[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:41

@ simmie die smak heb ik ook nog gezien. Daarna moest ik op CC en heb de video even aangezet..
@ noor balen van je CC.

Ik ben ook geweest maar het strafkamp is weer geopend. Hele week super getraind en paard sprong de hele week top.
Het begon in de ring dat zij begon te staken voor de start. daarna begon de balkenregen. Als ik wat been gaf gingen we remmen en als ik een ophouding maakte liep zij er of door heen of reageerde extreem terug. Heb maar weer een verkeerd parcours gereden. 2e parcours niet opgegeven. Gelijk maar voor aankomend weekend weer opgegeven.Dan heb ik wel 4 weekenden achter elkaar maar pak haar maar even door. Gelukkig komt Lammert wrs 1xper 2 weken naar het noorden dus daar ben ik blij om.. Wedstrijd was ook nog lang stilgelegd want er viel 1 van het paard en brak haar enkel of onderbeen..dus wachten op de ambulance.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:49

In Schoorl hadden de mannen van de EHBO het ook druk. Ambulances erbij. Was een man gevallen en een trailer over zijn been gereden... brrrrrrrrrrrr. Verder nog een man die onwel werd en ook afgevoerd met de ambu..

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:53

Oohh dat klinkt niet best.
Dit meisje reed haar 1e paard al zwaar beroerd, 2e ging wel maar met haar 3e maakte zij er echt een potje van. Paard stopte voor de 2e vd dubbel. Zij wilde omhoog komen en toen begon zij te gillen mijn been, mijn been. Dan weet je al dat het misse boel is.. was wel een bekend meisje hier uit de buurt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:04

_Noor schreef:
In Schoorl hadden de mannen van de EHBO het ook druk. Ambulances erbij. Was een man gevallen en een trailer over zijn been gereden... brrrrrrrrrrrr. Verder nog een man die onwel werd en ook afgevoerd met de ambu..

Ik hoorde het op stal. Vriend van mijn staleigenaar moest een paard naar huis brengen en nog een keer op en neer naar Schoorl. Volgens hem was het been op 3 plaatsen gebroken,maar maandag zal ik wel meer details horen, dan spreekt hij die vriend weer. 's Morgens hadden ze het erover dat de EHBO al 25 jaar niet in actie had hoeven komen. Niet echt een handige opmerking, want dan roep je het wel een beetje over je af........

Ik had inderdaad prijs in mijn 2de proef en 3 winstpunten gereden (1ste proef 1 en net geen prijs, 2de proef 2 en 1ste)

Caro, ook niet echt lekker.

Ik hoorde op de radio ook dat een man met 2 span gevallen was en ter plekke overleden.

Toen ik naar huis zat, lag er even verderop een paard in sloot, mensen maar even gewaarschuwd en dat is ook goed gekomen. Echt een weekend vol ongelukken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:47

Gefeliciteerd Roos! Mooie punten had je dus!
Wel naar van de ongelukken.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:29

Avond!
@Noor: Fijn dat je eerste parcours zo lekker ging! En die tweede vergeten we gewoon ;)
@Roos: Gefeliciteerd met je winstpunten en prijs! Super gedaan zeg na zo'n lange tijd weer! Wel balen van alle ongelukken....
@PB: Wat balen dat je je BE niet gehaald hebt door je faalangst :(:) Is het niet mogelijk om de examinator hiervan op de hoogte te stellen, zodat hij hier een beetje rekening mee kan houden in zijn benadering naar jou toe???
@Heleen: Wat leuk dat je Uitje weer gaat starten! Rij je hem alleen in de dressuur of ook in het springen/SGW?
@Caro: Balen van de merrie zeg! Hopelijk valt snel het kwartje weer bij haar...
@Mistid: Leuk stukje van jou en Ultra.
@Lielle: En is je terugreis nog enigszins voorspoedig gegaan?
@Vief: Je hebt dus weer een lekkere vakantie gehad? Wel erg balen van jullie huis zeg! De gemeente komt dus ook niet echt met een oplossing zo te lezen....
@Snoekiej: Wat fijn dat het lessen met de aanhanger zo goed ging! Is erg makkelijk als je dat rijbewijs zelf hebt :D

Ik ben vandaag op wedstrijd geweest. Met Jipje gesprongen en een balk in de barrage. Meneer was flink sterk (eigenlijk veel te sterk en maakte er zijn eigen feestje van :o ) In de dressuur had ik daar ook wat last van, de eerste proef 174 punten en de tweede proef 183 punten :D En hiermee ben ik Z-startgerechtigd met hem :D
Ook Anoes meegenomen voor haar debuut, was mooi dichtbij huis dus van de week nog bijgeschreven. In het BB 2 balkjes, maar ze liep wel rond, ging nog wel erg slingerend, maar moet ze gewoon vaak doen. In de dressuur liep ze zo dapper in de rondte, ook hier nog wel wat slingerend, kregen we 199 punten en waren we ook nog 1e :D Een lekker dagje gehad dus, maar nu ook wel behoorlijk gaar :o

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:57

Goedenavond.
Mirthe: _O- .
Noor : Balen dat het springen niet zo lekker ging.
Caro: Vervelend dat de merrie zo dwars doet.
Roos: Gefeliciteerd met de punten en prijzen.
Jn: Jij ook gefeliciteerd met de punten en prijzen :D . Jij gaat best vaak op 1 wedstrijd dressuren en springen zeg, lijkt me wel leuk maar dat heb je hier in de buurt eigenlijk nauwelijks.
Ik kan me herinneren dat er een tijdje terug iemand op zoek was naar een singel met aan 2 kanten elastiek? Ik heb er 1 gezien maar ik weet niet meer wie het was, dus geef even een gil als je nog steeds op zoek bent :Y) .

Vandaag springles gehad, ik heb met het zadel van min instructeur geprobeerd, Stubben Siegfried, en hij sprong ook hier onwijs fijn onder.
(ik vind alleen dat oranje echt niet mooi , maar functionaliteit gaat boven uiterlijk natuurlijk ;) ).
We hebben voor morgen weer even wat hogere hindernissen geoefend, Bam was erg enthousiast :D als hij morgen zo springt ben ik tevreden maar ik moet waarschijnlijk wel oppassen dat hij niet te enthousiast wordt.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:02

Wat een ongelukkenweekend als ik het zo lees idd!
Hier is gelukkig niets geks gebeurd. Ik heb vandaag een druk dagje gehad. Een hoop geregeld en een hoop dingen gedaan. Morgenochtend werken, daarna ga ik lekker inpakken voor kamp :D

Mirthe, hoe krijg je het voor elkaar :=
Succes met je lange dagje Mootje
Sterkte Lielle :(:)
Fijn dat Jack in galop ook goed was Corien
Netjes van je eerste rondje Noor, en balen van de tweede
Balen dat de merrie weer zo vervelend was Caro. Dat gedrag wat je beschrijft, deed Vorstin ook.
Gefeliciteerd Roos! Jullie gaan super zo!
Gefeliciteerd met de winstpunten Benthe. En gefeliciteerd met je Z-startgerechtigdheid :D En leuk dat Anoes ook zo goed ging!
Fijn dat je lekker gesprongen hebt Evie!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:04

Ga je toch wel naar de week Shanouk?
edit:
Met een ander paard

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:13

@ snoekiej Dit is puur diva gedrag zoals ik het noem. Ik was nooit zo heel consequent en nu ben ik dat wel steeds en dat pikt de diva niet.

Mijn moeder wil gaan proberen of de "öude" merrie weer onder het zadel kan. Zij is in 2003 voor het laatst bereden omdat zij last had van haar SI gewrichten aangezien er nu veel meer over bekend is ga ik langzaam haar conditie opbouwen ne woensdag neem ik de uitslag van de syntigrafie van 2003 even mee naar de fysio. Vanmorgen haar even gelongeerd en zij bloeit er zo van op. Haar oogopslag verandert op slag. Al kan ik haar thuis al rijden en misschien ooit weer een dressuurwedstrijd dan is dat al top. Zij sprong z bij de paarden en ZZ bij de pony's maar denk niet dat springen er nog in zit.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:17

Jeps, ik kan toch naar de Instructieweken! Jij zou toch ook gaan?

Zou leuk zijn om de oude merrie weer op te pakken Caro!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:22

Leuk dat je toch kan gaan.

Hoop dat het weer kan met de merrie. ze is maar 154,5 dus dat zal wennen zijn. Gelukkig is het niet de slankste. Ga morgen maar weer longeren want nu houdt ze het 10 minuten vol en begint zij te zweten..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:23

Caro, mijn "oudje" bloeit ook altijd op, helaas heeft die een chronische peesblessure dus heel veel doet hij niet meer.

Snoekiej, lekker dat je toch naar Ermelo kan.

Evie bandido en jipje niekje hebben ook een nuttige en fijna dag gehad zo te lezen.

Krijgt iemand de zoekfunctie van de KNHS aan de gang? Wil van een wedstrijd weten of het vraagprogramma goed gekeurd is, maar wat ik ook probeer ik blijf de melding zoekcriteria aanpassen in beeld krijgen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:26

Ik was inderdaad reserve Shanouk, maar ik heb me een tijdje terug afgemeld voor de reservelijst.
Ik vind het niet fijn om in de onzekerheid te zitten of er wel of niet een plek vrijkomt.
Bovendien was ik tijdens het eventingweekend niet bijzonder onder de indruk van de dressuur en springlessen, en om dan alleen voor het crossen te gaan terwijl ik ook nog een hoop regiotrainingen in te halen heb.

Caro: Leuk dat je haar weer op gaat pakken :D .
Hoe oud is de "oude" merrie eigenlijk, als ik vragen mag ?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:28

Welke wedstrijd Roos? Dan kijk ik even of ik je kan helpen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:28

Ik denk dat de site weer op de hoobel is. Bij mij doet hij het ook niet.
Mijn merrie had wat met de SI gewrichten. Ze liep alleen nog maar te bokken onder het zadel en sprong opeens niet meer. Bij ons hebben wij de regel: als zij opeens niet meer springt of haar eten laat staan met spoed de DA bellen want dan is er wat mis. Dat zijn de dingen wat zij altijd deed of doet. Heb mijn vader de uitslag laten opzoeken en die ga ik eens bestuderen en door de fysio laten bekijken. Ze loopt iig als een tierelier aan de longe

@ evie de "oude" merrie is van 1994.
Laatst bijgewerkt door Quinn op 17-07-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:30

Bij mij doettie het wel gewoon.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:37

Simmie het gaat mij in principe om Castricum ( 1 en 13 aug) en Velsen Zuid (25-7)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:45

Sorry, kalender geeft geen vraagprogramma's van die plaatsen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:50

Ik denk dat hij het niet doet want ik was vandaag in Dalerveen en dat vp was wel goedgekeurd en stond er van de week gewoon op en nu niet meer :?

Ik ga mijn bedje in. Nieuwe baan is best vermoeiend. Moet echt even bijslapen...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:51

Bedankt, ze staan wel op startlijsten. Maar even een berichtje er naar toe sturen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:11

Ik kon vanmiddag ook al geen vraagprogramma vinden van een wedstrijd waarvan ik de bodem wilde weten, die hoorde er wel gewoon op te staan dus ik denk dat de site even niet goed werkt.

Dat is nog niet eens zo gek oud Caro, hopelijk kan je dan weer lekker met haar aan de slag.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:56

Jeetje wat een nare ongelukken zeg!! brrr
ROos netjes 3 winst!
Evie lekker gereden dus met zijn zadel?

Ik ga snel richting bed, me keel is echt vreselijk!
Moest me vriendin lezen vandaag, was echt een drama, was bang dat ik me stem kwijt zou raken.. dus nu maar snel op bed.. ben toch echt niet wezen stappen gister avond maar t'zijn weer die stomme amandelen :(

Morgen naar de zwartemarkt (beverwijk) :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:06

Wat een ongelukken op CC dit weekend!
Roos, Gefeliciteerd met je punten! Ik vraag mij al een tijdje af of ik jou 'ken'. Heb jij een vosmerrie gehad en deze bij R. van Eerden een tijdje op stal gehad?
Noor, Fijn dat je het paalzitten hebt overleeft!
Snoek, Welk paard neem je mee dan?
Evie, PB zocht een elastiek-loze springflap, verder weet ik niet of er iemand een singel zocht! Succes in Kralingen morgen en wie weet tot morgen :D
Corien, Fijn dat Jackson weer helemaal goed loopt. Veel plezier op de Zwarte markt!

Ik ben net thuis :z 7 uur achter het stuur gezeten, 570km gereden. Vanmiddag lekker daar gezeten en gegeten.

Morgen oefenparcours bij Evie op stal!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:31

Goede morgen!!

Mootje dankje :) Succes met je oefenparcour!! doe evie de groetjes :P
PFf je hebt wat kilometers weg getrapt zeg! :)

Zo ik ben weg :wave: