[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:24

Hier nog steeds geen regen volgens mij. Nagelbijten / Gniffelen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:33

Goeiemorgen.
Rot van die benen zeg Andrea. Het zou heel goed kunnen dat het door het gras komt.
Scum, dat was hier gistermiddag ook, maar nu regent het sinds vannacht, dus misschien gebeurt dat bij jullie ook nog.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:33

Goeiemorgen Doei!

Het regent hier nu al een heel tijdje... hopelijk is het straks droog als ik moet fietsen Clown

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:36

Morgen Doei!

Hier ook regen. Heb zo rijles en heb eigenlijk alleen nog maar met mooi weer gereden. Ruitenwisser weet ik gelukkig te vinden.. Was er de eerste keer in de simulator vanuit gegaan dat de richtingaanwijzer voor naar rechts aan de rechterkant van het stuur zat en die voor links aan de linkerkant... Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:49

Volgens mij blijft het hier nog een hele poos regenen :/

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:56

Hallo!

Vervelend Andrea!
Dan ben je weer ervaring rijker Vief!
Ik heb zo een proefwerk, en laatste uur een SO, en dan ben ik nog niet vrij, moet ik eerst met een jongen een ijsje eten Nagelbijten / Gniffelen ik moest hem nog trakteren, wil 'ie meteen naar duurste in de buurt Nagelbijten / Gniffelen . Nouja, hij krijgt zijn ijsje, en dan ga ik naar huis! Tong uitsteken

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:56

Goedemorgen!
Hier regent het ook, en niet zo'n beetje ook:wow:
Heb gelukkig gister op de staldeur gezet dat ie binnen moet blijven, omdat ik s'ochtends ga, staat ie net buiten kan ik hem weer gaan halen.
Dus dan laten ze hem binnen staan en dan kan ik hem zelf buiten zetten.
Kan die mooi met ze regendekentje.
Aan natregenen gaan we niet beginnen, heb ik zo'n zeiknat blubberig paard. Echt niet Haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:57

Wordt het dan zo'n modderpoel in de wei Ingrid?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:02

Succes Mistid!
Ingrid: Vind het wel een beetje overdreven om hem een deken op te doen Nagelbijten / Gniffelen Even opdrogen en je paard is weer schoon je geeft net aan dat je vanochtend op een droog paard gaat rijden...
PB: GEFELICITEERD!! Go jij! Go jij! Nog gelukt met de taarten? En al lekker verwend?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:04

Der zitten bepaalde vlakken met alleen aarde geen zand of gras.
En dat is hier in deze omgeving echt van die vieze klei.
Daar gaan alle paarden ook eerste ven lekker in liggen als je ze buiten zet.
En met dat warme weer graven ze eerst nog wat dieper en gaan ze er dan inliggen voor de koelte.
Opzich wel slim bedacht.
Hij mag er van mij nu ook in gaan liggen maar ik heb geen zin in zo'n vies paard.
Vind zand en modder niet erg gewoon lekker poetsen, Maar zand en modder op een nat paard vind ik echt erg en vies.
Dan kan je er dus niks meer mee, das voor een keertje niet erg, maar probeer het toch maar te voorkomen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:06

Lees het artikel van de afgelopen P&S maar eens. Daarin staat ene heel interessant stuk over stal en weideklimaat. Ook over bij welke temperatuur het paard zich het beste voelt en wanneer je ze moet helpen met een deken.
Mensen denken teveel van: oh, ik zou zelf ook niet nat willen worden dus gooi ik mijn paard ook maar een deken op. Maar voor mensen ligt de temperatuur waarbij ze zich lekker voelen op een andere graad dan bij paarden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:07

Aha...

Bij ons is het helemaal niet nat Clown best lekker hoor, van mij mag het wel regenen, zolang het maar 's nachts is, of als ik op school ben. Maar op de heen en terugweg niet, en ook niet als ik vrij ben Clown heel wat eisen dus Tong uitsteken

Oja, PB is jarig! Gefeliciteerd!!!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:12

Het is een ongevoerde deken en die kunnen ze op tot de 26 graden, dat is het lang niet dus kan het makkelijk.
Bij ons op stal gaan bijna alle paarden met regen met een deken naar buiten.
De bodem bij ons bestaat uit klei, en word dus heel snel drassig.
Zolang het deze temperatuur is kan een paard makkelijk een ongevoerde deken op.
Kijk als het nou 20 graden is de zon schijnt en af en toe een buitje, ga ik geen deken op doen.
Maar het ziet er naar uit dat het blijft regenen dus je kan der ook niet mee gaan wandelen in het zonnetje.
En klei is gewoon heel vies, dat krijg je der bijna niet meer normaal af of je bent 2 uur bezig.
Kijk ik heb er de tijd wel voor. Maar er zijn mensen die zijn binnen 2 uur weer weg.
Ze hoeven alleen maar te rijden de rest word gedaan.
Snap dat als je de hele dag werkt en een gezin hebt met kinderen dat je geen zin heb om na een lange dag werk zo'n zeiknat vies paard uit de wei te halen.
Ik snap echt wel dat een paard dat echt niks uitmaakt, ik zeg ook niet dat ie het koud heeft zonder deken.
Het is alleen meer voor eigen gemak en heb paard heeft er toch geen last van.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 16-05-08 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:13

Maar klei komt toch alleen op de benen? Dan hebben ze toch niks aan een deken?

En om alleen een deken op te doen omdat anderen het ook doen daar zou ik niet aan beginnen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:17

Ik doe geen deken om omdat iedereen het doet, het is meer het feit dat ik niet de enigste ben die een paard een deken op doet en dat het bij ons normaal is als het regent.

Een paard ligt ook neem ik aan, rent als een gek door het land.
Ik heb nog nooit regen en buiten meegemaakt met dit paard, maar als je de regendekens ziet van de andere pensionklanten die je echt wel dat het werkt en wat voor viezigheid je ermee weghaalt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:20

ik moet zeggen dat ik er ook het nut niet van zie. Alleen in heel slecht herfstweer met veel regen krijgen ze een regendeken op en verder nooit. Van poetsen ga je niet dood, en voor je paard is het een stuk lekkerder zonder Knipoog

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:21

Opzich vind ik dat je alles zelf moet bepalen. Ik vind het namelijk heel vervelend als iemand mij na-aapt, en iemand doet het nu ook, met alles... O.A. met dekens, en dan vraagt ze, wanneer ga jij dat doen, en geef ik antwoord, zie je haar raar kijken en doet ze het 1 dag later ofzo. Vervelend, maar trek me er niks van aan, heb toch ruzie met 'r nu...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:22

Jup, poetsen is goed voor de spieren.
Die van ons lopen nu iig allebei zonder deken buiten. En ja hoor, ze gaan weleens in de modder rollen. Dat vinden ze heerlijk.
Als je ze daarna op stal zet en het droogt op, dan poets je het er zo vanaf.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:27

Ik vind ook dat je het zelf moet weten.
En ik vind poetsen ook niet erg, heb het alleen over het feit dat je een nat paard die onder de klei zit niet kan poetsen totdat die droog is.
Je kan er niet buiten mee gaan lopen dus je moet hem in stal zetten en er net zo lang naar staan kijken totdat ie droog is.
Ik denk ook dat iedereen dat heel goed zelf kan bepalen of die ze paard nou wel of geen deken op doet.
Bij ons op stal staat meer dan de helft met een zomerdeken, en staan er zelfs nog paarden met een 200grams op.
Kijk dat vind ik nou dus echt niet nodig.
Maar ik denk dat iedereen dat best voor zichzelf kan beslissen wat ie doet, het is immers zijn/haar paard.
Ik snap ook niet waaromn je je paard met dit weer nog met een 200 grams op laat staan, wat moet je dan in de winter.
Zo heeft gelukkig iedereen zijn eigen mening.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:12

Arme paarden zeg (die wat nu nog met 200grams staan). En tot 26 graden met deken! Ik zou spontaan mijn deken vermoorden als ik paard was Haha!.

Rijden er vandaag wel weer bussen trouwens?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:16

Ingridje16 schreef:
Zo heeft gelukkig iedereen zijn eigen mening.

In het geval van de mening die je hierboven beschrijft vind ik dat niet zo gelukkig... Een paard met een 200 grams op laten staan met dit weer vind ik echt niet normaal.

Jou motivatie om hem een deken op te doen op de wei snap ik ook niet helemaal. Je gaat 's ochtends rijden, dus is hij nog droog. 's middags kan hij lekker een modderbadje nemen, 's avonds weer naar binnen en dan is hij de volgende morgen toch echt wel droog??
Zand klei en andere "viezigheid" is heel goed voor de vacht van je paard, wil je hem dat ontnemen?

Overigens staan de meeste paarden met dit weer onder een ongevoerde deken ook te zweten maar goed...

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:27

Mijn paard staat nu ook constant zonder deken op.
Ik ben zo'n beetje van het principe, dekens af zijn dekens af. Clown
En ik zie dat mijn paard daar geen problemen mee heeft. De dekens lagen er al lang genoeg op en ze heeft enkele maanden terug een bacteriële infectie gehad waardoor ze kale plekjes kreeg, de veearts zei dat dat pas ging weggaan als de dekens af waren en nu ze eindelijk af zijn heeft ze terug een mooi niet-kaal velletje Haha!

Ze ging trouwens super gisteren! En ik heb een nieuw zadeldekje, een knalgele van eurostar Clown Het is eens iets anders en ik heb verschillende complimenten gekregen erover Haha!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:28

Oja Miriam: Welke Belgische crossen rijd je dit jaar mee?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:48

Goedemorgen!
@PB: Gefeliciteerd met je verjaardag!!! En zijn de taarten nog gelukt??
@Vief: Fijn dat Wol weer braaf was.

Ik heb net weer heerlijk vergaderd en heb zometeen nog een les. Daarna snel naar huis en door naar het werk. Dan ben ik weer de hele dag onder de pannen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:49

Met die 200grams deken ben ik het ook niet eens.
Maar ik denk dat iedereen dat zelf moet weten.
Zo snap ik ook het nut niet van zomerdekens.
Maar ik leg er dan weer een regendeken op met dit weer wat jullie dan weer niet snappen.
Ieder zo z'n eigen ding waar een ander weer twijfels over heeft.
Zo kan je altijd in discussie blijven over wat er nu het beste is, maar eens word je het nooit.