[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:04

Er zitten een aantal hindernissen tussen waar ik toch op vloek. Op zich moeten ze prima lukken, het zal echt kwestie vertrouwen zijn. Vrees echter dat ze nog stapje te ver zijn. Voor een eerste cross, beide zonder ervaring, vind ik het een pittige kennismaking.

En het is (nog maar eens) aan het gieten.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 10:08

Gewoon rijden met mes tussen de tanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:03

Cross uitgereden *\o/*
3 weigeringen: op de 1 en 3, hij startte niet 100% vlot, was ferm onder de indruk. Na de 3 had hij de smaak te pakken en ging overal vlot overheen, zelfs de piano vanuit het water, afsprong etc.
Dan op 9b nog een stop maar dat was echt buiten zijn wil. Komen over 9a, hij schuift achteraan onderuit en schoof zo door tegen de bak. Hernomen zonder problemen en vlot door.
Had beetje twijfels over de Haag uit het 2e water en de picknicktafel maar beide zonder aarzelen. Tijd was 6'14 en ideale tijd stond op 5'40.

Helaas begint het op een aantal plekken, zoals de doorgangen, al goed glad te liggen ondanks vijzen.

Conditioneel was hij absoluut nog niet moe :))

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:12

Whoehoew :D! Dikke proficiat :D! De toon is gezet ;)!!

Ik hoop dat het in deurle beter weer is dan hier. Tis hier echt een ramp. Buien (stortregen) onweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:19

Helaas :n
Regelmatig een flinke bui, zonet een serieuze rommel in de lucht. Temperatuur is ideaal maar zware vochtige lucht en regen, regen, regen. Ik vrees echt voor morgen als het zo blijft. De maïsvelden liggen prima, bos valt ook mee maar tussendoor dus schuifstukken in het gras

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 12:41

Goed gedaan!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:04

whooohoooeeee varekaj!! top gedaan! de smaak is te pakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:30

Ik hou mijn hart voor de foto's. Evenwicht soms kwijt, te laat, zure kop van mij :') doel was er overheen en vooruit, stijl was onbestaande :))
Denk dat ze me elke keer over het halve terrein hoorde om hem te belonen ook.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:31

beter lelijk erover.....dan mooie erlangs :D :D
niet druk om maken, ik trek ook nog steeds de meest geweldige lelijke gezichten tijdens springen en de cross 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:39

De fotografe aan de 4 was wel zo slim, toen ik eraan kwam, om op een fiks drafje naar de hindernis te lopen. Voor hetzelfde geld schrikt je paard daarvan.

Verder op de parking 2x losgebroken paard waarvan 1 op het parcours is uitgekomen geloof ik. En echt diverse malen omgeroepen "niet voor de hindernissen lopen".

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:32

Proficiat varekaj de toon is gezet:-) smaakt het naar meer?

Ik praat ook heel de cross door tegen mijn paard. Zowel positief als negatief als het mis gaat :o

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:50

Leukkkk! :D

Hier goed weer gehad. 10 druppels gevallen. :P Zalig ritje in het zonnetje kunnen maken met Luxor! :D Hij liep echt super soepel. Ons alvast ingeschreven voor de wedstrijd volgende week zondag. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:45

Mila: het smaakt zeker naar meer! Het is best lang geleden dat ik Icaro zo vrolijk en enthousiast heb geweten, ook na de proef bleef hij vol energie om zich heen kijken. Bij elke hindernis voelde ik die groeien in vertrouwen en motivatie, en dat was iets wat hij absoluut nodig had.
Behalve de cross uitrijden en hem dus wakker krijgen wou ik hem eens even op iets helemaal anders focussen dan altijd maar dressuur op wedstrijd. Dat is gelukt. Ik hoop dat we daar morgen beiden voordeel van hebben met een frisse kop en leute in de meute :))

Als ik dit gevoel kan houden wat hij vandaag heeft gegeven, dan geloof ik dat we terug op de goeie weg zijn.

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:21

Ik scheer ook elke winter, in putje winter dan een 500gr met regendeken boven krijgt hij op.
Super Varekaj, komt wel in orde, de eerste 3-4 sprongen zijn ze altijd wat kijkerig.. Bodem lag nog te doen vond ik, behalve daar aan de mais en de inspringpiste voor de cross, die was echt een ramp.
Hier foutloze jumping, foutloze cross binnen tijd en een dressuur van 69% en dat voor zijn allereerste keer, ben super blij :)

Afbeelding

Ik ben trouwens morgen aanwezig vanaf de middag, als iemand graag gefilmd wordt aan het water, geef maar je nr door :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:41

Leuke foto! Heb niet gezien of er daar een fotograaf stond toen ik reed. J-image stond iig aan een waterbak weet ik intussen.

Voor een allereerste cross als volledig groene combi in deze tak ben ik inderdaad meer dan tevreden.

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:45

Deze foto is van hypomedia, ik denk dat ze wel heel de dag aanwezig waren ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 07:46

De inspringpiste lag blubberig in de aanrijweg naar die boomstam met rode bloemetjes, de rest lag nog goed vond ik. Ben wel al om 10.18 gestart en na de cross niet meer gaan kijken. Was zo aan het hozen tussendoor dat die motivatie me ontbrak.

Ben benieuwd wat het vandaag gaat worden in mijn dressuur.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:52

De inrijpiste was gisteren gigantisch prut tegen de namiddag. En de springpiste een zwembad. Vandaag wel alles vrij goed opgedroogd. Op een tweetal duikels in de waterbak na een rustige wedstrijd ook. Ik zit aan hindernis drie te jureren. Normaal de namiddag aan de waterbak maar daar gebeurt te veel gezaag dus als nieuwtjes blijven we hier zitten. Wel met zicht op de waterbak ;)

Gisteren trouwens een mooi vertrouwensrondje gereden. Zevende na drestuur, foutloos gesprongen en 4de en dan foutloos gecrosst. Maar ik was iets te enthousiast in de cross, bijna 1 min voor tijd binnen :o weg klassement. Maar wou ook niet met de rem op zitten rijden... kan er ook niemand klagen dat ik onder mijn niveau rijd om te winnen :Y)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:39

Ik lees later nog wel bij! Hier een foutloze cross met Iskander. Hij aarzelde na de startbox eventjes waardoor ik dacht dat het een weigering was en niet meer met horloge heb gereden.

Resultaat was dus foutloos met 2 seconden buiten tijd... ik vervloek mezelf echt. Ik had gewoon verder met horloge moeten rijden en kon zo gewonnen zijn :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:04

Super Florence! :D Wel spijtig die 2 seconden, maar alsnog top gedaan!

'k Zag het op de uitslagen lene, amaai die zijn rap rond gegaan. :+

Heeeeel veeeel succes Antonius! *\o/* *\o/* *\o/* Ik volg op eventingmaster!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:04

Dressuur was prut vandaag, meneer was nog in crossmodus :+
Was normaal 7e om te starten maar door 4 uitvallers mocht ik als 2e de ring in.
't zal geen vette zijn :))

Succes aan de crossers vandaag!
En lene, geniet van je uitzicht op hindernis 3 :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:46

Proficiat Antonius met je 2 foutloze rondjes! :D :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:47

Wel close zeg die punten amaai! Ben al benieuwd naar de crossverslagjes vandaag!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:43

proficiat Antonius!! wat een gaaf paard nyona :wow: <3

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:13

Nog eens proficiat Antonius!! Idd zooo een tof beestje amai!