[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:04

Oohh spijtig daaph :-( was het iets raar of speciaal sms?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:26

Kan iemand die link van de stage van Hendrik nog terugvinden? Wil wel meedoen maar vind het precies niet meer terug :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:35

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:41

En spijtig Daaphh! Idd op naar de volgende. ;)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:57

Spijtig Daaph! Was er iets speciaal aan de hindernis?

Ik lees straks bij! Maar alvast een verslagje van mijn dag. Iskander foutloos in 1m en Colorado 3 balken (hij was weg met mij, had 0 controle). Voor de eerste keer Z1 dressuur met Colo gestart en een mooie 6de plaats. Ben super blij want we hebben gisteren pas voor het eerst met stang en trens gereden, gelukkig nam hij dat goed op. Hier en daar nog wat slordigheden maar voor de eerste keer ben ik zeer tevreden *\o/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:25

Proficiat Madelene met je 4e plek!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:25

En super Florence! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:46

Jammer Daaphh, volgende keer beter!

Super Florence! Heb je rond 14u30 even gezien aan de tent denk ik, maar moest me haasten met eten om terug te gaan zadelen. Was gene vette vandaag :+

Hebben wel gelachen met een clubgenootje op het einde van de dag. In 1 van de B1-ringen had iemand 257 als 1e plek terwijl de proef maar op 250 staat :))

Die stage ziet er fijn uit! Twijfel alleen omdat ik eigenlijk rust voorzien had voor ikkie.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 21:38

Proficiat Madelene! Ik vond de cross aardig opstaan voor L!

Super Florence!

Waarom geef je rust Varekaj? Hij heeft toch niet zoveel gelopen en hij is toch ook gene jonge meer? Ik zou gewoon lekker doortrainen. Misschien minder frequent maar wel blijven trainen en oefenen. Veel km maken, zeker als je wil gaan crossen...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:04

Ik heb al twee keer die stage gedaan in Deurle, ook bij Hendrik, en zeker een aanrader!! Vind het jammer dat ik dit jaar niet kan meedoen

MF mss iets vr u om er terug in te komen, of net iets te vroeg?

Jammer Daphne, hij zal het niet gesnapt hebben zeker? Volgende keer knallen jullie weer!

Proficiat madelene en Florence met de resultaten!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:06

thanks voor de link Hanne! vond het echt niet meer :+ Had nog nooit les van Hendrik PP maar hoorde er al wel goede dingen over en ik vind Deurle sowieso een fijn terrein. En dan zeker die waterbak staan echt paar leuke combi's die ik wel eens wil proberen }>

Klinkt goed Florence! Iskander doet het echt super hé. En Z1 dressuur is echt een ver-van-mijn-bed-show :D En Madelene klinkt ook alsof je een fijn weekendje had :)

Jammer van Blits Daph, hopelijk was het gewoon eventjes "iets" en gewoon volgende keer terug op de rit. Ik las er waarschijnlijk overheen maar wat is je volgende cross op de planning?

Ik ben trouwens hindernisrechter zondag op Deurle en zaterdag rijd ik zelf dus ik zie jullie waarschijnlijk allemaal wel de revue passeren :Y) zag al (natuurlijk) Antonius op de startlijst, zijn er nog die meedoen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:17

Ik ga zeker blijven doorrijden hoor wat betreft les! Mijn vriend is terug sedert eind augustus en die wil ook wel eens wat anders dan elk weekend paardensport :o
Hij vertrek eind september weer voor 9-12 weken, dus oktober/november zou ik idd graag springwedstrijdjes beginnen meepikken.

Maar na het provinciaal moet ik gewoon even lager pitje zetten of het wordt hier voor oorlog vrees ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:40

Ik ben er zaterdag in de vrije cross 60cm trouwens :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:58

pp: denk dat het jammer genoeg net iets te vroeg komt :( ze zal nog maar 6 weken terug in het werk zitten :s zou ook jammer zijn als je niet ten volle kunt volgen.

wij gaan op zondag naar deurle maar ik kom wss wel langs op zaterdag :-)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:41

Verslagje van westdorpe gisteren: in 1 woord: TOP!

Met Fi een goede dressuurproef kunnen rijden, binnenkomen in stap vind ik geen toffe oefening :+ dus wel wat spanning maar voor de rest heel vlotjes. Jumping en cross foutloos binnen tijd, stond niet zo zwaar of moeilijk maar vooral weer blij met de manier waarop we gereden hebben. Zelfde gevoel als in Nokere, heel simpel, mooie vlotte afstanden, niet aan de mond zitten prutsen, gewoon voorwaarts. Heel blij mee! (en heb mij nu dus toch maar kandidaat gesteld voor Anzegem 1* :Y) ) Uiteindelijk 3e plaats.

Voor Ny haar allereerste eventing. Dressuur was goed, mocht gelukkig in de ring een rondje rijden, dus ze was al snel op haar gemak. Bleek goed voor een 5e pl op 34 deelnemers dus heel tevreden mee. Alg opmerking op protocol nog iets meer bergop en activiteit in galop, klopt helemaal maar goed, met een 4 jaar die voor de 2e keer tussen de hekjes loopt, zat er niet meer in.
Jumping liepen ze wat voor dus ik moest meteen binnengaan zonder de ring eens rond te kunnen gaan, dus de kant van de tent niet kunnen laten zien, maar madam maakt daar allemaal geen spel van en simpel foutloos. De cross vond ik toch een paar dingen spannend, een boomstammetje op een berg omhoog, een witte bak met hoek van 90° naar een smalletje, een smalle trap middenin de wei, een kleine coffin, afsprong, water inlopen en uit springen, hoefijzer om doorheen te springen... Nu ja, voor een allereerste cross weet je toch niet wat te verwachten dus ik zat met het mes tussen de tanden :P De eerste 2 sprongen heel vlot (terwijl ik verwacht had dat ze wat moeilijk zou vertrekken), op de 3 heel twijfelachtig (wijnvaten), echt zo links rechts hupsen maar ze bleef vooruit gaan, dus op geduwd. En dan heeft ze eigenlijk op niets meer gekeken, overal aantrekken. Water liep ze zo in, alleen wou ze na de bocht terugkeren doorheen het water dus daar wel beetje moeten vooruit pushen en uiteindelijk 25 sec buiten tijd maar kon niet meer tevreden zijn! Uiteindelijk goed voor 5e plaats op haar eerste eventing!
Heb zoveel zin in volgende week in Deurle! We zijn er echt klaar voor, zal vooral een goeie dressuurproef moeten neerzetten, want daar zal het verschil wel gemaakt worden...

MF: 6 weken is mss idd nog wat kort, zeker omdat ze gerust heeft na een blessure... Had het nu enkel voor het veulen geweest dat ze lang stil stond, zou ik het nog gedurfd hebben.

Varekaj: ik probeer zaterdag te komen, ttz, ik kom sowieso, alleen moet dochter om 11u gaan zwemmen en denk dat mijn vent met mijn pa thuis gaat werken, dus hij zal vrees ik niet vrij zijn om naar het zwembad te gaan.
Trouwens, dochter heeft alle beesten van de Delhaize, iemand die in de thuiszorg werkt, had superveel puntjes, ze heeft mij 5 volle kaarten gegeven :') Dus nog eens superbedankt voor het aanbod van je pakjes (MF, jij ook!) maar t zal nie meer nodig zijn *D

Lene: rij je de wedstrijd in Deurle mee? Of heeft Pieter te weinig conditie?

Florence: Iskander doet het écht goed hé!! Wat zijn de verdere plannen dit seizoen nog? Ik rij met Ny enkel nog Deurle en dan mag ze week of 6 de wei, rust!
Colo ook heel goed in dressuur! Is dat op 20x60 of nog 20x40? Vind in Hrov die M proeven altijd zo kort op elkaar komen...

Daaph: balen als het in de cross zo onverwachts mis gaat, vooral omdat je niet echt weet wat de oorzaak is... Hopelijk gewoon eenmalig en volgende keer terug vlot vooruit.

Madelene: Ik ken die aandoening niet. Ik geef wel standaard elektrolyten na het werk, voor elk paard, ook na dressuur... Baat het niet, schaadt het ook niet denk ik dan maar. En na een cross geef ik neutradex voor nog ietsje meer effect te hebben. Hoe was jouw cross gisteren?
En wel spannend naar duitsland, toch weer iets helemaal nieuw. Ben benieuwd of je verschil merkt in soort cross dat ze bouwen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:30

Dikke proficiat ook Antonius! Opvolging voor Fi verzekerd :D! En toppie van A.nzegem, dan zie je wellicht daar!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:33

Mja, ik denk zelfs dat als Ny het spelletje goed door gaat krijgen, dat ik ze moeilijk ga kunnen houden, ze kan toch wel lopen :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:22

Antonius: heb je filmpjes gezien op fb! amai wat heeft ze ook wel echt een ruime krachtige galop :o het ziet er ook gewoon super uit! zal zeker duimen voor deurle :)

Over furrie. ze heeft deze winter wel 5-6 maanden terug in het werk gezeten dus in principe heeft al wel terug gewerkt na haar blessure en is dan enkel terug stil gezet voor haar bevalling :) maar denk conditioneel dat ik ze het liever niet aan doe :) ik zal wachten op jou professionele hulp :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:11

Van 1 beestje naar de hele collectie, ik gok dat er eentje heel blij is daar bij u :))

Super dat ze beiden zo goed aanpakten in de cross! Ik heb stress voor zaterdag. Niet echt omwille van Icaro, wel in de aard van waar is de parking, hoeveel tijd op voorhand moet ik er zijn om te verkennen, niks vergeten, hoe gaat het zijn qua drukte etc. Ben nogal een neuroot op dat vlak.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:24

MF: ik kijk er al naar uit voor training te geven :j
was dat 8 okt dat wij hadden afgesproken? Dan zet ik het meteen op kalender... Ik ben overigens vrijdag bij VM geweest met een vriendin die nog rap voor deurle eens wou trainen, zij rijdt ook 80 mee in deurle zelf, dus was ook beetje dit niveau dat ze wou oefenen. Moet zeggen, we hebben toch wel wat kunnen oefenen op die hoogte. Als je echt nog lager wil trainen, zal het bij Kobe worden want ik weet anders niets zijn dat de moeite is. Heb nu ook filmpjes van Ternat zien passeren maar lijkt mij eerlijk gezegd niet zoveel te zijn...

Varekaj: haha ja, ze is echt zot van die beesten, maar alé, ik ook, want ik vind ze zelf ook de max :') Als ik het niet vergeet zal ik eens fotootje trekken. En hoe leep ook alweer... Ze wou per sé in het 'grote bed' slapen maar van mij mag da nie, tenzij ze ziek is. Maar ik was nog aan het rijden, de vent was al naar boven, krijgt hij plots Bruno broccoli naar zijn hoofd gesmeten 'hier, Bruno wil bij jou slapen' en ze legt er haar ook bij, want 'ja, als Bruno hier alleen ligt is hij eenzaam hé'... Da kind is zo nen uitvijzer en bij papa werkt dat altijd...
Zou jij trouwens mee willen trainen de 8e?
Parking voor Deurle is recht tegenover het terrein op een grote wei, dus letterlijk de straat maar over steken, daar verlies je geen tijd mee. Als je het terrein opkomt, zie je de jumpingpiste liggen. Ernaast is een grote nieuwe cafetaria, daar moet je aanmelden. Het crossparcours ligt dan in het verlengde naar achteren toe. Verkennen doe je makkelijk op een uurtje, dan heb je zeker tijd om goed de aanrijlijnen te bekijken. Voor je gemak, als je kan, neem foto's van de sprongen, dan kan je die nog even memoriseren vlak voor je opstapt. Of verken 2x als je tijd hebt...
Maak lijstjes om niets te vergeten. Of doe zoals ik... vergeet het paspoort van uw paard en stuur uw vriendin er bij u thuis om om dat dan op wedstrijd te komen afgeven :P (ja hoor, t was gisteren van dat, totaaaaal vergeten dat je in NDL veeartscontrole hebt, paspoort van Fi ligt altijd in de camion want die gaat zoveel mee, maar ja, Ny dus niet...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:00

Bruno Broccoli... sorry, ik kan het mij zo inbeelden hoe dat beest vliegt en uw dochtertje erbij, dus bedankt voor de slappe lach :')
Als er zo nog dingen zijn van delhaize, zowel ik als mijn moeder gaan daar zeker wekelijks naartoe. Wij kunnen altijd meesparen.

Hoe het parcours loopt kan ik me wel ietwat voorstellen, is hetzelfde als toen met de crosstage. Ik weet dus ongeveer hoe de eerste hindernissen eruit zien, de piano en de waterbak.

Ternat is best leuk voor lage hindernissen! Verschillende hoogtes en breedtes boomstammen, kleine trakhener, klein grachtje, een lage op- en afsprong, waterbak waar je doorheen kan, in-uitstappen en in-uit springen via een boomstam, een punt, huisjes op 3 hoogtes, een treintje met wagonnetjes, autobanden, een paar oxers uit stammetjes/balken en dan zo een houten rol waar normaal vb elektriciteitskabel op gerold ligt maar dan op zijn kant. Ziet eruit als een platte paddestoel. Meeste staat tussen bomen, paar dingen op gras maar je kan er iig wel een leuk parcourtje doen.

Als de wederhelft weg is mag je mij meetellen in oktober O:) maar zoals gezegd, die heeft zijn buik vol dat ik elk weekend op sta ben. Dus na het provinciaal en zeker na het nationaal moet ik beetje rekening houden met hem.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:10

haha super! zat ook spontaan met de slappe lach :p zag bruno al vliegen :p

het zou idd de 8ste oktober zijn. het terrein maakt me niet veel uit. wat voor u het best uitkomt :)
80 cm zou in principe geen probleem mogen zijn :)
ik probeer in september ook nog een springles/cavaletti les mee te pikken bij I*ris. zodat ze toch al iets van gewone hindernissen gezien heeft.
Zondag heb ik cavaletti's gereden om haar eens iets anders te laten doen dan toertjes in de bak. Ene kant in drafbalken en andere kan in galopbalken gelegd. Heeft ze wel iets aangehad denk ik. Eerst alles apart genomen en dan op het einde eerst draf balken dan bij A of C naar galop - galopbalken en dan bij a of C weer naar draf - drafbalken - zo een paar na elkaar op beide richtingen. ( piste waar ik ze nu rij is niet heel groot dus heb ik ze recht door gelegd)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:16

effe snel, want ik heb het erg druk vandaag...
maar inderdaad een 4de plek!!
super cross gehad, met maar 9sec buiten de tijd.
was ik binnen de tijd geweest was ik eerste geweest!
maar ik ben hier zooooo super blij mee... *\o/* *\o/*
uitgebreid verslagje, en reacties op de anderen morgen. :o

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:49

zooo nu even meer tijd. Na een weekend wedstrijd ligt er altijd veel werk, en lijkt het wel of iedereen mij persoonlijk moet spreken over wat hun dwarszit :')

Maar dus de zaterdag fijn gedressuurd en foutloos gesprongen.
Kon niet zeggen echt fijn gesprongen, want mijn god...wat stond het parcours belabberd.
De afstanden in de directe lijnen stonden wel goed, maar de overige lijnen stonden echt raar.
Normaal gesproken als je een beetje in hetzelfde ritme blijft rijden, komen de hindernissen vanzelf, maar nu was het bij iedere hindernis je afstand zoeken. Maar goed, dat vond ik...wie weet hadden anderen er geen moeite mee. (al zag dat niet zo uit, want er waren er veel aan het hannesen)

Zondag fijne cross gereden, ik ben meteen volle gas ervandoor gegaan, en dat blijven doen. Omdat ik weet dat ik bij de hindernissen toch nog even een tikje meer tijd nodig heb.
Ook ging ik een beetje slingerend bij het water de afsprong af, en toen flink sturen naar de hindernis in het water...maar gelukt.
En 1x naar de verkeerde hindernis gestuurd, 16a/b was een gebroken lijn van een kist met dennen naar een punt, en ik reed naar de verkeerde punt. :oo op de helft in een flits zag ik wat ik verkeerd deed, en nog net op tijd kunnen sturen. Ik heb hem echt bijna tegen de punt aan geparkeerd, en hij sprong/kroop er nog overheen... *\%/* *\%/* braaaaaaaaaf paard hahahahaha :=

Wel even een benauwd momentje tijdens het warmlopen gehad, ik was 204 en toen herwig (191) moest starten kon hij weer terug want er was iemand flink gevallen, ambulance erbij.
de cross werd 20-25 minuten stil gelegd....ik kreeg het er toch even erg de zenuwen van. Ben ik toen met herwig, en nr 192 en 203 maar gezellig gaan kletsen. en voordat we het door hadden was de cross weer aan de gang gelukkig.