[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:43

SImmie daar heb je zeker een punt! maar ach zo ver ben ik nog niet! vind me zelf echt niet Geweldig hoor :n verre van.. maar goed moet schijnbaar uit kijken wat ik schrijf anders word ik weer gestalkt :D _O-

Quinn

Ik heb altijd 2 witte rijbroeken. Mijn oudste broek (geen cavallo)zit vol gaten dus het werd tijd voor een nieuwe. Wil ook nog de bruine cavallo broek maar dat is voor de volgende keer.

Mootje

Simmie, zeg jij nu dat Corien en Jackson geen Z potentie hebben >;) :D Z is nog altijd basis....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:46

Nee, dat zeg ik zeker niet! Mijn laatste opmerking was niet speciaal voor Corien bedoeld, maar in het algemeen.
Maar snap wel dat het zo overgekomen kan zijn. Ik moet echt eens leren wat duidelijker te zijn. :o
Maarre, ook al is Z de basis, niet elk paard (en dan bedoel ik weer in het algemeen!) kan Z lopen hoor!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:47

Dat had ik wel begrepen hoor :)) Wilde er alleen even op inhaken, sorry _O-
Ik ben van mening dat de meeste paarden het wel kunnen, alleen de ruiters niet :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:49

Mootje schreef:
Dat had ik wel begrepen hoor :)) Wilde er alleen even op inhaken, sorry _O-
Ik ben van mening dat de meeste paarden het wel kunnen, alleen de ruiters niet :+

Oh :+ Nou, buiten dat ik zelf eens wat duidelijker moet zijn in wat ik bedoel, moet ik geloof ik ook een andere interpretatie geven aan jouw berichten. :D
Idd, de MEESTE paarden. :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:53

Sorry Simmie :(:) Ik ben een beetje in een recalcitrante bui door een bepaalde bokker }>

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:56

Heeft vast met geloof te maken...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:57

Hoe kom je erbij?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:58

Just a quess..... 8-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:59

O:)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:20

Mootje schreef:
Heleen, En wat is volgens jouw de beste manier om de verdwenen spieren er weer op te trainen? Of om een jong paard te laten uitdijen?

Spieren gaan er bij stilstand sneller af dan dat ze er weer aan zitten. Daar moet je gewoon de tijd voor nemen en voorzichtig opbouwen, afhankelijk van de blessure die het paard gehad heeft.
Conditie train je het beste door galoptraining.
Spieren gewoon door correct basiswerk te doen.
Ik ben niet zo van spieren uit een potje (myoplast of zo ;) ), of van andere supplementen.

Ik zag nog een leuk veulen een paar pagina's terug!
En een link naar een gevaarlijks site :P

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:33

Spieren gaan er idd helaas sneller af dan dat ze er weer aan komen :( Mythy is ook al zijn spieren kwijt nadat hij een paar maanden boxrust heeft gehad. Wanneer ik er nu op zit lijkt het wel een driejarige :o Jaren van training in enkele weken weg |(

Ik ben het wat betreft Z dressuur rijden wel met Mootje eens hoor. Ik denk echt dat elk paard wel en Z dressuurproef kan lopen. Misschien kunnen niet alle ruiters het, maar als je maar lang genoeg oefent en veel wedstrijden rijdt krijg je vanzelf de winstpunten bij elkaar. (ik jen voorbeelden van mensen die er bijna tien jaar over doen :o ) Of je daar trots op moet zijn is een andere vraag ;)

Problemen met het geloof Mootje??

Ik zal maar niet op die site gaan kijken, wordt ik altijd veel te hebberig van :o Heb trouwens van de week een hele leuke witte rijbroek met leren zit gevonden die nog geen 80 euro kost! Dat is nog eens leuk 8-)

Ik heb alle spullen schoon en ga morgenochtend het laaste nog even inpakken en dan on tour naar Genk 8-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:37

Billy, Ik niet, wel met mensen die zonder enige kennis van alles posten :+
Veel succes in Genk, en PB natuurlijk ook!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:40

Ja dat is lastig! Verbaas ik me toch over hier op bokt dat mensen er van alles opzetten zonder enige kennis van zaken :o

Thanx ik ga m'n best doen! (weten jullie trouwens al of jullie nog deze richtig opkomen om paarden te kjjken?)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:45

:j Je hebt PB!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:55

Ik geloof niet dat ieder paard Z kan lopen, wél kan ieder correct gebouwd paard Z lopen. Als een paard een echt exterieurmatig gebrek heft geloof ik niet dat hij Z kan lopen.
Maar goed Klaus Balkenhol gaat nog verder en hij zegt dat elk correct gebouwd paard GP kan lopen met de juiste ruiter en training.

Pfff. heb een hele lange dag achter de rug. Moest om half 8 in Utrecht zijn voor een dagopleiding BE. Rijden ging super en hadden er alle vertrouwen in. Echter tijdens het examen speelde mijn faalangst weer hoogtij. Heb geen grote fouten gemaakt maar hoop kleine dingen die alles bijelkaar zorgden dat ik het niet heb gehaald.
Baal zo van mezelf. Ik wordt zo zenuwachtig en gestressed omdat ik zo bang ben dat ik het fout doe. Echt een ramp.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:57

Balen PB!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 06:45

Goede morgen!

Heb volgens mij wat los gemaakt! :o solly

Jeetje pb :(:) echt balen man! kan je er niet wat aan doen, bijvb, net als een mondeling een wat simpeler examen?

Zo lekker laaste dagie :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:14

Goeiemorgen :wave:

@ PB: wat balen zeg :(:) Wanneer moet je weer?

En wat betreft het Z geklasseerd zijn... ik denk dat er ook nog een wezenlijk verschil zit tussen dressuur en springen. De MEESTE (dus nee niet allemaal) paarden kunnen een Z dressuurproef wel aan, maar Z springen is voor toch heel wat minder paarden weggelegd. Om het daarnaast nog niet over de ruiter te hebben :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:24

Jee PB wat balen! Ik weet hoe je je voelt. Ik had nl precies hetzelfde met mijn BE.

Billy en PB succes in Genk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:30

Corien, Volgens mij ben ik de 'boosdoener', aangezien mijn eerste bericht na jou iets genuanceerder ligt. PB verwoordt het zoals ik het had moeten verwoorden :D
PB, Hoe heb je dit gedaan met je normale rijbewijs?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:32

Ha ha Mootje, ik ben dus niet de enige die wat duidelijker "moet" zijn. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:37

Haha, Inderdaad. Ook tijdens mijn werk moet ik alles tot in den treure uitkauwen. Dingen die voor mij vanzelfsprekend zijn, zijn voor anderen totaal het tegenovergestelde.... Ofwel, alles dichttimmeren tot er maar één intepretatie mogelijk is :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:58

Morning!
Zijn de gemoederen weer een beetje tot rust gekomen? ;) Zat je in een reltopic Mootje? :=

@ Caro: Bedankt voor de site :( Mag van mezelf niks meer kopen. Heb ook niks mee nodig. Hebben gister nog een krabbel voor de hypotheek gezet dus dan weet je het wel ;)
@ PB: balen van je BE, volgende keer lukt het vast!

Billy & PB: heel veel succes in Genk. PB nu zitten blijven hoor ;) Je hebt alleen Hetje mee toch?

Zal zo de stallen even doen. Vanmiddag komt een vriendin die ik op ponykamp heb leren kennen toen we een jaar 10-11 waren. Jarenlang penvriendinnen + powniekampmaatjes geweest. Toen we eindelijk eigen paarden hadden, elk jaar een weekje veluwe oid gedaan. Wordt gezellig dus :) Ze heeft Jer nog nooit onder het zadel gezien :oo , dus dat gaat ze vanmiddag aanschouwen. Dan vanavond groot feest met de meiden bij het paalzitten. Heb al geregeld dat iemand anders de beesten binnenzet :D.