[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 14:27

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:33

Rowo lekker joh tis toch geen weer ;)
Mootje _O- kon me niet in houden :=

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:37

Mootje: die zag ik inderdaad ook al voorbij komen. Hilarisch!
Rowo: ik denk dat onze paarden zo ook weer naar binnen willen. Met die sneeuw hebben ze het zo gezien buiten. Te lastig om aan eten te komen en te koud.
Corien: fijn dat je vanaf weer op Jackson gaat!
Evie: veel plezier in London!

Ben fanatiek in het huishouden vandaag :+ Ik heb vanochtend het toilet en de douche boven schoongemaakt en zojuist beneden gestofzuigd. Ik moet alleen de huiskamer nog doen.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 02-12-10 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:37

Ik voer ze tussen de middag altijd hooi bij in de winter. Dus dan is er wel weer wat te eten voor ze... nadeel is gewoon dat onhandige lopen op die klompen :+

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:39

Jah wij hadden gistermiddag alweer de hamer nodig om de ijsklompen onder de hoeven uit te krijgen voordat ze op stal gingen. Met de hoevenkrabber kwam het gewoon niet los.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:39

Ja ik vind het persoonlijk niks als me paard met zulke stiletto's loopt, :=
Blijft hij lekker binnen :D

Ik ga me maar omkleden..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:40

CoriienRN schreef:
Ja ik vind het persoonlijk niks als me paard met zulke stiletto's loopt, :=
Blijft hij lekker binnen :D

En ik vind het 1000x niks als ze binnen blijven. Nu hebben ze 4,5 uur buiten gestaan en vind dat eigenlijk veel te weinig, maar ja... t is ff niet anders.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:42

Ja oke buiten is het lekker, vind het zelf al koud laat staan me paard :+
ach ieder zijn ding :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:42

Paarden hebben het niet koud hoor met dit weer. Extra deken erop en klaar!

@ Sussie: vanmiddag met de hoevenkrabber gedaan, maar dat koste nog al moeite idd.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:44

Rowo: hier gaan ze ook altijd naar buiten. Weer of geen weer. Als het echt slecht is gewoon wat korter. Ze zijn het zo gewend en als we ze nu op stal laten staan gaan ze alleen maar gek doen als ze weer buiten komen. Ik moet ook zeggen dat ze nog steeds erg graag naar buiten gaan. Ook als het zo sneeuwt.

Zelfs koukleum Weltsieger gaat nog steeds graag naar buiten. Dat wordt net zo'n stekelvarken als hij buitenkomt (aan zijn nek). Verder krijgen ze inderdaad zoals rowo zegt een extra deken bij op.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 02-12-10 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:45

Ja die van mij hou ik liever heel met dit weer! (die gaat als een diebiel doen dus dan heb ik hem liever in de binnenbak)
Julie paarden zijn het gewent om de heledag buiten te lopen die van mij niet bepaald..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:47

Als hij even een uurtje in de binnenbak kan om zich uit te leven is het toch ook goed. Als ze de hele tijd op 4x4 staan kunnen ze hun energie gewoon niet kwijt en dat is sneu. Maar dat hoeft toch niet persé in de wei. Als het zo slecht is kan dat ook prima in de binnenbak. Alleen die hebben wij niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 14:54

Mijn paard is denk ik twee weken geleden voor het laatst los geweest... Volgens mij doe ik hem er ook geen plezier mee. Hij blijft gewoon staan op de plek waar ik hem loslaat :+ De wei vind hij helemaal geweldig, maar door de veengrond hier (blubber) is het seizoen van 30 april tot eind september.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:57

Mijn paarden staan met gewone winterdeken buiten met daarover een regendeken. Ik krijg mijn ruin met moeite binnen met dit weer. hij vindt het heerlijk in tegenstelling tot baasje. Die gaat ook volledig uit zijn plaat en hij staat rondom op ijzers. Hem de hele dag binnen houden is absoluut geen optie. Ze staan bij mij in de bak/wei maar ik heb geen gras meer dus wei kun je niet noemen. Wij proberen hem na 4 uur weer binnen te krijgen maar dat lukt niet. Draak!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:05

Bam staat vierkant op ijzers en is dinsdag voor het laatst los geweest, gewoon in de paddock waar de sneeuw al was weggelopen door de ijzerloze paarden, het achterste deel was wel hard en de paarden draafden een paar keer wat heen en weer maar daar bleef het gelukkig bij, aangezien meneer het toch nog voor elkaar kreeg een kuil van een meter diep te graven viel de hardheid best wel mee :Y).

Normaal laat ik hem s'ochtends door stal in de paddock zetten maar deze week is dat de (gestrooide) molen geworden, bij de paddock hou ik liever zelf toezicht, ik ben bang dat het met deze sneeuw vandaag geen paddock wordt :n .

Was door het profielwerkstuk helemaal vergeten dat ik vandaag een toets moest inhalen :o?
Ben nog even naar die leraar toegegaan om het uit te leggen, in de hoop dat het misschien een andere keer mocht maar helaas...
Ik kreeg gelijk de reactie: "Dat wordt dan een 1,2 :7 " , heb maar even duidelijk gemaakt dat ik de toets wel gewoon wilde maken, heb vaak zat een voldoende gehaald voor engels zonder leren :') .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:37

Als ik ze binnenhoud zijn ze idd ook gek als ik ze weer los laat. Moet zeggen dat als ik ze nu loslaat in de binnenbak met een goede bodem, ze als nog niet gaan rennen. Ondanks dat ze buiten hun energie niet kwijt kunnen.

Die van mij weten niet beter dan buiten lopen. Maar die ijsklompen zijn wel verrot. Toch maar ff kijken of de smid er een zooltje tussen kan doen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:06

Shanouk: ik vind bruin tuig ook erg mooi! Neem maar gewoon bruin. ;)

Rot sneeuw :( heb mijn springles maar afgebeld, de weg was niet echt schoon te noemen.... Baal er wel van, had wel zin om te springen.
Nou heb ik ze allemaal maar gelongeerd, had echt geen zin om die koude rijlaarzen aan te trekken.

Bij mij staan ze ook allemaal nog buiten, niet lang maar beter iets dan niets.

Wendalie krijgt een nieuwe carriere als fokmerrie. Een echt crosspaard gaat het nooit worden en het is ook niet bepaald een simpel springpaard. :+ Rij haar van de winter nog door en dan moet ze van het voorjaar naar de keuring/ibop.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 16:09

Eef, is Wendel al PROK? En als dressuurpaard?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:10

Wendalie deed het toch best netjes als cross/springpaard Evelien?
Dat ze het niet net zo makkelijk doet als Capri is natuurlijk logisch.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:14

Als dressuurpaard is ze niet goed genoeg. Ze is nog niet PROK, moeten we nog regelen. Het is gewoon een ontzettend moeilijk paard, dat is niet erg maar het is veel werk en ik krijg er te weining voor terug.
Ze heeft als 4 jarige ongeveer alle jonge paarden wedstrijden mee gelopen en ze loopt in Hulten rond alsof ze voor het eerst mee is op concours. Het wordt niet beter vandaar dat ik geen zin heb om er nog veel energie in te steken.
Aan Borex en Capri heb ik twee fijne cross paarden en over 2 jaar is de kleine Floris 3 jaar en dan kan ik daar weer mee verder.

EB: jawel, in de cross deed ze het wel redelijk maar het is geen potentieel Z/ 1* paard en die ambitie heb ik wel. Ze heeft gewoon geen groot hart en is extreem kijkerig. Kijkerig is niet zo heel erg maar ze laat zich niet meer rijden en is echt bang.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 02-12-10 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 16:16

En verkopen is zeker een scheldwoord? Wil je wel een veulen fokken uit zo'n moeilijke merrie? Wij hebben ook zo'n niet te rijden fokmerrie op stal (10x erger dan Wendel), maar daar zou ik echt geen veulen van willen :n

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:19

Nee hoor, maar wie wil zo'n paard? Ze kan ruig springen maar is moeilijk te rijden en echt een zeikerige staakmerrie. :o Het een verschrikkelijk lief en makkelijk paard, zolang je er niet op zit.
Ik zal de volgende keer met lessen wel eens aan Leon vragen of hij iemand voor haar weet.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:22

Ik heb geen last van ijsklompen want er ligt amper sneeuw bij ons. Bodem is wel een hobbelige betonplaat. Ga binnenkort even met de paarden naar de manege dan kan ik ze hoop ik gecontroleerd uit hun plaat laten gaan. Daar maken zij ook dankbaar gebruik van.

@ evelien Als zij een mooie afstamming heeft kun je dat altijd proberen als fokmerrie. Al zou ik dat [as doen als zij geslaagd is voor de IBOP en bijv ster is geworden. Sommige paarden blijven altijd loerderig en wat lastig

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:23

Lastig is dat Eef. Ik zou zeggen of haar natuurlijke functie gebruiken (volstoppen) of verkopen. Wil je dan een andere erbij of vind je het wel mooi zo?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:34

Denk dat er geen bij komt, Borex is nog heel jong en Capri is ook pas 8 dus die kunnen nog wel even mee.
Over 2 jaar is Floris 3 en dan kan ik daar ook mee aan de gang.

We hebben haar fokker nog gebelt want die had wel intresse maar hij wilt toch eerst afwachten wat voor veulen zijn merrie (Wendel's oma) krijgt. Als het een merrie is wilt hij daar mee verder fokken.
Jammer, want dat was wel een mooie oplossing geweest.