Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar ik wist het natuurlijk al een paar weken
Mijn paard stond op maatje 2 bij de vorige eigenaren, is door mijn eigen hoefsmid op een 4 gezet en staat inmiddels weer op een 3. De mijne heeft allemaal scheuren naar de nagelopeningen. Sinds een week spuit ik het twee keer per dag af en duim ik dat ze blijven zitten. De afgelopen paar keer moeten er na 3 weken nieuwe nagels in en na 6, max 7 weken krijgt hij nieuwe ijzers. Het land, drinken uit de sloot en elke week kalkoenen draaien bevordert het ook niet 
Bitje vond hij niet wat?
Hij bleef ondanks de weinige beweging en het weinige krachtvoer opzich wel aardig in de bespiering zitten, maar was nog steeds superfris
Zeker Jipje deed af en toe even extra zijn best
Morgen weer dressuurles thuis met hem en 's avonds met Anoes even naar de verenigingsles om wat te dressuurprutsen
Volgens mij neemt de spiermassa bij paarden ook pas af na 6 weken. Simmie schreef:Die van mij gaat om de 6/7 weken.
.. Die ouwe en de Tinker staan blootvoets.
. Ik denk ook niet dat het 't knarsentanden zozeer gaat oplossen, want dat is spanning en spanning los je alleen maar op met ontspanning.. misschien dat het bit meer comfort biedt en er zo meer ontspanning onstaat en de aanleuning prettiger wordt. Is het niks, verkoop ik het bit weer
.
. Glimwormpje, hoef er niks voor te doen
.
Ik zie dat deze ook speciaal gevormd is.. Bij de Myler weet ik dat het kneveleffect opgeheven is door het middenstukje die het doorbuigen stopt.