8u er zijn vind ik net wat laat. En om 10u erop ook. Tis al zeker 5 min stappen van trailer naar losrijpiste, dus dan nog 13 min over om los te rijden en te springen en op tijd klaar staan, is te krap. Als dit voor mij zou zijn, dan wil ik 9u45 erop zitten, dus 9u15 beginnen met vijzen draaien, zadelen en mezelf klaar maken. Ik zou er op 7u30 willen zijn, parkeren, aanmelden en dan tegen 7u45 cross verkennen. Je loopt een 3 kwartier over de cross, mss iets langer als je nog iets extra wil bekijken. Dan heb je nog rustig tijd om terug te lopen naar de trailer zonder haasten.
Wipala: in jumping en cross mag met alles qua bit gereden worden. Enkel in ndl is een verbindingsstukje aan de pelham verplicht, in België mag je met dubbele teugel rijden.
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 19:33
Ik lees bij maar heb weinig tijd om te reageren!
Ik zag dat Anthonius goede resultaten had in Westedorp, leuk! Veel succes dit weekend alvast, maar zal wel goed komen!
Lees heel veel van Deurle, ik verken altijd te voet, reken een uurtje altijd. Ik zou kijken hoe hij aanvoelt bij het springen ivm in draf of in galop aanrijden, maar zorgen dat hij altijd actief is en oplet, niet laten verrassen.
Ik ga heel misschien naar deurle om iemand te helpen, maar dat valt nog af te wachten, het is best ver!
volgende voor mij is ciney
Antonius
Geplaatst: 06-09-17 20:50
Daaphh schreef:
Ik lees bij maar heb weinig tijd om te reageren!
Welkom in het leven van de werkende mens
Anoniem
Geplaatst: 06-09-17 21:38
Ik hou van de luxe van deeltijds werk
Bedankt voor de tip, dan zorg ik dat ik er zeker ben om 7u30!
De crossles was... entertaining. Meneer heeft me 1x een stijlvolle afstap bezorgd, een paar fikse weigeringen en rugpijn door die schokken maar al bij al ook heel fijne stukken. Puntje bij paaltje: als hij het in zijn ster krijgt, dan is het mis. Ben niet gevallen btw, maar hij was zo bruusk gestopt dat hij op zijn knieën zat en ik in de nek. Hij schoof met rechtkrabbelen en heb mij er dan "elegant" afgezwierd.
Els vond het ook maar komiek, echt ene die uit het niks zo een klik kan maken
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 21:38
Oh god ja iedere dag tot 5u is lang als ik op school zat viel dat precies niet zo op...
Maar ik werk iedere dag tot 5, maandag en woensdag bijscholing van 7-10, dinsdag springles, donderdag hondenschool, ben niet zoveel thuis meer
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 22:04
Slechte generale is goede primiere zeggen ze, dus komt goed zondag!
Ik had nog enkele leuke foto's gevonden van blits in Marchin!
Misschien niet de beste houding, maar geeft toch weer hoe breed (vr de 90) ze altijd die oxers zetten in Marchin! Ergens Andes doen ze dat nooit
Anoniem
Geplaatst: 06-09-17 22:31
Die bovenste 3 zijn mooi!
Ik hoop het ook haha, in ieder geval wordt hij wel fanatiek in zijn galop wanneer er een paar hindernissen na elkaar volgen. Kreeg vrij vaak de opmerking "ziet er relax uit" terwijl we toch aardig discussie hadden zeg maar.
Ik overweeg wel om zondag mijn dressuur met springzadel te rijden. Hij loopt er echt een pak beter onder dan mijn dressuur.
meestal eens ze vertrokken zijn komt de rest vanzelf was bij mij in elk geval zo. Als hindernis 1 en 2 oke waren was de rest geen probleem
veel succes iedereen in elk geval. Ik kom op zaterdag maar zal waarschijnlijk pas in de namiddag zijn. zondag hebben wij ook wel mooie uren dressuur rond 11 u en jumping en cross rond 15 u.
Ben nu echt wel jaloers aan het worden Gisteren herrinnering op FB van 2 jaar geleden waar ik nog 6de werd in mijn 2de B cross
Anoniem
Geplaatst: 07-09-17 07:57
Het begin ging heel vlot, tot we bij de waterbak over een boomstam mochten inspringen. Eerste stop. Kon geen kwaad, van opzij er weer in stappen dan. Wou hij plots ook niet meer. Gelukkig wel vlot erin en erdoor gekregen.
Op-af en boomstammen gingen super, ook door de lange gang planken en autobanden direct vlot over. Echter op het treintje zet hij vooraan af en dan alsnog VOL op de rem. 3x na elkaar en 3e keer is hij op zijn knieën op de hindernis neergekomen en er zo afgegleden. Hij raakte niet recht dus mezelf eraf gezwierd. Nadien op simpelste balkje vol in de remmen en tussendoor begon hij ook onnozel te doen als teugels lostrekken, tegen het been komen etc. Al bij al wel nog dingen kunnen rijden zoals de gracht, maar eens in zijn kop dat hij niet akkoord is, ist miserie.
lene
Geplaatst: 07-09-17 10:00
Maar Varekaj jij moet helemaal geen dressuur rijden zaterdag toch? En niet springen? Nevermind: zie dat ik slecht gelezen heb, je schreef op zondag
Denk idd dat het tijdsschema dat Antonius gaf ongeveer is wat ik zelf ook zou aanhouden. Weet niet hoe ver het rijden is van bij jou maar ik zou ook overwegen om op vrijdag al te verkennen als ik relatief vroeg moet starten (maar ik ben dan ook echt geen ochtendmens )
Mooie foto's Daph! En Marchin vind ik het springparcours ook altijd wel aan de maat Maar dat is dan ook vanuit mijn (pony)kikkerperspectief.
Ik ben gisteren hier in de buurt wat gaan rijden in een super piste. Wooow. Maanden geleden dat ik nog op een deftige piste reed (en serieus reed sowieso ). Was de laatste van de avond dus piste voor mij alleen. Echt fijn ontspannen kunnen rondsturen. En nog betaalbaar ook. Smaakt naar meer Antonius: binnenkort moogt ge een (les) verzoekje van mij verwachten
@Daaphh: Mooie foto's! ja marchin staat altijd zo dik he! Ik ben er ook nog eens uitgesloten in de jumping met die pony dat ik vroeger reed. Was ook zo'n oxer en ook zo breed en hij stopte zo smerig en ik lag in de oxer Hopelijk was het maar een eenmalige fout van Blits en gaat het in Ciney terug goed!
@Antonius: proficiat met je resultaten in Westdorpe! Ik rij daar persoonlijk niet zo graag, geen idee waarom eigenlijk maar dat parcour is precies na 1 seconde al gedaan haha! En dat binnenkomen in stap was van mij vorig jaar ook zo moeilijk! was zelfs zo erg dat ik helemaal mijn kluts kwijt was en 3x fout gereden had... Heel veel succes op het BK!
@Florence: hoe gaat het ondertussen met Ferro? was het bij hem ook de oppervlakkige buigpees? IK heb al veel ervaringen opgezocht over de blessure maar het is bij iedereen zo anders...
Ik reken ook altijd veel te veel tijd om te vertrekken. Met in mijn achterhoofd allemaal rampscenario's die zouden kunnen gebeuren + mijn mama kan zo hard treuzelen en ze zou nog om 6uur 's ochtends plots het idee krijgen om de was uit te hangen net op het moment dat we zouden moeten vertrekken... Dan word ik echt een stresskieken dus dat wordt al allemaal ingepland haha
Veel succes iedereen die meedoet in Deurle! Ik ga zondag gaan helpen/supporteren. Ik ga proberen mijn camera mee te nemen! Vind het wel spijtig dat ik er nu niet kan rijden...
Vandaag komt de dierenarts voor een 2de echo en ga ik weten hoe lang ik niet ga mogen rijden. Ik hoop op een wonderbaarlijke genezing in 2 weken maar ik vrees ervoor Het stappen gaat wel goed en haar been is wel mooi slank. Ik stap elke dag 30 min op harde en dan spoel ik haar binnen 10 min met koud water, zet er daarna 20 min de ice vibes op en dan klei+kranten+bandages dan keer ik na 4uur terug naar stal en haal ik de bandages eraf, spoel ik en doe ik de icevibes er nog eens op ik kan niet genoeg doen zeker. Maar ik merk wel dat haar been dan mooi slank is! Gelukkig heb ik sinds kort een ander paardje waar ik een beetje mee kan rijden (niet van mij) maar hij is nog maar 5 jaar, kent nog niet zoveel en het is nogal een panikeur. Dus bouw ik alles op het gemakje op!
Winnie: ik kon met Ferro niet zoveel doen als jij nu doet hoor! Wel dagelijks afspuiten en 2x per dag 1-2uur op de wei (hij is rustig). Regelmatig ice vibe boots, klei en Arnica gel en eenmaal per week aquatrainer. Wij mochten opbouwen vanaf augustus (stond stil sinds half april). We zitten nu op 20-25minuten stappen en 7minuten draven. Hij loopt correct maar ik bouw zeeeeeer traag op omdat ik schrik heb. De pees moet langzaamaan zijn elasticiteit terugkrijgen. Ik denk dat ik hem pas eind deze maand (na de reis) echt terug ga opnemen.
Anoniem
Geplaatst: 07-09-17 13:46
Flink verschil bij beide qua opbouw toch. Ik duim voor beide dat het allemaal goed komt!
Vrijdag verkennen is een optie, maar moet normaal een paard wegbrengen en om 2x zo een afstand te doen, ale ja... ga het toch eens bekijken, al ga ik zaterdag de toer dan nog wel eens doen.
@winnie: ik heb dat als mijn vriend meegaat! Ben 99% van de tijd alleen op stap dus vaste routines ook. Van bij vertrek ben ik al kregelig omdat hij treuzelt, dingen vraagt en dan niet akkoord is met mijn antwoord en vooral... Hij staat erbij en kijkt ernaar. Die helpt NIKS. Hooguit eens vasthouden of iets aangeven, maar zelfs dat loopt nog mis. Meestal komen we toe, ik ga terrein bekijken, terug naar de auto en dan ist al van "jah, kga eens naar daar of daar eh". Persoonlijk heb ik intussen liever dat hij thuis blijft, maar dat zeggen valt ook niet in goede aarde.
Antonius
Geplaatst: 07-09-17 21:59
Winnie: ik duim voor jou dat Aruba vlot herstelt!
Lene: waar ben je gaan rijden? P.rinsenhof? Bedankt trouwens om reclame te maken, maar ik wil me niet meer vastleggen om ergens wekelijks te gaan lesgeven. Ik geef graag nog eens les maar als het mij past en niet meer als wekelijkse 'sleur'
Daaph: leuke foto's van jou en blits!
Varekaj: als je wil, kan ik zaterdagochtend komen rond 9u, 9u15, weet niet of je dat graag wil?
Anoniem
Geplaatst: 07-09-17 22:16
Ik neem aan dat je voor jezelf ook komt verkennen dan? Vind het een mooi aanbod maar voor mij alleen hoeft het niet hoor Ik heb zitten nadenken, en al bij al ga ik al blij zijn als we gestart raken. Worden we uitgesloten op weigeringen, dan is het zo. Tijd zat om te oefenen. Voornaamste is dat hij de kop leeg kan maken, even iets anders tussendoor, lol voorop. Geen druk voor beide, gewoon rustig kennismaken met de discipline. Als hij het springen goed oppakt zit de kans er in dat ik in Vollezele een aspirantencross meedoe.
De kalender van de lrv is ook bekend. Zowat alles is Limburg.
Omdat Limburg super leuk is Merksplas is er toch ook nog, die is niet in Limburg
Vollezele is een cross die ik niet echt aanraad... conditioneel moeten ze daar echt wel top zijn. Geen enkel vlak stuk.
Antonius
Geplaatst: 08-09-17 08:53
Das de enige die bij Varekaj in de buurt is
Varekaj: nee ik verken zaterdag nog niet, heb tijd genoeg zondag. Als je het niet echt nodig vind dat ik kom, sla ik over dan. Dochter moet om 11u zwemmen, dus anders moest mijn moeder afkomen om met haar te gaan... En in de vrije cross mag je wel door rijden ook na uitsluiting. Geen half uur per sprong proberen natuurlijk maar je moet er normaal gezien nog niet uit na 3 stops...
wij gaan pas in de late namiddag. Ze geven veel regenen en willen toch wel het terein zien nadat er al 200 paarden over gegaan zijn. Als het te slecht ligt starten we niet. We rijden al heel het seizoen op safe en gaan nu ook niks meer risceren
veel succes iedereen. Kijk er al naar uit om jullie verslagen te lezen en hopelijk ook leuke foto's voorbij zien te komen
kzag ook de kalender voorbij komen van de lrv. inderdaad voor ons allemaal ver Enkel maarkedal is bij ons in de buurt. Vraag me zelf af waar ze dat zullen doen...
Anoniem
Geplaatst: 08-09-17 09:43
Hè verdorie, had gehoopt dat Vollezele zou meevallen qua terrein Misschien dan eerder op 22 oktober Heusden overwegen, al kan ik de 15e niet naar de crossles. Heb dan al iets anders op de agenda.
Antonius: Vollezele is voor mij ongeveer 30 minuten rijden, dus inderdaad vlakbij Ga maar mee met je dochter hoor! Vind het beetje onnozel dat je voor zoiets de zwemles zou moeten missen en je moeder moet optrommelen. Ga de 8e toch al afzien in de les bij u waarschijnlijk Het reglement zegt na 3 weigeringen mag je de hindernis niet meer proberen en moet je doorrijden, na 6 weigeringen moet je de cross verlaten.
@Daaphh: Limburg is inderdaad mooi maar echt wel elke keer zo'n 2u rijden. Ik ben al geen ochtendmens, laat staan als ik om 5u moet vertrekken haha. En paard denkt er net hetzelfde over. Wanneer ik die echt vroeg aan het werk zet is die niet te pruimen qua humeur.
Morgen mijn medische kaart en rugnummerhouder niet vergeten... ben al aan't stressen ik vermoed dat een witte broek niet verplicht is voor de vrije cross?
Vollezele is een hele mooie maar inderdaad conditioneel moeten ze echt goed staan. Vergelijkbaar met tongeren of arville van terein vind ik.
in de cross is een witte broek nooit verplicht Lijstje maken met wat je niet mag vergeten?
Anoniem
Geplaatst: 08-09-17 10:09
Hmz, even bekijken dan. Conditioneel staat hij goed, maar ik weet dus (nog) niet hoe dat zit in een cross. Bij het springen durft hij zich ook opfokken en dan is zijn pijp sneller uit dan de bedoeling is. Wel een goed excuus om meer terreintraining te gaan doen en paden in de omgeving te gaan verkennen
Ik heb een grote curverbak voor wedstrijd waar alles in zit. Na een wedstrijddag gaat die uit de auto, alles wat erin zit wordt (indien nodig) gewassen, gedroogd en dan direct weer die bak in. Daarin zitten 2 wedstrijdjasjes, een reserve shirt, extra bit, handschoenen/das/hoofdstelnummers, proevenboekje, mijn startcoupons van de lrv, mapje met paspoort/mutatiebewijs, wedstrijdhelm en wedstrijdhoofdstel. En mijn witte zadeldoek. De crossgetten en BP liggen ook al in de auto, net zoals borsttuig, springzadel, singel, hoofdstel en cap. Vijzen zitten in de poetsbak, die blijft al-tijd in de auto staan. En dan staat er ook standaard een 2e kleinere curverbak in de auto met gewone getten, springschoenen, reserve halster en touw, spons en zeep.
Edit: ik ben een neuroot qua wedstrijd rijden maar een gigantische chaoot in het dagelijkse leven. 't is dat mijn hoofd aan mijn lijf vast zit, was het anders dagelijks 10x kwijt. Zo vergeet ik na 1,5 jaar nog steeds de codes van de deuren op de gesloten afdelingen
ik rijd nu vaak met hartslag meter om ze toch wel wat in de gaten te houden qua conditie. Zal ik ook proberen doen in de springles, crossles, cross... ik vind het best interessant om de evolutie eens te zien zeker nu ze van ver weer moet terug komen.
wij hebben ook per paard een grote bak waar alle wedstrijd materiaal in zit. kledij zit er niet bij enkel het paarden materiaal maar dan heb ik nog een lijst om af te vinken voor kledij en zo iedereen is wel een beetje authist denk ik dan
Ik denk dat vollezele nog erger is dan Tongeren. Alle in mijn verbeelding. Zeker met paarden die pas in de cross staan, die slingeren al zo. Dat kost al veel energie voor te rijden dan en dan nog op een berg
nog erger :p het is al een tijdje geleden dat ik naar vollezele ben geweest maar ik herinner wel dat het erg heuvelachtig was :p
Anoniem
Geplaatst: 08-09-17 11:28
Ok, die slaan we dan wijselijk over. Als er iemand meedoet van dit topic, ik kan wel langskomen voor foto's en hulp eventueel
Hartslagmeter is voor ons nog niet relevant denk ik. Ik baseer me nu op de mate van zweten, hoe snel het doorbreekt, de ademhaling en hoe snel die terug naar een normaal peil gaat. Heb wel de indruk dat dat goed zit, hij geeft niet het gevoel dat hij lang uitstappen of zo nodig heeft om weer op adem te komen. De bak heeft ook een knalgroen deksel zodat ik 'm zeker niet over het hoofd kan zien.