[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:38

Idd erg lastig om te kiezen wat het beste is. Als ik jou omschrijving zo lees is het absoluut geen makkelijk en fijn dier. Ik zou er persoonlijk geen veulen bij gaan fokken :o Ze geven het toch altijd door aan de kinders. Wie weet kun je haar te kooop zetten en zien wat er op afkomt. Wordt dat niks, dan kun je in het voorjaar altijd nog voor een veulen kiezen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:40

:wave: inmiddels ben ik in een ander deel van het land en hier is het ook koud en het sneeuwt. Maar de vlucht was vlekkeloos.

Ik zag dat wat mensen vroegen naar mijn werk. Ik ben kwaliteitsmanager voor een IT afdeling van een groot bedrijf en we hebben 10 verschillende lokaties wereldwijd. Ik moet dus nogal eens naar een van onze groepen voor de uitrol van het kwaliteitssysteem, en daarnaat ben ik lid van het MT dat een paar keer per jaar ergens ter wereld bij elkaar komt (meestal Best trouwens). Maar deze keer was ik voor een cursus in Amerika, over validatie van software in het kader van FDA wetgeving. FDA is te vergelijken met de Voedsel- en warenautoriteit, maar oa voor Medische systemen zijn de eisen enorm zwaar.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:42

Klinkt heel gaaf en gewikkeld Lielle :D

Eef, wat jammer dacht dat je haar laatst toch niet kwijt wou?

Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe Falicia uit gaat groeien, hopelijk kan ik deze winter nog een keer gaan kijken :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:45

Nee, eigenlijk niet maar anders hebben we straks wel heel veel grasmaaiers. Mijn moeder zei al, o dan zetten we haar toch gewoon bij Tas op de wei. :D
Rowo: aan zoiets zat ik inderdaad te denken.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 02-12-10 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:45

Lastig Eef. Ik zou ook wel erg goed zoeken naar wat voor hengst je erop wil hebben, en ik weet idd niet of Odermus dan zo'n goed idee is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 16:49

Odermussen zijn inderdaad niet makkelijk. Wij hebben er een op stal uit een geflipte amulet moeder, alhoewel zijn grote broer van Whisper al helemaal niet te vertrouwen is!
Eef, Wat gaat er straks met Tas gebeuren, want dat is toch wel een verkoopbare pony?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:49

Kies dan een hengst die eigenlijk alleen maar fijne brave paarden geeft :j Volgens mij is bijv. Tangelo vd Zuuthoeve een paard wat erg veel fijne beesten geeft (qua karakter). Ook Ovidius moet zijn fijne karakter goed doorgeven, maar is kwalitatief volgens mij een stuk minder. Gewoon eens een aantal hengstenhouders mailen, heb ik ook gedaan.

@ Lielle: jeetje klinkt wel erg ingewikkeld. Hoe lang ben je nog daar?

@ Mootje: amulet, praat me er niet van. Ik had een Amulet. Wel erg braaf, maar kon het bloed je onder de nagels vandaan halen :+ Vorige week liep ze met haar nieuwe eigenaresse 152pnt in de L2 _O-

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:59

Klinkt gezellig Mo :P Tas is met pensioen, ze is al 17. Misschien is er nog een pony ruiter die het leuk vind om met haar te gaan springen, ze is nog super fit.

152 punten in het L2 is ook een hele prestatie haha!

Als we met haar gaan fokken wordt het inderdaad een hele koele en makkelijke hengst, brutaal mag ook nog wel zoalang het maar geen kijkerige en nerveuse hengst is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:01

Odermussen zijn sensibel en dominant, en dat is een lastige combinatie. Maar als je ermee overweg kunt, zijn het wel heel fijne paarden.
Wij hadden hier ook een Amulet, ook geen simpel paard idd.

Werk klinkt ingewikkeld, is het ook wel een beetje, maar het is ook lastig om het in een paar regels uit te leggen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:02

Ik hou wel van Amulet bloed!! Net als Ubis en Abgar bloed.
Maar goed ik heb ook Rhodium gezet op een Jeraldo x Pion x Kaiserstern xx merrie :Y) Iedereen verklaarde mij voor gek en vroeg of ik een mensendoder wilde fokken :+
Little Stuart was overigens ingeteeld op Thuswin xx, die was zoals de Duitsers zeiden Nicht klar im Kopf.
Dat soort gedoe hou je altijd. De een is er gek van de ander vind het bagger. Maar goed dat is natuurlijk allemaal niet echt bloed voor een amateur ruiter die lekker wat wil hobbelen.

Zou gewoon fokken met de merrie Eef. Alleen zou niet zozeer kijken naar een braaf karakter, maar meer naar brutaal (je zegt zelf al dat de merrie bangig is), maar wel meewerkend. Brutaliteit hebben ze toch nodig voor het grotere werk en meewerkendheid ook.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:05

Odermussen zijn niet zo makkelijk. Ovidius geeft vaak hete paarden maar die wel heel graag willen werken en echt ruig kunnen springen. Kijk maar naar Bari. :D

Misschien is Vaillant of Arizona een optie, heel fijn karakter en ook niet onbelangrijk hele goede benen.
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 02-12-10 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:07

Jee, Eef, niet gedacht dat je Wendalie zou stoppen; Borex was toch degene die je wilde verkopen omdat je er geen klik mee hebt? Of heb ik wat gemist?

Ik heb geen verstand van fokken, laat staan van wat goed of fout bloed is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:07

Ovidius heb ik ook een hoop hele gewone paarden van gezien, wel allen met een top karakter.

Als je meewerkendheid wil hebben zou ik tochh meer kijken naar het Duits/Holsteiner bloed. Frans en Belgisch geeft over het algemeen ook redelijke karakters, maar rijdbaarheid en type staan daar niet op 1.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:10

Klopt ook Laura, inderdaad allemaal een fijn karakter en willen heel graag werken.

Sim dat dacht ik ook :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:15

Sim: Goed of slecht bloed bestaat niet. Het moet alleen passen (en sommige hengsten passen nergens op :D ).

Heb overigens een nieuw paard op stal. Donkerbruine merrie van Baldwin x Libero H. Dus als het gaat dooien maar vlug een sprongetje gaan maken :D Met zulk bloed zou het goed moeten komen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:16

Baldwin klinkt Gelders?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 17:18

Niet al het duits bloed is even makkelijk :o Ik heb een zeer meewerkende duitser, maar hij is zo sensibel als de pest.....
Sim, Met Borex kan niet gefokt worden, maar ik denk dat Eef hem eerst in de kijker wil rijden voor ze hem in de verkoop zet :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:20

Denk ook dat het een brutale hengst moet hebben, merrie is wel braaf maar idd een schijtluis eerste klas. :Y)
Verkopen zijn wij erg slecht in, dus het zal wel op fokken neerkomen.

Mama zei net al: dan zetten we haar van de zomer toch gewoon op de wei, daar wordt dat paard echt niet minder gelukkig van. :D Moeders is nog erger dan ik, die kan helemaal geen afscheid nemen van paarden.

Sim, met Borex heb ik niet zo'n klik maar ik zou gek zijn als ik dat paard zou verkopen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:20

Mootje schreef:
Sim, Met Borex kan niet gefokt worden, maar ik denk dat Eef hem eerst in de kijker wil rijden voor ze hem in de verkoop zet :D

Snap ik, maar in de kijker rijden lijkt mij toch lastig als je geen klik hebt met het paard; het geen klik hebben uit zich juist met rijden.

Vind ik ook Eef, Borex is een mooi en goed paard! Maar een week of wat geleden wilde je "er vanaf".

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:22

Jawel, maar pas na volgend seizoen. Hij mag zich eerst bewijzen. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:25

Dan wil je hem vast niet meer kwijt. :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:32

Sussie85 schreef:
Als hij even een uurtje in de binnenbak kan om zich uit te leven is het toch ook goed. Als ze de hele tijd op 4x4 staan kunnen ze hun energie gewoon niet kwijt en dat is sneu. Maar dat hoeft toch niet persé in de wei. Als het zo slecht is kan dat ook prima in de binnenbak. Alleen die hebben wij niet.

Ja ik MOET er op of er naast lopen helaas is onze stal eigenaar niet zo van het slepen van de bak want als alle paarden nou FF los kunnen heb je ene hoop narigheid niet ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:32

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:33

Goeiemiddag!

Mooi zadel Shanouk! Ik vind die bruine kleur wel echt supermooi, ben dan ook gek op bruin tuig! Jammer dat je nu moet wachten op de zwarte. Hopen dat hij er snel is!
Evie, lijkt me interessant om te lezen! Ik PB je mijn emailadres wel even! Gaaf dat je naar Londen gaat dit weekend!
Klinkt als een leuke veelzijdige baan Lielle!
Lijkt me een lastige situatie Eef!

Volgend jaar gaat er bij ons ook wat weg. Het liefst 2, en komt er 1 terug. Met Kino gaan we ook fokken, daar komt geen hond op af om haar te kopen. Heb al een hengst uitgezocht. Forester, stevig type, wat langer gelijnd. Kan super springen en ook goed dressuren (loopt nu onder een vriendin van mij). Als dat veulen dan afgespeend is kan mijn kleinste zusje erop. Yoeri gaat dit voorjaar weg en de vos volgend najaar of voorjaar 2012. Willen volgend jaar een paard erbij, maar daar moet mijn oudste zusje ook op kunnen rijden...

Ik ga ff nagels lakken :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:37

Klinkt goed Laura!! Foto??

Lakse Mirthe :Y)

Ik heb zin in wat lekkers :+