Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lielle schreef:Klopt, een DA uit den Bosch is een paar jara geleden overleden aan de vogelgriep
Apple schreef:Worden van vogelgriep de vogels zelf ook ziek? Zo ja, dan kan het inderdaad best een zoonose zijn.
SGWuppie schreef:Las in de laatste Bit over een of ander paardenvirus uit Afrika. Hartstikke dodelijk en het duurt niet lang voordat het hier is. Kun je je paard voor enten, maar niemand wil investeren in het aanleggen van een voorraad, voordat het daadwerkelijk uitbreekt....en dan hebben ze gewoon te weinig voorraad en te weinig tijd om op grote schaal bij te maken.
En in het draaiboek voor de paardenhouderij staat blijkbaar dat alle dieren op het bedrijf waar het virus wordt geconstateerd geruimd worden, besmet of niet...
SGWuppie schreef:Schijnt al in Spanje geweest te zijn, al konden ze het toen snel de kop indrukken.
MJ, draaiboek zou idd vernieuwd worden, maar het nieuwe is er nog niet en men is bang dat er bij een eventuele uitbraak wordt teruggevallen op het oude. In de praktijk lijkt me dat alleen niet uitvoerbaar....denk toch echt niet dat ik mijn gezonde paard laat afmaken