[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:51

zomerdeken vind ik ook onzin, net als een 200 grams deken nu en een regendeken. En natuurlijk heeft iedereen recht op zijn mening maar een deken opleggen alleen omdat je anders te veel moet poetsen, vind ik echt je reinste flauwekul en oneerlijk tegenover je paard. Die dingen ademen nauwelijks, het is gewoon veel te warm voor zo'n ding.

Zo, en dat is mijn mening Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:53

Daarbij komt ook nog eens dat regen erg goed is voor de paardenvacht. Ze worden er heerlijk zacht van! De modder en klei beschermd hen tegen de vliegjes en ander ongedierte.
(Regen) deken, puur voor je eigen gemak, vind ik not done!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:56

Paarden worden graag eens nat Vork
Vriendje heeft twee paarden die altijd willen gaan rollen in plassen/waterbakken.
Als hij niet vlot genoeg erdoor gaat ligt hij zo om Vork

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:09

Hier geen regen op dit moment Lachen.
Paardjes net naar buiten gedaan en die waren allemaal gek in het hoofd Tong uitsteken. Naja betekend iig dat ze zich goed voelen Lachen.
Vanavond oefenparcoursje met Sofie en morgen dressuurwedstrijd.

Straks eerst maar weer wat leren Clown.

Vief: succes met autorijden en fijn dat Woll verder niks had.
Andrea: vervelend van die dikke benen. Het zou inderdaad door de eiwitten van het gras kunnen komen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:41

Hoi Haha! Was ik weer. Had een ander mannetje als anders. Maar deze heb ik straks en bij mijn examen ook (mijn mannetje durft het niet met me aan en houdt zich dan op Corfu schuil Knipoog) Maar ging erg fijn. Het kijken gaat steeds beter Lachen We gingen ook achteruit in een vak parkeren en dat was echt leuk. Dacht dat het heel lastig zou zijn, maar zorgen om niks.

Ingrid: Wat een gezeur.. Een paard zit echt niet op al die onnodige dingen te wachten. Je vraagt je nu af of hij er last van heeft.. Maar je kunt jezelf ook afvragen wat het fijnste voor je paard is.. Mensen die hun paard nu nog een 200 grams deken op hebben liggen zou je verplicht een hele dag in een skipak moeten laten rondlopen......

Miriam: Bussen rijden vandaag weer!! Maar volgende week gaan ze wel weer staken..

Kim: Wat leuk dat je oefenparcoursje gaat doen! Veel plezier alvast Lachen Lukt het allemaal nog met leren?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:48

viefdepief schreef:
.. Mensen die hun paard nu nog een 200 grams deken op hebben liggen zou je verplicht een hele dag in een skipak moeten laten rondlopen......

ROFL Huilen van het lachen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:50

goedemorgen

Vief: daar ben ik het helemaal mee eens!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:55

Die van mij staan al een hele tijd bloot en blijven nu ook 's nachts in de wei......alleen de nacht voor Castenray heeft ie 's nachts een dek op gehad, want ik vond 5 uur opstaan wel vroeg genoeg.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:58

Even een tegenstrijdig bericht: Ik ga Oro binnenkort ook weer een deken opdoen.

hij is allergisch voor kriebelmuggen en hij krijgt een speciale exceemdeken op

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:59

s morgens (ken nog net)
Hier de hele dag al regen en ik wil graag longeren, nou ja vanmiddag dan maar.
Van de week heeft meneer het gepresteerd om het bit achter de trailerklepsluiting te haken, en vervolgens het hoofdstel aan gort te trekken (daag kieffer). Daar schrok hij van en ging dus pardoes op de teugels staan (en yup ook die aan stukken).

Mijn paarden staan nu al een paar weken 24/7 op de wei en uiteraard zonder dekens. Zelfs het bijvoeren is nu even een niveautje terug gebracht.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:00

Ooohw maar dat is geen deken-deken.
Jeuk vind ik een heel ander verhaal, dat is soms gewoon ook niet te harden voor de paardjes.
Maar een deken om ze schoon te houden (met uitzondering van concours Knipoog) is gewoon egoistisch..
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 16-05-08 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:01

Ingridje16 schreef:
Het is een ongevoerde deken en die kunnen ze op tot de 26 graden.

Tot 26 graden??
Dat grenst imo aan dierenmishandeling Nagelbijten / Gniffelen

Ingridje16 schreef:
Kijk als het nou 20 graden is de zon schijnt en af en toe een buitje, ga ik geen deken op doen.
Maar het ziet er naar uit dat het blijft regenen dus je kan der ook niet mee gaan wandelen in het zonnetje.

Wat denk jiji dat de temperatuur vandaag is dan? Richting 20 graden hoor! En op buienradar zie je 1 flinke bui overtrekken en dan wordt het weer rustig...

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:02

Die bui trekt wel heeeeeeel langzaam, maar dit moeten ze gewoon op hun bassie kunnen hebben. Is goed voor ze.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:04

wij hebben van de week de pony maar weer eens geschoren dus die is sinds dinsdag echt helemaal naakt maar ook die staat toch nog naakt, het is gewoon nog niet koud (genoeg) om hem die regendeken op te leggen.''s Nachts zal het nog wel gaan misschien maar dan krijgt ie het overdag veel te warm ben ik bang, dat vind ik echt zielig.

Os zal binnenkort ook weer een vliegendeken krijgen, en daar baal ik wel van maar dat gejeuk is ook niks...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:04

Ruudjw schreef:
Die bui trekt wel heeeeeeel langzaam, maar dit moeten ze gewoon op hun bassie kunnen hebben. Is goed voor ze.

bij ons is ie al over en ik woon redelijk dicht bij ingrid!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:05

Ik ga zo op concours, denk/hoop dat TG de hele ochtend buiten heeft gelopen. Zal ook wel lekker nat zijn..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:10

bij ons is het nog droog, vanmiddag gaat het wat regenen volgens mij. Maar mars staat bloot en blijft zo staan.

Zal even omkleden en richting stal, wil nog wel droog rijden Haha!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:37

Doei!
LZ: Zo, dat was dan een koopje!
Andrea: Balen met al dat gesukkel de hele tijd..

Ik ben helemaal klaar met school Haha! noujaa, nu de examens dan nog, maar de lessen zitten er helemaal op! Lachen
Heb net al een uurtje gewerkt, en om 13:45 moet ik weer beginnen tot 17:00.. Vanavond paardrijden en leren Haha!

Doei!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:45

Als ik afgelopen week met een regenjas had rondgelopen had ook iedereen mij voor gek verklaard Clown. (vandaag niet hoor Knipoog). Scum: eczeemdeken is een ander verhaal, dat ademt nog en dat zal hij alleen maar extra fijn vinden want de jeuk is dan weg Knipoog.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:50

Ja, dat is echt het enige middel dat helpt tegen de jeuk.
Hoewel... vorig jaar zat Oro opeens onder bulten. DA heeft die weggespoten (met cortisonen of zoiests). Dat was in februari.
En dat jaar is hij zich pas in juli (!) gaan schuren.

Volgens de DA kan dat niet zijn gekomen door die spuiten. Maar die spuiten zijn wel het enige verschil met andere jaren waarin hij al veeeel eerder een deken op had. Eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat die spuiten ook tegen die vliegjes geholpen hebben.
En als dat zo is mag hij van mij wel gewoon 2x per jaar zo'n spuit zetten!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:05

Vief: fijn dat je les goed ging Lachen. Jaa het leren gaat wel redelijk. Moet nog 1 Ak boek (vandaag afmaken). En dan nog wat economie vant weekend en dan zien we wel hoe het gaat met de examens Ja. Ik denk dat ik zondag nacht dood ga van de zenuwen (dat heb ik altijd Scheve mond).
Ik heb ook wel zin in het oefenparcoursje. We zien wel hoe dat gaat Knipoog.

Hier hebben de paarden zomers ook geen deken op. Soms, als ze net gewassen zijn en het is wat koeler, dat wel even tot ze weer droog zijn. Maar verder eigenlijk niet.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:09

Je zou niet verwachten idd dat het zo lang zou werken. Maar ik kan me wel enigszins voorstellen dat het helpt. Staart en manen eczeem is niet meer en minder dan een overgevoeligheidsreactie op het speeksel van die vervelende beestjes... En corticosteroiden onderdrukken je immuunsysteem... Maar dan nog helpt dat middel geen half jaar, hooguit 24 uur Clown.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:12

floor01 schreef:
Je zou niet verwachten idd dat het zo lang zou werken. Maar ik kan me wel enigszins voorstellen dat het helpt. Staart en manen eczeem is niet meer en minder dan een overgevoeligheidsreactie op het speeksel van die vervelende beestjes... En corticosteroiden onderdrukken je immuunsysteem... Maar dan nog helpt dat middel geen half jaar, hooguit 24 uur Clown.

waarom spuit de da dan corticosteroiden, als het maar 24 uur helpt?

Os staat de laatste jaren onder vliegendeken, dan schuurt ie nog af en toe een beetje, wordt vast geprikt tijdens het borstelen. Maar het helpt wel heel goed. Alleen is zijn oude deken vorige week van een klein gat verder uitgescheurd en bij divoza hadden ze geen deken in zijn maat op voorraad. Hij staat nu al 5 dagen zonder deken en jeukt nu nog helemaal niet... Koop wel een nieuwe deken maar kijk het nog wel even aan, is wel lekker even zonder. Maar met dit regenweer zullen er wel weer meer muggen komen Boos!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:13

Ik gaf Pico pillen Scum, maar dat was net zoals die spuit natuurlijk wel doping...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:21

MJ: om de acute ontstekingsreactie te remmen. Vaak is een enkele spuit wel voldoende om die eerste reactie te remmen. Het zou best kunnen dat er ook cortico's zijn die langer werkzaam zijn, maar ik dacht allemaal rond de 24 uur. Die spuiten kun je dan inderdaad herhalen of oraal iets geven (pillen/poeder)