[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:55

maritboogie schreef:
En nu hoor ik dat ik Zondag weer ga crossen in Bathmen en ik stond als 12de op de wachtlijst :o
wil er nog iemand mee

Marit, misschien kan je beter naar Barchem toe rijden want in Bathmen is de hele cross al afgebroken ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:28

billy1 schreef:
maritboogie schreef:
En nu hoor ik dat ik Zondag weer ga crossen in Bathmen en ik stond als 12de op de wachtlijst :o
wil er nog iemand mee

Marit, misschien kan je beter naar Barchem toe rijden want in Bathmen is de hele cross al afgebroken ;)

Ik haalde ze ook elke keer door elkaar, ik ben zaterdag gelukkig wel naar de goede cross gereden :P

Ik had gister ook concour in Exloo!
Wiso was ook nog in cross stemming. Gelukkig kon ik haar wel elke keer mooi dicht rijden zodat ze niet heel vlak zou gaan. Ze raakte wel veel aan, maar gelukkig bleef het bij één balkje op h2. Het leuke was dat ze zo blij was dat ze in het parcours plotseling haar hoofd tussen de benen stak om even een vreugde sprong te maken :D

Caroline je reed toch met zwarte bodyprotector? Want dan heb ik je zien rijden, je had dan inderdaad een mooi tempo ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:54

PB: Mooi jasje hoor :D!

Ik heb gesolliciteerd naar slaapie-van-de-dag. Gister gezellig met vriendinnetjes uit geweest, 05.13 lag ik in mijn bed :+
Hebben ons wel zeer goed vermaakt haha. Nu tijd voor een ontbijtje, een grote kameropruimactie, en dan naar Wolles :)

TeeGee

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:30

Mooie rondjes in Drenthe lees, goed zo dames :D

Yeah, laatste werkdagje :D :D :D

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:58

:wave:

Al een tijdje weer niet gereageerd, wel mee gelezen. Zoë stond namelijk dinsdag ineens met een mega dikke poot. Omdat ze onwijs aan het rennen geweest waren vreesde ik direct voor een zware peesblessure. Dag erna direct naar de kliniek en eerste reactie van de DA was direct; dit is geen dik been van een pees. Echt een opluchting. Het zit waarsch onderin de voet. Kan een diepzittende hoefzweer zijn, onsteking of een kneuzing. (die zijn waarsch omhoog getrokken naar het been).Ze staat nu iig met natte watten, verband en een mooie pantoffel :D (en hopen dat een zweer of ontsteking eruit komt). Voorlopig dus ff rustig aan. Kan met een weekje goed zijn, ff afwachten. Helaas dus geen barchem voor mij |(

@ vief: ik was gister ook nog in Enschede in de stad. Ik vond het niet bepaald druk eigenlijk. Jij wel?

@ bvw: fijn dat je zo lekker gesprongen hebt. Startte je in de L?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:20

@bvw ja ik rij met een zwarte racesafe en een schimmel. Was weer een te vlot rondje. Dinsdagmiddag even rondje Emmen. Nu nog bedenken met wie!

@ rowo. Gelukkig geen peesblessure. Hopelijk snel weer fit.

Merrie is nog steeds 100% drachtig *\o/* *\o/* *\o/* Het zag er allemaal goed uit.

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:22

Gelukkig Caroline :D Zetje wordt ook al een heel stuk dikker. Onze moeke! :+:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:37

Die van mij nog niet echt. Is al dik doordat zij nu 4 jaar uit de sport is en pas sinds begin augustus drachtig is.

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:53

Zetje staat natuurlijk volop in training en is natuurlijk al vanaf mei drachtig. Scheelt een hele hoop.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:59

Super dat het met de zwangere merries nog helemaal top is!

Ik startte idd in de L, we hebben nu 2 wp het begin is er

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:31

Caroline: Fijn zeg :D
Mandy: Klopt! Het is tentamentijd, dus dan is het altijd wat rustiger :)

Over 20 minuutjes als mijn bus er is maar eens lekker naar Woll :) 't Is mooi weer!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:52

Veel plezier bij Woll Vief :D!

Mandy: Wat balen van Zoë. Helaas dat je niet kan crossen dit weekend, maar eerst moet Zoë er maar snel bovenop komen :).

Ik ben weer terug uit Leeuwarden. Zal zo even Sofietje rijden en daarna werken :).
Morgen dressuur wedstrijd met Sofie :+. Ben benieuwd of ze daar nog een beetje zin in heeft. Thuis gaat ze wel super fijn met dressuur :)).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:42

succes alvast kim, waar heb je morgen concour?

Mandy, echt balen van Zoë maar gelukkig is het geen pees!

Vief, inmiddels al weer terug van Wolles?

ik heb de hengst laten vrijspringen.
Mam moest boodschappen doen dus die kon vandaag niet helpen met "rijden", dus heb ik hem maar laten springen!
Eerst snapte hij er eigenlijk weinig van, nu gelukkig wel!
Voor een dressuurpaard doet hij het ook best netjes, hij is alleen wat lauw, maar dat vind ik beter dan wanneer hij er heel hard over heen gaat.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:08

Mandy, gelukkig is Zoë gauw weer op de been!! :(:)
Vief, hoeist met Wolles?

Wootje heeft weer heel de dag op het land gelopen :D , echt lekker voor dat paard!!
Mooi gezicht; sochtends gaat de ketting voor de oprit, boxen open en dan loopt de club van 4 richting land, de twee shetten komen er achteraan gescheurd en dan de twee geiten (een op 3 poten, de ander met een scheve bek) het is net een kinderboerderij _O- .

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:17

haha, ik zie het al voor me!
Volgens mij is een kinderboerderij wel net wat voor Wolin, de hele dag kindjes voor de gek houden :P

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:51

WolinLotte schreef:
Edit: Snoekiej: In Boekelo heb ik voor een hele poos met die man uit de Devoucoux-stand staan praten, ik was toch wel benieuwd naar hun idee over zadels passen (in geuren en kleuren uitgelegd hoe scheef Wo is, met haar manier van lopen nagebootst }:0 .. Wo de wokkel :P ) en ik kreeg echt supergoeie uitleg over zadels passen en dit sloot volledig aan op de manier waarop er bij Wo het zadel is gepast, door mijn nieuwe zadelpasser :) (ben blij dat ik Van Rijs niet meer heb :oo !! )
Als je dan voor een duur zadel wilt gaan, zou ik je ook even laten informeren door de man van Devoucoux in Nederland, hij zit geloof ik in Almere en heet Habib (?). Ik heb nog ergens zijn kaartje en nr van hem. Hun denkwijze en kijk op de anatomie van het paard was erg logisch, zo hoor je nog maar weinig zadelpassers vind ik :j .

Habib Devoucoux is net bij ons langs geweest voor een nieuw zadel. Hij geeft echt super advies met daarbij het welzijn van het paard voorop. Deze man heeft echt een masterdiploma in het zadel fitten en is niet alleen een verkoper maar een echte adviseur. We wilden echt bestellen maar hij wachte liever totdat het paard vol in training was omdat hij wil dat het zadel perfect past.

Hij had nog een aantal gebruikte devoucoux zadels die staan net op marktplaats.

Ik kan hem iedereen aanraden en hier is hij te vinden. Hij komt bij je thuis langs met zijn zadels.

Devoucoux Nederland
mr Habib Devoucoux (Engels & Franstalig)
Mobiel: 06 11396504

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:39

Met Woll is alles goed. Helpt allemaal goed :)
Buiten was ze ook erg braaf, legt zich er helemaal bij neer dat ze niet naar buiten mag voor deze paar daagjes. Want ze is er erg relaxt onder :)

Alleen hier dus ook geiten vandaag :))
Afbeelding

Precies zulke als hierboven. Met mooi gekrulde horens, veel haar en deze hadden ook nog een bel om hun hals. Grappige was dat je ze dus echt al vanaf 25 meter afstand rook (zaten nog bosjes tussen, dus je kon ze toen nog niet zien..) Woll gelijk op de rem :') en daarna kreeg ze het helemaal benauwd, van die gekke beesten met belletjes. Toen op een gegeven moment de oppergeit haar heel strak aankeek en begon te mekkeren had ze het niet meer. Ze was er het liefst heel hard vandoor gegaan. Zelfs de voorbijgangers die niks met paarden hadden vonden het super grappig :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:42

verwdrgr schreef:
WolinLotte schreef:
Edit: Snoekiej: In Boekelo heb ik voor een hele poos met die man uit de Devoucoux-stand staan praten, ik was toch wel benieuwd naar hun idee over zadels passen (in geuren en kleuren uitgelegd hoe scheef Wo is, met haar manier van lopen nagebootst }:0 .. Wo de wokkel :P ) en ik kreeg echt supergoeie uitleg over zadels passen en dit sloot volledig aan op de manier waarop er bij Wo het zadel is gepast, door mijn nieuwe zadelpasser :) (ben blij dat ik Van Rijs niet meer heb :oo !! )
Als je dan voor een duur zadel wilt gaan, zou ik je ook even laten informeren door de man van Devoucoux in Nederland, hij zit geloof ik in Almere en heet Habib (?). Ik heb nog ergens zijn kaartje en nr van hem. Hun denkwijze en kijk op de anatomie van het paard was erg logisch, zo hoor je nog maar weinig zadelpassers vind ik :j .

Habib Devoucoux is net bij ons langs geweest voor een nieuw zadel. Hij geeft echt super advies met daarbij het welzijn van het paard voorop. Deze man heeft echt een masterdiploma in het zadel fitten en is niet alleen een verkoper maar een echte adviseur. We wilden echt bestellen maar hij wachte liever totdat het paard vol in training was omdat hij wil dat het zadel perfect past.

Hij had nog een aantal gebruikte devoucoux zadels die staan net op marktplaats.

Ik kan hem iedereen aanraden en hier is hij te vinden. Hij komt bij je thuis langs met zijn zadels.

Devoucoux Nederland
mr Habib Devoucoux (Engels & Franstalig)
Mobiel: 06 11396504

Klopt ;) . Aardige en kundige man :j . Als ik ooit voor een nieuw zadel moet gaan, dan wordt dat zeker weten een Devoucoux :) (ik begin maar vast met sparen :Y) ). Hij heeft ook wel humor trouwens :)) .

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:47

@Vief: Geweeeeeldig die beesten :D . Ik dacht dat Wo zich rot zou schrikken van die geiten, de een heeft een spastisch pootje (is ooit gebroken geweest, gezet, maar heeft nooit goed willen genezen) en de ander heeft een scheve kaak, die heeft een kick in the teeth gehad van de monstershet Oscar...helaas kon de kaak niet meer gezet worden. Hij eet er overigens echt super mee, maar het is net een prehistorisch dier := . Wo schrok zich een keer helemaal lam van een geit onderweg..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:56

Bvw: ik heb dressuur wedstrijd in Siegerwoude. Niet zo groot daar ;). Maar wel dicht in de buurt :).

Vief: Die zou ik ook eng vinden als ik die tegen kwam haha ;).

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 08:40

_O- arme woll

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 09:25

Morgen :wave:

Mandy: Hoe is het nu met Zoë? Pootje al wat dunner door de pantoffel en de middeltjes? :(:)
Kim: Succes vandaag met je dressuurwedstrijd :D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 09:49

:wave:

Wat balen zeg mandy van zoe :\ zeker schrikken.
Kan me best voorstellen dat woll bang was Vief. :D

Ik heb uk klaar staan, op naar barchem 8-)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 09:50

Goede morgen :)

Rowo balen van Zetje :(
Kim succes met je wedstrijd!!

Ik ga naar het drop, moet een paard scheren :wave: toedels

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:05

Goeiemorgen :wave:

Nou Zoë loopt al wel meer rad, maar nog geen ontsteking of wat dan ook uit gekomen helaas. Pootje wordt iets dunner, maar nog lang niet weg. Echt balen... soms wou ik dat ze kon praten.

@ hilde: succes in Barchem... ik baal echt dat ik niet mee kan doen. Misschien zie ik je vanmiddag nog wel!