[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:25

Goedemorgen!

Het sneeuwt niet meer! :D Ik vrees alleen voor de wedstrijd van morgen. Er ligt hier een laag van een centimeter of 10 en er is niet geweldig gestrooid en geschoven op weg daar naartoe. Wij rijden voor de hobby en gaan dus geen risico nemen. Even kijken morgenochtend wat het wordt.

Mistid: je moet wat harder aan het werk dus! Wat voor opleiding heb je op het oog?
JN: balen van je rug!
Mootje: beterschap!
rowo: jammer dat je vanavond pas laat op de manege terecht kan!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:26

10cm sneeuw :oo K dacht dat hier veel lag, maar hier ligt hooguit 1 a 2 cm en de wegen zijn goed vrij. Zelfs onze straat buitenaf.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:28

Morgen :wave:

Wat is hier verschrikkelijk veel gekletst :oo

Mandy: Leuk dat je gister lekker uit eten bent geweest :)
Benthe: Beterschap voor je rug :(:)
Mootje: Beterschap! ;(
Eef: Fijn dat je een mooi cijfer had!
Shanouk: Lijkt me ook niet heel erg leuk :+

Mijn pols doet het gelukkig weer goed :) Heel af en toe voel ik nog iets, maar das echt klein, dus das wel weer fijn :) Verder druk met studeren en gister weer 3 uur aan het poetsen geweest. Mocht de vloer in de was zetten (leuk :+). Gisteravond was ik echt de enige op stal := Wel even op Woll gestapt, die is echt aan het transformeren in een braaf paard :D Maar vond het met Oscar niet zo'n fijn idee, die is er heel weinig uit geweest dus ben met hem maar aan de hand gaan stappen in de bak. Echt rijden kon je er trouwens toch niet meer, bak was knetterhard :\

Afbeelding

Afbeelding
:+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:29

Was de binnenbak bevroreren Vief :oo

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:32

Wat een lieve foto's Vief :D
@Sussie: 10 cm sneeuw bij jullie???!!! Bij ons ligt ongeveer de helft denk ik.... Maar ook hier wordt niet gestrooid helaas.

En bij ons op de vereniging was de binnenbak ook al aan het opvriezen... nu is er dus maar wat zout doorheen gegooid in de hoop dat hij te rijden blijft....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:32

rowo schreef:
10cm sneeuw :oo K dacht dat hier veel lag, maar hier ligt hooguit 1 a 2 cm en de wegen zijn goed vrij. Zelfs onze straat buitenaf.

jah echt! We hebben er de centimeter (meetlat) in gestoken.

Vief: wat een lieve foto's!
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 03-12-10 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:33

Beterschap Mootje!
Wat fijn dat je met Olivier in de sneeuw kan rijden Heleen.
Ik heb Vero nu ook gewoon in de sneeuw staan, ze heeft rondom ijzers. Wel op een iets kleiner stukje omdat ze anders echt gaat rennen, dat wil ik wel voorkomen. Nu kan ze niet echt een sprintje trekken, wel draven etc.
Goed gedaan dus Eef, wanneer hoor je je volledige cijfer van je pws?
Mooi zadel snoekiej!! Ik vind bruin ook mooier, maar dat is heel persoonlijk. :)
Sterkte met je rug JN. :(:)
Wat fijn dat je pols het weer doet Vief! De bak bevroren. :oo Bij ons was hij gisteren gelukkig nog goed te doen.
Balen dat je zo laat terug kunt Rowo, maar wel fijn dat je terug kunt. Bij ons gaat de manege na de lessen gewoon dicht.
10 cm,wow! Zoveel ligt er hier niet.. Denk dat er hier hoogstends een cm of 4/ 5 ligt. Maar ben slecht in schatten, dus kan ook zo minder/ meer zijn. :D
Hopelijk haal je je college Laura. Bij ons hielden ze er gisteren ook geen rekening mee, gelukkig was ik net op tijd. Maar fijn rijden was het niet, sommige plekken waren echt spekglad. Gelukkig gisteren Vero ook nog kunnen rijden en ziet de weg er goed uit dus ga ik vanavond wel naar concours. Ze komen nu ook hier bij ons zelfs langs met strooiwagen en zo'n sleepding. Dus ziet er nu nog beter uit. Ben benieuwd hoe het gaat! :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:34

Heee San, je bent er weer! Internet ontdooid? :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:35

Goeiemorgen!
Ik ga ook zo poetsen op werk :P Daarna even naar de stad voor een sintcadeautje, en daarna naar stal :)

Succes met college Lau!
Mooi cijfer EB! Sterkte voor je klasgenootje
Heleen, dat topic volg ik al een tijdje. Ik geloof wel dat het waar is.
Beterschap Mootje :(:)
Balen van je rug Benthe
Gefeliciteerd met je vader Rowo
Oeh, dat is zwaar poetswerk Vief! Leuke foto's :P

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:36

rowo schreef:
Was de binnenbak bevroreren Vief :oo

Jup.. En aan een kant dus ook nog ingesneeuwd :+

Sussie: Dat is wel echt een flink pak zeg :=

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:38

_Sim_ schreef:
Heee San, je bent er weer! Internet ontdooid? :D

Jaa, hij doet het weer. Wel fijn ook, want heb hem ook nodig voor school. Kan maar zo dat hij er straks weer mee op houdt. Nadeel wel van buitenaf wonen. :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:46

Morning!!
@ Lielle: klinkt als een supergave baan! :D
@ Lau: succes met je reis naar college, hopelijk is het gelukt.
@ Mootje: beterschap :(:)
@ Benthe: jij ook sterkte met je rug :(:)
@ Vief: wat een lieve foto's! Wat hormonen al niet met een paard kunnen doen hè!

Hier ligt ook wel een cm of 5 en het sneeuwt nog steeds helaas. Bovendien zijn de wegen gewoon slecht!! Ga echt niet op stap met de trailer! :n Kijk nu even op buienrader en er hangt een grote sneeuwbui precies boven de kop van N-H. Fijn zeg.
Ga nu eerst even aan de slag voor het bedrijf van mijn vader ik ben chef kerstkaarten en daarna even naar de paarden. Even kijken hoe de paddock is, misschien kunnen ze even naar buiten. Dan blijf ik er wel even bij (lees: ik kijk toe vanuit de deuropening ;) ). Eind van de middag dan nog een keer wandelen. Veel meer kan ik er niet van maken helaas.

Werkse allemaal!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:48

Jeetje Vief das ook balen zeg. Heb je een binnenbak, kun je er nog niet in rijden. Komen de paarden ook niet buiten met dit weer?

@ Sussie: dan is er idd wel heel wat meer gevallen bij jullie dan bij ons. En je kunt altijd morgen nog afmelden voor het concours toch?

@ Sann: balen van je internet. Wij wonen ook buitenaf maar hebben er gelukkig geen last van.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:51

rowo schreef:
Jeetje Vief das ook balen zeg. Heb je een binnenbak, kun je er nog niet in rijden. Komen de paarden ook niet buiten met dit weer?

Als er sneeuw ligt worden ze niet buiten gezet. Je mag ze wel op eigen risico zelf in de paddock zetten.
Maar dat doe ik niet, doe er Woll echt geen plezier mee en vind het nog wel een risico.

Noor: Jammer, maar wel verstandig :(:) Succes met de kerstkaarten ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:53

Morning!!

Lielle, American food :9
Corien, waar leef je nu op??
Mirthe, hierbij een schop onder je kont }> Welke studie heb je uitgezocht?
Laura, veilig op college gekomen?
Evie, mooi cijfer voor je presentatie!
Mootje, beterschap :(:)
Benthe, sterkte met je rug! Ik ben vorige week naar de chiropractor geweest en dat had ik echt veel eerder moeten doen!
Mandy, klinkt als een gezellige avond!
Sussie, wow flinke laag sneeuw!
Vief, wat balen van de bak! is het een overdekte buitenbak of echt binnenbak?
Sannn, welkom terug :D
Noor, en wordt het vloerverwarming?

Gisteravond lekker sushi wezen eten en geshopt. Alleen een nieuwe fohn gekocht :+ Wel een hele leuke jas gezien maar ik heb al een nieuwe winterjas. Vanavond maar weer even rijden, bak is hopelijk om 20 uur vrij.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:55

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:06

Inderdaad lekker frisse bak Vief :+
Maar ziet eruit als een heerlijke stal!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:19

Hier ligt ook een cm of 10 sneeuw.
Godzijdank starte de Sprinter! Hij heeft zeker een week stilgestaan dus ik had er een hard hoofd in. Het ging niet van harte maar met een beetje gas erbij sloeg de moter toch aan. :)
Ben benieuwd of ze nog aan winterbanden kunnen komen, dat is een groot probleem geloof ik.

Capri was helemaal happy dat hij naar buiten mocht, hij ging als een gek door de wei heen. Echt een leuk gezicht! Hij is gelukkig wel heel erg voorzichtig.

Vief, dat ziet er inderdaad wel heeeel fris uit. Wel een mooie bak!
EB: Mooi cijfer!
TG: Sushi is lekker. Bij ons zit 300m verderop een sushi restaurant, helemaal niet erg. :P
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 03-12-10 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:33

Hier ligt ook zo'n 10 cm.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:33

Morgen :wave:
Hier hebben we ook de eerste sneeuw gehad. Ik had gisteravond les en op de terugweg lag er toch al wel een laagje sneeuw. Was gelukkig nog wel te doen qua gladheid. Er ligt nu een laagje van 2/3 cm denk ik, valt nog mee dus. Paardjes vinden het wel leuk in de sneeuw haha. Les gister ging trouwens goed :)

Laura: Heb je het college nog gehaald?
Mirthe: Ietsje beter je best doen dus :P Wat voor opleiding ga je doen? Is vaak wel een goede motivatie!
Vief: Wat een lieve foto's :D
Evelien: Gelukkig startte de auto! Mijnes gister dus niet toen ik naar les ging, accu overleden :+ Kon er dus eerst een andere accu inzetten, wel een kwartier te laat op les toen...
TG: Wat een keurige aankoop :P

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:40

Goedemorgen!
Hier ook sneeuw. :\ Hoop dat ik vandaag nog tijd heb ergens om met W naar een binnenbak te gaan. Vanmiddag hebben we de begrafenis en vanavond zouden we naar Tineke Schouten. Dus moet nog even zien.

Mirthe nou succes dan met je best doen.
Vief leuke foto's. Wel balen dat de binnenbak bevroren is.
Mootje beterschap!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:15

Niet zo gek dat die bak nu bevroren is Vief! Waait natuurlijk goed door daar. :) Hopelijk gaat het snel weer dooien.
Wat is een sprinter Evelien? :o
Mooi dat je les goed ging Anthea!
Netjes gedaan TG met het shoppen. :D
Sterkte vanmiddag met de begravenis Margriet.

De post belde net aan.. Ren ik naar beneden omdat ik dacht dat het wel mijn bruine CO cap zou zijn. Niet dus! Bummer.. :( Had er zo op gehoopt, kon ik vanavond in mijn hele bruine setje starten. Doe nu denk ik wel mijn bruine jasje aan, maar dan met zwarte laarzen/ cap. Niet heel mooi, maar bruine laarzen/ jasje en zwarte cap vind ik nog minder. Wil mijn nieuwe jasje graag aan. :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:21

Vief: lekker fris inderdaad zo'n binnenbak. Nu met dit weer bevriest het dan wel sneller.
Anthea: je hebt zelf je accu vervangen? Fijn dat je les goed ging.
TG: sow jij hebt beschaaft geshopt.
Margriet: sterkte vanmiddag!
Sannn: jammer dat je CO cap er nog niet is.
Evelien: fijn dat capri even zijn energie kwijt kon zonder dat het gevaarlijk werd.

Bij ons staan ze ook weer buiten. Heb even wat foto's gemaakt. Bij Vivre in de wei verdwenen gewoon heel mijn voeten in de sneeuw. Daar lag toch echt de meeste sneeuw. Kleintje en Weltsieger hebben een heel stuk zorgvuldig sneeuwvrij gemaakt om te kunnen eten. De batterij van de camera was nu leeg, dus de foto's volgen nog.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:23

Benieuwd naar de foto's Sussie. :) Dan ligt er echt goede laag bij jullie. Vero is de sneeuw ook aan het eten haha en ging er uitgebreid in liggen rollen. Die vind het wel lekker die sneeuw.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:27

@ Sann; zou je cap vandaag binnen komen? Balen dat ie net te laat is voor je concours!

@ Sussie: onze paarden krabben ook zorgvuldig alles weg en vreten die sporadische paar grasjes overal weg.

@ Margriet: sterkte vanmiddag!

Ik heb toen straks de smid gebeld voor rubber zooltjes tussen de ijzers. Die ijsklompen blijven vervelend.