Ja dat zou zeker moeten lukken Hanne! Aruba heeft vorig jaar ook eens 2 weken boxrust gekregen nadat ze haar hoefbal had opengetrapt en 1 week voor Nokere mocht ik terug rijden en heb Nokere dan meegereden en conditioneel waren er geen problemen!
Ja hoop dat natuurlijk ook, vrees dat het wel nog even wordt uitgesteld want zie dat met mijn D-pony niet lukken, maar we geven niet op. ik vraag me wel af als het bij eventing ook zo is dat je vanaf 16 jaar niet meer met de pony's mag meedoen?
Anoniem
Geplaatst: 31-08-17 23:00
Rij je lrv? Dan geldt de 16-jaar regel inderdaad, net zoals alle andere takken van de sport. Buiten lrv mag je volgens mij wel onbeperkt met ze pony tussen de paarde starten.
ik twijfelde dus nog tussen lrv of niet. Als mijn pony dat wel nog allemaal aankan ze is toch al 17 jaar, wel nog even actief en vol energie als een jong paard haha
Er zullen veel wedstrijden te rijden vallen deze winter. 3 kalenders zijn al bekend ( VM tielt, b*ocage en g*averranch)
Anoniem
Geplaatst: 01-09-17 15:00
Die van VM zien er inderdaad tof uit, vanaf 70cm is ideaal. Vaak zat dat je pas vanaf 90 kan instromen en daar heb ik (nog) niks aan.
Al blijf ik erbij dat het na het provinciaal rustig aan wordt tot eind oktober. Enige wat ik dan eventueel nog start is een oefencross en heel misschien aspiranten.
ik heb een nieuwtje, ik ga "ook" starten in Duitsland! Laatst op een training daarover gepraat, en toen eens alles goed bekeken, en er zijn dit najaar 2 wedstrijden op voor mij fijne afstanden. Zülpich-Enzen 23/24 september 80km Düsseldorf-Ratingen 30 september 1 oktober 120km maar dat betekent dus wel dat is Varsseveld heb afgezegd, en ook Waregem Ik had er graag willen rijden, maar ik zag toch wel bij allebei tegen de kilometers op. Nou is waregem dan nog wel met overnachting, maar dan nog. Ook was het moeilijk om een vriendin te vinden die mee wilde met overnachting. Dussssss....nu komend weekend dan Marchin en dan op onderzoek in Duitsland!! Weer alles opnieuw verkennen, en ik moet de proef uit mijn hoofd leren Ik ben zooooooooooo benieuwd.
Trouwens iemand al eens van ADH bij paarden gehoord? antidiuretisch hormoon Boxser deed 2 weken geleden op de meest vreemde momenten plassen, vaak achter mekaar, en veel. We hebben urine en bloed naar het laboratorium gestuurd, en ik krijg zometeen uitslag hoop ik. Ik ben al vanaf gisteren op een belletje aan het wachten van de DA, maar hij heeft het nogal druk Op zich heeft hij geen problemen fysiek met bewegen, alleen als zijn blaas vol is loopt hij wat ongemakkelijk. Hij doet dan een beetje kruisgalop met zijn achterhand. Maar voor de zekerheid zijn we hem al de hele week elektrolyten aan het voeren. Afwachten....maar voorzover mocht ik wel rijden.
Ik ken het syndroom niet, maar Icarus plast ook soms super vaak/gekke momenten. Bij hem is het vooral als we hem op een nieuwe wei zetten
Anoniem
Geplaatst: 01-09-17 19:29
Het doet me vaag een belletje rinkelen, maar zou sofiehavan daar niet meer over kunnen zeggen?
Iig ben ik heel kritisch op veel drinken/plassen. Icaro had een periode dat hij tot 70L zoop op 20u, en dat leek te komen uit een combi van een kruidenvoer + stalondeugd. Sommige zuigend lucht, hij ging zuipen. Hij is toen naar Merelbeke geweest voor vrees van nierproblemen. Gelukkig niks erg.
Duitsland klinkt leuk!
madelene
Geplaatst: 01-09-17 22:19
nou gelukkig goed nieuws, hij concentreerd zijn urine gelukkig wel, weinig maar hij doet het. dus dat betekent dat de hypofyse goed werkt. in de bloedwaardes was een lichte verhoging van de ck (of was het nou cg?) waardes, in ieder geval de waardes wat aangeeft of hij spierbevangen is, maar dat mocht ook wel met het werk wat hij doet, was te verwachten. Maar hij moet nu wel een flink aantal kilo's afvallen, want hij is nu echt nog net aan niet te dik. (baasje trouwens ook na de zomer ) dus hij gaat nu 's nachts weer naar binnen, en niet meer 24/7 op de wei
Anoniem
Geplaatst: 02-09-17 00:51
Is het dan niks à la diabetes insipidus ofzoiets? Als hij het kan concentreren voert hij wel afvalstoffen af. Vraag rest of hij voldoende afvoert maar ga uit van wel.
Voorlopig kan ik ze nog 24/7 buiten houden, maar het zal van het weer afhangen hoe lang dat nog gaat lukken.
mila_furrie
Geplaatst: 02-09-17 14:47
Oef gelukkig Madelene!
Hier komen ze altijd s avond binnen ivm te dik worden:-p ze zitten ook op kleine stukken die ze dan mooier af eten en dat dan niet zo sterk staat. Hier krijgen ze ook voeding waar heel wel of suiker en zetmeel in zit.
mila_furrie
Geplaatst: 02-09-17 21:07
Zag passeren op fb dat h*Hendrik d*egels eventing stage heeft in Deurle. Vind ik wel best interessant alleen komt het voor mij toch mss een beetje te vroeg :-( Vandaag eens wat cavaletti s gedaan in draf en galop en het ging best goed. Binnenkort eens een springlesje meepikken binnenkort. Normaal wordt ze volgende week gespeend.
Diabetes...hmmm...dat zouden ze toch wel gezien hebben bij het onderzoek?
Vandaag in marchin fijn gereden. Sta voorlopig 4de. Maar ik weet nog niet of ik morgen op volle snelheid ga rijden. Ik wil eigenlijk proberen gewoon foutloos rond komen. Ik zie wel hoe hij aanvoelt.
Succes dames, ziet eruit dat het mooie dag gaat worden!
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 13:03
Ik hoop dat Madelene haar cross beter gaat als de mijne!
Ik had stress vr de jumping want in Marchin zetten ze altijd aan de maat en moeilijke lijnen. Ging super, 1 balkje.
Cross is normaal nooit een probleem... hij was wat sterk maar cava. Op de 3 kreeg ik geen 100% goede afstand, dus teugels wat langer. Het was draaien naar 4. Ging hem er langs.... en torn nog 2x... dat heb ik nog nooit meegemaakt... volgens mij heeft hij zelfs nig nooit gestopt in de cross...