[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:44

Bento1988 schreef:
Ik zag je al op de startlijst staan met Cheeka in de B en HC in de L
Heb mijn paard ook nog niet gewassen hoor, sta morgen wel wat eerder op. Hij ligt vannacht toch weer met zijn hoofd in een lekker warm kussentje van st*nt

Ik moet om 7 uur al weg dus ik geloof het wel eigenlijk Volgende keer maar weer netjes hoor, het is even niet anders deze tijd van het jaar
Natte hoofden scheren wil nu eenmaal niet en ik ga niet met koud water buiten staan wassen, zeker niet als het gaat vriezen...Dan kan ik morgen niet eens meer weg, want dan kunnen ze de stal niet uit

Ik zie je morgen wel in Lisse

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:49

Ik ga zo maar eens mn onderschrift even aanpassen
BT; uhm, de Nederlandse Kampioenschappen afgelopen winter vond ik erg leuk, de Gelderse Kampioenschappen die daaraan vooraf gingen waren ook erg leuk, en toen reed ik nog B geloof ik.. Toen was Jumping De Drie Linden (Zeeland in Brabant) ook erg geslaagd! Progressieve parcours ging toen echt geweldig! toen was ik 2e van de 40 ofzo en dat vind ik ook elk jaar erg leuke wedstrijd!
verder nog ff nadenken hoor

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:51

Dat soort dingen herinner ik me nooit op het moment dat het moet BT

Klinkt als een nuttige les Twinkie!
Leuk dat je zo lekker aan de gang bent met de paarden
Dat lancelotje vind ik zo ontzettend leuk! Daar was ik vorig jaar echt helemaal weg van Zag maandag bij Vlaar nog een halfzusje van haar
Welke was er uit de bak gesprongen dan?

Ik kom binnenkort wel een keer kijken naar al jullie kracks (heb in de kerstvakantie op maandag cursus in Wijdenes en wsl ga ik dan eerst naar Marco en dan eet ik wel bij de Mac ofzo. Kan ik tussendoor wel even bij jullie komen kijken )

Fijn trouwens dat Princess zo goed terecht is gekomen!

SGWuppie

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 01:03

Gefeliciteerd Jitske!!!! Ik zal tegen Pico vertellen dat de jouwe het ook kan en dat zij toch niet achter kan blijven als collega-heethoofd!

Ik heb net filmpjes van vroeger gekeken met m'n moeder en echt helemaal dubbel gelegen!! Chico toen hij 4 maanden was en daarna gaan we hem als 3 jarige longeren.... we ehbben beide geen idee hoe dat moet en Chico springt als een dolle door de bak heen, dan weer linksom, dan weer rechtsom.....en de pony's lopen gewoon bij ons door de achtertuin (we woonden toen nog ergens anders) en we springen ermee en rotzooien maar wat, echt een chaos

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 01:47

Gefeliciteerd Jitske, je wordt nog een echte dressuurmuts Er is dus ook nog hoop voor mijn volbloed...

Vief wat leuke fotos van je buitenritje

Leuk heh Marieke al die oude filmpjes weer terug zien. Als ik ook eens nadenk hoe we vroeger met de pony's omgingen en reden, dan is het nog een wonder dat we nog helemaal heel zijn.

Biertabje schreef:
wat is jullie mooiste/gaafste/''de meeste kippevel'' concours/proef/parcours wat jullie hebben gereden? ik zat me namelijk mijn wedstrijden te bedenken die ik allemaal heb gereden en daar sprongen er toch een aantal hoog bovenuit!

ben benieuwd naar jullie mooiste(enz) concours en waarom?!

Dat was mn eerste wedstrijd M springen met Menuet (de Goodtimes) ik geloof ergens in 2002. We waren foutloos en er was een hele saaie barrage met alleen maar lange lijnen. Heb toen alles maar in een flink crosstempo gereden. Alles paste gewoon super en alles bleef liggen. We waren bijna 10 seconden sneller dan de 2e.

Mn kippenvelste dressuurproef was dit jaar in oktober met Kaprys in de L1. Hij was lief, luisterde goed, dacht mee en wachtte op mij. Alles ging gewoon vanzelf zo voelde het. We waren dan ook 1e met 182 pnt.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:49

Goed zeg Jitske!!
Gefeliciteerd hoor
Waar blijft ons verslag??

Denk dat toen ik Kampioen werd in de L1 tijdens de Overijsselse met 170 en 172 punten één van mijn mooiste wedstrijden was. En van kort geleden Marienheem, toen ik heerlijk had gesprongen alleen de laatste een beetje mis ging, maar dat vergeten we gewoon
EN natuurlijk de eerste wedstrijd met Sam in Gorssel, toen ie zo ontzettend bang en stuurloos was dat ie de ring uit sprong, ook erg leuke herinneringen bij
Nou misschien dat vandaag ook wel heel lekker gaat. Moet ongeveeer om 12 uur weg, dus heb nog wel even tijd om wat te bokken!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 11:59

Waar is iedereen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:01

hier

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:03

Jeeehh
Heb je nog plannen voor vandaag Biertabje

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:06

Ik ben er ook nog!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:13

Wauwiej, al die vroege ochtend bokkers online

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:14

jeetje jongens help!..Dinsdag is het kerstgala bij ons op school..Ik heb daar een hekel aan en ga er normaal nooit heen..Zit nu in mn examen jaar en iedereen zeurt dat ik wel moet gaan..Heb er nog steeds absoluut geen zin in en volgende dag heb ik ook nog een toets..Heb nog niet eens een jurk of iets en heb geen idee waar ik die nu nog weg moet halen..
Iedereen blijft ma zeuren wordt er een beetje gek van..
zo dat moest er ff uit

Ik ga zo lekker met samos stuk na buiten..heb er nu al zin in:D

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:18

Ohg das lastig Anja..
Als je echt echt niet wilt zou ik niet gaan, maar als je twijfelt zou ik toch maar kijken of je nog van iemand een jurk kan lenen
Het is hier echt heerlijk weer voor een buitenritje, heerlijk zonnetje, alleen wel koud zo te zien, want er licht ijs op onze vijver..

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:20

nou niet echt... mijn vader en broers gaan vanmiddag naar de wedstrijd van AZ en ik denk dat ik dan maar even ga rijden

mijn allermooiste wedstrijd is denk ik wel tijdens de landbouwdag in Opmeer! ik startte voor het eerst in het M. in elke rubriek mochten er maar 30 rijden. ik kwam te laat en mocht geen parcours meer lopen. even de afstanden gevraagd aan Gomir die ook meereed in de M en toen rijden ze sprong echt zo allemachtig lekker! ik was foutloos, toen de barrage, die ik natuurlijk niet had gelopen. maar dat ging zo lekker dat ik weer foutloos was. ik had geen idee hoe er was gereden, grootste deel waren volgens mij allemaal profs. maar ik bleek gewoon 1e te zijn geworden en won 80 euro
maar mijn dag was nog langggggg niet klaar omdat ik bij de beste 10 zat, mocht ik smiddags op het hoofdterrein (lees: onwijs volle tribune en mensen aan de kant ) het Win or Lose spel spelen... ik geloof 8 hindernissen, die steeds hoger werden en steeds meer geld opleverden maakteje een fout, dan moest je de ring verlaten. ik moest als allerlaatste en had behoorlijk de zenuwen, vond het sowieso al ubergaaf dat ik daar mocht rijden, maar als je voor de 1e x M rijd en in dat parcours liepen de hindernissen toch wel op naar 1.30m (hetleek wel 1.40m ) mijn instructeur was de enige die foutloos aan de finish kwam. iedereen maakte fouten. en dat publiek ging maar te keer (KIPPEVEL!!! ) nou toen ik!! 1 stond laag en daar tikte ze de balk aan, dus dacht...onee dit wordt nog wat. maar ze sprong zo geweldig, de ena laatste was voor mij gevoel een loei hoge maar zeker loe brede oxer en dat voelde zo gaaf, de laatste was een rot steil... maar we haalden de finish...FOUTLOOS, je had dat publiek moeten horen... zo geweldig, oh krijg er nog kippevel van... ik mocht volgens mij 150 euro ophalen en won tevens nog eens 100 kilo voer!!

noumijn dag kon niet meer stuk

en daarnaast springen er nog wel wat wedstrijden boven uit! oa een 3e plek op het NK springen met mijn pony. M springen in Hengelo en uiteraard Jumping Amsterdam

en wat dressuur betreft...hmmm daar moet ik even hard over nadenken!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:27

Hahah, klinkt inderdaad als een topdag

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:37

100 kilo voer, haha.
Moest je t zelf naar de auto tillen of deden ze dat voor je?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:43

haha op de fiets neehoor ze brachten het aan huis!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:45

Ik ga een broodje smeren en dan naar Bathmen

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:59

Haha, 1 op de pakjesdrager, 1 op t stuur, 1 op je rug 1 op je hoofd! (tenminste als het om 25 kilo zakken ging)

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:42

Goeiemorgen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:06

Grrr, net een heel verhaal getypt en opeens alles weg!

Wat vreselijk dat ze bij Maartje gejat hebben. Ze moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven!

Vief, wat was het wit bij jullie. Bij ons heeft het wel gesneeuwd, maar dat was natte sneeuw en het was meteen weer weg.

Reeskees, ik ga niet naar de bijscholing. Wel fijn dat het ook in Wanroy is, maar de onderwerpen spreken me niet aan, en het is ook nog eens op een doordeweekse dag.

Renske, gefeliciteerd met je 1e plaats.

MM; wij enten de paarden altijd 2x per jaar tegen Rhino. Het is een smerig virus. Wat mij betreft mochten ze dat enten wel verplichten.

RT; ik heb veel leuke wedstrijden gereden. Eentje die ik me nog heel goed kan herinneren was de dressuurwedstrijd in Laar. Daar startten Bitwise en ik allebei in de B met Online. En toen werden we 1e en 2e
Het 4tal kampioenschap vond ik ook een mooie wedstrijd. Ik reed zelf in het L viertal, L dressuur, B springparcours en Bitwise deed de cross. We zijn toen 6e geworden met ons viertal, dressuur stond ik ergens in het midden, springen was ik foutloos en Bitwise was eerste met de cross. Het was gewoon een hele gezellige wedstrijd.

Ik ben gisteren zelf ook op wedstrijd geweest. Eerst L2 met Online. Dat ging heel fijn. Maar de jury vond er blijkbaar niks aan en ik had 154 punten. Het leek wel of het commentaar van iemand anders was. Nou ja, volgende keer andere jury

Toen Bitwise in het M1. Ook een hele fijne proef, maar hij had maar 150 punten (152-2 want hij was ook nog fout gereden). Daarmee stond hij 6e en net buiten de prijzen. Er was heel laag gepunt.

Toen HM Queen Ienie, mijn M1 debuut. Losrijden ging wel fijn. Toen moest ik beginnen. Eerst een paar keer om de ring heen rijden, en ze begon zich te spannen en op te blazen. Hele proef totaal gespannen. Ik kreeg haar wel de hoeken door. Pas toen de galop begon ging ze iets ontspannen. 140 punten, maar wel terecht denk ik. Commentaar was ook goed.

Bij Bitwise was ze iets minder gespannen, maar toch nog wel wat. Die proef ging iets beter, maar niet geweldig. Te weinig buiging in de voltes. 147 punten.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:20

Jitske --> gefeliciteerd

Mijn mooiste wedstrijden. Jeetje dat zijn er echt veel.
Een keer met een D-pony in het L2 op de nederlandse. Toen ging niks fout en werd ik tweede!
Met diezelfde D-pony een keer in de Z1. Toen voelde ik me net Anky zo fijn als het ging. 196 pnt. als resultaat.

Met een oud paard van mij, toen ik eerste werd in de L-cross. Helemaal trots, want ik was toen pas 13.

Met mijn E-pony op de hippiade Z springen. Ik had helemaal niet kunnen trainen, omdat ik er 2 weken daarvoor heel hard was afgeklapt. Op de hippiade zelf ging het super. Had in het tweede rondje 1 balkje, en was nog achtste

En als allerlaatste met mijn paard (die nu een blessure heeft)
De eerste keer dat ik Z reed, won ik meteen omdat niemand dubbel 0 was. Dat soort dingen blijven je altijd wel bij!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:50

Zo, terug van het groomen! Mijn zus had dressuur. Eerste proef ging aardig, tweede zaten wat fouten in. Toch 159 en 157, dat was wel leuk!

Mijn leukste wedstrijd herinnering is denk ik M dressuur in abcoude, met de pony miron reed ik tussen de paarden. Eerst al kwam de jury helemaal lyrisch uit de auto hoe goed het gegaan was. En toen werden we dus 1ste (van een grote ring) en won ik een soort jarretelsetje

De andere ring werd gewonnen door een jongen

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:17

Hey mensen!
Owww jullie gaan zo snel, en ik moet nog bijlezen vanaf pagina 403..
Iig even een berichtje van mij...
Ik heb gister weer voor het eerst springwedstrijd gehad met Lucky! Sinds een half jaar weer!
Ging echt onwijs goed, ik had me terug laten plaatsen naar de B om weer even in te komen.
Ze heeft echt nog nooit zo goed gesprongen, overal goede afstanden en een lekker ritme en bovenal sprong ze met hoge happen lucht en niet meer zo ruig als ze eerder altijd deed. (houden zo!)
We waren foutloos. Barrage was achteraf, maar die heb ik maar afgezegd. Ik wil het rustig weer opbouwen en niet weer met een blessure komen te zitten,.,

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:49

he wat super chantal!!! echt top! en ook netjes dat je de barrage hebt afgezegd!!