[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:47

Wie gaan er eigenlijk naar owf dan zondag?

Onide
DP
Gomir

Iemand gemist?

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:50

Uhm, Shannie, Twinkie, romii en een geheime gast

Canter

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:53

Penny paard heeft vandaag weer keurig zijn best gedaan en zijn F7 proefje gewonnen!

GvdT, je mag best eisen stellen, anders ga je je alleen maar irriteren. Ik vind te lang niet zo erg voor een pony, te zwaar wel.

Jiska, goed gedaan!

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:04

Wij hebben voor moederdag een eigen voorkant op de veronica gids laten drukken..Een foto van mn moeder en eigen tekst kopjes erbij..Kon je je via internet voor opgeven..En wij hebben de gedrukte gids gekregen:D echt super leuk!!
In ieder geval orgineel dit keer hahah

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:28

Dat leuk Anja!
Echt wel origineel

Vief is even heeeeel blij met zichzelf
Met sinterklaas hadden we van mijn tante hele leuke boxjes gekregen, voor m'n Ipod of gewoon voor aan de computer.. Helaas deden ze het gelijk al niet
Dus we waren al eens aan de knutsel geslagen. M'n broertje en m'n vader hebben het later nog een keer geprobeerd omdat het niet had geholpen maar toen ook geen resultaat
Nu kreeg ik opeens een aanval dus die boxjes van de kast gehaald (m'n moeder had ze nog steeds niet weg mogen gooien ) En aan de slag gegaan met m'n schroevendraaier
Dus ik eerst die dingen open gemaakt en toen aan de friemel gegaan. En opeens ja het is bijna niet te geloven deden ze het gewoon

Hoezo vrouwen zijn a-technisch!
Hahaa dat ga ik er straks even mooi inwrijven *gniffel*

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:29

Whaha... Trots op zijn hoor

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:33

Hier ging het trouwens om:
Afbeelding

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:34

whaaaaaaaaaaaaa die zijn gaaf (ik heb een varkentjes verzameling )

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:40

Whahahah
Mijn moeder had vroeger een koeienverzameling, maar daar is ze maar mee gestopt

Maar ik heb nog wat leuks te melden
Fam. die we kenden, vroegen gistervanmiddag aan m'n moeder of die misschien nog iemand wist om een 3 jarige pony te beleren. En toen zei m'n moeder zo van misschien wil Vivian dat wel doen. Ze vertelde het me toen we weggingen dus toen hadden we beide eigenlijk zoiets van wat kan ons het schelen we rijden er gewoon even langs!
Dus wij daarheen gereden.

Maar het was echt een schattig ponietje. Ze hadden haar zelf gefokt van hun oude pony Bianca (is nu 23 ofzo ik moet er met Sambal altijd tegen springen in het L, leuke pony ) En de papa is King Kadanz, dus een halfzusje van Sambal! Maar het beestje was wel een beetje klein 1.41 maar ze hadden nog wel goeie hoop dat ze wat zou gaan groeien
Hij was in de opfok geweest maar na een jaartje ofzo zag die der helemaal niet goed uit en besloten ze hem weer terug naar huis te halen. Ze had nogal veel wormen, dus dat was best wel zielig.
Maar ze is al goed opgeknapt Toen ze weer thuis kwam was ze maar 1.38 dus ze is al weer 3 centimeter gegroeid.
Echt een heel klein compact beestje nog even los gezien en ze kon shouwen Die achterhand was echt niet mis
Ook echt van die inieminie beentjes echt van die dunne pootjes.
Maarja ze moet ook nog drie worden is een latertje en in juli willen ze ermee gaan beginnen, dus dat wordt een leuke vakantiejob

Moet wel even een klein zadeltje met korte beugeltjes gaan zoeken anders kan ik gewoon meelopen

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:42

Hahah, niet spotten emt kleintjes he! De mijne is maar 1.30

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:05

Wat leuk Vief!! En die boxjes zijn echt grappig

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:27

leuk vief!!! en leuke boxen

iedereen met ene wp...gefeliciteerd
en iedereen zonder wp...er zijn wel ergere dingen

ik ben vanmiddag even in Marum geweest, moet zeggen dat de springringen er super bij lagen

vanavond nog even geholpen met een 3 jarige, die me een knal verkocht tegen mijn hoofd auch....
dus nu lekker op de bank liggen

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:38

Gvdt: tuurlijk mag je eisen aan je bijrijder stellen.. Maar als iemand te groot groeit voor zijn pony maar de pony en de ruiter daar geen hinder van ondervinden lijkt het me een ander verhaal.
Ik zou zelf ook niet iemand van 100 kg en 180 op een paardje van 160 zetten. maar als iemand nou zo groot groeit, en niet het geld heeft om een andere te kopen. Je moet roeien met de riemen die je hebt he

Leuke varkentjes

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:29

Ok ik heb net wat foto's gezien van gister! Maar de laatste 2 wedstrijden staat er ook op dat het paard te diep loopt. Zelf heb ik dat gevoel helemaal niet. Maar dat staat er pas op sinds ik mijn handen draag zeg maar. Wie weet nu wat ik hier aan kan doen? Er stond eerst altijd op dat ik de teugels ook korter moest nemen. Nu heb ik eindelijk druk. eerst zorgde Tu er altijd voor dat ze niks in der mond voelde. En nu loopt ze te diep. Dus iemand nog tips? Hier een paar voorbeeldfoto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog even haar knappe hoofdje!
Afbeelding

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:54

3 jarigen zijn rampenplannen *heeft gekneusde vinger *

toffe boxjes inderdaad, dankuwel sinterklaas..

even een vraagje.. wat is jullie schema een week voor de (eerste) cross?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:55

MM: voor L1 vind ik (wat op de foto's te zien is) het best meevallen met het diep lopen. Idd als je je handen hoger draagt, gaat ie dieper lopen De foto's zijn wel heel leuk!!

Thuis in de training mag ie best wel wat (te) diep lopen, mits je wel verbinding hebt van achter naar voor. Op de wedstrijd rij je haar dan weer iets hoger.

Zelf rij ik eerst altijd wat diep los (mn paard zet te makkelijk het hoofd er op en heb dan geen verbinding meer vanuit de achterhand)) gedurendende 15-20 min. Daarna 10 - 20 min er wat meer op rijden (afhankelijk van hoe ie aanvoelt) en daarna weer f fhalsstrekken en vervolgens nog ca 10 min weer lekker laag over de rug, zonder dat het tempo te hooog wordt. En dan lekker nog 10-15 min uitstappen over de weg (=ook heel goed voor de pezen )

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:58

Ik doe nooit te wild in de week voor de cross, meer dressuurproef oefenen en misschien in het begin van de week nog een springlesje. De dag voor de cross doe ik meestal een klein buitenritje of even los aan de longe zodat ik zeker weet dat hij fit is de volgende dag.

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:01

Onide schreef:
even een vraagje.. wat is jullie schema een week voor de (eerste) cross?

Gewoon rijden zoals anders voor een wedstrijd.
In de dressuur ff de onderdeeltjes oefenen, zodat je weet wat er komen gaat. Ff de puntjes op de i zetten.

Voor wat springen en crossen betreft niet meer dikke sprongen of een flinke galoptraining. Als dat nu nog moet, ben je al te laat...

... en zorgen dat jezelf en het paard heel blijven, zodat je mee kunt doen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:19

he RK.... tijd niet gesproken?!
wordt die INdoctro eigenlijk nog in het Z uitgebracht of rijdt jij er nu alleen maa rop?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 06:42

EERST

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 07:50

tweetst...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:29

Derde
Ik ga vandaag nog even gezellig het bos in
Lekker naar het bos achter de manege. Nog even het starthok een keertje oefenen, lekker een sprintje trekken en onderweg nog even een hindernisje meepakken. Verder woensdag nog clubles (springen) en voor de rest een beetje gewoon rijden..

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:23

gister=laatst

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:56

Vief; gefeliciteerd met je eerste prijs. 2 winstpunten in het M2 dat doe ik je voorlopig niet na

Marieke; ik hou ook niet van shoppen. Maar paardenspullen kopen is heeeeel iets anders dan shoppen. Da's toch best wel leuk.

Jitsje; ik kan me voorstellen dat je je bij een eerste prijs toch iets andere punten wenst.

Jiska; gefeliciteerd. Was dat met Ici of met Legigi?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:05

Ohja, mijn verslag van gisteren.

Eerst moest ik met Online in het L2. De eerste proef ging wat slordig. Maar toch nog goed voor 187 punten en een tweede prijs.
Tweede proef ging voor mijn gevoel beter. Figuren beter afgewerkt en fijner verzameld op de kleine voltes in galop. Die was goed voor 188 punten en een eerste prijs.
Er werd best wel goed gereden in het L2, dus ik had dit niet gedacht.

Daarna moest Bitwise met HM Queen Ienie in het M1. Ze heeft nog nooit zo goed gelopen in het M1. Was heel trots op haar. Vooral de tweede proef was echt super. Resultaat: 170 en 173 Ik had nu toch echt het idee dat de jury het paard gewoon niet leuk vond.

Als laatste moest Bitwise met Online. Eerste proef ging heel fijn (een foutje in de contragalop). Resultaat was 182 punten en een eerste prijs.
Tweede proef vond ik iets minder. Geen grote fouten maar de puf was er een beetje uit. Toch nog 181 punten en een eerste prijs.

Nu hebben we 4 precies dezelfde bekers thuis op de kast staan.