperiode met een week verlengd (dus tot vandaag), denk voor de vrije cross ook. Als je nog wil, zou je zeker kunnen meedoen.

Bij het 1e water moesten we door het water de piano op en dan rechtdoor dat klein afsprongetje ofwel rechts de grote afsprong. Volgens het wit vlaggetje mocht beide, ik heb het voor het zekerste nog eens aan de hindernisjury gevraagd en werd bevestigd. Ik heb rechtuit gelopen, simpelste lijn en ik wou het lot nu niet tarten ook, vond die afsprong rechts veel te hoog voor een onervaren paard.

PP: blijf je dan enkel bijrijden of ga je toch op zoek naar een ander paard? Want canch is nog maar 14 zeker?

Mila: ze hebben die boom voor de coffin weggehaald na het L, dus we konden wel recht aan rijden, heb ik gevraagd aan de hindernisrechter. Verschiet er ook van hoor dat er zo weinig problemen gemaakt zijn. Als je dan ziet hoeveel fouten er gemaakt zijn in Brugge op die coffin en dat zijn dan veel meer ervaren paarden...
Ik zou je merrie na het spenen gewoon handje eten geven voor enkele dagen, niet meer. En de eerste dagen zou ik niet rijden, wel veel bewegen (wei of eens aan de longe) want die uier zal pijnlijk zijn.

Oh en iets heel anders, ik wil zo outdoorlaarzen kopen, twijfel tussen deze
https://www.agradi.nl/hkm-fashion-laarz ... uin-38.htm
en deze
https://www.divoza.com/nl/mondoni-outdoor-laars
jullie ervaringen hiermee?
heb tot nu toe altijd die ariats windmere gehad, maar wil nu toch kijken of iets goedkopers ook niet voldoet...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:03

Veulen blijft thuis van ons en merrie gaat weg naar het einde van de straat. Daar kan ik rijden en is het niet te ver. Ze mag daar een maand blijven.
Na alles wat ik al meegemaakt heb met flush ( en hoeveel het ook al gekost heeft) ben ik niet zo een fan om hem weg te doen. Als er thuis iets mee gebeurd is het onze schuld eh maar als er ergens anders iets mee gebeurd weet ik zeker dat ik te fel zou reageren al zouden ze er waarschijnlijk niks kunnen aan doen. vandaar dat ik het omgekeerd ga doen :)

Oh wist niet. gelukkig dat ze die weg gehaald hebben anders was het niet zo een mooie lijn :)

ik heb er van Kanyon outdoor laarzen ben ik heel tevreden van.
Had ook gekeken voor die van divoza maar dan de lange maar ik heb brede kuiten en kon er niet in :s
Ik wil er ook niet teveel geld aan spenderen omdat ik ze ook gebruikt om thuis de stallen te doen en door modder op de weide te lopen en zo en ze daar wel van afzien vindt ik.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:17

Ik blijf bijrijden. Geen budget voor tweede paard met de lening er bij. Ze is idd nog maar 14j.

Dat is een goeie oplossing MF :j.

Ik vind beide wel mooi!
Ik ben toch nog altijd heel content van bij dubarry's. Loop er op cross overal de hele dag mee rond zonder last. Ook voor te mesten en mesthoop op te hogen gebruik ik ze en ze leven nogaltijd :D. Heb ze echt wel veel aan eigenlijk. Twas een investering maar het toch wel warad tot nu toe. Heb toch altijd schrik van de 'B' merken dat ze achter een jaar op zijn als je ze veelvuldig gebruikt ik slechte condities.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:21

Ik heb dezelfde lijn gereden, vond die afsprong ook al serieus voor een onervaren paard. En in de 60 starten er wss wel vaker met eentje die volledig groen is. Alleen was dat bij ons voor de hindernisjury's niet duidelijk, wat dus bij de eerste combinaties problemen heeft opgeleverd.

Ik dacht anders om zondag mss te gaan schrijven in Waregem, ze zoeken er nog en is toch ook weer een extra ervaring.

Over spenen weet ik niks, Icaro was 8,5 maand toen hij bij ons kwam. Was wel een stuk aangenamer dan die van jou Mila als ik het zo lees. Speelvogel, dat wel, maar altijd met respect naar mensen en anders makkelijk te corrigeren.

Outdoorlaarzen, ben ook nog altijd op zoek. Ik doe er ook alles mee, dus ze moeten stevig zijn, warm en comfortabel. Niet makkelijk met een kleine smalle voet.
En als ik ermee kan rijden zou het nog fijner zijn :+ heb altijd ijspoten in de winter.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:34

PP: even gekeken, die dubarry's kosten €380 vind ik? Dat kan ik er niet aan geven :o
Ik ben wel tevreden van die ariat's, doe er ook alles mee, maar die binnenvoering is bij mij kapot na 2 jaar. Heb nu 3 paar gehad, dus steeds om de 2 jaar een nieuw paar kopen. Als ik nu 1 van die goedkope koop en ze gaan een jaar mee, kost het mij evenveel als die ariats, zou toch moeten lukken denk ik dan.
Heb nu van kleine rijbotjes ook eens iets anders geprobeerd, ook altijd standaard de ariats, zijn bij mij na 1 jaar telkens kapot, scheuren ter hoogte van de bal van mijn voet. Heb er nu van greenfield gekocht, zullen zien of die het ook een jaar uithouden. Zijn 'maar' €70 ipv die ariats van 110... moet toch dringend eens beetje beginnen besparen :P

MF: merrie weg is even goed hé natuurlijk, zolang ze maar weg zijn van elkaar. Is het de bedoeling om ze na een maand weer samen te zetten? Want dat lijkt me vroeg ivm terug melk toeschieten.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:51

Ik heb ze op divoza toen met 25% korting gekocht, draag ze nu al drie jaar.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:58

Antonius: bedankt voor het advies voor mijn merrie :) ze worden niet meer samen gezet nadien. Onze paarden staan zo wie zo niet samen op de weide. Wel naast elkaar met een draad tussen. Eerst zo proberen en lukt het niet dan gaat hij dan mss toch nog weg...

varekaj: hij is niet stout maar ja willen spelen en vooral veel bijten. naar zijn mamie is hij wel niet zo lief.

de outdoor laarzen van greenfield heb ik ook veel positief van gehoord.
De korte rijbotjes heb ik geen ervaring mee. ik rij altijd met laarzen :)
ariat is inderdaad we een goed gekend merk en staat voor kwaliteit. Voor mij zijn die minder omdat ik zware kuiten heb en die lange laarzen kan ik niet in :s
Dubarry wel maar die zijn te duur voor mij.
Die van canyon heb ik nu 2 jaar en zijn nog altijd in goede staat dus daar ben ik wel tevreden over. kosten 180 nieuw denk ik

pp: ik heb zo mijn samshield gekocht op divoza :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:10

Ik heb sinds kort van die korte rijbotjes van decathlon. Zitten nog goed, ben benieuwd hoe die het gaan uithouden. Bedoeling is om die thuis te dragen om te rijden, dan kan ik mijn laarzen sparen voor wedstrijd. Zijn ook ariats. Zijn de enige waar ik dan weer met mijn smalle korte pootjes een goed passende laars in kan vinden.

Divoza kan je niet gratis terugsturen helaas, dus als het niet past ben je dat bedrag ook nog kwijt.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:13

Antonius: ik heb die van HKM nu al een aantal jaar en voor mij zitten ze echt makkelijk. Ik spuit ze wel geregeld in om waterdicht te blijven, dat is bij dubarry niet nodig (maar gezien het prijsverschil vind ik dat nu niet erg). Ik heb ze wel een maat groter genomen dan mijn schoenmaat en die passen perfect. Van Greenfield heb ik ook al veel goeds gehoord, maar zijn ook nog wel wat duurder.

Op Kramer hebben ze er ook, maar geen ervaring mee:
https://www.kramer.be/stallaarzen-Count ... &ci=256936

Bij mijn ouders blijven de veulens en merries op dezelfde plaats staan en in zelfde stalgebouw en eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Spenen op 4 maanden ongeveer, maar daarvoor zijn ze wel al veel gescheiden geweest en is de merrie ook al mee geweest op verplaatsing terwijl veulen thuis bleef, dus ze zijn het wel gewoon.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:17

Mila: gaat flush dan bij vozzie lopen? Moet zeggen voor jonge paarden dat ik toch liever een (kleine) kudde heb ivm aanleren van sociale vaardigheden.

Aldislamp: bedankt voor de feedback van je laarzen! Deze week wil ik toch iets bestellen, wil er graag hebben tegen anzegem om te verkennen...