[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:11

Klinkt als een lekker dagje Noor!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:38

Veel plezier Noor! ;)

Ik zal even de laatste spulletjes pakken en dan vertrekken wij over een uurtje richting Scheveningen! :D
Vanmorgen beide paarden al gereden. Even gesprongen met beide. Ging echt heel fijn :+: . Schimmeltje begint het ook steeds beter te begrijpen ;).
Hij springt wel, maar lette eerst niet op de sprong maar om de dingen die om hem heen gebeurde. En nu begint hij het gewoon te snappen en trekt mooi op de sprong aan :).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:43

Veel plezier vandaag, Noor!
Kim, Hopelijk wordt het een beetje mooi weer in Scheveningen, Have fun :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:04

Veel plezier in Scheveningen Kim, met het weer zit het wel goed volgens mij!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:27

Goeiemorgen dames!!

@Corien: S&T staat ook al op mijin verlanglijstje hoor :D
@Mootje; go girl!! Leuk altijd die discussies op bokt :+
Ik ben trouwens wel fan van myoplast of andere hulpmiddelen voor jonge paarden :o

@Billy: veel plezier in Genk!
@PB: ahhhh wat jammer zeg!!!! :(:)
Hoe is het verder met je na het email drama?

@Rowo: en dan zit er ook nog een verschil tussen Z geklasseerd zijn en het daadwerkelijk op Z niveau zijn. Maar dat is meer de schuld van de juryleden denk ik :+

@Noor: veel plezier vandaag!
@Caro: leuke site!!
@Kim: heel veel plezier aan het strand dit weekend!

TG heeft vanacht lekker buiten gelopen, ik wou eigenlijk gaan rijden gister maar werd na het eten toch beroerd. Dus T had lekker vrij. "ponykamp" staat nog even op losse schroeven want we hebben waarschijnlijk geen auto meer voor de trailer. Dus dan morgenmiddag even die kant op zonder paarden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:30

Tja Z geklasseerd raak je vast ooit wel als je maar vaak genoeg start... Echt Z niveau waardig ben je volgens mij pas als je goed mee kan komen op dat niveau en niet als je eens in de zoveel tijd eens een puntje bij mekaar sprokkelt.

Balen zeg dat de paarden dan niet mee kunnen :(

@ kim: heel veel plezier dit weekend :D Maar dat lukt vast wel!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:32

Tg gelukkig niet de enigste ;)
kim have fun! Lekkere paardjes dus :D
mootje maakt niet uit hoor.. Das internet he :o?

Zo biijna weekend.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:42

Even een vraagje over galoptraining en hartslag. Hoe kan je het beste beginnen met galoptraining? En hoe kan je het beste de hartslag trainen (of eigenlijk het herstel na een cross verbeteren)?
Ik heb de twee volgende paden tot mijn beschikking van om en de nabij 520m per stuk:
http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... aining.jpg

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:18

Balen van de auto TG. Met mij gaat het overigens alweer wat beter hoor na de mail. Hebben het afgelopen zondag allemaal goed uitgepraat.
KIm: Veel plezier in Scheveningen.
Mo: Gewone rijbewijs heb ik ook 6x over gedaan en C ben ik ook al meerdere keren voor gezakt. Echt een drama dus.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:04

Wat ontzettend balen PB! Wanneer moet je in de herkansing? Faalangst is niet leuk...
Haha idd Mandy!
PB&Billy, veel succes in Genk!
Mo, ik kwam het 'reltopic' gister ook al tegen.
Veel plezier vandaag Noor!
Mo, ik heb ooit een keer mijn route berekend en dan met de tijd die ik daar over mocht doen, en dat heb ik opgebouwd. Tegenwoordig doe ik 3x3 minuten galopperen met 1 minuut er tussen, en dan 10 minuten stappen en kijken hoever hij dan op adem is.

Mijn wedstrijd van gister ging al een stuk beter als vorige week. Helaas was Ul wat laks, ik had 3 balken. Wel had ik alle afstanden goed, dus daar was ik wel blij mee (en kreeg ik complimenten over, altijd leuk :D ).
Hij heeft het bit niet weer zo dom vastgepakt en kon hem sturen waar ik hem hebben wilde. Losrijterrein was ook wel zo groot dat ik ook even op de rechterhand kon loswerken, dat scheelt ook wel. Wat onwijs gaaf was het daar zeg! Er waren 3 springringen, 1 met 3 groepen M springen en de andere 2 ringen werden allemaal internationale rubrieken verreden. Zagen Jur nog vallen := .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:29

Jeetje Mistid, Wat een grote wedstrijd. Dat kennen wij hier echt niet in deze regio!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:41

TG: jammer dat je paarden waarschijnlijk toch niet meekunnen.
Mistid: leuk dat je op zo'n grote wedstrijd mocht starten. Jammer van je 3 balken.
PB: ik heb ook faalangst. Had er ook enorme last van met het halen van mijn rijbewijs. Was de eerste keer ook gezakt. Kon ook niet anders. Had maar liefst drie ingrepen. Instructeur zei daarna: je hebt in al je lessen nog niet zo slecht gereden. De keer daarna had ik een hele vriendelijke examinator die me echt op mijn gemak stelde. Heb het toen wel netjes gehaald. Mijn instructeur had de examinator op de hoogte gesteld van mijn faalangst en daarom deed hij ook echt zijn best om me op mijn gemak te stellen. Misschien bij jou ook een optie voor de volgende keer?
Mo: zat in een reltopic. En wat betreft galoptraining. Wij doen dat niet echt om conditie op te bouwen, dat hebben ze genoeg voor een b-cross. Maar meer voor om het gevraagde tempo te voelen. Je pakt dan het aantal meters van de gevraagde snelheid en dat probeer je dan in 1 minuut af te leggen.
PB en Billy: veel succes en plezier in Genk!
Noor: ook veel plezier vandaag.

Vanochtend Weltsieger gereden. Hij was eerst wat stijf van het longeren van gisteren (had hem wat meer bovenin gezet omdat hij zich allemaal lang wilde maken). Maar toen hij eenmaal op gang was liep hij hardstikke goed. Met stukken al heel mooi in de oprichting. Ben weer tevreden met hem.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:15

Billy en pb veel plezier van het weekend!
Mistid jeetje das groot idd dat kennen wij niet idd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:19

Voor het normale B rijbewijs bestaan er speciale faalangst-examens met speciaal opgeleide examinatoren, maar volgens mij is het CBR nog niet zo ver voor de andere rijbewijzen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:42

Mootje schreef:
Voor het normale B rijbewijs bestaan er speciale faalangst-examens met speciaal opgeleide examinatoren, maar volgens mij is het CBR nog niet zo ver voor de andere rijbewijzen.

Klopt, maar dan moet je toch eerst minimaal 3 of 4 keer gezakt zijn voor je voor dat speciale examen in aanmerking komt? Staatsexamen noemen ze dat toch? Heeft mijn zus toen gedaan bij haar gewone rijbewijs.

Ik vroeg er nl ook naar toen ik voor mijn E ging (wist nl vantevoren al dat ik ging zitten prutsen tijdens het examen) en toen zei mijn instructeur dat tegen mij.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:49

Nee, ze hebben dit in 2006 aangepast. Je mag nu (na een assessment) direct dit examen aanvragen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:05

Mootje schreef:

Ik hoorde gister toevallig op Q-music iemand die 62 (!!) keer was gezakt voor z'n theorie :o

Wij hebben btw mijn theorie-examen besproken :D . Woensdag 28 juli om 9 uur.

Fijn dat het goed ging Sussie!

dit concours was wel echt een van de grootsten in het noorden, maar als je goed uitzoekt en het niet erg vind om af en toe een anderhalf uur in de auto te zitten kan je regelmatig op best wel grote concoursen starten. Scheelt ook dat ik nog én pony's én paarden start.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:06

Da's mooi l.ullig dan! Ik heb in 2008 mijn E gehaald. Had dus gelijk dat speciale examen aan kunnen vragen...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:24

Goeiemiddag!
Ik heb net op stal gewerkt, daarna even op Vorstin gestapt :) en straks heb ik weer les met de aanhanger!
Als het goed is gaan we ook mijn examen plannen :D

Wat onwijs balen PB :(:) Ik dacht dat je je E allang had?
Veel plezier vanmiddag Noor!
Lekker dat ze het allebei zo goed doen Kim!
Jammer dat de paarden wss niet mee kunnen TG
Gaaf Mirthe, zo'n grote wedstrijd! Jammer van je balkjes, maar lekker dat Ultra zo fijn ging :)
Fijn dat Weltsieger lekker ging Sussie

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:29

Simmie schreef:
Da's mooi l.ullig dan! Ik heb in 2008 mijn E gehaald. Had dus gelijk dat speciale examen aan kunnen vragen...

Simmie, dit gaat alleen op voor de personenauto (alleen B) en geen van de andere rijbewijzen (helaas!) ;(
Snoekiej, Succes met je les!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:42

:wave:

Heb een beetje bijgelezen :)

Shanouk: Vervelend zeg van Vorstin, maar idd maar beter wat terughoudend zijn dan al te vroeg dingen plannen :(:)
Kim: Denk niet dat je het nog leest, maar nogmaals veel plezier ;)
PB & Billy: Veel succes :D
Mirthe: Fijn dat het goed ging :) En leuk dat er een datum staat!

Hier de ex-vakantieganger. Was echt heerlijk, alleen nu is alles alweer bij het oude haha :D Vanaf vanochtend al druk met foto's maken en maten opmeten.. Hoop het straks af te krijgen, ga eind van de middag naar Enschede. Nog 10 dagen dan moet ik mijn huis uit. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen := Heb maar weer op 2 kamers gereageerd.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:29

Jeetje vief das balen zeg van je huis! :(
mistid ik vind persoonlijk als iemand 10 x gezakt is voor zijn theorie die gene nooit geen praktijk zou mogen halen.. Zulke mensen maken het ons jou en andere levens gevaarlijk in het verkeer! Cbr vind het wel best met zo'n iemand.. Die blijft de pot wel spekken :?

Zo nog 1'5 uur en dan lekker weekend :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:43

Welkom terug Vief! Hoe gaat het met de jassen handel??
Mirthe, jammer van je balkjes!
Corien: naar je zin op het werk dan?

Nou de paarden gaan nu wel weer mee, dus dat wordt nog alles inpakken vanavond. Vind het echt fijn dat we de auto kunnen lenen maar kan er echt niet zo goed tegen om afhankelijk te zijn van anderen. Moet maar snel een auto van de zaak regelen hier }:0

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:33

Ik ben weer terug uit Bunschoten Voor de Pavo selectie. Mijn springpaard en ik hadden 65,5 punten dus ik ben best behoorlijk tevreden. Dat we een 6,5 krijgen als geschiktheid dressuurpaard vanwege de uitstraling die hij als dress paard niet heeft nemen we op de koop toe.. ;) Voor mij als eventingpaard krijgt hij een 10 voor uistraling.. <3 . Vond er best goede paarden tussen lopen met ook nog eens behoorlijk wat profs waar ik mee moest rijden dus ik ben dik tevreden. :D

Verder hou ik het maar ff kort, ben al een paar dagen niet echt fit, maar plof nu helemaal neer op de bank.. :Z

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:38