[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:03

Ook goeie morguhh! Haha! Ik heb gisteren ook heeeeerlijk uitgeslapen tot 11.00 Bloos Had t ook echt nodig want ik was echt kapot na ons dagje Gorssel Dromen Gistermiddag lekker bosritje gemaakt met beide paardjes, m'n zusje op Pasjha en moi op de bruine. Was ouderwets gezellie Haha!

Gisteren heeft m'n zusje ook op m'n hengst gereden. Behalve t opstappen ging het heel goed Clown Ik had er niet echt aan gedacht dat ze toch n kilootje of 10 zwaarder is dan ik, dus toen ze opstapte raakte ie even in paniek. Gelukkig bleef m'n zusje zitten en gelukkig had ik m aan de longe vast Knipoog Daarna ontspande ie gelukkig best snel en heeft ze er n goed half uur op gereden. Eerst ad longe en daarna los. Zelfs ook al n stukje gedraafd. Ik heb maar snel n foto's gemaakt. Misschien dat ik vanavond tijd heb om ze online te zetten! Is wel eens leuk om er iemand anders op te zien. Hij ziet echt heel mooi uit onder t zadel! (zonder natuurlijk ook Haha! )

En moi heeft ook mega spierpijn Sigaar vanavond misschien maar even n warm anti-spierpijn badje nemen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:04

Ik wist niet dat jij ook nog een rijdend zusje had Suus.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:19

uhhhhhh nou ze heeft vroeger zelfs n paar jaar een eigen pony gehad en wedstrijden gereden. Maar zij is n beetje van t type: ik doe alles wat mijn grote zus ook doet, totdat er iets anders leukers is Clown dus ze rijdt al zo'n jaar of 6 eigenlijk niet meer. Ze heeft vorig jaar wel nog n tijdje n paard van Ben soms gereden, maar dat hield dus ook weer op. Nu heeft ze er wel weer heel erg veel zin in. En ik had geen zin om gisteren 2 paarden te rijden Haha! dus had ik haar gevraagd. Ze had er alweer n jaar of zo niet meer op gezeten haha. Hoop dat ze zin krijgt om vaker wat met mijn hengst te gaan doen, dan heb ik er tenminste ook wat aan Schijnheilig

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:31

Slecht begin van de week, heb vanmorgen de auto van een collega verbouwd Boos!
Ik reed achteruit vanuit een doodlopende stukje parkeerplaats en ter hoogte van ingang van de parkeerplaats rij ik ineens tegen een auto die de parkeerplaats opreed. Hij is wrs vrij vlot de parkeerplaats opgedraaid zonder mijn richting uit te kijken en ik keek net in mijn rechterspiegel om te controleren of ik nog rechtuit ging. Voor beiden dus schrikken maar omdat we beiden niet hard reden is er alleen wat blikschade: een plastic beschermkap van mijn bumper is eraf maar niet kapot en zijn spatbord is gedeukt.
Maar nu de schuldvraag, mijn verzekering vindt het moeilijk om een schuldige aan te duiden en vindt dat ik hem aansprakelijk moet stellen via de rechtsbijstand. Want we reden allebei, en reed hij nu tegen mij aan of ik tegen hem?
Een hoop gedoe en dat met een collega Boos!

Ik wil terug naar bed met de dekens over mijn hoofd Huilen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:36

Ach gut Ingrid.
Dat is lastig. Is het niet gewoon zo dat jij het geld van je verzekering terug moet krijgen en jouw verzekering maar zelf met de verzekering van je collega moet vechten?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:39

arme ibonn Ach gut
Wat dat betreft kan je maar beter tegen een vreemde aanrijden, met een collega heb je ook geen zin in gezeur over een schuldvraag.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:57

Volgens mij is achteruit rijden een bijzondere verrichting waarbij je al het andere verkeer voor moet laten gaan en zal het al snel jouw schuld zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:58

Ach gut Ibonn

maar ik ben het wel met wuppie eens, bovendien geldt parkeren ook nog als bijzondere verrichting en is het dus dubbel voorrang verlenen

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:07

Maar bij iemand achterop rijden is ook fout en dat heeft hij dus ook gedaan vandaar dat Interpolis het een onduidelijke schuldvraag vindt Boos!
Heb vanmiddag een afspraak met die collega en dan moet hij zijn verzekering maar even bellen om te horen hoe zij het willen afhandelen. Ben iig niet van plan om me zomaar tot schuldige te laten verklaren als zelfs de verzekering het een moeilijk geval vindt. Het gebeurde ook op eigen terrein en dan gelden ook schijnbaar weer andere regels.
Als het ingewikkeld wordt, wordt het wat mij betreft gewoon een verzekeringskwestie.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:49

Oei da's vervelend Ingrid! Ben benieuwd hoe t afloopt....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:23

Ibonn, lastige situatie, sterkte er mee!
Ik heb net een heel uur onderwijs gehad en mag nu braaf thuis zelfstudie doen tot 16u en heb dan weer een heel uur onderwijs... Hele drukke dag dus zo.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:47

Ik kom even inbreken bij de bejaarden (excuus, excuus oh wijze bejaarden) Afgod!

Ten eerste nog even bedankt voor de leuke reacties op het verslagje van Uk, ze hebben echt onwijs hun best gedaan gisteren en het M parcours ging ook echt een stuk fijner dan het L inspringen. Had die allerlaatste stop ook niet helemaal verwacht, ik zag wel dat hij twijfelde, maar dacht eigenlijk dat ie ‘m wel zou springen. Die 2e stop had ie niet mogen maken en was erg flauw van ‘m, maar met het oefenen daarna ging het prima en heeft ie het ook op normale hoogte braaf gedaan. Dus ze hebben het super gedaan gisteren, was helemaal trots Pling!

Was het commentaar betreft ben ik volledig schaamteloos Haha!, ik ga altijd zo op in zo’n parcours dat het me ook echt totaal niet boeit wat ik allemaal aan het bleèren ben, maarja dan is zo’n filmpje toch best even confronterend Gaaaap, was wel een beetje erg fanatiek... hihi! Maar ik was allang blij dat ze het goed hebben afgerond, op naar Vlietland Ja!

Maar de eigenlijke reden dat ik aan het inbreken ben is vanwege SPAM! Er is namelijk een officieel SGW-shirt besteltopic en die staat in mijn onderschrift, en de bejaarden moeten daar toch zeker vanaf weten Ja!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:50

wij bejaarden zijn overal van op de hoogte hoor Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:48

heeft iemand in een winkel wel eens van die leren teugelstops gezien met drukknoop, zodat je dus zo van en aan je teugel kan maken als je keer met martingaal rijdt? Ze bestaan wel (ik dacht dat ik wat creatiefs bedacht had) maar kan ze nergens vinden

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:18

En bij deze wil ik Ibonn feliciteren met haar nieuwe titel OK dan!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 00:53

Net de DVD van Burghley gekeken....wauw wat kunnen die toppers toch rijden he! Kippenvel!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:26

Kan iemand mij vertellen wat voor cross Barchem is?
Is dat veel bos, veel weiland of juist afwisselend? Dat is de laatste die ik nog op wil geven voor dit jaar maar ik ben wel benieuwd wat voor soort wedstrijd het is!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:31

Barchem is voornamelijk weiland. Wel een heel uitdagende cross, je kunt bij veel hindernissen een moeilijke route pakken, maar ook een makkelijkere, langere route. Mooie cross om uit te proberen hoe goed je paard luistert! Leukste hindernis vind ik de grote bult, heel smal hindernisje aan de voet van de berg, dan bovenop een picknicktafel o.i.d. en dan onderaan weer een smalletje. Moeilijk maar wel gaaf als ie lukt! Verder ook nog een opsprong met daarachter meteen een smalletje. Zou er zeker heen gaan MJ!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:32

Barchem is een van de gaafste crossen van het jaar, echt een uitdaging.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:33

2 jaar geleden werd er het kampioenschap gehouden en heb ik er de B gereden. Het is een vrij vlak terrein en toen ging de cross bijna helemaal over weilanden, alleen bij de start ging je door een klein bosje (met echte heksen Haha! ) Er zaten toen erg pittige sprongen in en 2 waterbakken. Of de cross daarna nog aangepast is weet ik niet.
We hebben toen foto's gemaakt van alle hindernissen tijdens het verkennen dus als iemand weet of de cross niet erg veranderd is, zou ik er wel een aantal kunnen plaatsen in een vb-topic of pb-en.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:36

ik heb er ook nog wel wat foto's van, heb er L en M gereden.

/add
trouwens ook B

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:40

Ik ben benieuwd of Hattem ook nog open wordt.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:42

oh dat klinkt wel gaaf!
En foto's zijn altijd welkom!!

Veel weiland is wel fijn, ik merk dat ik dat nu wel kan gebruiken, crossen waar je brutaal kan rijden en niet bij elk slingerpaadje denkt, wanneer komt die sprong nou ook alweer! Dus hier ben ik wel blij mee!

Ga vanavond gelijk mijn coupon op de bus doen!

Wat grappig, zaterdagochtend dacht ik er nog over maar nooit meer te gaan crossen (tsja, zenuwen he Clown ) maar nu wil ik me weer overal voor opgeven Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:42

Dat is mooi MJ. Ik neem aan dat je nu ook zeker van jezelf bent en geen droge kleren hebt meegenomen naar Vlietlanden Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:44

Scum schreef:
Dat is mooi MJ. Ik neem aan dat je nu ook zeker van jezelf bent en geen droge kleren hebt meegenomen naar Vlietlanden Knipoog

als het zaterdag niet lukt ben ik er gewoon niet op zondag Knipoog