[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:34

De top is super Marijke!

Zou je mij willen voorlezen volgende week? Ken de proef uit mijn hoofd maar weet niet of ik hem uit mijn hoofd durf te rijden :o

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:40

@Joki, dat zal even lekker rijden, maar ook weer moeten wennen.
@Snoekiej: volgens mij heb jij veel meer uren in een dag dan dat ik heb. Allemachtig wat een druk programma.
@Sannn, wat fijn dat Geer en Marijke je willen/kunnen helpen. Dat is het mooie onder sgw-ruiters. (Bijna) iedereen staat voor elkaar klaar.

Hier gaat de beestenboel lekker, de kleine doet het prima. Gelukkig vandaag weer een zonnetje, dus straks maar weer een poosje buiten spelen. Het blijft toch
wel opletten omdat het nu wel mooi weer is, maar een hele andere temperatuur dan in april/mei. We zullen ook over een poosje aan een veulendeken moeten ben ik bang.
Dat lijkt me niets, want als ze die lange stelten door een band steekt heb je de poppen aan het dansen, maar ik zie zo ook geen andere oplossing om haar in oktober ook nog
buiten te krijgen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Gisteren hadden we nog wel een grapjas op stal die meende dat hij zijn hoofdstel/halster niet meer in/aan hoefde. Pfff wat een gedoe. Maar het is uiteindelijk gelukt. Nu maar even niet af, even
laten bijkomen weer.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:44

Texelse, ik zou eerst even afwachten hoeveel haar het veulen gaat krijgen. Persoonlijk zou ik niet snel een veulendeken opdoen, pas als ze echt niet genoeg vacht aanmaken en het echt koud hebben. De meeste veulens krijgen een ontzettend dikke vacht.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:51

Dank je wel voor de tip Evelien, ik zie het ook nog helemaal niet zitten met zo'n deken.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:12

morgen :)

Lastig idd Sann! Wel fijn dat geert en marijke je willen helpen!
Ik moet een paard zien te lenen van iemand die zondag, Ruby kan niet alleen staan want ze wordt gek sinds marieke weg is. Voor een uurtje oke maar voor een hele dag wil ik het haar niet aan doen.
Gelukkig mag ik het paard van mijn groom lenen :D Kan die er gezellig bij staan, staan ze iig niet alleen.

Ook weer bericht van de nieuwe eigenaresse van Sabine gekregen, ging in het begin wat moeilijk maar ze zijn nu echt een combinatie aan het worden, vind ik wel echt super fijn om te horen want Sabine was zo'n leuk beest :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:34

Goeiemorgen :D

Ik heb Zeus al gereden en ben nu weer bezig met het vrijgezellenfeest.

@ Evelien, tuurlijk wil ik jou voorlezen! No problem :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:35

Je was er vroeg bij Marijke. Ik ben net wakker.... :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:36

:):) :):) :):) :):)
Ben uit mn bed gevallen.

hahaha nee mams zou hier om 09.00 zijn en dan moeten we alles klaar maken voor het vrijgezellenfeest. Zag dus geen andere mogelijkheid hem vandaag te rijden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:47

@Sim, alles oke??
@Marijke, veel plezier vandaag op het vrijgezelligefeest

hier nog een beetje afkicken. geen voorbereidingen sgw meer, geen spoedsopwerk voor de wissels, dus helemaal een beetje vreemd, moet nog erg wennen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:10

texelse schreef:
@Sim, alles oke??

Naar omstandigheden.
Hoe gaat het met jouw voet? Heeft ie zich kalm gehouden?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:27

@Sim :(:)
mijn voet gedraagt zich beter dan verwacht, en minder dan gehoopt.
Het is gewoon heel vervelend dat je weer zo terug gegooid kan worden door een "simpel" teen stoten. Mijn dystrofievoet leidt als het ware zijn/haar eigen leven.
Vaak heb ik het gevoel dat die voet wel aan mij vast zit, maar niet bij mij hoort. Moeilijk te omschrijven, maar wat zou ik graag heel even de tijd terug draaien naar
2-12-2002, en dan het hoefjes invetten van de 4-jarige Krack C x Balmoral achterwege laten...........

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:37

Beetje 50/50 dus.
Echt rot dat een "simpel teen stoten" gelijk zo'n impact heeft. Duurt het doorgaans lang voor je voet zich weer "hersteld" heeft?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:59

Goeiemorgen!

Leuke kleren Marijke! :)
Caro: Jammer van je val.

Ik ben gister met de trein naar Friesland gegaan en toen lekker getraind met Sofie. Ze had er zin in :). Daarna uiteten geweest met vriendlief en verder een rustige avond gehad.
Vanmorgen weer in de auto gestapt naar Purmerend. Vandaag enkele partijen lopen dus even kijken hoe dat in zijn werk gaat.

Straks nog even naar Volendam om te flyeren. 2 Oktober is er een bruidsbeurs hier in Purmerend. Er komt van alles, een band, trouwauto's, bruidsjurken, taarten. Vanalles wordt geshowed. Dus als iemand hier nog ideeen opwil doen voor het trouwen ;) ...

Eind van de middag weer richting friesland en Sofietje weer even rijden. Morgen op concours :).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:46

Jij bent ook lekker aan t reizen Kim!

Ik ben goed bezig vandaag, trekhaak onder de auto gezet, leuke dingen bij de action gehaald, nieuwe broek in laten korten, vakantiespullen gehaald bij de hema, boodschappen gedaan en mijn huis schoongemaakt. Nu nog even 10 minuten op de bank en dan met een vriendinnetje naar Den haag waar een groot westernevenement is. Ik ben benieuwd :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:52

Druk bezig dus mootje!
Ik heb juist een relaxt dagje haha, ook wel eens fijn!

Heb een erg leuke 1 jarige van kasparow op bokt hier gespot, ben benieuwd wat de vp is. Vaders is er zo op de advertentie gezien ook wel gecharmeerd van!
Ook wel leuk voor beat zo'n speels jong ding want die daagt ruby nu altijd uit maar die is niet altijd in de mood. Eerst deed Toc wel mee maarja die is er ook al niet meer.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:03

Marijke leuke kleren heb je gekocht, ben benieuwd hoe de broek lijkt als je hem aan hebt. Schoenen zijn echt leuk vind ik!
Margriet leerzame dag voor C dan. :)
Joki zo herkenbaar!! Ik heb bij het springen dat ik minder moet doen, gaat zo tegen je gevoel in.
Texelse echt vervelend weer is het wat dat betreft, heb geen idee wat ik aanmoet met de dekens. Laat staan bij een veulen...
Evony leuk zeg! En wanneer ga je naar Varsseveld? Ik ga morgen de cross kijken.
Kim wat een rondreis :))
Mootje, leuk! Veel plezier :)

Heb net een deken voor de winter (voor mezelf) gekocht. Lekker groot, 220 x 240 :D
Verder zo maar richting de paarden. Heb gek genoeg totaal geen zin in rijden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:32

Dank jullie wel!

Maandag worden er foto's gemaakt dus als ik de foto op de computer krijg show ik de hele set aan :)
@ Sim :(:)
@ Texelse ''fijn'''dat de voet zich goed houd, balen dat het niet gaat zoals je hoopt.
@ Kimdepim wat een heen en weer gereis. Die bruidsbeurs .... LEUK! :D
@ Mootje zoooo goed bezig! En veel plezier vanmiddag!
@ Evony gaaf dat jullie een leuke Kasparow hebben gezien, hopen dat het wat wordt :)
@ Danielle, broek maakt heeeeel slank .... en daar hou ik wel van ;) Lekker zo'n grote deken, kun je je helemaal als een coconnetje inrollen. (doe ik ook graag maar daar is Geert dan weer minder blij mee :+ )

Zo bijna alles is klaar, nu even een broodje kroket eten want voordat we vanavond weer wat gegeten hebben is het denk ik al vrij laat. Dan douchen (kijken of ik iets van mn haar kan maken, gister naar de kapper geweest) optutten en gaan met die banaan!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:48

De muisjes hebben mijn kast weer veroverd ;(
Had een zakje met die paardensnoepjes open laten staan, je ziet heel mooi een spoor: Van het zakje allemaal drolletjes en onder mijn oude cap heeft hij hem opgegeten. :')

Iemand een idee voor een goede muizenval?
Ik wil niet de ouderwetse, moet er niet aan denken dat er een dode muis/rat in ligt als ik mijn kast open doe.
Dus is er iets waardoor ze een eindje verder pas dood neervallen? :o Of ze hoeven niet eens dood, misschien iets waardoor ze weg blijven?
Stadium van muisvriendelijk ben ik wel vanaf na 3 kapotte dekens hoor.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:00

Danielle: ik ga vanmiddag heen, vanavond feestje ;) en ben morgen bij de cross

We hebben ook een hotelkamer voor boekelo gereserveerd, daar gaan we 3 dagen heen :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:12

@ Mootje tot nu toe bij elke cross krijg je zo een papiertje mee met de route. De 1 is wat professioneler dan de ander. Het scheelt dat het parcours wel altijd super is. Zeker qua afstanden.
@ Leliaardje nee dat was een afsprong. H10 staat net voor de bult. Bult over en via de afsprong eraf. Net zo hoog als de opsprong van h12.
@ texelse ik zou ook nog even wachten met de deken. Fijn dat het met je voet beter gaat
@ Evony leuk dat het zo goed gaat met Sabine.
@ Mootje jij bent lekker actief vandaag
@ danielle ik trok een laatst een emmer snoepjes uit kast waar ook de muizen van genoten hebben. Ik heb van die muizendoosjes in de kast met korrels erin.

Ik werd vanmorgen een beetje beurs wakker. Vooral spierpijn. Helaas is de hoofdpijn weer terug. Net de oude merrie gereden en die had een beetjeeen offday. Daarna nog met Gio gespeeld en video's en foto's gemaakt. Die ga ik even bewerken en dan plaatst ik die misschien nog wel.

Ik wil niet deze week maar die week erop naar Lelystad op donderdag. Staan daar veel trakheners en greppels? Heeft iemand het mailadres voor mij? Als er nog iemand dan wil :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:44

Marijke: veel plezier met de vrijgezellen!
Texelse: ik zou ook eerst de haren maar even afwachten. Kan natuurlijk bij paarden wat minder zijn, maar onze pony's zijn echte bolletjes wol. Sterkte met je voet.
Caro: sterkte met je hoofdpijn. Ik zal straks nog even naar de foto's kijken om de afsprong te zoeken.
Evony: mocht je nog een oude pony willen als maatje, dan geef maar een gil.

Ik heb vanochtend bij secretariaat gezeten van concours van onze rijvereniging. Morgen weer. En dan mag Giga ook haar L-springen debuut doen. Spannend!
Nu ga ik de nieuwe geitenstal opstrooien en de geitjes uit de paardenwei halen. Ben benieuwd wat ze van hun paleis gaan vinden :D .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:48

@ leliaardje foto van de afsprong is niet duidelijk want ik sta boven op de heuvel.
Ik heb wel eens foto's van Giga gezien en dat L debuut moet zij wel kunnen. Ik heb trouwens vroeger ook een connemara gehad. Was toen geimporteerd vanuit Engeland. Allemaal los op de vrachtwagen en via de boot deze kant op. (papieren waren helaas niet meegekomen want die werden gebruikt voor een andere) Is helaas maar 6 jaar geworden. Fijne dieren zijn het vaak.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:51

Leliaardje: oude pony is zeker niet de bedoeling, we zijn net van alles wat niet gebruikt meer werd af we zijn opzoek naar een 1 jarige die in de toekomst naast Beat mee kan gaan op sgw!

Helaas lag de kasparow nakomeling toch wel iets te ver boven ons budget, erg jammer was er erg gecharmeerd van.

Heeft iemand hier trouwens veel kennis van het exterieur?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:20

Dat is super lief Marijke! :) PB je nog wel even. Moeders gaat als ze het kan omzetten toch mee zaterdag en ik ga haar even spoedcursus hoe zadel ik paard geven? Maar ze vind het allemaal nog beetje eng.
Jammer Sarah, Kasparowtjes zijn bijna altijd gaaf. :j
Komt vast goed met Giga morgen! Succes alvast.

Had vandaag dressuurwedstrijd. Tevreden terug gekomen, 1e proef ging wel fijn en 2e proef ging stukken minder. Gleden nog onderuit ook, had mijn buitenteugel er 1 moment te weinig bij en daar ging die weer. Verder 2e proef wat meer fouten. Had 185 en 178 punten. Terecht dus. Wel heel leuk commentaar van de jury. Nog 7 puntjes en dan mag ik doorzitten. :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:31

Jammer dat de kasparow boven je budget lag. Was inderdaad een leuk ding
Texelse fijn dat je voet zich nog een beetje gedraagt
Succes met Giga's L-debuut morgen Leliaard
MM was er vroeg bij
Mo leuk een westernevenement