Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gr_roos schreef:Ik ga helaas voor jou Ingrid met de meeste mensen mee.
Je lijkt me niet de meest geduldige persoon en dan bedoel ik niet met driftig, maar wel met overvragen en ik vraag me af of je rijtechnisch ver genoeg bent om een 3 jarige in te rijden.
MJ_ schreef:Ik zou in jouw geval ook niet zo snel een 3-jarige nemen Ingridje, want ik denk dat je heel graag aan de slag wil en dat kan dan voorloopig nog niet, heb je daar voldoende geduld voor??
Verder had ik juist zo'n respect voor je keuze om een geblesseerd paard niet weg te doen maar ik begrijp nu dat PD toch weg gaat?? Dat zou ik dus niet doen, of zelf zorgen dat ie een fijne oude dag heeft of een spuitje, als ze eenmaal gaan zwerven kunnen ze heel verkeerd terecht komen....
MJ_ schreef:Verder had ik juist zo'n respect voor je keuze om een geblesseerd paard niet weg te doen maar ik begrijp nu dat PD toch weg gaat?? Dat zou ik dus niet doen, of zelf zorgen dat ie een fijne oude dag heeft of een spuitje, als ze eenmaal gaan zwerven kunnen ze heel verkeerd terecht komen....
Lielle schreef:Ingrid, het laatste wat ik hierover ga zeggen is dat ik aan de vragen en problemen die je hebt met rijden, die je hier dus zelf plaatst, niet de indruk overhoud dat je de ervaring en rijvaardigheid hebt om een groen paard netjes op te leiden. Daarvoor hoef ik je niet persoonlijk te kennen, alleen maar je eigen berichten te lezen en wat filmpjes te kijken. En dan kan die driejarige nog zo braaf zijn, je zult hem wel nog een hoop moeten leren op rijtechnisch gebied. Waarom wil je zo graag een 3jarige? Als je graag wil gaan starten, en dat lijkt sterk zo in je berichten, ben je toch veel beter af met een wat ouder paard (en die hoeft echt geen 10+ te zijn) die al wat meer gezien heeft en bovendien de leeftijd heeft om echt aan het werk te gaan.
Ik ben zelf ook op zoek naar een paard erbij, en juist om die reden zoek ik dus geen 3jarige, maar eentje van minstens 4 zodat we dit jaar ook wat kunnen gaan starten.
Wb PD, ik ga helemaal met MJ mee. Een paard met zulke blessures verkopen zou ik niet snel doen, de kans dat ze in allerlei circuits terecht komen is levensgroot en persoonlijk vind ik dat niet eerlijk.
doe ermee wat je wil; doe je er niets mee, even goede vrienden.
peanutbutter schreef:Ik weet wel dat wij heel vaak 3 jarige pony's verkopen aan kinderen. Als er goede begeleiding bij is gaat dit eigenlijk altijd goed. Als het paard maar braaf is.
En laat ik eerlijk zijn een echt goede 5/6 jarige die en braaf is en genoeg kwaliteit heeft, daar moet je geld voor neerleggen. Dus ik kan heel goed begrijpen dat Ingrid een driejarige wil. En vaak kan een vierjarige nog niet eens zoveel meer dan een driejarige behalve dat ze een jaar ouder zijn.
WolinLotte schreef:![]()
Ik heb zo'n zin in de crosstraining!!
![]()
![]()
Ahum.. enthousiaste uitspatting
![]()