[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nat1503

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:20

Ingrid, ik sluit me ook aan bij de meningen van de andere.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:34

Ik sluit me hier ook bij aan.
Maar Ingrid kennende trekt ze zich daar niet zo veel van aan. Dat is prima, ieder zijn/haar eigen keuze.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:45

gr_roos schreef:
Ik ga helaas voor jou Ingrid met de meeste mensen mee.

Je lijkt me niet de meest geduldige persoon en dan bedoel ik niet met driftig, maar wel met overvragen en ik vraag me af of je rijtechnisch ver genoeg bent om een 3 jarige in te rijden.

Ingrid, hier ga ik in mee.. Een iets ervaren paard zou denk ik schelen voor jou, ik merk dat je graag aan de slag wil en daar is een jong paard niet voor geschikt, die moet groeien en gaan ontwikkelen. En daar gaat veel tijd overheen.

Wolin is nooit echt braaf geweest, zadelmak maken was een flinke klus en het inrijden is niet zonder slag of stoot gegaan (richting de ruiter zeg maar..), maar ze is nu een soort van slimmer en zelfstandiger geworden.. "Mij maak je niks meer wijs"-houding, echt pubergedrag. Ik ben blij dat ik voor Wolin, van jongs af aan, al meer jonge paarden onder mijn hoede heb gehad en dat ik nu nog steeds met jonge paarden in de weer ben, onder andere zadelmak maken en samen met de eigenaar inrijden.
Ik vind, een jong paard kopen is leuk als je de nodige ervaring en kennis hebt (dus mbt training en het denken/gedrag van jonge paarden), niet met het achterliggende idee "Hij is zo leuk."

Over budget kan ik niet meepraten. Lachen

Ik zit hier op werk, straks studiemiddag. Hopelijk kan ik eerder weg, heb zin in een winterse rit met Wolin. Cool

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:49

Hyper! Go jij! Go jij! Ik heb zo'n zin in de crosstraining!! Hyper! Go jij! Go jij!

Bloos Ahum.. enthousiaste uitspatting Knipoog

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:51

hahahaha, leuke uitspatting! Ik kan met het wel voorstellen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:51

Leuk Wol, ik hoop dat het echt leuk wordt!
Ik wil ergens rond maart ook weer eens een training rijden en kijken hoe Os dat weer oppakt en ik heb er ook al onwijs veel zin in!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:53

Ik heb ook zin in crossen! Maar ik zou nu al blij zijn als ik eerst weer es normaal kan rijden, volgende week mag het van mij wel weer gaan dooien, een Elfstedentocht komt er toch niet.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:08

Ik ben weer terug van school Lachen
Ook al weer zo'n zin Lotte Haha! Ik ben blij dat ik volgend weekend weer mag! Hoe gaat het nu met Os MJ? Zou leuk zijn als je ook weer lekker kan trainen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:19

MJ_ schreef:
Ik zou in jouw geval ook niet zo snel een 3-jarige nemen Ingridje, want ik denk dat je heel graag aan de slag wil en dat kan dan voorloopig nog niet, heb je daar voldoende geduld voor??

Verder had ik juist zo'n respect voor je keuze om een geblesseerd paard niet weg te doen maar ik begrijp nu dat PD toch weg gaat?? Dat zou ik dus niet doen, of zelf zorgen dat ie een fijne oude dag heeft of een spuitje, als ze eenmaal gaan zwerven kunnen ze heel verkeerd terecht komen....

Inderdaad. Hier ben ik het echt helemaal mee eens. Dit gebeurt echt veel vaker dan je denkt. Hier zo'n horrorverhaal: [PP] Arm paard, arme vriendin.. (verkoop paard, handelaar)

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:40

MJ_ schreef:
Verder had ik juist zo'n respect voor je keuze om een geblesseerd paard niet weg te doen maar ik begrijp nu dat PD toch weg gaat?? Dat zou ik dus niet doen, of zelf zorgen dat ie een fijne oude dag heeft of een spuitje, als ze eenmaal gaan zwerven kunnen ze heel verkeerd terecht komen....

Hou zou vanaf dat ik hoorde dat hij artrose had al weggaan, alleen had ik hier geen haast mee.
Ik kan hier geen paard houden waar ik niks mee kan voor 300 euro per maand aan stalling waar hij in de winter ook nog eens niet naar buiten kan.
Ik had hier geen haast mee, kijk hij staat niet in de weg, maar het is meer de verandering van zijn gedrag in zo'n korte tijd.
Dat is de reden waarom ik er eigelijk meteen een beetje tempo in probeer te maken.

Over of een 3-jarige nu wel of niet geschikt is ga ik inderdaad niet in discussie.
Kan mijzelf wel gaan verdedigen hier maar daar is helemaal geen reden voor.
Niet raar bedoeld hoor, maar jullie kennen mij allemaal niet persoonlijk, de meeste heb ik uberhaupt nog nooit gezien.
Dan vind ik het voor mijzelf een betrouwbaardere bron om hierover te praten met de mensen die mij kennen en mijn manier van rijden.
Ik heb al met verschillende mensen gesproken en ik weet niet meer wie het net zei, maar een brave 3 jarige is braver dan een vervelende 10 jarige.
Ik was voor het eerste paard al opzoek naar een jong paard, dat ik 2 keer een wat oudere heb gekocht was omdat deze paarden mij aanspraken.
Dat het twee mis is gelopen heeft niks met de rij vaardigheid van mij te maken.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:45

Doei! ik kom net terug uit Griningen Haha!!
Even lekker gewinkeld. Nog een aantal leuke dingetjes kunnen vinden *LOL*.

Straks even naar dressuurles Lachen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:48

@Ingrid: We kennen je niet persoonlijk, maar deze posts over het kopen van een jong paard zijn naar mijn idee afgeleid door wat jij post in je voorgaande berichten.. Aan de hand hiervan, wordt er toch "geoordeelt" of vormen mensen hier een beeld bij. Tenminste.. dat lijkt mij Lachen .

@Kim: Lekker geshopt! Haha!
Heb studiemiddag, maar mijn concentratie is me in de schoenen gezakt... Lips are sealed

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:50

Ingrid, het laatste wat ik hierover ga zeggen is dat ik aan de vragen en problemen die je hebt met rijden, die je hier dus zelf plaatst, niet de indruk overhoud dat je de ervaring en rijvaardigheid hebt om een groen paard netjes op te leiden. Daarvoor hoef ik je niet persoonlijk te kennen, alleen maar je eigen berichten te lezen en wat filmpjes te kijken. En dan kan die driejarige nog zo braaf zijn, je zult hem wel nog een hoop moeten leren op rijtechnisch gebied. Waarom wil je zo graag een 3jarige? Als je graag wil gaan starten, en dat lijkt sterk zo in je berichten, ben je toch veel beter af met een wat ouder paard (en die hoeft echt geen 10+ te zijn) die al wat meer gezien heeft en bovendien de leeftijd heeft om echt aan het werk te gaan.
Ik ben zelf ook op zoek naar een paard erbij, en juist om die reden zoek ik dus geen 3jarige, maar eentje van minstens 4 zodat we dit jaar ook wat kunnen gaan starten.

Wb PD, ik ga helemaal met MJ mee. Een paard met zulke blessures verkopen zou ik niet snel doen, de kans dat ze in allerlei circuits terecht komen is levensgroot en persoonlijk vind ik dat niet eerlijk.

doe ermee wat je wil; doe je er niets mee, even goede vrienden.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:53

Lielle schreef:
Ingrid, het laatste wat ik hierover ga zeggen is dat ik aan de vragen en problemen die je hebt met rijden, die je hier dus zelf plaatst, niet de indruk overhoud dat je de ervaring en rijvaardigheid hebt om een groen paard netjes op te leiden. Daarvoor hoef ik je niet persoonlijk te kennen, alleen maar je eigen berichten te lezen en wat filmpjes te kijken. En dan kan die driejarige nog zo braaf zijn, je zult hem wel nog een hoop moeten leren op rijtechnisch gebied. Waarom wil je zo graag een 3jarige? Als je graag wil gaan starten, en dat lijkt sterk zo in je berichten, ben je toch veel beter af met een wat ouder paard (en die hoeft echt geen 10+ te zijn) die al wat meer gezien heeft en bovendien de leeftijd heeft om echt aan het werk te gaan.
Ik ben zelf ook op zoek naar een paard erbij, en juist om die reden zoek ik dus geen 3jarige, maar eentje van minstens 4 zodat we dit jaar ook wat kunnen gaan starten.

Wb PD, ik ga helemaal met MJ mee. Een paard met zulke blessures verkopen zou ik niet snel doen, de kans dat ze in allerlei circuits terecht komen is levensgroot en persoonlijk vind ik dat niet eerlijk.

doe ermee wat je wil; doe je er niets mee, even goede vrienden.

Ik ga hier volledig in mee. Goed verwoord naar wat ik bedoelde te zeggen in mijn laatste post Lachen .

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:04

Hier ben ik ook weer even. Heb steeds braaf meegelezen, maar al even niks geplaatst.

Ten eerste: Wat Lielle en MJ zeggen over het verkopen van PD ben ik het helemaal eens.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het een onmogelijk opgave is voor Ingridje om 2 paarden in pension te onderhouden. Toch vind ik het erg riskant om een paard met zoveel gebreken te verkopen. Je weet niet wat er met hem gaat gebeuren, misschien komt hij wel in handen van een handelaar en weet jij veel waar hij terrecht komt of wat er met het arme beest gebeurd. Er zijn zooooveel paarden niet goed en worden toch weer doorverkocht etc. etc. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zit te wachten op een paard met zoveel gebreken terwijl er tig gezonde paarden te koop staan. Ingridje, ik zou je willen zeggen: denk er goed over na. Verplaats je in je paard. Dit is geen aanval, maar het zou nog veel erger zijn als het paard naar terrecht komt.

Ten tweede: Ik ga met de anderen mee wat betreft het kopen van een 3-jarige. Ik denk dat Ingridje blij moet zijn met alle tips. Imo zijn ze allemaal goed bedoeld. Toch vind ik het zelf heel belangrijk om je eigen gevoel te volgen en je eigen plan te trekken.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:12

Ik ben het ook met de rest eens. Persoonlijk zou ik ook nooit een 3-jarige gaan kopen als mijn eerste zelfstandige paard. Ook al heb ik bij Madelene een aantal jonge paarden gereden (en nu nog) en zijn zat momenten bij dat ik er liever niet op stap Clown.
En van een ouder paard kan je ontzettend veel leren nog!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:40

Middag Lachen!

En ik ga het niet over het nieuwe paard voor Ingridje hebben. Geen zin in Clown

MJ: Ben ook wel benieuwd hoe het met Os is Lachen
Kim: Weer helemaal beter? Lachen

Ik baal ook echt van alle sneeuw en kouwigheid. Deze week wel echt een dramatisch ov-weekje gehad.
Heb ongeveer elke aansluiting die ik kon missen gemist door vertraagde bussen of treinen. Net weer thuis en ga zo eens mijn concourstroepjes bij elkaar zoeken.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:04

vief: ik baal ook hoor, mag nu wel afgelopen zijn!
kim: griningen? is dat nieuw Clown hahaha Tong uitsteken

Nou ik heb heerlijk gereden Haha! in de binnenbak van de buurman ( naast stal) mocht altijd wel komen rijden als het buiten niet wou Haha!.
Heb dus kunnen trainen voor zondag, hij ging lekker.
Voel ook dat die nu echt sterker wordt, en de trainingen goed aan kan. Dus we gaan straks naar 4 keer per week rijden toe.
Rijd nooit langer dan een half uur en wissel af met naar buiten gaan.

Heb ook echt zin om te crossen, maargoed moet geduld hebben Haha! We zullen zien hoe die vorderd en aanpakt. en dan kijken of die dit jaar nog een B crossje loopt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:05

Ik weet wel dat wij heel vaak 3 jarige pony's verkopen aan kinderen. Als er goede begeleiding bij is gaat dit eigenlijk altijd goed. Als het paard maar braaf is.
En laat ik eerlijk zijn een echt goede 5/6 jarige die en braaf is en genoeg kwaliteit heeft, daar moet je geld voor neerleggen. Dus ik kan heel goed begrijpen dat Ingrid een driejarige wil. En vaak kan een vierjarige nog niet eens zoveel meer dan een driejarige behalve dat ze een jaar ouder zijn.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:12

Vief Ach gut , ja het ov ligt idd echt op z'n gat met dit weer.
LZ, Leuk dat je jonkie het zo goed oppakt Knipoog .

Wolin wordt ook zo extreem heet met dit weer, niet normaal kunnen rijden, de kou in de kont en sjezen maar... Cool

Ik heb nu alleen nog een Hulsebos dressuurzadel (met extra diepe zit, zoooooo slecht voor je onafhankelijke zit Bloos , maar ben er toch oooozoo erg blij mee Clown ), ga dus even rondspeuren van wie ik een spring/VZH zadel kan lenen voor de crosstraining.. Met deze Hulsebos die training doen lijkt me niet verstandig.. (Jullie zullen nog wel meer geblaat van mij hier lezen over crosstraining van 1 feb.. heb al zooo lang niet meer gecrosst en dan ook nog met Wo die traning Wow! , vind het dus ook nog een soort van spannend, ook al zal het wellicht weinig gaan voorstellen Knipoog )

Nou doei, ik ben naar stal! Haha!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:17

Brr koud he.. lekker gereden morgen heeeel vroeg rijden er is wedstrijd op stal anders even lopen in de bak

Ing mijn budget was ook niet veel daarom kocht ik ook gen jonkie puur omdat ik gelijk aan de slag wil Knipoog en ja ik heb lang gezocht maar heb nu wel een paard wat bom proef is Knipoog
Voor de rest moet je het zelf uit zoeken kan ik niet voor je beslissen Knipoog

Ik ga schaatsen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:56

Leuk hoor even lekker schaatsen Lachen
Toen ik bij het station was zag ik in de stad ook heel veel mensen op de singel schaatsen. Das wel echt gezellig van dit weer Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:15

peanutbutter schreef:
Ik weet wel dat wij heel vaak 3 jarige pony's verkopen aan kinderen. Als er goede begeleiding bij is gaat dit eigenlijk altijd goed. Als het paard maar braaf is.
En laat ik eerlijk zijn een echt goede 5/6 jarige die en braaf is en genoeg kwaliteit heeft, daar moet je geld voor neerleggen. Dus ik kan heel goed begrijpen dat Ingrid een driejarige wil. En vaak kan een vierjarige nog niet eens zoveel meer dan een driejarige behalve dat ze een jaar ouder zijn.

Weet niet of Ingrid de kwaliteit zoekt die jij bedoelt Knipoog

Ik ben ook op mijn 10de op Chico (die toen 3 was) gaan rijden, ben er zelfs de allereerste keer alleen op gaan zitten, gewoon aan het hek binden en via het hek opstappen Clown Die kreeg pas spatjes toen ie 6 was, Z2 liep en mocht gaan crossen Haha! Maar pony's vind ik toch wel heel anders qua karakter dan paarden.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:40

WolinLotte schreef:
Hyper! Go jij! Go jij! Ik heb zo'n zin in de crosstraining!! Hyper! Go jij! Go jij!

Bloos Ahum.. enthousiaste uitspatting Knipoog

kan geloven dat je er zin in hebt!!

Bij mij begint het ook weer te kriebelen.
Ik hoop dat het toch snel ophoudt met vriezen, zodat ik weer wat kan beginnen met springen. Heb inmiddels al 2 maand niet meer gesprongen. Eerst was er zo'n lange periode veel regen en daarna het vriezen. De manege waar ik ga rijden (binnen) weet ik eigenlijk niet of ik het springmateriaal zomaar mag gebruiken Bloos

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:11

Goeienavond!!!
Ik ga het ook niet over Ingrid etc kletsen... Er wordt toch weinig tot niks mee gedaan Lachen
Ik ga zo nieuwe schaatsen kopen..
Vandaag is mijn pa met onze 2 jonge paarden na de dierenarts geweest voor een PROK keuring.
1 is een 3jarige padinus x voltaire
en de andere is een baloubet uit een volbloed.
En we hebben heel goed nieuws gekregen!!!! Het zag er uitermate goed uit!!! Het moet alleen nog wel officieel besloten worden door de 'hoge' heren Lachen Lachen.. Maar wij zijn blij!!!!!