[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:29

Was niet heel duidelijk wanneer precies, maar wel ongeveer nu. Maar met die stakingen zal het allemaal wel weer langer duren. Ach ja, heb ook wel andere cap!
Vind die rubbere zooltjes niets... Het is nu even behelpen, maar sneeuw gaat vanzelf hopelijk wel weer weg en en komt dan ook niet meer terug! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:33

Sannnn schreef:
Vind die rubbere zooltjes niets... Het is nu even behelpen, maar sneeuw gaat vanzelf hopelijk wel weer weg en en komt dan ook niet meer terug! :D

Als dat toch eens zo was.

EvelienH

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:33

Ik vraag me af of die zooltjes nou echt zo'n verschil maken. Gaan er zondag nog mensen op wedstrijd? Ik twijvel of ik moet gaan.... ijzel klinkt ook niet erg fijn.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:35

Gaat het ijzelen zondag? Ik had gehoord dat het juist boven 0 werd. Ik zou even afwachten, je kan altijd later nog beslissen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:36

Ja, ik vind het ook een beetje tegenstrijdig, ijzel en dooien. Wacht wel af en kan zondag altijd nog afbellen. :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:36

Wij beginnen niet aan rubber zooltjes. Dat ze op hakken staan zorgt ook weer dat ze zich rustig houden. Bovendien heeft Pancho nogal makkelijk last van zijn stralen en daar kun je niet bij onder zo'n zooltje. Je zou dan ook kunnen gaan voor sneeuwringen in de ijzers. Maargoed die dingen kosten ook minsten 7,50 euro per stuk en dat wordt een behoorlijk bedrag alles bij elkaar. Ze doen het voor het even dat er sneeuw ligt in NL maar zonder die dingen.

IJzel krijg je als de temperatuur boven nul is en de grond nog bevroren. Er valt dan dus regen die meteen aanvriest op de bevroren grond.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:39

Sussie, dat is waar. }:0

zondag 05 december tot en met donderdag 09 december
Zondag vooral in het (zuid)oosten grote kans op winterse neerslag. Daarna kwakkelweer met later in de week toenemende kans op winterse buien. Grote kans op gladheid in de nacht en ochtend.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:42

Ik heb de smid gevraagd naar de zooltjes, of ik ze er onder doe is een 2e ;) In landen als Oostenrijk hebben blijkbaar veel paarden die zooltjes tegen sneeuw klompen.

@ Evelien: ik zou persoonlijk ook afwachten wat het weer doet! Je moet nu toch al betalen dus kun je je ook wel op het laatste moment afmelden!

Ik heb morgen concours en ga zo als het er nu naar uit ziet gewoon. Bekijk het morgen gewoon!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:42

Gatverdamme, had gehoop dat het voorbij zou zijn. :o Ik dacht eerst ook dat ik vanavond niet op concours kon, maar de wegen zijn hier nu prima te doen. Dus ik ga wel, rij nog rustiger. Maar gisteren ook naar club gegaan dat kon ook.

Ik heb er wel aan gedacht om die sneewringen te bestellen. Maar die kan je hoefsmid er alleen onder doen. Het gaat tot nu toe ook wel, dus ik hoop dat er niet veel meer komt en anders maar kijken hoe of wat. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:44

Toen ik de paarden gister na 4,5 uur binnenhaalden hadden ze echt MEGA ijsklompen. K weet nog niet wat ik zo in mijn pauze doe: of ze binnen halen, of ze de klompen er ff onder weg slaan en ze laten lopen. Lastig :\

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:45

Die zooltjes tegen sneeuw, das toch een rubberen randje langs het ijzer? Het is volgens mij niet zo dat je dan niet meer bij de straal kan?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:48

TG je hebt twee soorten: een rubberen zooltje die de straal afsluit en dus de hele hoef bedekt en rubberen ringen, die zitten alleen langs de rand van het ijzer en houden dus de straal vrij. (zo heeft onze smid het mij verteld)
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 03-12-10 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:49

Oh oke, die helemaal afsluit lijkt mij ook niet wat.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:54

Zo is het mij ook verteld Sussie. :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:08

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:09

Sussie85 schreef:
Anthea: je hebt zelf je accu vervangen? Fijn dat je les goed ging.

Nou eigenlijk heeft mijn buurman de accu vervangen :o Maar ik zou het zelf wel kunnen haha

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 13:37

Zo, Ik ben weer wakker. Bedankt voor jullie beterschapswensen! Pols is aan de bovenkantn nog dik, maar een stuk minder pijnlijk dan een paar dagen geleden!

Eef, Waar lagen de sleutels nou van je VW?
Vief, Balen dat de binnenbak bevroren is... Wel een schattige tekst :P
TG, Sushi is lekker! Je hebt je aardig ingehouden met shoppen dus!
Sussie, Wat een sneeuw :oo Hier ligt een cm of 4 en ze verwachten vanmiddag nog eens 5 tot 10cm.... En dat te bedenken dat ik gisteren al blij was dat ik veilig thuis gekomen was! Van strooien lijken ze hier niet te hebben gehoord!
Rowo, Zijn die inklikdingen van Kraemer niets voor in de sneeuw?
Eef, Shanouk en ik zouden lessen bij Michiel zondag, maar echt no way dat ik nu met de trailer ga rijden :n

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:39

Haha goed geregeld toch Anthea :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:44

Idd haha :P

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:45

EvelienH schreef:

Dat is inderdaad ook weer zo'n beschamend topic. Persoonlijk zou ik nog chaps en een cap opgezet hebben, maar zo verkeerd als ze zeggen in dat topic ziet het er echt niet uit.

Mootje: ik hoop toch echt dat er hier geen sneeuw meer bijkomt. Dan wordt het helemaal wintersport hier. Je hebt groot gelijk dat je niet met de trailer gaat rijden als de wegen zo slecht zijn. Hier zijn de provinciale en snelwegen wel goed sneeuwvrij. Maar onze wedstrijdlocatie van morgen ligt helaas niet aan zo'n weg. Mijn vader is vandaag op pad met de onderlinge paardenverzekering om paarden te schatten, dus die komt op veel plekken vandaag en krijgt zo wel een goed beeld of het morgen een beetje verantwoord is. Bij enige twijfel blijven we lekker thuis. (Ik vrees toch al dat mijn mede L1-ruiters niet blij met mij gaan zijn als we wel gaan. Ik denk dat we heel hard gaan, zonder stuur of rem als ik er net opzit :+ )
Anthea: fijn dat de buurman behulpzaam was. Ik zou echt geen accu kunnen vervangen, ben echt a-technisch.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:58

Zo, paardjes hebben een ruim uur in de paddock gestaan, ik heb ondertussen mijn kast weer een goed opgeuimd en schoongemaakt :). Ze hadden wel flinke ijsklompen, maar die kon ik er goed uitkrijgen met de hoevenkrabber en een enkel drupje heet water. Jer was druk in de weer met zo'n bal, helaas kon ik er geen foto van maken!

Wegen zijn hier nu goed. Kan helaas vanmiddag niet terecht in de manege i.v.m. prepareren van de bodem voor het mennen van vanavond. Bovendien moet ik wat dingen halen bij het Office centre en boodschappen doen voor vanavond, want mijn ouders moeten straks naar het ziekenhuis voor de MRI-scan...
Als het weer het toelaat (er geldt een licht alarm voor N-H heb ik begrepen) ga ik eind van de middag nog even met ze wandelen!

@ Eef: lekker topic weer :D
@ Sussie: mooi dat je vader alvast op verkenning uit kan!
@ Sannn: jammer van je cap. Succes vanavond.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 14:07

Sussie, Ik vind het ook niet heel verkeerd, maar TS is wijs genoeg dat ze dit had kunnen verwachten! Wat doet je vader voor werk dan?
Noor, Wat moet er dan geprepareerd worden aan de bodem? Ik ga duimen voor een goede uitslag :j Hoe was het afgelopen met de stagair trouwens O:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:10

@ Sussie: Maar zo'n zooltje waarbij je de straal nog vrij hebt, helpt dat wel tegen de sneeuw dan?

@ Mootje: voel je je al weer wat beter?

@ Noor: ff fanatiek bezig geweest dus! En balen dat je niet kan rijden. Morgen weer een dag!

@ Evelien: wat een topic :+ Moet zeggen dat het er wel allemaal netjes en vriendelijk uit ziet. Maar 3 weken zadelmak en dan over een tijdje al VSN lopen. Nee das ook niet mijn manier :n

Ik heb de paarden maar weer binnen gezet. Volgens mij hebben ze zich in totaal 20m verplaats de hele morgen :)) Vnvd ga k toch rijden, laat ik ze dan wel ff weer uitrazen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:12

@ Mootje: ze gaan slepen en dan mag je er niet meer in rijden :roll: Wel balen hoor, aangezien vrijdag mijn vrije dag is!
Stagiair blijkt een nogal kl*te thuissituatie te hebben.... Mijn manager is erg goed in dat soort dingen en na twee 'prikjes' barstte hij al in tranen uit... woopsie. Natuurlijk geen reden om je afspraken niet na te komen, maar het verklaart wel e.e.a. We gaan het er nog over hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 14:13