[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:34

Evony schreef:
Snoekiej schreef:
Heeft iemand hier The Mentalist nog gezien? Laatste aflevering van het seizoen, man man wat een aflevering!!

Nee heb hem gemist :oo moet hem nu ergens terug zien te kijken, zucht.

Ik laat hem wel op de harddisk staan, als je in de buurt komt mag je hem bekijken.
't denk ik alleen wel een eindje rijden voor één aflevering.

Leuke filmpjes trouwens.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:55

Leuke filmpjes zeg Evony! Zaterdag ga je weer he? Leuk! :) Jammer dat je the mentalist gemist had, was leuke aflevering.:j

Zijn net terug van Anemone, gekeken voor paardenvrachtwagentje. Maar hebben nu discussie, daar zeiden ze dat het laad vermogen 900- 1000 kg is. Waarop ik zei dan mag je dus nooit 2 paarden mee nemen. Red je het met 1 paard en alle bagage +personen net. Zeiden ze dat je met E rijbewijs tot 2000 kg mag. Nou, dat had ik dus nog nooit gehoord. E gaat over aanhanger, heeft toch niets met aantal kg te maken lijkt mij. Vaders zegt van wel en ik zeg van niet. Dus ga maar eens even kijken of ik het ergens kan vinden...

Mootje

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:01

Wat een domme mensen bij anemone Sannn :(
Sarah, mooie filmpjes!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:09

Hoe gaat het nu met vriendje Mootje? Alles weer goed? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:11

Hij vind mij een ijskonijn en dat kan ik eigenlijk niet tegenspreken....
Sannn, hoe laat ben jij ongeveer in Renswoude?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:14

Dat zullen ze bij de RDW wel weten vermoed ik. En die zal vandaag niet open zijn....., maar misschien op de site
Ik vind trouwens dat de regelgeving over BE etc niet echt duidelijk is. Gelukkig hebben we een stevige bus voor de trailer, dus op zich vallen we overal wel binnen, maar hoe het precies zit???? Er zijn zelfs bij het RDW gelook ik maar weinig mensen die het weten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:15

Mootje, dan moet hij je maar zien te ontdooien. En als het een beetje een volhouder is, dan gaat ie er voor!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:17

Ik vind het absurd dat ze bij Anemone iets zeggen wat volledige onzin is... Zo moeilijk zijn de regels voor vw's niet: tot 3500 b en hierboven c.... Heeft niets met Eb te maken, of je moet naar een gekoppelde wagen (pickup met koppeling en trailer) gekeken hebben, maar dan hangt het van de koppelschijfdruk af!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:20

Das niet leuk om te horen Mootje. Maar dan moet hij daar mee leren om te gaan toch..
Ik weet niet hoelaat het begint morgen in Renswoude? Volgens mij zouden wij morgen rond half 10 ongeveer hier weg rijden. Dus om 10 uur daar ongeveer zijn. Begint zeker om 10 uur? Maar wel vroeg dus.

Die regels rondom BE zijn idd lastig. Maar wat mij bij staat is juist dat je eigenlijk met enkel B rijbewijs de regelsovertreed met 2 paarden erin. Maar dat spraken ze daar tegen, logisch ook want het is hun broodwinning. Maar ik heb geen zin in problemen, vind trailer ook prima.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:32

Goeiemorgen!
Sannn, ze willen wel overduidelijk wat verkopen bij Anemone :x
Mootje, als vriendje wat voor je voelt gaat hij op zijn minst de moeite doen om jou als 'ijskonijn' te ontdooien :(:)
Leuke filmpjes Evony!
TG heeft fijn gesprongen met Schimpie! Top zo voor de eerste keer!
Vief krijgt misschien wel een schimpie :)
Corien is verbrand...
Evelien haar instructeur was de les vergeten.... wel netjes van hem dat je dan nog een keer gratis mag komen!

Ik heb vanmorgen een paard bovenop mijn wreef gehad en nu toch wel een erg dikke poot.... Ben inmiddels al voorzien van een krukje onder mijn voet en een ijszak, maar prettitg is anders :o Collega's stonden al op het punt om de arts van hieruit te laten kijken of me door te sturen naar het ZKH hiernaast :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:42

Benthe, een paard bovenop je wreef is pijnlijk!
Ik zit BBC 1 te kijken: paard ging in zo een klein vw tje helemaal uit zijn stekker en zit voor 80% in de cabine :x
Sannn, gelukkig wil hij dat wel proberen... O:)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:52

Laadvermogen heeft alleen betrekking op het voertuig. Op B (E) ruijbewijs mag je een auto tot 3500 kg totaal gewicht rijden. Ik heb C mag dus tot 40 of 50 ton totaalgewicht. Ik ben toch echt beperkt door max. massa vrachtwagen en niet door mijn rijbewijs. Ik kan een bestelbus nietonbeperkt vol laden. Anemone verkoopt de grootste onzin en is nog een gruwelijk duur ook.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:57

Wij vonden het ook gruwelijk duur. Ze zeiden daar nog wel meer dingen waar ik het niet mee eens was en wat niet klopt, maar is dichtbij en wouden eens kijken hoe het er uit zag.

Auu Benthe! Je treft het niet zeg, doe je wel rustig aan.
Gelukkig dat hij het wil proberen Mootje. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:41

Ik ga straks naar de sportschool :+ was er vorige maand al geweest, maar ze hebben nu een mooie aanbieding: geen ibschrijfgeld en 50 euro voor 3 maanden onbeperkt! Verder syperleuke mensen en een relaxte sfeer!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:50

Go Mootje Go!! *\o/* Misschien ontdooi je daar ook wel een beetje, als je hard genoeg traint... :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:52

Go Mootje :D
Sann ik doe wel voorzichtig, maar meestal heb ik van die periodes dat ik mezelf in de kreukels leg en blijkbaar is het weer zo ver :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:55

Met een c rijbewijs mag je ook niet meer laden omdat het geen vrachtwagen is. Dat is oa ook de reden waarom wij een vrachtwagen hebben gekocht, als je een ongeluk krijgt ben je echt de sjaak. Bij Anemone zijn die dingen inderdaad gruwelijk duur, anders moet je een keer bij Nuyts in Mierlo kijken daar komt die van mij ook vandaan. Super degelijk spul en nog betaalbaar. Die van mij komt te koop als mijn grote vw klaar is, over een maand of drie.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:57

Hoeveel mag jij er op laden Evelien en met welk rijbewijs hem rijden??? :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:03

Die kleine? Geen idee eigenlijk :o vast geen twee paarden. Moet zeggen dat hij het met gemak trekt maar als je een ongeluk krijgt heb je gewoon een probleem. Die kun je gewoon met je B rijbewijs rijden. Die grote mag nu 5000 laden maar dat zal nog wel veranderen als die straks omgebouwd is. Daar kunnen er straks 3 op.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:07

@ Texelse de RDW is helaas gewoon open vandaag. ik ben gewoon aan de arbeid.
@ sannn helaas klopt het dat je vaak in zo'n vrachtwagen maar 1 paard mag zetten. Ligt aan het laadvermogen en of het een dubbele as heeft. Er mag ook geen trailer achter wat je helaas wel vaak ziet.
Ze worden verkocht als 2 paards vrachtwagen maar 2 volwassen paarden met mensen en spullen mogen niet mee.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:09

:') Evelien
Ik ben stiekem ook wel wat aan het rondkijken voor zo'n wagentje, maar dan 1 waar je legaal 2 paarden op mag zetten en kan rijden met een BE ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:10

Toevallig net een mail naar Nuyts gedaan. Scheelt wel dat wij vaak maar met 1 paard erin rijden, dus dan zou het qua aantal kg mogen. Zo nu en dan misschien eens 2 paarden, maar vooral 1 paard. Heb ook veel praktischere vrachtwagentjes gezien net dan dat Anemone heeft. Maar allemaal wel veel in Brabant, dus wordt binnenkort dagje daar heen denk ik.

Gister wou iemand foto van What met die slang, vandaag deed hij het weer en had mobiel mee:
Afbeelding

Goed bezig Mootje!
Hopelijk is dat jezelf in de kreukels krijgen dan snel voorbij Benthe.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 03-06-11 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:10

En toch zie je ze heel veel, vooral bij de dressuurwedstrijden. Als ik dit allemaal van de voren had geweten had ik gelijk een grote gekocht. Helemaal omdat je best grote afstanden aflegt. JN: die wagentjes bestaan helaas niet. :D ze zeggen van wel maar het mag niet.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:12

Je ziet ze steeds meer. Ook vaak met trailer er achter.
Vroeger toen mijn zusje nog reed hadden we ook 2 paardsvrachtwagentje. Toen hadden er we altijd 2 pony's in, dat paste nog net. Maar ze verkopen ze ook alsof het mag en veel mensen kijken dan ook niet verder denk ik.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:19

In Hoofddorp zit een bedrijf die ze met 1100 kg laadvermogen heeft, maar dan zit je ook wel aan de max. met die wagens.
Voor mij ook een reden om voor C te gaan (Evelien kan je me nog een keer een pb sturen met gegevens?)

Merrie is geïnsemineerd, maandag kan ik der halen. Eitje was wel weg, alleen van het weekend geen tijd om der op te halen. Hopelijk pakt het in 1 keer.