[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Canter

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:15

Stoer BT, voorpagina nieuws.

Leuk paard JJ! Hoe gaat het met het andere paard van je vriend?

Tante MissJumpy, van harte.

Lielle, welkom terug op aarde.

Marieke, ik ga met Simmie mee. Dit is ook wat ik van de dierenartsen hoor. Enige is dat je voorlopig wel positief bent bij eventuele dopingcontroles.

Gisteren les gehad van Wendela met Junior. Na zaterdag was ik aardig op oorlogspad en dat had hij in de gaten! Hij heeft 2 keer heel even lopen klooien en daarna ging hij als een speer! Veel van de groep weg gereden, veel in zijn eentje het bos in gestuurd. Niets aan de hand en alles gesprongen. We hebben weer hoop!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:58

Ik ga zo naar Britt,
poetsen en invlechten enzo en dan vanmiddag even de dressuurmuts uithangen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:44

Pinacolada: fijn dat het zo lekker ging!

JJ: Fijne vakantie!

Lielle: ik ben erg benieuwd naar je verslag

Jitske: succes!!

Ik heb echt een super LSD gehad! Gisteren op school was het gewoon zoals altijd een LSD, wel gezellig, niets speciaals ofzo. En ik kwam thuis met blaren en hele zere voeten (had de trouwschoenen van m'n moeder aan).
Toen opgeladen voor de avond (gala), vriendin kwam hier, haar gedaan e.d. Even later kwam m'n vriendje ook en hier nog even wat wijntjes gedronken
Het gala was echt heel leuk! Heb het echt nog nooit zo leuk gehad Maarja, dat was het dan, nu moet ik nog even flink blokken en dan ben ik van school af!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:46

Andrea;dankje!
fijn dat de LSD zo leuk was!

Ik ga nu nog even omkleden en eten en dan gaan we

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:54

-Bij ons zijn er op LSD heel wat gewonden gevalllen.. ook wel echt dom.. allemaal dronken en dan fietsen..

-Joeri's wondje word viezer! HELP! ik doe naar mijn weten alles goed..
Afspuiten, wondspray.
Wat zijn jullie tips?
Ik zoek eigenlijk superdesinfecterende wondspray/zalf/vloeistof dat de wond een beetje droog houdt.. Er komt een klein beetje pus uit sinds gisteren..
*voor degenen die niet weten waarover het gaat.. m'n paard heeft een kalkoenwond in zn achterkootholte..

-Lielle gefelicteerd dat jenog leeft !!*wacht op veslag*

edit:leesbaarder gemaakt

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:57

Jeetje zit niet mee he Onide?

Argh, ik word vandaag helemaal gek vanmorgen o zo blij! En nu. heb te horen gekregen dat een jongen van mijn school is overleden (verdronken!)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:58

Jeetje Denise, dat is even flink schrikken

Onide: ik weet niet hoe het er bij ons verder aan toe is gegaan, heb wel veel dronken mensen gezien

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:59

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:41

Sterkte Denise! Nou ben ik misschien heel onnozel, maar wat is LSD?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:41

Laatste School Dag

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:47

Wow wat heftig Denise! Heel veel sterkte ermee.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:53

Denise: heel veel sterkte!! het is niet zomaar wat..

Andrea: Fijn dat je laatste lesdag zo leuk was! Ik heb m maandag..Ons thema is: tiroler feest..,
We hebben een broek tot aan de knieen geknipt en doen een witte polo aan met onze naam erop..Witte kniekousen..En klaar is kees..Geen idee of t staat haha(A)

Mn tante is inmiddels weer thuis..Veel gedoe om hier allemaal uit te leggen maar ze krijgt nog 1 kans..

De nieuwe spirit ziet er ook leuk uit!!

Lielle: fijn dat je weer met beide beentjes(heel) op de grond staat..!!

Jitske: Heeeeel veel succes!!

En verder ben ik gister naar de giropractor geweest weer..En dat was heftig..Ik kwam thuis ben op bed gaan liggen..kwam er een uurtje later uit was lijkbleek..Met helemaal blauw onder mn ogen..Flink duizelig en licht in mn hoofd..Na wat gegeten te hebben ging het beter maar ben de rest van de avond een beetje op bed blijven liggen..
Kon heel slecht slapen omdat mn rug zo zeurde maar na een ibuprofen ging het beter..
Vannochtend gaat het redelijk goed..mn rug nog niet helemaal lekker dus doe lekker nog een dagje niks..

Ik heb nog een foto van Samos gekregen met zn nieuwe bijrijdster(mijn vriendin dus) Op hun eerste wedstrijdje en dat was t clubkampioenschap

Afbeelding
Vind het zooon verschil met hoe hij er normaal uitziet haha

Afbeelding

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:09

Leuke foto's, mooi beestje! Oohhh...laatste schooldag..tja dat kan ik niet ruiken .

Regent hier..wel ff lekker voor de bak, die begon te stuiven

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:39

Ik moet straks nog een inhaallesje doen van mn crosstraining, wat zou ik (als supermuts) leuker vinden, Oudenhoorn of renswoude?
oh zie net dat wij al 2x naar renswoude gaan, 3x is misschien beetje te?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:00

jollyjoker schreef:
Ik kom even gedag zeggen. Alles is gepakt, de paarden zijn allemaal veilig onderdak. En ik ga nu slapen en morgenvroeg weg.

Voor wie Spirit II wil bekijken, www.stalannashoeve.nl
Haar wedstrijd naam is altijd Salme Spirit geweest dus het wordt Salme als roepnaam.
Tot over 2 weken!!!

Doeiii
Leuk paardje trouwens, leuke uitstraling

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:20

Talida schreef:
Ik moet straks nog een inhaallesje doen van mn crosstraining, wat zou ik (als supermuts) leuker vinden, Oudenhoorn of renswoude?
oh zie net dat wij al 2x naar renswoude gaan, 3x is misschien beetje te?

Ik vind Oudenhoorn een pokke-eind rijden voor niet echt bijzondere hindernissen. Renswoude is wel veel gaver, maar ja, voor de derde keer of 1 keer oudenhoorn... hm, lastig!

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:28

Renswoude is idd erg mooi! kom er net vandaan. mijn school had daar een dag georganiseerd bij Gert Boonzaaijer. Ik had mijn jonge paardje mee voor het eerst. Ze vond alles nogal eng. Opzich vond ik het niet zo erg dat ze niet alles even goed durfde maar als ik haar doordrref begon ze naar mn been/zweep te slaan en daar hou ik eigenlijk niet zo van. dat zijn van die merriestreken. Maar ik denk dat ze nu wel superveel geleerd heeft!
Gister hebben we scholenconcours gehad. Alle paardenhouderijopleidingen strijden dan in team tegen elkaar. ons doel is altijd de paardensport klas van deurne te verslaan. Dat is weer geluk haha,. we zijn dit jaar 5e geworden. was een erg gezellig dag!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:29

Ik ben ook weer terug van m'n wedstrijd
Ondanks de voorspellingen was het heerlijk weer
Tussendoor is m'n moeder zelfs nog maar even naar huis gegaan om een shirtje op te halen.. Wel lekker als het zo dichtbij huis is

Ik moest eerst dressuren. Was gelijk voor de selectie want ik had maar één proefje opgegeven. Met het losrijden weer heel erg op rust geoefend en hij was vrij braaf
Op de een of andere manier loopt ie op de wedstrijden altijd véél fijner..
Maar beter zo dan andersom

Na zo'n drie kwartier losrijden de proef in! Hij was braaf alleen ging de middendraf niet goed. Wel heel jammer want dat is nou juist een onderdeel waar we standaard een 7 of een 8 voor hebben. Hij sprong de eerste keer aan, gelukkig wel heel mooi en snel hersteld en toen weer geknald. Had er nog een 6 voor De middendraf op het einde van de proef ging ook niet lekker. Dit keer moest ik er te veel aan drijven, waardoor hij erg kort werd in z'n hals.. Ook een 6 dus niks dramatisch
Verder had ik nog een 7 voor de slangenvoltes met de 2e boog in contra De keertwendingen gingen ook netjes Dat had ik helemaal niet verwacht want de hele week waren ze of MEGA groot of telijkertijd om de voorhand, middenhand en achterhand Ook twee keer een 7. Nog even naar de jury gegaan en hij vond het een mooie proef en een leuke combinatie Hij vroeg zelfs of we al bijna Z moesten starten
Moest alleen nog iets netter gaan rijden. Zo wil hij nog steeds niet langer dan 4 seconde stilstaan met het groeten.. De jury was echt grappig.. Op het laatst zei die nog iets van "Ga heen er wordt een grote amazone"

Met de prijsuitreiking vertelde een vriendin die ook in het M2 gereden had van de jury had mij verteld dat er nog eentje voor me zat met 197 punten. Dat was ik dus geweest maar ze hadden niet goed opgeteld want later bleek ik 195 punten te hebben
Was ik samen met dat meisje exeaco ( exuses als ik het fout schrijf ) eerste geworden. Met dus ook 195 punten en dus 2 winstpunten erbij
En dat na een hele week rodeo

Toen nog even lekker gekeken, concoursterrein was trouwens erg mooi
's Middags moest er pas gesprongen worden. Emmy was er ook en die heeft met mij parcours gelopen en geholpen met het losrijden Het was een mooi parcours met lange lijnen en soms ook wel echt lastige lijntjes.
Het inspringen ging ook erg fijn. Moest van Emmy voor elke sprong echt duidelijk even een ophouding maken en dan gewoon zitten, hand er wel aan houden maar verder niks meer doen (wel been blijven geven ) en dat ging echt heel goed. Kwam ie even mooi terug op de ophouding, kopje wat naar boven en dan moest ie zelf gewoon kijken en dat deed ie heel aardig Sprong echt lekker

Toen het parcours in. Hij was nog wel even bang voor een paar rubber matten die als reserve klaar lagen voor de sloot. Die was voor de L facultatief, maar ik had besloten hem ook maar even te springen. Sam is nogal bang voor slootjes maar in het buitenseizoen staan ze er bij ons toch wel vaak in (in de L wel overbouwd).

Maar het parcours ging lekker! Was bij elke sprong bezig zo van nu een ophouding, rustig blijven zitten: Spring
Maar ging fijn. Hij sprong mooi en lette goed op en ik had nu wel de controle die ik in Loenen een beetje kwijt was. Op 4ab een dubbel oxer-steil had ik alleen niet helemaal een lekkere afstand. Gaf een beetje onnodig nog wat extra been en toen kwam ie er wat te kort onder waardoor ik een balkje had. Op de tweede kwam ie nog wel mooi uit en voor de rest ook foutloos Dus met een balkje wel echt een lekker rondje gereden en weer een winstpuntje erbij. Toen nog helemaal rond gereden op weg naar de sloot! Eerst gewoon een beetje verlichte zit zodat ie niet door zou hebben wat er op hem te wachten stond. Toen afgewend (was gelukkig richting de uitgang) en wat steviger gaan zitten. Ophouding en veel been. Hij vond hem wel eng, maar dat was pas op het laatste waardoor ie hem in een keer sprong
Wel van schrik met z'n achterbenen onder z'n buik, maar hij deed het
Ben niet zo'n schreeuwerd, maar toen klonk er toch wel een "Jihoee"

Sorry voor m'n uitgebreide verslagje

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:35

Onide schreef:

-Joeri's wondje word viezer! HELP! ik doe naar mijn weten alles goed..
Afspuiten, wondspray.
Wat zijn jullie tips?
Ik zoek eigenlijk superdesinfecterende wondspray/zalf/vloeistof dat de wond een beetje droog houdt.. Er komt een klein beetje pus uit sinds gisteren..
*voor degenen die niet weten waarover het gaat.. m'n paard heeft een kalkoenwond in zn achterkootholte..

het lijkt mij ook dat je alles goed doet... ik zou verder ook niets weten!

Goed gedaan vief!! ik ga morgen naar diepenveen! Dressuren met beide paarden...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:36

zulke uitgebreide verslagjes zijn welkom hoor, leuk om te lezen!!

Gefeliciteerd met je drie winstpunten en je fijne wedstrijd en 1ste prijs!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:37

succes morgen jiska!
En fijn om een leerzame les te hebben gereden!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:37

Dankje
Ik kom morgen waarschijnlijk nog wel even kijken 's ochtends.
Moet je al vroeg rijden?

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:44

miss_jumpy schreef:
Ik vind Oudenhoorn een pokke-eind rijden voor niet echt bijzondere hindernissen. Renswoude is wel veel gaver, maar ja, voor de derde keer of 1 keer oudenhoorn... hm, lastig!

Tja, renswoude is nog verder voor mij om te rijden 10 km )

Maar vind ik renswoude ook gaaf, of vind ik niet bijzonder hindernissen misschien juist wel erg prettig? Ben nog niet toe aan door huisjes en over punten heen springen hoor

Heb besloten om waarschijnlijk 3 juni te gaan starten in rijpwetering oefencross, even kijken of we dat er thuis doorheen krijgen

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:46

voor de wond: goed schoonwassen, en evt een hoefverbandje erom... denk dat het dan het snelste geneest omdat er dan geen vuil (in blijft) kom(en)

Wie weet hoe je een plastron strikt??
Ik heb morgen me 1e dressuurwedstrijd, en nog nooit zon ding omgehad.. OF die was al gestrikt. Heb al plaatjes op internet gevonden, maar dan kom ik uit op een gefrotte knoop met een beetje stof eronder..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:07

Talida, voor mij is renswoude misschien ook wel iets verder, maar wel veel meer te oefenen. Ik denk dat het voor jou inderdaad misschien niet veel uitmaakt. Zoals ik me oudenhoorn kan herinneren (2 jaar geleden) kan je daar al snel alle hindernissen springen, veel bomen.

Maar in renswoude kan je ook wel veel springen, daar staan ook alle hopgtes wel tussen.