[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:59

:(:) Shanouk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:03

Shanouk; Nou ja voor de wind ;) . Zo blij was ik niet met de afgelopen twee weken :n en ik tob nog steeds met de voeten van Wo... Maar ik snap wat je bedoelt :(:) . Ik stuur je even een PB :) .
Kop op meid!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:18

Het strand gisteren was echt superleuk !!!!!!! We hebben geparkeerd bij de Kuil op Meijendel, met de kaart hebben we eerst een stukje door de duinen gereden en toen het strand op, alle paarden waren erg braaf ( ach Friezen ....he ) Hiltsje was de enige die de zee in gegaan is dus daar was ik wel blij om, dat was echt gaaf, in het begin vond ze het supereng, maar via die " mui ??" waar dan al water in lag en het ook wat schuimde liep ze steeds wel verder totdat ze het niet meer eng vond en we al een stuk in de zee stonden. Ze vond het heerlijk, gewoon lekker stappen door het water, ik ben tot haar buik in het water gegaan en met de golven daarbij zaten we af en toe wat meer in het golfje, dat vond ze ook niet eng meer, ze speelde met de golfjes en ik heb genoten..

De terug reis was helaas een flinke domper, we gingen om 17 uur weg en het zou 1,5 uur rijden moeten zijn, maar door een gekantelde vracht op de A1 en daarmee ook een hoop wegwerkzaamheden hebben we er 3,5 uur over gedaan, we kwamen om 20.30 uur eindelijk op de stal aangereden en waren het ook echt werkelijk even helemaal zat....

Maar het is evengoed wel weer eens voor herhaling vatbaar...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 07:50

Goede morgen

Snoek ik ken het!! heb het gister ook gehad een jank dag, word er nu niet echt knapper op :o Kop op!!!

Bianca leuk zeg!! Was je dicht bij mij ;) Dat is wel balen dan van die 3.5 uur :+

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:14

Goeiemorgen!
@Snoekiej: :(:) Kan me voorstellen dat je even in een flinke dip zit met alles wat er is gebeurd de afgelopen tijd. Hopelijk krijg je snel weer wat meer rust, zodat je wat beter in je vel gaat zitten en knapt Vorstin snel op.
@WL: Fijn dat Wolin weer terug is op haar oude stal.
@Bianca: Klinkt als een geslaagd stranddagje :D Wel balen van de terugweg.
@Corien: Mooi jasje hoor!

Ik heb een druk weekend achter de rug. Vrijdag eerst stage gehad, daarna gewerkt en 's avonds Jipje geschoren. Hij is er supermooi onder weg gekomen :D Zaterdag de hele dag gewerkt, en wegens ziekte mocht ik van 7.00 tot 20.00 :( was dus behoorlijk gaar toen ik thuis kwam. Gisteren de hele dag aan mijn 2 verslagen gewerkt, nu nog even de laatste hand eraan leggen en dan morgen inleveren. Dan heb ik het wat school betreft weer wat rustiger gelukkig ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:54

Goedemorgen!

Mijn wedstrijd gisteren ging niet bepaald goed. Ze blijft heel gespannen als ze op ander terrein is en valt dan helemaal dood, reageert gewoon niet meer op mij. Ze kwam deze keer geen één keer tegen de hand dus dat is al wel een hele verbetering, maar als ze zo gespannen blijft, kan ik er gewoon niet lekker aan rijden. Eerste proefje had ik 178 en dat was terecht. Tweede proefje ging echt een stuk beter en hier had ik 171 :? Het was ook geen super proef maar ik vond hem wel wp waardig. Iig niet zo laag. Maargoed, dressuur blijft een jurysport. Ik moet gewoon weer vaker weg en dan komt het wel goed, het blijft gewoon een moeilijk paard die niet uit zichzelf heel makkelijk haar rondjes loopt. Misschien dat ze ook last had van de warmte, ze heeft nl best een dikke vacht en ik denk dat ze moeite had om haar warmte kwijt te raken. Normaal met les (altijd buiten) moet ze veel harder aan het werk en dan is ze na een uur nog helemaal actief en nu kon ik haar na een half uur al niet meer vooruit krijgen. Misschien toch maar de scheermachine erover heen.

Snoekiej: :(:) Kop op hoor!
Lotte: Fijn dat Wolin weer lekker op haar oude stal staat :)
Corien: Mooi jasje

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:02

Oh Shanouk :(:)
Je hebt ook in een korte tijd te veel meegemaakt!

Balen anthea! Dressuur is ook echt een jury sport, ik kwam op startlijsten deze uitslagen lijst tegen bij de B dressuur paarden (dit is dus echt de "nieuwe telling")
188 - 180 - 177 - 174 - 171 - 168 - 162 - 161 - 161 - 157 - 156 - 154 - 153 - 153 - 149 - 147 - 145 - 144 - 141 -

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:08

Jemig wat erg! Je zou haast denken dat het van de oude telling was. Niet echt motiverend voor de ruiters (tenzij ze echt zo slecht waren natuurlijk)
Mijn paard kan ontzettend goed lopen, alleen moet ze dan wel wat meer ontspannen zijn :P Ik ben er ook niet bang voor dat het niet goed komt. Het is alleen absoluut niet de makkelijkste

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:18

Ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen zo slecht heeft gereden...

De ontspanning komt dan vast vanzelf, de mijne hebben altijd te veel ontspanning, jury's vallen altijd in slaap :P

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:27

haha dat is ook weer niet helemaal de bedoeling :P

Bij die uitslag zou ik nog hoog zitten met mijn 171 :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:31

ik ook met mijn 179!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:51

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:32

Jammer dat ze nog zo gespannen was Anthea :(:) Is inderdaad maar lastig om ze dan goed door de baan te sturen.. Scheren is vast een goede optie. Kunnen zich echt heel naar voelen als ze hun warmte niet kwijt kunnen..

Bvw: Vervelend van je teleurstellende punten :(:)

Ik ben op de uni. Zo even vergaderen en dan studeren in de UB B-)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 13:08

Goeiemiddag!
Bedankt allemaal :) Het komt nu net allemaal tegelijk, maar het komt vast wel weer goed.

Fijn dat het strand zo leuk was Bianca!
Jeetje wat moest je lang werken Benthe! Fijn dat het nu wat rustiger wordt
Jammer dat ze zo gespannen was Anthea

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:12

Heb even met Wo wat gefreubelt op stal, ze gaat vanmiddag nog een keer los en mijn moeder zou haar ook nog even de stal uithalen :) .

Ik ga nu maar eens even werken :wave:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:35

nou ik heb gisteren ook gereden, lekker losgereden in de zeikregen :Y) , er was we een binnenlosrijbakje (10 bij 30 ofzo :+ ) , maar met z'n vieren in zon bakje werd ik alleen maar gespannen.
Buiten werd de spanning iets minder, maar toch ging ik elke keer weer mijn armen vastzetten :( .

Uiteindelijk als een stuiterbal de eerste proef in gegaan, tijdens de proef werden we wel steeds relaxter en ik was wel tevreden over bepaalde onderdelen die nu steeds beter gaan. De tweede proef vond ik al een stuk beter gaan dan de eerste, we waren beide meer ontspannen, en ook over de schouderbinnenwaarts was ik zeer tevreden. Stalgenootje heeft uiteindelijk mijn protecollen opgehaald (de rest van de m1 reed s'avonds, ik reed tussen het m2). Uiteindelijk 2x 4de (van de 6 :o ), met 170 en 173, ik had zelf wel ietsje hoger verwacht, maar we moeten gewoon nog meer werken aan de verzameling.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:23

jammer, gewoon goed trainen en dan de volgende keer vlammen :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:09

Shanouk: Heel veel sterkte en een dikke knuf. En het aanbod van Amati staat nog steeds. Als je een keer lekker wil rijden hij staat er.

Overigens hebben wij vandaag afscheid genomen van Hottie |(
Heb er best een rot gevoel bij.

Moest vandaag ook nog tentamen maken, gelukkig ging die wel super.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 18:35

Jammer van je dressuurpunten Evie_Bandido!
Bedankt PB, echt heel lief van je :) Jij sterkte met het verlies van Hottie :(:) Moeilijke beslissing, maar wel het beste als ik dat zo lees.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:08

Goedeavond,

Beetje bijgelezen. Wat gelezen over een strandrit met een mega lange terugreis.
@bvw ja die jury is apart en niet populair. Hoplijk snel met pensioen.

Ben gisteren naar Barchem geweest om te cross. Ben helemaal trots op mijn paard.
Dressuur 210, spr 0 en cross 0. 1e plaats *\o/*
Cross was pittig maar super mooi. Volgend jaar start ik daar in elk geval L.

Vandaag mijn paarden gereden en naar de hoefsmid geweest.
Mijn ruin had aan beide voorbenen een beginnende losse wand. Zo ongelofelijk balen. Ik heb hier geen totaal geen ervaring mee of verstand van maar hij heeft nu 2 gaten op de plek waar normaal de lip van het ijzer zit. Ik kan er alles gewoon meedoen maar voor de zekerheid neem ik de merrie morgen mee op CC. Zondag gaat als het goed is de ruin Totilas nadoen in de ring ( keep dreaming maar hopen/dromen mag iedereen _O- ) Nog 2 wp en dan op naar de M1.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:11

Ik meld me ook maar eens

Vandaag Gentle naar DA,
toen ze terugkwamen zei mijn moeder,
niet schrikken hoor
ik zo kijken
zijn hele achterbeen zat onder het bloed
en er zaten echt 2 sneeén in en daardoor heen zat weer een touwtje(ofzo)

heel zielig

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:14

@marit Reed jij op die leuke palomino in Barchem met een mega bult op haar achterbeen/dij?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:10

Vervelend Marit!
Jammer, Anthea en Evie.
Vervelend PB, Wie is Hottie?
Shanoek, wat vervelend zeg. Niet leuk als de stemming thuis zo slecht is, terwijl je paard ook niet goed is.

En jij gefeliciteerd Caroline! Super gedaan dus!

Ik ben weer terug van 3 dagen Schiermonnikoog. Was leuk :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:13

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:14

Oh, wat naar zeg! Ik heb dat even gemist, sorry!