[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:47

Die van mij gaat om de 6/7 weken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:47

Echt :oo ? Bam zijn hoeven waren altijd prima en ik deed altijd 7/8 weken, en dat vond ik al best lang.

Hoe vaak gaan die van jou dan?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:48

Ze gaan als ze het nodig is en das zelden om de 2 maand. Ik gok eerder om de 3 maand.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:49

Staan ze dan blootvoets of gewoon op ijzers?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:50

Beide.... pony heeft geen ijzers, Avi wel en Zetje momenteel niet ivm veulen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:51

Tientjeh @ wat leuk een baby op komst !!! gefeliciteerd.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:53

Worden ze niet heel lang dan bij Avi, bij Bam groeien ze echt als kool geloof ik dan, zijn hoeven waren na 7/8 weken al vrij lang.

Blootvoets lijkt me wel goed kunnen, dan slijt het natuurlijk ook wel af.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:14

Jantine: Gefeliciteerd!!!!
Caro: balen zeg van je zus, hopelijk gaat het snel beter. Op een ziekenhuisopname zit je ook niet te wachten, maar als het echt heel slecht gaat is dat misschien wel beter.
WL: zoals ook al gezegd in het topic wat je geopend had over de myler bitten rij ik Weltsieger ook op een myler lever 1 D-trens. Vivre loopt op een myler watertrens, maar ook op een dubbelgebroken onderlegtrens. Vivre wil ook wel eens flink knarsen maar dat heeft geen verband met het bit. Meestal doet ze het uit frustratie. Maar ook wel eens als ze super ontspannen is.
Evie: fijn dat je op het zadel van je instructeur mag springen. Hopelijk ligt die ook goed.

Moest vanavond buiten lesgeven. Maar even uitgesteld tot na het noodweer. Om half 8 was het hier weer droog en begon meteen de zon weer te schijnen. Raar weer: eerst staat het keihard te storten en het is nog geen minuut droog en de zon schijnt met een stralend blauwe lucht.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:16

Ik heb trouwens ook heel lang mijn ruin op een myler gehad. zo'n type als die van PB. Van de 1 op de andere dag was hij er niet meer fijn op maar in het begin super.

Lekker lesgeven met dit weer. Of bloedje heet of noodweer. Ik geef geen les meer. Mijn werk en mijn paarden zijn genoeg

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:36

Vorstin gaat iedere 7/8 weken naar de smid, tenzij het eerder nodig is. Ze staat nu even voor en achter op 2-lips, omdat ze de vorige keer niet zouden blijven zitten met 1-lips. Ze heeft behoorlijke brokken aan de zijkant eraf :(

@ Lotte, jij smeerde toch Hoefvocht?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:47

Zetje heeft slechtere hoeven die gaat wel vaker. Avi heeft echt knetterharde voeten die niet hard groeien.. de pony's hoeven lijken helemaal niet te groeien :+

Pino die ik toen had kon zowat een hele zomer op zijn ijzers staan :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:57

Jantine, Nog een keer gefeliciteerd *\o/* maar ik wist het natuurlijk al een paar weken
PB, Hoe ging je dressuurles?

Lees wederom over de hoefsmid :D Mijn paard stond op maatje 2 bij de vorige eigenaren, is door mijn eigen hoefsmid op een 4 gezet en staat inmiddels weer op een 3. De mijne heeft allemaal scheuren naar de nagelopeningen. Sinds een week spuit ik het twee keer per dag af en duim ik dat ze blijven zitten. De afgelopen paar keer moeten er na 3 weken nieuwe nagels in en na 6, max 7 weken krijgt hij nieuwe ijzers. Het land, drinken uit de sloot en elke week kalkoenen draaien bevordert het ook niet :n

Ik had springles en aangezien er mooi weer van zee kwam heb ik buiten een parcoursje neergezet. Parcoursje was als volgt:
_______________________________\
| ______________|
_______________________________/
Leuk bedacht van mijzelf, maar zulk stuurwerk ben ik nog niet aan toe. Uiteindelijk als een dubbel en twee diagonalen gesprongen. Op 't einde een parcoursje 1.10m gesprongen en het ging echt super!

Ik heb instructies meegekregen van mijn instructeur voor morgen: Wat je ook doet, koop geen zadel waar je een paar maanden bezig bent je balans terug te vinden _O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:03

MO: Les was hard nodig. Had gisteren een sprenger dynamic gekocht voor hem. Echter is het niet iets om mee dressuur te rijden met Amati.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:07

Waarom is het niets voor de dressuur Pb?

Ik zat zelf ook te kijken voor de dynamic in bustrens, die heb jij toch.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:11

@Tienjeh: Gefeliciteerd!!!! Wat een leuk nieuws zeg!! Hopelijk ga je een 'fijne' verdere zwangerschap tegemoet, tegenwoordig hoor ik zo onderhand alleen maar horror verhalen :o
@PB: Je bent dus flink aan het werk gezet samen met Maat tijdens je dressuurles?? :P Bitje vond hij niet wat?
@Mo: Fijn dat je zo lekker hebt kunnen springen.
@Evie: Heb je al wel plannen voor een nieuw springzadel dan?
@Snoekiej: 2 kg brok vind ik persoonlijk ook nog wel erg veel als ze alleen maar mag stappen en voor de rest op stal staat. Wij hebben er afgelopen winter 1 gehad die ook alleen maar 2 x 10 minuten aan de hand mocht stappen en die kreeg 0.5kg per dag en heel veel hooi en brood :o Hij bleef ondanks de weinige beweging en het weinige krachtvoer opzich wel aardig in de bespiering zitten, maar was nog steeds superfris :o
@Kim: Fijn dat Bobo het allemaal weer zo fijn oppakt!

Ik ben vanavond naar vergadering op de vereniging geweest, was niet veel boeiends aan. Hier ook nog een flinke bui gehad met wat onweer, maar vergeleken met van de week viel het me heel erg mee. Vanmiddag met beide paarden nog even een sprongetje gemaakt en beiden waren ze erg braaf :D Zeker Jipje deed af en toe even extra zijn best :D Morgen weer dressuurles thuis met hem en 's avonds met Anoes even naar de verenigingsles om wat te dressuurprutsen ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:17

Jn: Fijn dat ze allebei zo goed sprongen :D .
Een nieuw springzadel gaat er zeker komen, liefst zo snel mogelijk, maar de zadelmaker heeft nog niet teruggebeld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:17

PB, Waarom werkte het bit niet?
Snoek, Dat is inderdaad wel veel voer. De mijne kreeg 2x een handje toen hij op (box) rust stond en onbeperkt hooi. Hij heeft van 2maanden boxrust tot 1.5jaar stappen gestaan en eigenlijk nooit echt ingevallen :n Volgens mij neemt de spiermassa bij paarden ook pas af na 6 weken.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:27

Nee, spiermassa neemt eerder af, ongeveer 25% per week. En dat hou je niet tegen met voer. Ze worden alleen maar knettergek van krachtvoer.
Onbeperkt hooi en voor het idee af en toe een handje voer is het beste.
Met krachtvoer hou je het spierverlies niet tegen. Ik zou stoppen met dat krachtvoer zo lang ze stil moet staan. Ook geen muesli geven, ze verbruikt het niet en het is momenteel nergens goed voor.
Zonde van de spieren, maar dat is niet anders.

Gefeliciteerd Tientjeh!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:29

Heleen, En wat is volgens jouw de beste manier om de verdwenen spieren er weer op te trainen? Of om een jong paard te laten uitdijen?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:30

Simmie schreef:
Die van mij gaat om de 6/7 weken.

Wolin ook :) .. Die ouwe en de Tinker staan blootvoets.

@Snoekiej: Nee, heb het ooit wel aangeschaft vanwege de scheuren, maar silicea doet haar hoeven heel veel goeds.

@Sussie: Ik las het inderdaad :j . Ik denk ook niet dat het 't knarsentanden zozeer gaat oplossen, want dat is spanning en spanning los je alleen maar op met ontspanning.. misschien dat het bit meer comfort biedt en er zo meer ontspanning onstaat en de aanleuning prettiger wordt. Is het niks, verkoop ik het bit weer :) .

Wo stond te glimmen in haar stal vanavond *D . Glimwormpje, hoef er niks voor te doen :D .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:30

Voor de dressuur was het te los in zijn mond. Daarnaast moet hij een maatje kleiner hebben. Had een 12,5 genomen, maar dit bit moet niet uitsteken bij de mondhoeken maar aansluiten.
Dus hoop dat ik nog kan ruilen voor een 11,5 (of iemand hier moet hem over willen nemen?). Voor springen wil ik hem wel gebruiken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:33

PB, Ik wil hem wel een keer proberen? Die van mij heeft nu ook een D van 12.5 in zijn mond. Als hij er fijn op loopt, wil ik hem wel van je overnemen :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:38

Wat is het effect van de Dynamic PB? :) Ik zie dat deze ook speciaal gevormd is.. Bij de Myler weet ik dat het kneveleffect opgeheven is door het middenstukje die het doorbuigen stopt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 06:42

Goeiemorgen!

Bedankt allemaal voor de felicitaties! 6 Febr is de datum, dus hopelijk kan ik volgend jaar het cross seizoen weer meedoen. haha.

Ondertussen gaat mijn zusje Uk starten op wedstrijden en misschien dat jullie hem dan nog weer zien in de B crossen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 06:49

Tientjeh, je bent net zo ver als mijn merrie, alleen mag die 2 maanden langer :D