[SGW] [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel 5)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:31

Ja idd Vief, heel veel sterkte!!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:46

Ook sterkte van mij Ach gut

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:28

Vief, Heel erg veel sterkte!

Onze pup Dolly heeft net een trap gekregen van Sunny. Ik zag het gebeuren. Dolly vliegt altijd echter de paarden het weiland in. We hadden het haar afgeleerd dachten we. Ze bleef altijd netjes wachten achter het hek, totdat ze allemaal in de wei stonden. Sunny deed ik er als laatste uit en in een flits zie ik dat Dolly er keihard achteraan gaat. Sunny schrok en haalde uit, vol tegen Dolly. Dolly lag daar, dus ik meteen mijn moeder roepen. Ik dacht echt dat de pijp uit was. Toen begon ze langzaam weer wat te bewegen en ze kon ook weer wat lopen. Nu ligt ze heel verdwaasd in haar mand te kijken en heeft een hele erge bloedneus gehad.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:30

Ach gut Voor Dolly Lachen
Wat is Dolly voor een puppy Lachen ?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:31

een border collie.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:32

Jeetje Renske, dan schrik je zelf ook erg Bloos! Gelukkig dat het redelijk goed met hem gaat Lachen

Hilde: Succes, en Joelle ook.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:32

Dat zijn leuke hondjes Ja Gister ging ik dus met Diesel naar het strand, nou hij moet maar beter luisteren Nagelbijten / Gniffelen Echt hij kwam op het laatst niet meer..
maar dat is wel schrikken van Dolly Ach gut

Ik ga zo solliciteren Wow!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:36

succes Biem Knipoog

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:37

Starttijden van Wanroy staan online! Haha!
*Jammer dat ik alsnog vroeg moet door m'n zusje die b-pony's start Tong uitsteken*

Waar ga je solliciteren Biem?

Jeetje, schrikken Renske!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:38

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:40

jeetje renske, dat is schrikken. Nu maar duimen dat dolly geen inwendige schade heeft. Jouw moeder is toch dierenarts? Denkt ze dat het meevalt?

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:49

Ze hebben voor maart/april weer mensen nodig.. Clown Nja ik zoek dan maar wat anders denk ik Knipoog (heb ik toch nog gebeld) Go jij! Go jij!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:29

Mijn moeder doet zelf geen kleine huisdieren, dus ze had even een collega opgebeld. Die zei dat het met rust waarschijnlijk wel goed komt. Ze mag wel pijnstillers, maar niet teveel, want dan kan ze te druk gaan doen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:55

renskek schreef:
Mijn moeder doet zelf geen kleine huisdieren, dus ze had even een collega opgebeld. Die zei dat het met rust waarschijnlijk wel goed komt. Ze mag wel pijnstillers, maar niet teveel, want dan kan ze te druk gaan doen.

Oke, nou dat zou mooi zijn! Arme hond Ach gut

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:56

Pff, onze oude pony liep 2 weken geleden ineens kreupel. Linksachter, wilde hij echt niet graag neerzetten en we mochten ook niet aan zijn been zitten. Dus afgespoten, voorzichtig wat gestapt en de volgende dag weer gekeken. Toen was het al de helft verbeterd. We dachten dat ie misschien een klap van Os had gekregen wat even goed zeer deed. Nou waren we ondertussen alweer lekker aan het rijden.

Vanmorgen belde de veehouder waar onze paarden staan, Miron stond weer op 3 benen, hij kreeg hem niet eens mee naar het land. Dus mijn zus erheen, was echt een rot gezicht, hij wil er echt niet op staan en stond ook helemaal te trillen. Dus besloten om de dierenarts te bellen. Want dit is echt sneu. Ben benieuwd wat de dierenarts kan vinden. Die komt vanmiddag nog.

Zou het een hoefzweer kunnen zijn, dat dat 2 weken gesluimerd heeft?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:00

renskek schreef:
Vief, Heel erg veel sterkte!

Onze pup Dolly heeft net een trap gekregen van Sunny. Ik zag het gebeuren. Dolly vliegt altijd echter de paarden het weiland in. We hadden het haar afgeleerd dachten we. Ze bleef altijd netjes wachten achter het hek, totdat ze allemaal in de wei stonden. Sunny deed ik er als laatste uit en in een flits zie ik dat Dolly er keihard achteraan gaat. Sunny schrok en haalde uit, vol tegen Dolly. Dolly lag daar, dus ik meteen mijn moeder roepen. Ik dacht echt dat de pijp uit was. Toen begon ze langzaam weer wat te bewegen en ze kon ook weer wat lopen. Nu ligt ze heel verdwaasd in haar mand te kijken en heeft een hele erge bloedneus gehad.

Ah gossie, sterkte voor Dolly!
Border Collie's zijn echt geweldig (wij hebben er ook 2) maar ze zijn zo snel soms...

Wij hebben thuis een erg zielig poesje, ongeveer 3 maand oud en hij heeft een gebroken bekken... Verdrietig
Het is op 2e kerstdagavond tussen 20.00 en 22.00 gebeurd, niemand weet wat hij heeft gedaan. Paarden stonden op stal, zijn nagels zijn nog heel dus hij is ook niet aangereden. Simba moet 6 weken opgehokt worden, het plakt als het goed is vanzelf weer aan elkaar.. om het maar makkelijk te zeggen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:11

Jeetje allemaal zielige diertjes hierzo Ach gut

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:39

Ietwat vrolijker nieuws..mijn hond is vandaag jarig Tong uitsteken..hahaha

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:39

Gefeliciteerd Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:54

Dat trillen hoort niet bij een hoefzweer MJ. Ik heb geen idee wat het kan zijn.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:00

Ik ben weer terug van paardenjacht.
Iedereen bedankt voor de sterktewensingen. Het is allemaal wel een beetje dubbel hoor..
Beetje naar opvolgers voor Sam aan het kijken terwijl je hem eigenlijk helemaal niet kwijt wilt en al helemaal niet wilt "inruilen".

Het eerste paardje was een paardje wat ik dan voor iemand anders zou kunnen rijden. Een 13-jarige merrie van Faust.
Ik had al gehoord dat het echt een hele felle merrie zou zijn, en dat was ze ook echt. Twee jaar geleden was ze door een semi-prof in het Z uitgebracht en daarna is er eigenlijk niet zo veel mee gedaan. Alleen wat recreatief gereden. Qua gangen enzo echt een springpaard. Met rijden was ze al helemaal opgefokt omdat er al sprongen in de bak stonden. Ze was al helemaal naar de hindernissen aan het kijken enzo. Later met springen stopte ze de eerste keer. Helemaal gespannen was ze. Daarna is ze alleen maar als een raket over alle sprongen gegaan. Ik heb echt nog nooit op een paard gezeten dat zó goed kon springen en zo graag wilde springen.

Afbeelding

Echt bijzonder om op een paardje te zitten dat zo graag wil. Na het rijden heeft ze tijdens het uitstappen ook bijna niet gestapt. Alleen maar aan het draven en het zweet droop er inmiddels al een halfuur vanaf. Nog even wat gedronken bij de mensen en gekeken hoe ze gestald stond.

Daarna weer richting huis en onderweg nog bij een ander paardje gekeken. Een 5-jarige ruin (Zuidhorn x Orame). Was echt een plaatje om te zien net een uitvergrote Sambal. Toen we richting de bak liepen had ik al zoiets van hier zit wel heel weinig pit in. Het was bijna het tegenovergestelde van de merrie. Echt heel sloom, slecht aan het been. Echt niet fijn gereden vond ik. Was echt een mooierd, maar was wel gelijk duidelijk dat het niks voor mij was

Afbeelding

Op de terugweg in de auto goed nagedacht. De merrie was echt heel bijzonder, maar wel eentje waar je dus alleen mee kan springen. Iets wat ik wel echt leuk vind, maar ik ben toch geen 100% springer Bloos Verder was ze dus echt heeel fel. Weet ook niet hoe ze op concours zou zijn en in het bos zou ik het ook niet weten. De eigenaresse zij ook wel dat ze dan heel fel was. Vooral als ze op de barrage moest wachten. Ze scheen ook niet te houden te zijn als ze geen barrage mocht rijden. Had zelf niet veel te vertellen. Was echt rustig blijven zitten, opvangen en dan twee galopsprongen van te voren haar het zelf uit laten zoeken. Je kon haar wel echt vertrouwen. Ook 3 meter van te voren zette ze gerust al af. Toch is wel iets bijzonders dus. Lastig kiezen was het dan toch ook wel. Toch zijn we er wel uitgekomen. Op nummer 1 staat toch wel de vosruin van gisteren. Ik zei ook gisteren kwam ik er zo blij af, gewoon echt een heel goed eerste gevoel Lachen Qua karakter ook echt mijn type en ondanks dat het denk ik niet echt een topper is zoals de merrie (natuurlijk ook niet te vergelijken) wel echt een heel leuk en lief paard! We hebben die mensen net gebeld en ze zullen straks even terugbellen. Zal straks even de filmpjes van deze erop zetten.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:14

Ben er weer!
Had 188. Ging niet superfijn, maar ook niet echt een fijne jury vond ik. Nouja, volgende keer beter
Joelle was 2e met 186, maar zat in een andere rubriek en had een andere jury.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:44

Jammer dat het niet superfijn ging hilde.

Maar het filmpje komt een andere keer. Kan me er nu even niet toe zetten.
Werd opeens weer even heel verdrietig. Gaan er zo na het eten nog even met mijn ouders heen.
Nog even heeeelemaal platknuffelen en verwennen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:51

Die lijkt echt net Sambal vief Bloos! !

Jammer dat het niet heel fijn ging hilde. En goed van Joelle

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:55

Vief: Lijkt me inderdaad een erg dubbel gevoel om nieuwe paarden te kijken. Ik denk wel dat het goed voor je is, gewoon een beetje afleiding. Dat springpaard ziet er wel ruig uit zo op de sprong, beetje jammer dat hij zo kan flippen. Doe sambal straks maar een dikke knuffel van mij!

Met Dolly gaat het wel ietsje beter, ze heeft alleen wel superveel pijn. Ik ben de hele dag misselijk geweest, want ik zag steeds dat hondje weer liggen in de wei. Toen ik op Violin zat, kon ik het gelukkig even uit mijn hoofd zetten!