[SGW] [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel 5)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:21

ik zal even wat stills opduiken.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:26

Ben benieuwd. Tuurlijk geld mijn omschrijving niet alleen tijdens de galop Tong uitsteken Vond het alleen makkelijker te omschrijven. Ik moet van mijn springinstructeur op dezelfde wijze rijden (als ik de manier waarop jij gisteren hebt moeten zitten tenminste goed voor ogen heb) En heb sinds het moment dat ik dit te pakken heb echt het idee dat geen paard me nog van zijn rug afkrijgt en dat ik ze ook nog eens veel minder stoor.

Tjonge wat ben ik hard aan het werk. Heb volgende week een deadline maar dat schiet echt lekker op zo Tong uitsteken

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:38

Lielle: Mooi dat het zo lekker ging Haha!
Vieva: Welterusten!
Jiska: Ook welterusten Knipoog !

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:39

Het was inderdaad een OramexZuidhorn, dom van me Bloos
En die Faust kwam zeker goed van de grond! Was trouwens wel grappig de moeder was een draver!
Echt niks van te zien hoor, was een groot paard.

Afbeelding
Hier nog een foto van de hele leuke vos!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:41

Altos schreef:
Leuk Lielle! Komt er een vervolg of was het eenmalig?

Citaat:
Weet je zeker dat die tweede geen Orame x zuidhorn is? Andersom kan haast niet

Waarom niet gomir? Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom je dit denkt hoor. Ik ben verder helemaal niet thuis in de fokkerij

Zuidhorn is al even dood, bovendien is Orame zelf pas tien jaar oud. Hij kan de eerste merries wel voor zijn goedkeuring gedekt hebben, maar dan was hij toch minimaal twee jaar oud. Veel zal zo'n hengst niet dekken voor de keuring uit als 2-jarige. Ik weet niet of wiepke weleens eigen merries dekt met de jonge hengsten, denk het niet eerlijk gezegd. Zijn oudste nakomelingen zouden nu dan maximaal 7 zijn(wsl 6). Als die op 2 jarige leeftijd weer gedekt zouden zijn(wat ook niet veel gebeurd) dan zouden hun oudste nakomelingen nu 4 zijn. En dan ga ik er al vanuit dat alle orame met twee jaar is gaan dekken en dat de merries daaruit op hun tweede alweer gedekt zijn. Is dus allemaal erg onwaarschijnlijk en aan een 5-jarige zoals vief gereden heeft kom je zeker niet in deze combinatie.

En dat klopt dus ook zie ik nu Knipoog

Die vos lijkt leuk vief! En faust heeft ook echt van allerlei soorten merries gehad en af en toe eens wat goeds gegeven Clown

Lielle: klinkt als een geslaagde les. Zou ik ook best eens willen, al heb ik nog steeds een hele sterke voorkeur voor jeroen dubbeldam Ja

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:45

Sambal was trouwens heel lief Lovers
Lekker geknuffeld en tegen de traantjes gevochten (die toch wel kwamen en nog steeds komen). We hebben hem met z'n drietjes helemaal mooi gemaakt.
Helemaal geborsteld, staart uitgeplozen, voetjes schoon gemaakt. Misschien een beetje raar maar het voelde goed.
Sam ging nou eenmaal altijd in stijl op de trailer, dus morgen ook. Ik wil niet dat hij weet dat het anders is dit keer Verdrietig

Ik wil ook nog even zeggen dat al die lieve berichtjes echt hebben geholpen en nog steeds helpen.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:47

Sterkte morgen Vief! Kusje Ach gut

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:50

Das helder Gomir. Ik ben niet echt (beter gezegd: echt niet) bekend met deze hengst, ik ken alleen zijn naam. Ik wist dus ook niet dat hij niet meer leeft.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:51

Ach gut Ik ken jullie dan niet zo goed, maar bij mij komen ook tranen.. En ik zal morgen aan jullie denken(F) Hoelaat brengen jullie Sambal weg?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:53

Altos schreef:
Das helder Gomir. Ik ben niet echt (beter gezegd: echt niet) bekend met deze hengst, ik ken alleen zijn naam. Ik wist dus ook niet dat hij niet meer leeft.

Volgens mij is hij in 2001 overleden ofzo. Helemaal scherp heb ik het niet, maar het is al een aardige tijd terug.

Orame is inmiddels naar amerika toe, maar die kan via diepvries nog best wel beschikbaar zijn voor de fokkerij, dat weet ik niet. Als hij niet beschikbaar is is het ook niet zo'n gemis voor de fokkerij...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:54

Heel veel sterkte morgen vief Ach gut
Lijkt me een verschrikkelijk moeilijke middag zo.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:14

Ik duik mijn bed in.
Morgen om 7.00 uur moeten we er al zijn.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:14

Ik verveel me...
en hier is het dan ook zo stil...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:34

Heel veel sterkte Vief!!! Super mooie vos trouwens van die foto hier boven!

@ lielle: les van albert voorn lijkt me ook wel een keer erg leuk. Maar ik heb het idee dat zijn manier van rijden en lesgeven echt totaaal anders is als ik gewend ben!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:39

Vief: leuke vos, zo te zien een beetje een laros Haha! Sterkte morgen, ik en ik weet zeker vele anderen denken aan je!
Lielle: Gaaf zo'n clinic! En lekker dat het zo fijn ging!
Gomir: Zo stom dat die bitten onderling zo verschillen he! We moeten gauw eens hengsten gaan spotten samen Knipoog Ik heb een hoop uit te zoeken.

Ik ben al de hele dag niet zo lekker, beetje op de bank gehangen en alleen Laros even gereden.Hij was erg braaf en had waarschijnlijk door dat ik geen energie had voor onnodige gevechten Lovers
Ik heb net een hele blitse nieuwe telefoon besteld, Roze Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:41

@ JJ: ik heb ook al bijna de hele dag op de bank gehangen. Heb ook maar 1 paard gereden..

Heb trouwens als kerstcadeatje Ariats van mijn vriend gekregen!! Echt super lief! Lovers

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:43

rowo schreef:
@ JJ: ik heb ook al bijna de hele dag op de bank gehangen. Heb ook maar 1 paard gereden..

Heb trouwens als kerstcadeatje Ariats van mijn vriend gekregen!! Echt super lief! Lovers

Dat zijn de liefste vriendjes he Knipoog

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:49

Ik ga naar bed. Morgen komt om half 9 mijn stalhulp (Sterre, 8 jaar) om me de hele dag te helpen. \
Weltrusten Doei!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:15

Lielle: Wat gaaf dat je een clinic van Albert Voorn hebt gehad! ben best benieuwd naar de foto's.

Vief: gave vos Lachen Lijkt wel een beetje op Talina of niet? Heel veel sterkte morgen, meid!

Sunny ging net lekker op les. In het begin was ze wel weer heel stug...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:32

Ben ik ook weer, we zijn uiteindelijk niet eens naar Arnhem geweest omdat vriendlief ineens moest invallen bij een voetbaltoernooi... Nouja, toen maar dichterbij bij huis gegaan, Emmen. Was ook best leuk en ik heb heel wat inkopen gedaan Haha!

Ik heb wel bijgelezen maar er is weinig blijven hangen omdat ik nu ineens wel veel pagina's moest Tong uitsteken

Vief: Heel veel sterkte morgen, ik zal aan je denken Ach gut

Lielle: gaaf zeg, ben benieuwd naar de foto's!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:33

gomir schreef:
andrea16 schreef:
Oja, ik ben op zoek naar een dubbelgebroken bitje met bol tussenstuk, 12.5 cm. Ik heb er namelijk een van 13.5 cm maar die is toch te breed.

Hoe dik en welk merk? IK heb net een 13.5 van harry's horse besteld, maar die is net zo groot als mijn 12,5 van Ot. Ga hem vanavond wel even passen bij nowie, maar ik denk dat die te krap is Clown
Als jij een ander merk hebt en ook een niet te dikke dan kunnen we misschien wel ruilen Clown

Die van mij is nog gloednieuw, kaartje zit er nog aan Knipoog

Dat zou wel een ideale ruil zijn! Knipoog Maar die van mij is best wel dik, ik zal morgen even een foto maken! Oja, hij is van Imperial Riding volgens mij. Het merk maakt voor mij eigenlijk niet uit dus HH is prima!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:39

Gelukkig maar MJ. Een hoefzweer is niet zo ernstig. Maar wel heel pijnlijk Ja

Lielle; ik wou dat ik het had kunnen zien. Nu lijkt het net alsof je allemaal 'verkeerde'dingen moest doen. Maar zo te lezen ging vosje er toch wel heel fijn van lopen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:42

jollyjoker schreef:
Gomir: Zo stom dat die bitten onderling zo verschillen he! We moeten gauw eens hengsten gaan spotten samen Knipoog Ik heb een hoop uit te zoeken.

Het leek toch nog wel redelijk te passen dus ik heb het kaartje er maar afgeknipt. Is misschien wel iets aan de smalle kant, maar maat groter ligt denk ik niet stabiel genoeg.

Hengsten spotten ben ik altijd voor in! Haha!

Ik heb helemaal niet gereden. Had op zich wel zin, maar heb straks vier dagen tijd om te rijden dus ben maar even met het nowiepaard wezen tutten en de stallen uitgebreid gedaan en geveegd enzo. Ook wel even lekker en dan was ik er toch even uit(de hele dag binnen is niets voor mij Clown ).
Hopelijk word jij niet ziek, maar ben je gewoon even niet zo lekker.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:46

andrea16 schreef:
andrea schreef:
Dat zou wel een ideale ruil zijn! Knipoog Maar die van mij is best wel dik, ik zal morgen even een foto maken! Oja, hij is van Imperial Riding volgens mij. Het merk maakt voor mij eigenlijk niet uit dus HH is prima!

Hij leek toch wel aardig te passen toen ik het hoofdstel indeed, denk dat het toch minder scheelt dan ik dacht met die andere 13,5.

En dan heb jij aan ruilen ook niet zoveel. Deze was trouwens ook wel aardig dun(16 mm), bewust gedaan. Vind zo'n hele mond vol niets voor zo'n jong beest.

Ik zit even te denken of ik niet nog wat van ot heb wat ik met je kan ruilen, maar dat is volgens mij bijna allemaal enkel gebroken. Zal morgen wel eens in de kast kijken Ja (ik moet voor nowie echt een hoop bijkopen, gelukkig heb ik nog wat fullhalsters enzo van mijn eerste pony Clown )

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:49

Ah oké, dat heeft dan inderdaad niet zoveel zin Knipoog
Dan hoor ik het wel als je nog iets gevonden hebt, ondertussen zoek ik ook nog even hier op bokt.