[SGW] [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel 5)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biem

Re: [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:03

Vief: Die springt idd heel hooog, en die andere is echt heeel mooi Lachen
En voor morgen wens ik je echt superveel sterkte, en geef Sambal maar een dikke zoen en knuffel Ach gut
Hilde: Balen dat het niet helemaal zo goed ging, volgende keer beter Lachen
Renske: Mooi dat het met Dolly weer wat beter gaat Lachen Geef hem ook maar een dikke knuffel Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:46

@ hilde: 188 is toch op zich wel netjes?

@ renske: doe je hondje een dikke knuffel van mij!

@ vief: whaaah, dat tweede paardje lijkt echt wel heel erg op een 5 jarige die ik ook rijd. Dat eerste paardje kan wel donders springen zeg.. Sterkte met kiezen en morgen met Sambal. Had jij gisteren een filmpje van mij gemaakt op de SRD?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:40

Heel veel sterkte morgen Vief.
t Zou wel fijn zijn als je snel een ander leuk paard vind. Ondanks dat Sam onvervangbaar is kan de leegte dan toch wat opgevuld worden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:46

andrea16 schreef:
Oja, ik ben op zoek naar een dubbelgebroken bitje met bol tussenstuk, 12.5 cm. Ik heb er namelijk een van 13.5 cm maar die is toch te breed.

Hoe dik en welk merk? IK heb net een 13.5 van harry's horse besteld, maar die is net zo groot als mijn 12,5 van Ot. Ga hem vanavond wel even passen bij nowie, maar ik denk dat die te krap is Clown
Als jij een ander merk hebt en ook een niet te dikke dan kunnen we misschien wel ruilen Clown

Die van mij is nog gloednieuw, kaartje zit er nog aan Knipoog

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:48

188 is wel goed ja.. Mja, ben beter gewend Bloos
En normaal gesproken loopt ze ook beter.
Maar ze had gister ook nieuwe schoenen gekregen, ze had weer een ijzer er half onder zitten, dus ze liep al een paar dagen met 1 ijzer Nagelbijten / Gniffelen
En gister avond viel ze nog op dr knieen toen ze uit de bak kwam Nagelbijten / Gniffelen

Dus daarom liep ze niet zo fijn. Volgende keer beter Lachen

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:50

sjaan en renske: sterkte met de dieren Ach gut
@Vief: wow Bloos! dat 1e paardje kan echt ontwijs goed springen en hoog ook zo te zien Lachen Moeilijke keus Ja Ach gut
Geef sam morgen maar een hele dikke knuffel en zoen Ach gut
Veel sterkte Huilen
Ik zit met tranen in mijn ogen Verdrietig

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:54

Scum schreef:
Dat trillen hoort niet bij een hoefzweer MJ. Ik heb geen idee wat het kan zijn.

Was toch een hoefzweer. Toen ik kwam stond ie ook heel erg te pompen en met grote neusgaten te blazen, zal van de pijn geweest zijn. De da had de zweer gelukkig snel te pakken en sneed hem makkelijk open. Hij heeft miron ook pijnstillers gegeven want dat beestje had het echt wel slecht. En het is echt geen mietje want in zijn 23 jaar heeft ie maar een paar keer kreupel gelopen en dan had ie ook altijd echt wat. Ik hoop dat het zo voldoende open is en het snel leegloopt en geneest!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:59

Die faust slooft zich wel uit zeg vief Knipoog
Weet je zeker dat die tweede geen Orame x zuidhorn is? Andersom kan haast niet

Heel veel sterkte morgen met het afscheid!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:21

Vief, van mij ook nog een keer veel sterkte voor morgen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:23

Vief, heel veel sterkte morgen Ach gut Die Faust kan wel gruwelijk van de grond zeg!

Hilde, goed gedaan.

Heb vandaag les gehad van Albert Voorn, super ervaring! Vosje liep heel fijn, en hij heeft er ook nog even op gezeten Haha!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:24

Lijkt me gaaf zeg! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:30

Ik zal nog wel wat foto's doen, maar we hebben eigenlijk vooral dressuurmatig werk gedaan, en op het eind een parcoursje van 80 cm. Ik moest heel licht blijven zitten, handen zacht houden en gewoon netjes naar de sprong rijden. Ik kon hem op 2 pinken sturen, en het ging echt perfect. Was reuze blij Ja

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:31

Hij lijkt mij echt fijn lesgeven Ja

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:34

Leuk Lielle! Komt er een vervolg of was het eenmalig?

Citaat:
Weet je zeker dat die tweede geen Orame x zuidhorn is? Andersom kan haast niet

Waarom niet gomir? Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom je dit denkt hoor. Ik ben verder helemaal niet thuis in de fokkerij

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:36

Qua leeftijden van de hengsten vermoed ik. Zuidhorn is al even dood nl.

Dit is eenmalig, de jaarlijkse kerstclinic van onze club. Goed gereden trouwens in de selecties, en Ronald doet het ook super Ja

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:39

Fijn dat het zo goed ging Lielle! Leuk idee trouwens, een jaarlijkse kerstclinic bij de club!

Vief: nogmaals heel veel sterkte morgen, maar ook daarna.
Wat kan die eerste geweldig springen zeg Bloos!, die tweede is idd heel mooi, maar het belangrijkst is dat het klikt Lachen

Ik ga nog even lekker in bad en dan slapen Bloos
Ben echt moe..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:40

Vief heel veel sterkte morgen en een dikke knuffel voor jullie allebei Ach gut

MJ, mijn pony was ook altijs goed ziek van een hoefzweer. Het is te hopen dat ie goed schoon wordt, maar de druk is er iig wel af.

Lielle, klinkt als een lekker lesje. Had graag in je schoenen gestaan Clown

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:42

Bij de Vughtse hoeve dan? Ik sta idd redelijk in de selecties maar ik ga de finale niet rijden. Vanwege het geniale systeem wat hier in de kring gehanteerd wordt maak ik zelfs als ik de finale win geen kans meer om door te mogen naar de Brabantse (en ik sta nu 6de van de 45!). En dan moet je ook nog eens startgeld betalen voor het kringfinale. Dus ik bedank voor de eer en ga lekker L2 starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:44

Ik start al jaren niet meer voor selecties in onze kring, vind het al bar en boos geregeld (start selecties in oktober voor een RK in februari Verward ) en bevoordeeld richting de oude NKB clubs. Bagger dus.

Idd de Vughtse Hoeve, ons oude stekkie.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:51

GvdT schreef:
MJ, mijn pony was ook altijs goed ziek van een hoefzweer. Het is te hopen dat ie goed schoon wordt, maar de druk is er iig wel af.

Hee, ben je ook weer boven water! Is het nog tot en met zaterdag druk op je werk of wordt het al beter??
ja, de druk is er vast af dus ron moet zich als het goed is wel snel beter gaan voelen!

Lielle, klinkt gaaf! Albert Voorn staat toch een beetje bekend als aparte man met aparte rijmethode?? Of zeg ik nu iets stoms? Hoe zag het eruit met hem op het vosje?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:03

Zo staat hij zeker bekend en zo is hij ook. Maar eigenlijk doet hij niet veel anders dan ik altijd van Rob hoor, alleen een beetje Knipoog beter dan ik. Hij begon met Vosje te galopperen en liet hem langzaam lopen door gewoon rechtop te gaan staan en zijn handen hoog te zetten. Hij kwam meteen terug, kwam ook meer aan elkaar en liep alleen met zijn kop metershoog in de lucht. Daarna gewoon maar blijven galopperen en volgens hem hoefde hij helemaal niets te doen en kwam hij vanzelf naar beneden. Nou denk ik dat hij toch wel een beetje frutselt en doet, maar je zag er vrijwel niets van. Vosje liep met zijn neus bij zijn knieen, helemaal los en mooi links gebogen.

Met springen moest ik hem gewoon met zijn kop laten lopen waar hij wilde, stil zitten met je onderbenen naar voren ( Verward ) en je bovenbenen en knieen los van het zadel ( Verward ), en dan met een heel zachte hand en heel licht in je zit naar de sprongen. Sturen alleen met je binnenteugel (en buitenbeen) en vooral simpel rijden.

Verder hebben we in het losrijden op beide handen met 1 hand gereden om te kijken hoe ontspannen je dan ging zitten, en wat gewerkt aan schakelen in galop vanuit de verlichte zit. Maar op zich hoorde ik eigenlijk vrijwel hetzelfde als wat Rob altijd zegt, en ik kon ook aan het eind het parcours vrijwel exact rijden zoals hij wilde, en dat zou nooit gelukt zijn als ik iets volkomen nieuws had moeten doen.

Ik zal wel een paar filmpjes plaatsen, als ik weet hoe dat moet.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:18

Lielle schreef:
stil zitten met je onderbenen naar voren ( Verward ) en je bovenbenen en knieen los van het zadel ( Verward ),

Toch klint dit niet heel vreemd. Volgens mij bedoelt hij hiermee te zeggen dat je je zwaartepunt moet verleggen.
Wanneer je je onderbenen iets meer naar voren legt en je hakken voldoende uitdrukt in de verlichte zit dan raken je bovenbenen en knieen het zadel practisch niet en ligt het zwaartepunt iets verder naar achter waardoor er meer balans is. ('meer' is natuurlijk relatief aangezien ik niet weet hoe jij normaal zit Knipoog ) Je kan je paard dan ook beter 'onder je door' laten galoperen zonder hem te storen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:19

Nou, ik sta nogal bekend om een stoelzit Knipoog Het was ook niet in de verlichte zit maar in het lichtrijden

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:20

klinkt in ieder geval goed!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:20

ik ga slapen Lovers
morgen vroeg uit voor me rijbewijs op te halen Lachen