[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:09

Op zweet kan ik niet voor gaan. Ze zweet altijd hevig. Zomer winter. We hebben hem toch liggen kan ik hem beter gebruiken :-)

zijn er bij jullie paarden die altijd hevig zweten?
Laatst bijgewerkt door mila_furrie op 08-09-17 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:40

Ik zou vollezele wel meerijden. Voor de aspiranten wordt de cross wel aangepast, het eerste deel is vrij vlak (start op een veld/vlakke weides) enkel een bepaald stuk is erg stijl (vorig jaar toch) maar goed te doen hoor. De cross is een stuk korter voor aspiranten :) En Ferro heeft hem in de L vlot binnen tijd kunnen lopen, zelfs bijna te vroeg, en hij is toch een vrij zwaar paard

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:01

@mila_furrie: Aruba is ook een snelle zweter, op warme dagen zweet ze zelfs zonder dat ze iets doet. Het begint altijd eerst bij haar oortjes. Maar ze droogt ook meestal snel terug op!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:06

Hetzelfde hier bij Luxor. ;) Zweet ook erg snel.
'k Ga 'm mss wel scheren. Na een les op verplaatsing zweet hij snel maar tegen we terug op stal zijn is hij quasi droog. Maar op stal zelf duurt het ietwat te lang. :P
Wel weet ik nog niet hoe te scheren. Benen blijven wel sowieso behaard.
Luxor staat iedere dag overdag buiten. Tenzij bij zeer zware vorst staan ze binnen.Maar dat gebeurd toch bijna nooit in België. :P
Ofwel nummertje 5 ofwel nummer 2 met wel de benen ongeschoren.
Shuddy schoor ik als nummer 6 met hoofd helemaal kaal. Maar hij was wel een duts dus kon hij wel dat kleine extra gebruiken. Luxor weet ik eigenlijk niet hoe hij het 'naakt' zou doen...
En ook qua dekens, hoeveel rekenen jullie geschoren meer? 100gr extra ofzo? Dekens genoeg hier. :')
Met of zonder hals? Enkel bij echt wat frisser weer met hals? Want heb schrik dat zijn manen kapot gaan door constant hals op te hebben.

Afbeelding

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:43

ik scheer ook altijd in de winter. Ze wordt wel helemaal geschoren. Ze is wel braaf :D ze kan los in de stal geschoren worden. Nu staat ze wel nog super kort in haar in tegenstelling tot vozzie die staat echt al dik in zijn haar. die zal wss nog voor waregem mogen geschoren worden :s

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:16

Ja ik had zelf om dezelfde reden vriendelijk bedankt Antonius :') af en toe lesgeven is leuk maar de wekelijkse sleur ben ik na tien jaar wel zat. Maar je was de enige die ik kon bedenken die in de buurt zit en ook eventing gericht (goed) les geeft. Wou ze niet iemand aanraden waar k zelf niet achter staat :).

Ben naar hid.algo geweest. Is voor mij 15-20 min met de vanne. Bodem van de piste was echt top en professionele ontvangst en voorzieningen. En dat voor 10 euro ;) (9 met beurtenkaart). Andere stal waar ik stond vroeg 15 per keer :o en kwaliteit tja... der is een reden dat ik er niet meer sta }> Dan ben ik nog beter af richting bree.meersen of ra.nch :+

Succes morgen Varekaj en Florence! Het parcours is vrij logisch in deurle dus heel veel kan je niet vergeten Varekaj, zolang je de grote lus blijft volgen kom je de hindernissen van zelf wel tegen :D ik zal er wrs nog niet zijn als je moet rijden maar ms kruisen we elkaar nog wel op de parking. T weer mag wel wat beteren -O-

Ik heb nog nooit eentje geschoren. Ofwel stonden ze op stal en kwamen ze niet te dik in het haar ofwel waren ze ongeschoren haarballen die 24/24 buiten staan (met schuilstal) :) dit jaar ms wel eens overwegen nu ze thuis staan maar ik toch semi fanatiek wil rijden... als het zover komt zal ik jullie advies dus wel kunnen gebruiken. Pony is bij vorige eigenaren wel nog geschoren geweest als ik t mij goed herinner, zonder veel drama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:24

Mijn merrie schoor ik volledig. Die stond in haar teddyvacht al te zweten in een binnenstal, laat staan tijdens werk.
Icaro scheer ik niet. Die heeft een dunne wintervacht en is altijd relatief snel drooggestapt, eventueel met fleece.

Het duurt altijd eventjes voor hij zweet, maar dan komt het wel goed door. In de winter zweet hij veel minder gelukkig. Je voelt altijd duidelijk wanneer hij moe wordt en het tijd is om af te ronden.

Wat een zeikweer! Bah. Gelukkig dus vijsgaten voor morgen.
Als het stevig regent doe ik morgen mijn dunne regenjas onder mijn BP aan. Kaploos, lang genoeg om onderrug te bedekken en zuurstok roze :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:32

Ik ontdek net dat ik morgen om 5u op mag staan :+ toch als ik daar om 7.30 wil zijn.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:52

Maar dan moet je niet stressen omwille van tijdstekort. En een half uur langer slapen of niet zal er toch niet voor zorgen dat je uitgerust bent

Hier worden de paarden volledig geschoren, staldeken van 300 en daar nog waterdichte met hals van 300 erop. Staan ook elke dag van 7 tot 17u ongeveer buiten, hebben nooit kou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:18

Daar maak ik me niet echt zorgen om, maar tis dan nog zo koud buiten mijn bed :+

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:37

ja hier ook, boxser wordt helemaal geschoren, en dan ook een lekker dikke deken op.
Ondanks dat hij bijna niet zweet

krijg net te horen dat de wedstrijd van 23/24 september niet doorgaat, maar dat mijn contactpersoon het hoogst waarschijnlijk wel gaat lukken om me in te schrijven voor 16/17 september in Rheurdt.
Ook nog te doen voor mij 125km
Maar de tijd om mijn proef uit mijn hoofd te leren wordt wel even ingekort!! :list:

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:04

Afbeelding
Klein voorproefje :D voor de 4 jarigen Antonius :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:06

Ben ik blij dat ik daar niet overheen hoef morgen :')
Hoe ligt het daar na al die regen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:10

Halsdekens ben ik niet echt voor. Als ze op hun lijf warm genoeg hebben, hebben ze dat echt niet nodig. Canch had 2x200 en 1x150, dus in totaal 550g. Ze hebben warm genoeg als hun oortjes niet koud aanvoelen. Canch krijgt op haar hals ook helemaal geen 'zwijnshaar' dus teken dat ze geen koud heeft zonder halsbescherming. Dit jaar zal ze natuurlijk niet meer geschoren worden. Denk van ze juist met de 150 te zetten met gevoerde Bucas erboven.

Ik heb liever zonder benen, maarbij Canch is het kleur verschil zo groot dat ik het vorig jaar wel gedaan heb. ZE Heeft anders precies een kousbroek aan :P.

Oren uitscheren doe ik niet.

Suuuuuuuper veel succes morgen varekaj! No stress!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:12

Beetje vettig, maar nog niet super verontrustend. Is nu gestopt met regen dus hoop dat het nog wat droogt...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:13

Ik vrees ook wel beetje voor de bodem zondag :\! Hopelijk blijft het morgen droog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:22

Dat is hier aant gieten, niet leuk! Morgen zon en buien, zondag droog, daarna weer regen. Zomer is gedaan -O- dus zal toch vroeger dan voorzien Icaro op pension moeten zetten vrees ik. En de winterpaddock weer uitspannen voor de shetjes.

Icaro heeft een 100gr regendeken, een fleece, een bucas onderdeken (100 of 150, weet het niet exact) en een 200gr allweather. Het maximale wat hij tot nu toe op heeft gehad is de bucas met de 200, en dat was uitzonderlijk en 's nachts. Overdag max. 200gr dus. Alle dekens zijn zonder hals. Maar sowieso altijd een waterdicht bovenop, als hij buiten gaat kan hij nergens schuilen. En rollen in de modder met een fleece of onderdeken is best... nutteloos.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:19

Hmmm toch alweer een groot verschil met vorig jaar in Brugge voor de 4 jarigen... toen was het eigenlijk poepsimpel, dressuurcross eigenlijk. Nu toch duidelijk een andere kaart getrokken. We zien wel, voordeel is dat er eerder in het parcours al water zit, dus ze hebben al eens door het water gegaan. Sowieso zal het met mes tussen de tanden worden :P

PP die hals aan de deken doe ik niet voor de kou, maar zeker bij Fi staat haar haar er anders na 3 weken weer terug op en zij krijgt zo varkenshaar precies, stug en dik. En ook, een schimmel in de winter... beetje dammage Control om ze nog beetje proper te houden :')

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:39

Haha ja juist wit, verstaanbaar :D

De. B staat vaak wel pittig, maar komt goed.

Lene jij rijdt ook morgen zeker? Jij ook veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:43

Begin alsnog stress te krijgen :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 22:07

Hier ook niet geschoren, nog nooit gedaan eigenlijk!

Heel veel succes allemaal! Ik duim voor jullie '

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 07:14

heel veel succes voor de deelnemers van deurle!!

varekaj, neem een jägermeistertje van te voren ;) :D :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:06

Waar ben ik aan begonnen :')

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:59

Succes :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:02

:D komt goed! Have fun!