[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:38

Jee jeroen, das echt balen!

Lelie, dat liedje is echt zo tof :) Ik had het ook al gespot...

Vief, Je moet er ook niet naast gaan liggen ;) Maar hoe kreeg Woll het twee keer achter elkaar voor elkaar? Jij zit best stevig in mijn herinnering!

Morgen ga ik weer op concours :) heb helemaal de smaak te pakken van de springwedstrijden!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:49

@ kris: volgens mij was/is ie wel verzekerd ja, auto is een jaar oud nu, maar hij ging vanmorgen met de verzekering contact opnemen (heb hem ook nog niet echt gesproken)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:27

Goeiemorgen!

Gister lekker dagje vrij gehad en vooral paard gereden. Met TG lekker buiten gedraafd en toen nog wat rondjes in de bak. Er mag tegenwoordig in de buitenbak gelongeerd worden maar dat is echt niet gunstig voor TG :(
Nu is dat zo omdat onze kleine binnenbak volgelopen is met water en we daar dus niet meer kunnen longeren. Ik heb al gedreigd om de paarden te verhuizen. De grote buitenbaan is toch 1 van de redenen dat ik daar sta.

Ik heb Waddixveen opgezocht op de site van de KNHS en daar staat een 10tje voor alles klassen.

San, volgens mij is dat zadelmaker eigen dat ze slecht te pakken te krijgen zijn.
Sim, we hopen natuurlijk nog steeds dat het allemaal mee valt. Ger gaat goed trouwens!
Vief :(:)
Texelse, wat een naar bericht :(:)
Lau, gaaf een hartslag meter!
Ilse, wat goed dat WS zo goed gaat! Nog wedstrijd binnenkort?
FE: wat sneu van je kat zeg!
Anne, succes vandaag met de MRI!
Mo, wat gaaf van je springles zeg!!
Jantine, dat klinkt als een lekker uitje.
Weule, wat balen van die auto. Achter Saxion gebeurd?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:55

Ik heb net opgegeven voor Waddinxveen. Zag dat volgende week ook Vlaardingen is, maar moeder gaat dan in staking vrees ik. Vindt ze nog eng.

Jeroen wat prut zegvoor je broertje!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:55

Goedemorgen!
Gisteravond weer clubles gehad, paardje was behoorlijk druk maar er zaten wel fijne stukken tussen. Ze is iig wel flink aan het werk geweest :D Vandaag maar even rustig aan doen en morgen dressuurprikken in Exloo.

TG: Niet fijn dat ze mogen longeren in de buitenbak. Dat zou met mijn paard ook geen succes zijn.
Texelse: Wat een bericht zeg :(:) Hopelijk heb je nog wel een fijne vakantie
Leli: Mijn paardjes graven ook vaak kuilen in de bak. Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd weer mee valt!
Vief: Gelukkig ben je nu wel blijven zitten.
Renske: Alvast succes morgen!
Jeroen: Jemig, wat lopen er toch asociale mensen rond. Mooi balen voor je broer
Mootje: Top van je springles
Rosalie: Ik had aardrijkskunde leraren en volgens mij waren die wel wat vreemd. Maar kan het me niet heel goed meer herinneren :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:58

@ TG: geloof het wel, carglas was er met 5 minuten, politie na 40 minuten... gebeurde daar in Enschede ongeveer 10 keer per week, was routine voor hun..

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:08

Waarom doen ze er niets aan als het daar zo vaak gebeurd?
TG, zou ik ook echt niet blij mee zijn. Die van mij zou de pan uitflippen als er een ander een keer een sprintje trekt vlakbij!
Renske, good luck voor morgen!
Anthea, jij veel succes in Exloo morgen.

Drukjes hier @ de sportschool, maar nog maar twee uurtjes :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:13

Lau, Vlaardingen is toch dit weekend?
Karen, dat is balen!
Kris, druk is een goed teken ;)
Jeroen, erg jammer dat er zoveel mensen zijn die niet van andermans spullen af kunnen blijven.

Ze zijn bij ons op stal begonnen met het paardenzwembad, het begin van een revalidatiecentrum :) Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat worden!

Instructrice heeft Caap weer gereden vanochtend en hij begon weer beter dan gister, het wordt nog eens wat :) Hopelijk kan ik er snel zelf weer op.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:59

Dat is gaaf Evelien!! TG is echt zo anders na het zwemmen, veel kracht en lossigheid!

Als ik met TG in de bak rij wil ik er echt niemand bij hebben om te longeren, maar de bodem gaat naar zn grootje en dat vind ik echt niet fijn.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:14

jeroen dat is balen van de auto van broertje.

kris ja ik start volgende week ook BB,B,L.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:15

Gezellig Mendy!

Ik heb weekend! Tot later dames en heer ;)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:17

@kris en itsme, de kat zit ook niet standaard meer op de pijnstillers hoor. Ik merk het goed aan hem wanneer hij het niet trekt, dan krijgt hij een beetje. De overdosis van de week was een foutje. Had het verkeerde spuitje te pakken. :o Overige medicijnen waren we ook aan het afbouwen, maar dat lukt helaas nog niet zo best.
@weule, mooi balen van die auto!

Heb net heerlijk gereden, de les van afgelopen woensdag heeft genoeg inspiratie gegeven om lekker mee aand e slag te kunnen!
Nu ff chillen en straks met mijn kittens naar Myrna voor een fotoshoot.
Dit jaar staan mijn kittens van het vorige nestje op de kalenders van By Myrna. En deze kittens komen op die van 2013, leuke leuk!
Mijn ragdoll van 9 maanden mag ook mee, die kan kunstjes, hopelijk laat die zijn high 5 zien voor de camera.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:20

TeeGee schreef:
Dat is gaaf Evelien!! TG is echt zo anders na het zwemmen, veel kracht en lossigheid!

Als ik met TG in de bak rij wil ik er echt niemand bij hebben om te longeren, maar de bodem gaat naar zn grootje en dat vind ik echt niet fijn.

Dat geloof ik! Het is ook wel erg handig want hier in de buurt zit nog geen zwembad. :)

Als er echt veel longeren dan is dat niet goed voor de bodem. Waar ik sta mag je ook in de baan longeren maar er staan maar 5 pensionklanten incl ik zelf. :D Als de bak dan regelmatig gesleept wordt kan heb makkelijk.

We gaan zo richting Ermelo, ben benieuwd of het interessant is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:25

Veel plezier Eef! En Vlaardingen id idd dit weekend :Y)

TG: \Begrijp dat je niet vrolijk wordt van veel longeerders in de bak

Freggle: |Wat voor katten heb je?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:28

Eef, dat is fijn, zo'n zwembad!

Karen, ik zou er ook niet blij van worden! Dat is wel een voordeel van de paarden aan huis. Hoef de bak alleen te delen met zusje.

Hier vanmorgen lekker gereden op Uk. Dressuur thuis in de bak. Hij was er fijn aan. Lang geleden dat hij me dressuurmatig zo'n fijn gevoel gaf.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:30

Er in Nederland maar 1 zwembad en die zit in Assen. Verder zijn er nog wel veel die aquatraining bieden maar geen zwemmen.

Veel plezier eef!

Lau, ik ga binnenkort een keer oefenspringen in de Meern op woensdagavond. Misschien ook wat voor jou?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:33

Onze bak is ook niet om over naar huis te schrijven, maar ik train vaak ergens anders, dus heb er niet zo een last van.

Lautje, ik heb Brits korthaar Silver tabby's en een Ragdoll. En die zieke pers dan, maar die is niet voor de fok. De Brit heeft kittens. Op mijn site kun je zien, onder het kopje nieuws staan meestal leuke foto's en bij kittens nestje 3 staan ook redelijk recente foto's.
http://catteryspoffer.weebly.com/

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:34

TeeGee, is oefenspringen in de Meern 1x per maand?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:44

Evelien super luxe als het zwembad er is!
Longeren mag hier ook in de baan. maar daarna moet je wel harken.
Heb er geen last van.

Subli kwam vandaag 4 uur lang een gastles geven.
Dat collegezaal is wel zo deprimerend donker, buiten schijnt de zon dus ik ben naar huis gegaan.
Kan ik mooi nog even rijden en vanavond de verjaardag van mijn vriend. Leuk he op vrijdag de 13e :))
Jullie al last van ongeluk? :')

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:46

danielle hier geen ongeluk, heb nog nooit last gehad van een vrijdag de 13..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:03

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:12

Ja wilde Dan wel gaan ka! Wel handig :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:29

:( :( :( :( :( En voila! Het word nu officieel, ook in de proef, ingevoerd.
Citaat:
Dressuur
Naast de draagplicht voor een veiligheidshoofddeksel in de juniorenrubrieken per 1 januari 2012, wordt voor de klassen Z1, Z2 en ZZ-Licht een veiligheidshoofddeksel per 1 april 2013 verplicht. Dit geldt zowel tijdens de proef als tijdens het losrijden. Dit mag een veiligheidshelm zijn, maar ook een veiligheidshoed, die aan de norm EN 1384 voldoet. Veiligheid binnen de paardensport is al jaren een belangrijk speerpunt binnen de KNHS. Het afgelopen jaar zijn er enkele ernstige ongevallen gebeurd binnen de paardensport. Uit onderzoek van Consument en Veiligheid is gebleken dat hersenletsel de belangrijkste doodsoorzaak is bij paardrijden. Met deze besluiten scherpt de KNHS het veiligheidsbeleid verder aan, dat ook onder de dressuurruiters steeds meer steun ondervindt.

* Ik vermoed dat 2013 toch 2012 zou moeten zijn.......maar hier ben ik dus echt niet blij mee.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:33

Dank je TeeGee, helaas vallen ze niet gunstig voor mij, kan pas in April, maar zet het wel direct in mijn agenda, leuk.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:41

Nog meer nieuws is dan :
Springenword dan 60 punten 1 wp en bij 75 of meer punten 2 wp en met eventing gaat de stijlbeoordeling in het eindklassement meetellen en ook bij eventing per 1 maart in alle klassen een cap verplicht.