[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 06:55

Goede morgen!

Leuk jantien :)
Wl idd 2 lippen aan de voorkant is niet best, paard kan ook niet afrollen :)
Mijn paard stond toen hij kwam ook 2 maten kleiner en staat nu op een maatje 2 en gaat ongeveer om de 3 maanden naar de smid :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:21

Moggel!!!

Nogmaals gefeliciteerd Jantine!!!

TG kon altijd vet lang met zn ijzer maar nu hij verhuist is heb k hem al een keer na 5 weken en een keer na 4 weke moeten laten doen. Wel laten verleggen maar toch, eerder kon ie zo 9 of 10 weken. Snap er niks van.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:50

TG, Dat ligt gewoon aan de hoefsmid :j

Mijn hele huis is doorgewaaid vanacht! Het is hier eindelijk onder de 20 graden :D Zometeen richting stal om zadels te passen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:00

Ligt idd ook zeker aan de hoefsmid. Ook wat betreft het verleggen. Zo lang ze geen nieuwe ijzers nodig hebben, worden ze alleen bekapt en gaan de ouden er weer onder. Ik kan soms een heel seizoen met een set van 4 ijzers. Maar ik kom dan ook amper op straat, dus ze slijten bijna niet.

@ mootje: je had het de hele week dus zo'n dikk 25 graden in huis :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:18

Morgen!
Ik ga heel gauw naar werk!

Ik vond 2 kg ook veels te veel voor een paard die niets doet. 0.75 vind ik prima. Als ze dan nog druk blijft, mag ze er helemaal af. Onbeperkt hooi krijgt ze praktisch, op de vorige stal ook, maar daar komt ze dus niet van aan :?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:21

Goedemorgen!
Jullie zijn hard gegaan zeg!!

Allereerst: Jantine, van harte gefeliciteerd!! Dat alles maar goed mag gaan en je je goed blijft voelen!
Snoek Ik zou het voer van Vorstin ook verder afbouwen. Nudine en het paard van mijn instructrice krijgen nu 1 summerfit koek per dag. Ze hebben/mogen allebei geen krachtvoer nodig, maar wel vitamines e.d. omdat ze allebei drachtig zijn. Ze vinden het allebei heerlijk en pakken de koek al uit mijn handen voordat het in de bak ligt! Dus als je haar toch iets wil geven, is dat misschien een optie?
Mootje succes met zadels passen!
Roos ik weet mijn tijden ook nog niet. Het L-springen is de laatste klasse van de dag dus ik neem aan 's middags. Maar morgen komt daar pas een echte startlijst van, heb geen idee hoeveel er mee doen in elke klasse.

gr_roos schreef:
Tientjeh, je bent net zo ver als mijn merrie, alleen mag die 2 maanden langer :D

:=

Vanmorgen een klein beetje uitgeslapen. Hoef maandag pas weer te werken :D
Ga zondag met een stalgenootje naar het dijkgatbos, als het niet te warm is tenminste. Dus Jer krijgt straks even een dressuur workout denk ik of misschien een sprongetje maar heb geen zin om met materiaal te gaan slepen. Zo eerst even naar huis wat kleren halen, de stallen doen en even rijden. Gister heb ik Nudien voor het eerst weer gelongeerd. Voornamelijk in stap natuurlijk maar ook op beide handen een paar rondjes draf en dat zag er goed uit. Vandaag gaan we weer langs de weg wandelen/joggen.

Dit weekend is hier Paalzitten. Kennen jullie dat?!
Mooiste feestje van het jaar al zeg ik het zelf ;) Wel afzien want laat naar bed en voor de paarden er weer op tijd uit. Ach.. je moet er wat voor over hebben (en dat heb ik :D).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:23

Snoekiej schreef:
Morgen!
Ik ga heel gauw naar werk!

Ik vond 2 kg ook veels te veel voor een paard die niets doet. 0.75 vind ik prima. Als ze dan nog druk blijft, mag ze er helemaal af. Onbeperkt hooi krijgt ze praktisch, op de vorige stal ook, maar daar komt ze dus niet van aan :?

Snoek, krijgt ze nu 0,75 per dag of 0,75 per keer?
Imo evengoed veel hoor. Jer krijgt (vol in training!) 2 x 0,75. En dan na het rijden nog een halve schep muesli of granenmix maar hij heeft echt niet meer nodig. Dan groeit ie echt dicht.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:35

Goedemorgen!

Over voer gesproken: Pancho kreeg toen hij op rust stond ook alleen een handje voer omdat de rest wat kreeg. Verder alleen veel hooi en in de wei hadden we een stukje ter grote van een box afgezet waar hij in mocht. Dat stukje hebben we iedere dag verzet. Alleen op stal ging niet dan brak hij de boel af en in dat kleine stukje wei hield hij zich netjes rustig.

En wat hoefsmid betreft: bij ons komt Anton van Nassau. Voor een paard met lastige hoeven kun je geen betere hebben. Ze staan er ongeveer 8 weken op. Pancho kan niet langer, want die heeft hele stijle smalle hoefjes. Pancho staat voor op ijzers, Vivre rondom en Weltsieger staat blootvoets. Vivre staat rondom voor het springen en de cross om haar goed op scherp te kunnen zetten. Weltsieger heeft supersterke hoeven en glijden doet hij niet op gras. Dus in de lagere klassen mag hij nog blootvoets blijven. Als we op straat komen rijdt ik in de berm. Met Pancho kom ik niet op straat want die is niet verkeersmak te krijgen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:55

Denk dat het ook per paard verschillend is wat ze nodig hebben. Ene wordt dik van lucht, ander heet van 1 handje en de ander is zo sloom of zo dun dat ie wel 2kg per dag kan hebben.

Avi staat nu stil en krijgt 2 schep per dag (Dodson en Horrell, soort muelsi dus ong. 1,5kg), Zetje met veulen krijgt nog steeds 2,5 schep per dag (ong. 4kg), ook al staat ze stil...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:01

Goeiemorgen :)

Ik heb 2 hoefsmeden. 1 voor thuis (die doet de shet & Dwarrel bekappen en Ultra&Meno beslaan) en 1 waar we naar toe gaan met Kino en Yoeri om te beslaan. Ben over beide tevreden, maar vind de tweede wel echt beter. Dat merk je ook wel aan de prijs.
Er lopen bij ons op stal zowieso verschillende hoefsmeden, zo uit mijn hoofd komen er in ieder geval 7 verschillenden.

Ik zal spullen klaarmaken, heb zo concours. Moet naar CH de Wolden met Ultra, voorselectie voor NIC Assen. Om 11 uur komt Ultra zijn limo, onze trailer staat in Ermelo en niemand kon mee (goeie voorbereiding, opgeven en weten dat je geen vervoer hebt maar er ook niet meteen achteraan gaan :o ), maar start in dezelfde groep als een vriendin en die wilden mij wel komen oppikken met de vrachtwagen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:19

handig Mirthe :P
In elk geval succes vandaag

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:28

Succes en veel plezier Mirthe!

Mandy, een merrie heeft nog best wel wat nodig met een veulen aan de voet. Helemaal met die droge weides.

Noor, paalzitten ken ik niet :+

Corien: TG heeft maatje 3 en ook wel een 4 gehad :+

Jantine, ook superleuk voor je zusje dat ze op UK mag crossen. En denk dat Uk het ook geweldig vindt!

TG liep helemaal niet fijn met de dynamic, heel bang was ie. Nu heb ik de K&K Ultra Soft en dat gaat erg goed!
Nou lekker dat als het aan de smid ligt. Ben nu al met de 2e smid bezig hier. Die lijkt wel heel goed. De 1e was echt prut! Wat dat betreft vind ik het niveau smeden in Twente wel veel beter en had graag mn smid meegenomen }:0

Oh ik wil dees!!!!

Afbeelding

Edit:

Nog een leuke foto van Floortje met haar pleegmoeder. Floortje is het veulen die toen ze 2 dgn oud was haar moeder verloor.

Afbeelding

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:36

Wat een lieve veulies Karen! Is dat op je nieuwe stal?

Net Jer gereden, ging voor geen meter. Ik werd helemaal gek van die wind om mijn kop en Jer had ook bar weinig zin. Tijdje vrij rond en diep rondgegallopeerd en afgestapt. Morgen weer een dag!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:38

Ja dat is bij de nieuwe stal :D

Die bovenste is een half zusje van TG, dus helemaal leuk. Zn moeder staat daar ook in die wei, echt een kleintje!

Inderdaad Noor, morgen weer nieuwe rondje nieuwe kansen :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:45

Mirthe: succes op concours! :)

TG: leuke veulend :D! Leuk dat het een halfzusje van TG is!

Noor: Hopelijk heeft Jer er morgen meer zin in.

Ik hoop dat ik vanavond wel gewoon 2 paarden kan rijden.. En dat het niet weer gaat donderen. Regen vind ik niet zo erg, maar donder hou ik niet van.
En vanavond mijn tas in pakken want morgen ochtend ga ik de paarden nog weer even rijden en daarna vertrekken mijn vriend en ik naar Scheveningen!! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:52

Wat een schattige veulentjes TG!
Paalzitten ken ik wel :j om nu te zeggen dat ik het helemaal geweldig vind, nee!
Noor, Materiaal slepen is altijd een drama. Ik zet meestal 4/5/6 hindernissen neer voor een half uur springles :o Als ik geen zin om te slepen heb, wordt het een balken parcours op de grond. Meestal ruimt mijn instructeur de balken op, zodat ik alleen de palen nog moet doen!

Ik heb een lesje 'hoe zit een zadel in elkaar' en 'hoe leg ik een zadel correct neer' gehad. Theoretisch moest mijn zadel passen. Godfried had mijn zadel eerst opnieuw gevuld en verhoogd vanachter, aangezien hij achterover hing en de vulling een maanlandschap was :( We hebben er nog twee andere zadels op gehad en mijn eigen zadel, en hij liep overal even fijn onder, maar het opvullen maakte al een super verschil!

Oftewel, geen ander zadel, maar een nieuwe vulling in mijn eigen zadel *\o/*

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:57

Dat is fijn Mootje! Scheelt weer een heleboel geld ;)

Ik ga zo maar weer even lekker rijden, even langs de ruitersportzaak om geborduurde dekjes op te halen en dan de vrachtwagen inpakken zodat ik morgen lekker op tijd richting Genk kan vertrekken!

_Noor

Kijk, dat scheelt weer flink in de kosten Mootje!!!
Het zitten op de paal laat ik uiteraard aan iemand anders over [size=7](dit kan op trouwens op verschillende manier geinterpreteerd worden ahum...) maar het feest in de naastgelegen kroeg is voor mij :D

Edit: typo

& jij hebt het helemaal begrepen Sim.
Laatst bijgewerkt door _Noor op 15-07-10 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Dat scheelt een hoop pleuries Mootje!

Paalzitten ken ik ook wel. Of het leuk is om zelf te doen, nee, denk het niet, maar het zal Noor wel gaan om de boel eromheen?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:08

Mootje dat scheelt een hoop zeg!
Tg lekker veulen :)
kim veel plezier in scheveningen :) ligt bij ons om de hoek ga je nog naar de bios?

Zo even pauze en dan mag ik weer.. :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:16

Het scheelt inderdaad een euro of 1500 :D
Corien, Bij welke stal/vereniging sta jij? Bij jullie worden toch ook wedstrijden georganiseerd?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:25

Goed geregeld zo Mootje!!!

Corien, wat voor werk doe je nu eigenlijk?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:29

Mootje: dat scheelt weer een hoop geld! Fijn dat je eigen zadel aangepast kon worden. Wat deed je verkeerd met het zadel erop leggen?
Kim: nogmaals veel plezier in Scheveningen! Voor zondag voorspellen ze weer mooi weer, dus dan kun je lekker naar het strand.

Heeft iemand ervaring met rollers of gel tegen de vliegen voor op het hoofd? Vivre wordt er echt gek van. In de wei en op stal heeft ze een vliegenmasker op dus dan heeft ze er geen last van. Maar dat ding moet met rijden echt af. En voordat ze bij iemand de tanden uit de mond slaat willen we er eigenlijk wat aan doen. Dus welk spul helpt echt goed?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:30

Karen, staat TG's moeder bij je nieuwe stal? Of begrijp ik dat niet goed? Wel heel toevallig!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:32

Sussie, ik heb de roller van de Welkoop. Werkt wel even voor de tijd dat je aan het rijden bent!