[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:33

Sussie, Het zadel moest nog een cm of 2/3 verder naar achteren!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:40

_Noor schreef:
Karen, staat TG's moeder bij je nieuwe stal? Of begrijp ik dat niet goed? Wel heel toevallig!

Ja klopt ze staat daar! Nu even toevallig want ze is van mensen uit Brabant, die ook TG gefokt hebben. Ze staat daar om geinsemineerd te worden. (Hengstenhouderij Oldenhoff staat TG). Ook zn andere halfzusje loopt daar in de wei, ook uit die moeder. Dus hele familie!

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:40

Zo.. ben ik weer eens. Sorry ik heb het ongelooflijk druk met werken en met Zennie de laatste tijd, toch even snel een update.
Lange quote :o

XxDamelzaxX schreef:
Ik ga denk mijn crosstraining voor morgen afzeggen, Elvis loopt een beetje stijvig van achter. En vooral nu die KNHS-week eraan komt wil ik geen risico's nemen. Nu ga ik vrijdag dan naar het strand :) En spreek ik gewoon een keer na die KNHS-week nog af voor een crosstraining. Kijken of ik nog iemand kan vinden die meewil en anders ga ik gewoon alleen :)

Hmm.. balen zeg, gaat het nu al weer wat beter met Elvis? Ik begrijp dat je geen risico's wil nemen, KHNS week is ook wel intensief.
_Noor schreef:
Ben er echt heel content mee! :)
Rijd nu meestal dressuur met S&T, maar hij loopt er zo mee weg (in goede zin dan).

Nou, ga Charlies Angels afkijken en 1 glaasje wijn drinken en dan slapen!

Ah, die film hebben wij opgenomen! :) Wassie leuk?

heleenxx schreef:
Ik heb liever een dubbelgebroken bit, een enkel gebroken bit is minder vriendelijk.

Olivier gaat gelukkig weer goed. Ik heb hem zelf uitgebreid getest en zie geen problemen meer. Vanavond heb ik een rustig buitenritje gemaakt.
Ik ben nog even heel voorzichtig en ga hem volgende week weer rustig opbouwen.

Ik heb ook dubbelgebroken, rij het liefst zo vriendelijk mogelijk.

Snoekiej schreef:
Nu jullie het zo over Wieringerwerf hebben, ik mag alles wel af gaan melden! Ik had me al opgegeven voor WW en Gorssel, maar ik vrees dat ik dit jaar niet meer aan crossen met Vorstin toe kom. Voor je weer helemaal opgebouwd bent, ben je zo een poos verder. Ik dacht eerst nog aan de laatste crossen van het seizoen, maar ik wil dit keer nog rustiger opbouwen dan de vorige keer. Wie weet ben ik toch te snel gegaan.

Balen Shanouk. Maar volgend jaar beter, geduld is een schonen zaak. Ik weet zeker dat het volgend jaar dan helemaal goed komt. Vorstin kan het namelijk zeker goed.

_Noor schreef:
Even jullie mening (graag ;)).
Ik vind het een beetje jammer dat het van SGW Wieringerwerf geen website bestaat. En aangezien het (mede) door mijn rijvereniging wordt georganiseerd, wil ik mezelf wel opwerpen als webheerder :D. Beetje kort dag, maar ik heb wel wat handige computernerds in de familie :)

Maar welke site vinden jullie nou mooi/nuttig en overzichtelijk?
Ik vond zelf de site van SGW Vlietlanden wel overzichtelijk.

Ik hoor het graag voor wat inspiratie!
Heb een mail naar de secretaris gestuurd om te vragen wat de organisatie ervan zou vinden als ik zoiets opzet, want het is natuurlijk wel een kwestie van "Graag of niet".

Hihi, wat een leuk idee! Ik zal even webside's langs gaan, ik persoonlijk vind het heel belangrijk hoe een website er uit ziet, 't zegt veel over iets, vind ik dan. Overzichtelijk, niet te zakelijk, 't is wel lastig hoor ! Laat je ons tussendoor wel mee beslissen? :D

peanutbutter schreef:
[img] *knip*

Dit is hem. We hebben gewoon via van der Horst. Daar hebben wij ook onze Ifor vandaan en hij had hem op voorraad. Moet 375,- betalen en vergeleken met anderen is dat goedkoop. Zag dat dezelfde ergens anders 475,- of zelfs 500,- kost.

Aaah! Handig zeg, lekker stevig ook! Wel duur, en wat een verschil met andere bedrijven.. Je hebt hem dus nog vrij goedkoop kunnen krijgen :)

Ik heb vorige week trouwens meegedaan met de oefencross in Oenkerk.
[SGW-ITP] Zenith showt z'n skills @ Oenkerk

Zenith deed het zo goed :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:50

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:50

Elvis gaat ongeveer om de 3 maanden naar de hoefsmid, hij heeft namelijk best wel goede hoeven :)
Onze hoefsmid vind ik zelf ook erg goed, meestal komt hij naar stal toe. Maar hij was heel druk deze
week en ik wilde hem graag nog voor kamp even bekapt hebben, dus gaan we zaterdag even met de
trailer langs.

Noor, veel plezier zondag in het dijkgatsbos!

Mirthe, veel succes!

Marloes, Elvis loopt nu weer super, was denk gewoon een beetje spierpijn. Maar hoorde achteraf
dat de crosstraining toch was afgelast.

Ik heb weer een crosstraining om mijn lijstje erbij gezet, vanuit de club gaan ze een crosstraining organiseren
in Ursem op 18 augustus :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:28

Simmie: dankje! Wij hebben hier een Boerenbond (= Welkoop). Zal daar eens gaan kijken.
Mootje: dat is inderdaad een veelgemaakte fout. Ik moet daar bij Weltsieger ook goed op letten.
Teegee: leuk dat de hele familie van je paard nu bij elkaar staat.
Marloes: Fijn dat je paard zo goed gaat in de crosstrainingen!
Damelza: Leuk dat ze vanuit jullie club ook crosstrainingen organiseren. Ik organiseer ze altijd voor onze club, maar ik merk dat de belangstelling afneemt. Ouders zijn erg bang voor blessures en de slechte verhalen die sommigen verspreiden helpen ook niet echt mee (meeste zijn trouwens niet waar). Vind dat persoonlijk erg jammer. Vind crosstrainingen gewoon horen bij de opleiding van kinderen, naast het springen en de dressuur. Ze leren er zo veel van!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:30

Bij ons op de club zijn er best wel veel die crossen o.a. Emma Laarkamp en Sophie Wever. Ik vind het zelf wel erg leuk dat ze zoiets gaan organiseren :) Jammer dat de belangstelling bij jullie zoveel afneemt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:35

Jah degenen die zelf ook SGW rijden zijn nog wel enthousiast. Alleen de rest steeds minder. Dat zijn er een stuk of 10. Maar op een club van 40 kinderen zijn er dat weinig. In het begin was de belangstelling veel groter. Dan gingen er een stuk of 25 mee. Dan is het de moeite om wat te organiseren. Want daar gaat toch best wat tijd in zitten. Van die 10 die wel willen zijn er altijd die om wat voor reden dan ook niet kunnen. Dus we houden er dan meestal een stuk of 7 over.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:37

Dat is wel jammer, volgens mij organiseren ze het bij onze club nu voor het eerst. Omdat Sophie en ik er mee kwamen :) Zou wel leuk zijn als ze het vaker organiseren.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:44

TeeGee schreef:
_Noor schreef:
Karen, staat TG's moeder bij je nieuwe stal? Of begrijp ik dat niet goed? Wel heel toevallig!

Ja klopt ze staat daar! Nu even toevallig want ze is van mensen uit Brabant, die ook TG gefokt hebben. Ze staat daar om geinsemineerd te worden. (Hengstenhouderij Oldenhoff staat TG). Ook zn andere halfzusje loopt daar in de wei, ook uit die moeder. Dus hele familie!

Gezellige boel dus! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:02

Net terug van de (nieuwe) tandarts. Ik heb drie gaatjes, waarvan ik er één al wist -O- Ook moet ik naar de kaakchirurg voor een verstandskies, maar de TA weet niet of de KC het aandurft ivm dicht op de zenuw zitten. Hij steekt namelijk naar achteren op de zenuw. Dat heb ik weer :+

Damelza, Leuk dat ze cross-clublessen organiseren! Bij ons op stal is rijden wanneer er een balk op de grond ligt al te hoog gegrepen bij 95% van de amazones _O-

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:18

Tg ik werk in een sieraden groot handel :)

Zo jackson loop helemaal rad op het harde en in de bak :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:05

@ sussie ik heb nafnaf? vliegengel voor het hoofd en dat werkt prima. Ik smeer mijn merrie ook wel na het douchen helemaal er mee in. Ik kan bij haar niet met de roller over het hoofd.
@ tg wat een leuke veulens.
@ mootje dat scheelt idd weer een boel geld. Balen van de tandarts!
@ corien top dat jackson weer fit is.
@ jantine mooie datum dat je bent uitgerekend..

Mijn beide paarden krijgen 3/4 schep brok per keer. In het crossseizoen krijgt de merrie soms een hele schep. Bij mijn nieuwe club crosst er geloof ik maar 1 ook wedstrijden.
Heb net met de merrie weer dubbels op 2 geoefend. Het gaat steeds beter zolang ik maar op tijd na de 1e zeg: niet harder!
Mijn werk is ook erg leuk. Wat fijn om eens met een goed gevoel naar je werk te gaan ipv met lood in je schoenen zoals bij mijn vorige baan!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:07

Goedenavond!
Ik kom net bij Vorstin vandaan. Even lekker gestapt en laten grazen. Ze was blij dat ik er was!

@ Noor, Vorstin krijgt in totaal 0,75 kg. En nog een beetje muesli (suikerarm + havervrij) en slobber tot dat op is. Als ze vol in training staat krijgt ze 3 kg en 0,5 haver. Dat heeft ze ook echt nodig.

Wat een schattige veulens TG! Leuk dat TG's familie nu ook op stal staat!
Morgen beter Noor!
Veel plezier in Scheveningen Kim!
Fijn dat je eigen zadel passend is gemaakt Mootje! Balen van alle gebit-oliebol -O-
Leuk dat je nog een keertje gaat trainen in Ursem Damelza!
Heerlijk dat Jack weer helemaal goed is Corien :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:15

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:19

Morgen nog wel even overleg hoor met de DA :) aangezien ik me kanjer niet wil verprutsen ;)

Caro das een leuk linkje :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:26

Daar heb ik ook mijn Döbert hoofdstel gekocht! Kreeg ik toen ook korting op, omdat ik lid was van de KNHS.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:28

Interessant linkje, maar niet goed voor mijn portomonnee :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:33

Nee idd mootje!! zag een heel mooi S&T hoofdstel <3

weet al een mooi kado nog voor me verjaardag ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:35

CoriienRN schreef:
Nee idd mootje!! zag een heel mooi S&T hoofdstel <3

weet al een mooi kado nog voor me verjaardag ;)

Nou, met jouw ambities is ook niets mis. :D
Fijn dat Jackson weer rad loopt!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:37

Simmie nee idd! ach dromen mag toch ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:38

Tuurlijk! Het was zeker niet l ulig bedoeld hoor!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:38

Als je niet in jezelf gelooft, gelooft niemand in jou _O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:39

Maar je moet jezelf nou ook weer niet TE geweldig vinden.... :+

Hoogmoed komt voor de val.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:42

Wat een wijsheid hier :+