[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:01

varekaj, deurle is echt goed te doen! en als je de ruimte hebt om een fiets mee te nemen is het nog makkelijker. je hoeft daar ook geen heuvels te fietsen, dus je vliegt overal lekker doorheen.

Antonius...proficiat met je prijzen!! En die Nyona *\o/* *\o/* wat een geweldig beest is dat <3 <3
en gaat echt goed komen met fi in de 1*
:j :j

daaph, jammer dat het bij jou niet goed ging....snel vergeten en op naar de volgende!!!
trouwens wat is je volgende???

verder weet ik het allemaal niet meer zo, of ik kan er niet over meepraten :o :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:26

Zal mooi zicht zijn met mijn stadsfiets over dat gras hobbelen :))

Gisteren weer heel fijn kunnen springen op 80-90! Zo blij mee! Alles waar hij op spookte laatste keer vlekkeloos en zonder enige aarzeling kunnen rijden. Zelfs een bidet waar water in stond! Had al eens een smalle gesprongen die droog lag, nu een bredere met water in. Hoge maar mooie ruime en soepele sprong telkens.
Ik ga wel serieus aan mijn houding moeten werken. Ik geef mijn handen boven de sprong te weinig mee wat voor Icaro niet aangenaam is.
En heb alvast hoop zin in de crossles morgen :D

Ik baal stiekem dat ik zelf moet rijden als Waregem is.

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:32

hihi...nee een mountainbike is makkelijker _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:05

Zie je wel dat mijn moeder die nooit had mogen wegdoen :')

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:35

Ik doe het met een plooi fiets dan lukt het zeker met een stads fiets :-)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:18

Leuke verslagjes!!

Deze morgen is de DA geweest om de draadjes uit te halen. Hechting is schitterend genezen. Daarom groen licht gekregen om weer te rijden. In de namiddag een kort ritje gemaakt. *\o/* In tegenstelling tot vroeger is het nu wel opstappen en wegrijden! :D Kans is vrij groot dat ik volgende week zondag toch nog op dressuurwedstrijd ga. :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:30

zeker hanne, als ze zo lekker relaxed en meegaand zijn! gewoon doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:44

Heuj, allemaal de goeie weg op!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:44

Antonius: proficiat! wat fijn dat Nyona zo goed gaat in de cross! En ik geef Iskander na de cross in deurle 3 weken rust, en in totaal 4-5 weken wedstrijdrust. Half oktober mag hij terug mee op jumping.

Madelene: wat goed!! Hij keek niet deze keer naar het water? (het was toch dat waar hij soms op aarzelt?) Fijn dat jullie back on track zijn.

Hanne: Leuk als ze gewoon aanvoelen alsof ze niet stilgestaan hebben, die wedstrijd moet je nu wel rijden!

Varekaj: ik vind het ook erg spannend, ik heb geen idee hoe Iskander zal reageren op de hindernissen. Op het crossterrein pakt hij fijn aan. Maar daar heeft hij tijdens het losrijden al de kans om bepaalde hindernissen te bekijken, terwijl je in de cross alles al galoperend tegenkomt.

Zaterdag Iskander zijn eerste cross, ik ben van plan om in draf te starten en zo naar hindernis 1 te rijden, zodat hij kan kijken. Of is dit een slecht idee omdat hij dan minder tempo en ritme heeft en dan sneller stilvalt? Uit galop springt hij vlotter, maar kan ook sneller verschieten en even links/rechts springen. Advies graag? :)

Ik was geselecteerd voor het provinciaal kampioenschap nu zondag met Colo dressuur en Iskander springen maar heb afgemeld. Colo zou in principe wel meekunnen maar dan ben ik 2 dagen op pad en moet de nodige voorbereidingen treffen voor Bali volgende vrijdag *\o/*

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:20

florence, nouuu...nog niet helemaal aarzelingvrij, ik ben terug gegaan in een hele vlotte voorwaartse draf, hij keek, en sprong een beetje al over zijn rechterschouder wegdweilend het water in....je had de foto moeten zien _O- _O- :') :')
maaarrrrrrr......veeeele malen beter dan het hele afgelopen seizoen.

en succes zaterdag!!...ik zou uit galop vertrekken, en dan een paar passen van te voren vanuit een flinke draf de hindernis springen. voel je dat iskander goed blijft aantrekken, dan kun je altijd in galop blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:42

Ik zal vooral moeten zorgen dat Icaro zijn aandacht bij de route houdt en niet vrolijk aan sightseeing gaat doen. En vertrouwen geven. De eerste hindernissen voor 60 zijn dacht ik telkens de middelste, wat wel heel uitnodigend is voor onervaren paarden. Sowieso ga ik wel proberen om alles vanuit galop aan te rijden. Hij houdt dan veel meer ritme en ik kan de afstand beter inschatten in galop :o zijn techniek is in galop ook ietsje beter dan een krabbelend gesukkeld vanuit draf.
Heb iig zin in de les vanavond!

Veel plezier in Bali alvast :D

Heb de selectie voor dressuur voor provinciaal ook binnen, zowel voor ons viertal M als individueel :) Icaro werkt dan 2 dagen na elkaar, maar hoop net dat de cross hem extra fris maakt voor de dag nadien.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:00

Madelene: ben echt blij voor jou dat je terug een goeie cross had in Marchin! Zal een flinke boost geven!!

Hanne: supergoed nieuws voor Luxor, kan je toch nog op wedstrijd!

Varekaj: blij dat je springles goed ging! Nog maar enkele dagen voor cross Deurle, spannend... :P

Florence: probeer Iskander vooral 'voor' je been te houden. Dus het gevoel dat hij aantrekt, dat hij zelf naar de hindernis toe gaat. Als dat niet 'vanzelf' gaat, opsluiten tussen hand en been. Ik was zelf ook aan het twijfelen in westdorpe of ik in draf of galop zou beginnen, maar in het losrijden stonden er 3 natuurhindernissen, ze heeft die alle drie meteen vlot genomen (stond ook eentje voor M bij :') ) dat ik het wel durfde om in een rustige galop te vertrekken. Als hij echt rondkijkt en zwalpt, zou ik wel in draf gaan en druk proberen houden op de teugels. Maar als het goed aanvoelt, waarom dan niet in galop?

Ik word zenuwachtig!! Zondag moet ik om 13u dressuur rijden en om 18u springen en cross. Net mailtje van Sien dat je dus vanuit de jumpingpiste meteen aan de cross begint... Wellicht om het ritme niet te doorbreken voor die jonge beesten, maar ik had toch wel graag eens een boompje gesprongen voor de cross zelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:16

Jullie hebben wel allemaal al ervaring met crossen, ik niet. Ben van mezelf een immense stresskip voor nieuwe dingen, altijd bang dat ik iets ga vergeten, starttijd niet ga horen/te laat in de startbox, iemand in de weg zou rijden, te weinig tijd om te verkennen of fout verkennen, noem maar op.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:31

Oei ja dat vind ik ook niet zo fijn zo jumping cross aan elkaar. Paar keermet canch gedaan en meesatl flipt ze tussen de doorgang naar e eerste corrs hindernissen. Tis maar ene keer dat het goed is gegaan zo en dat was in diepenbeek.

Veel succes allemaal dees weekend in Deurle!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:48

Zouden ze bij het inspringen dan geen boomstam leggen voor je je parcours in gaat?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:48

Ja dat vast wel.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:13

Voor de andere reeksen sowieso maar zoals ik begrepen heb uit mijn mail is dat niet de bedoeling?
Wacht, ik kopieer haar mailtje hier;
Beste eventingruiters
Voor het BK 4Y wordt er eerst dressuur gereden.
Later op de dag volgen het jumping- en crossparcours. Dit zal aanéénsluitend gereden worden. (de ruiters rijden eerst hun jumping en rijden vanuit de jumpingpiste naar de eerste hindernis van de cross)
Dit ter verduidelijking.

Plus, ik moet om 18u springen en 18u02 cross. Dus op 2 min parcours rijden en naar de start van de cross gaan, schiet niet veel tijd over om boompje te springen denk ik...
Tja, we zullen wel zien zeker.

Varekaj, ik doe mijn uiterste best om mee te gaan verkennen met jou en je te helpen. Hebben jullie al starttijden?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:52

startlijsten staan online :) Varekaj moet om 10u18 dacht ik. Ik moet pas na half twaalf dressuren ahah *\o/* en dan rond twee uur half drie springen en crossen. Ik doe dus wel mee Antonius, maar in de 60. Een opstartrondje. Vanavond ga ik nog eens wat springen. Conditioneel vond ik het te vroeg om al terug 80 of 90 te starten. Parcours van 60 is toch een stukje korter en dat zou hij, normaal, met zijn hoeven in zijn neus moeten kunnen springen }> maar vind deurle te leuk om niét mee te doen :o

en zo laat crossen? :o dat betekent dat ik ook hééél lang op mijn rechter stoeltje zal mogen zitten. De mail zei nogtans einde om 18u :7 rechtstreeks door is idd beetje vreemd maar wrs onder t motto dat dat "makkelijker" is. Het is in elk geval voor iedereen gelijk...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:02

varekaj, ik let altijd op mijn voorganger, als die gaat starten loop ik eigenlijk al een beetje erachter aan.
Had ik nu ook gedaan in marchin. ik heb nr 203 zien vertrekken, en ik stond al voor de mevrouw met de megafoon toen ze mijn nummer omriep. en dan loop ik meteen naar het starthok en ga daar beetje rondstappen.
doe ik ook met springen, op het laatst spring ik niet meer (kan ik ook adem happen :') ) en kijk ik naar mijn voorganger.

Antonius, misschien hebben ze wel een natuurlijke-achtige hindernis aan het eind van de jumping.
Volgens mij hadden ze dat ook ene keer in diepenbeek gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:19

Ik moet om 10u18 inderdaad, startnummer 40. Florence om 9u24 zag ik. Mijn voorganger in de gaten houden is een goeie tip, niet aan gedacht! Doe dat bij dressuur ook, al kan ik nu bij de lrv dat veel moeilijker uitvissen wie het is.

De tip met de vijzen in olie die ik onlangs heb gekregen was trouwens ook een schot in de roos! Gaat nu veel vlugger!

Ze geven helaas vanaf vrijdag wel veel regen en wind. Gedaan met de zomer.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:24

Als ik op wedstrijd ga volgende week, zal het ook spannend zijn. :+ Ondanks de verplichte pauze maak ik toch kans op klassering in de superprestige. Enigste opgave is boven mijn concurrent eindigen en zo 2 punten meer haal. :P

Heel veel succes dit weekend! 'k Zou wel graag komen kijken/helpen maar geen vervoer. ;)

In Anzegem ben ik er wel beide wedstrijden normaal. ;) Heb gratis tickets voor de internationale en de nationale zal ik me wss wel opgeven om fence judge te zijn als ze er zoeken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:43

Varekaj: hoe ziet je planning er dan uit voor zaterdag? Hoe laat wil je er zijn, verkennen, erop zitten...?

vrijdag en zaterdag idd heel slecht weer |(

lene: jij hebt wel mooie uren!

zie trouwens dat het voor mij nog veranderd is, 17u30 spr en cross, om 18u start de laatste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:58

Awel Antonius, ik heb dus geen flauw idee hoe ik zoiets moet inschatten voor een cross :+
Op een normale wedstrijd ben ik 1u à 1u30 op voorhand aanwezig: terrein gaan bekijken/verkennen, aanmelden bij het secretariaat, opzadelen/klaarmaken (30min) en ongeveer 20-30 min. inrijden.

Denk dat ik daar rond een uur of 8 zal zijn? Dat is dan gaan aanmelden en direct verkennen tot pakweg 9u15 - 9u30. Ik ga niet aan een fiets geraken, dus te voet te doen. Tegen 10u wil ik er toch zeker op zitten. Ik reken nu iets meer tijd voor zadelen/klaarmaken ivm vijzen draaien, Icaro is niet bepaald de meest geduldige om aan zijn voeten te zitten als hij op onbekend terrein is.
En ik ben zo'n type persoon die regelmatig onvoorziene omstandigheden tegenkomt onderweg als in vertraging, GPS die eens flipt, omleidingen, etc.

@ hanne: wow, gratis tickets voor de internationale, mooi! Ik heb de 24e Zwijnaarde al ingeschreven staan, anders kwam ik me alle plezier af.
Succes met je wedstrijd!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:00

ik trek inderdaad altijd 1.5 uur uit om op mijn gemak te verkennen (verkeerd lopen, praatje maken mee ingecalculeerd hihi) en dan doe ik eigenlijk ook meteen het springparcours al eens verkennen.

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:28

Ik ga nog eens een poging doen om actief mee te lezen en te reageren :D
Ik doe ook mee in Deurle zaterdag, de eerste keer voor mijn paard dus spannend, veel succes allesinds al aan iedereen die meedoet!! Weet iemand of de jumping en cross mag gereden worden met babypelham? Ik dacht van wel maar ben liever zeker..
Ik heb zaterdag trouwens tijd tss 10-13u moest er iemand hulp nodig hebben